לוקה, עיר מדהימה בטוסקנה איטליה

לוקה Lucca היא עיר בטוסקנה שבצפון-מרכז איטליה.  בימי הביניים המוקדמים, היא הייתה בירתה של טוסקנה. העיר מפורסמת בין היתר בחומות שמקיפות אותה שנבנו בתקופת הרנסאנס בין 1504 ו-1645 ונותרו  בשלמותן, למרות שהעיר התרחבה מעבר לחומות.

איך מגיעים ללוקה?

אנחנו הגענו ללוקה עם רכב ששכרנו מרומא. הנסיעה היתה בערך ארבע שעות עם שתי עצירות בדרך. את הרכב חנינו מחוץ לעיר העתיקה כי זה בעייתי להכנס עם רכב לבפנים.

טיפ להוזלת עלות להשכרת רכב: בדומה לשירות של של פרובו קיים גם שירות שנקרא פאפם פאפם (קישור) שהוא גם בחינם. אחרי הזמנת רכב יש לשלוח את ההזמנה אליהם ובמידה ומחיר הרכב ירד הם ישלחו לכם התרעה ואז תוכלו לבטל את ההזמנה ולהזמין מחדש במחיר מוזל יותר.

יש אפשרות להגיע ברכבת ללוקה מפירנצה ומפיזה. יש גם אוטובוס אבל לוקח לו יותר זמן מרכבת ולכן אופציית הרכבת עדיפה.

דברים לעשות בלוקה

יש בלוקה סיורים פרטיים ולקבוצות, סיורי יין וסיורי אופניים ועוד הרבה אופציות. קישור להזמנת אטרקציות בלוקה.

טיול אופניים בלוקה

הדבר הכי כיפי לעשות בלוקה הוא לשכור אופניים ולטייל מעל החומות. החומות כל כך רחבות שיש להם שביל אופניים רחב ביותר ואפילו גני שעשועים ומדשאות. הרכיבה על החומות ממש נעימה ונוחה, היא מישורית לאורך כל החומה, אז גם אם אתם לא הכי בכושר לא תהיה להם בעיה לרכב שם.

אפשר גם לרכב בעיר עצמה בין הסמטאות וזאת חוויה מגניבה ביותר. אל תפספסו את האטרקציה הזאת.
אנחנו שכרנו אופניים מחנות Tuscany ride a bike. לשעה עלות השכרה היא 5 יורו ולשעתיים 7 יורו ואפשר גם לשכור ליום שלם או לכמה ימים.

תצפית מראש המגדל Clock Tower

אני אוהבת מאוד מגדלים שיש מהם תצפית טובה לעיר והמגדל הזה לא מאכזב. יש די הרבה מדרגות כדי להגיע לפסגה, אבל לא יותר מדי. זה כמו לעלות 7-8 קומות בבניין. זה אפשרי בלי יותר מדי מאמץ 🙂 מלמעלה יש תצפית נהדרת על העיר ויש גם בריזה טובה.

הכניסה למגדל עולה 4 יורו

סיור אוכל בלוקה

סיור זיתים ויין

איפה ישנים בלוקה?

אנחנו ישנו בתוך העיר העתיקה (בתוך החומות) ואני חייבת להודות שהתאהבנו במקום תוך שנייה. המון סמטאות עתיקות עם חנויות, מסעדות, בתי קפה ואווירה ממש מיוחדת. העיר שוקקת חיים במיוחד בחודשי הקיץ והיא משמשת גם כעיר נופש גם למקומיים.

ישנו שם בדירת Airbnb מקסימה ביותר. היינו מוכנים לגור בה. דירה מעוצבת ממש יפה ומתאימה לזוג. היה בה את המטבח הכי מאובזר שהיה לנו בדירת Airbnb.

יש שם גם מלונות טובים במידה שאתם מעדיפים מלון ולא דירה.

טיפ להוזלת עלות מקום לינה : אחרי הזמנת מלון דרך האינטרנט (עם אפשרות ביטול בחינם) אני ממליצה לכם לשלוח את ההזמנה לחברת  פרובו (קישור לפרובו) . במידה ומחיר החדר שבמלון שהזמנתם ירד הם ישלחו לכם התרעה וכך יתאפשר לכם לבטל את ההזמנה ולהזמין מחדש .במחיר נמוך יותר. ומה שמגניב זה שהשירות הזה הוא בחינם.

מסעדות מומלצות בלוקה

בין המסעדות הכי טובות של הטיול באיטליה Ristorante Cantine Bernardini Lucca

חזרנו מטיול יום מחוץ ללוקה והיינו קצת רעבים, חיפשנו מקום פשוט לאכול בו.
בדרך נתקלנו במסעדה Ristorante Cantine Bernardini Lucca  וקראנו עליה ביקורות ממש טובות. מאחר שלא היינו רעבים יותר מדי, הבנו שזה יהיה בזבוז לאכול שם באותו רגע. החלטנו להזמין אליה מקומות לערב ובינתיים רק לנשנש משהו קטן.

בערב התלבשנו יפה ובאנו למסעדה שהיתה דקה הליכה מהדירה ששכרנו. המסעדה היתה כמעט מלאה. העיצוב שלה מאוד יפה ורומנטי. המלצרים היו ממש נחמדים.

לראשונה לקחנו פלטת טעימות של 5 מנות מהים. וקיבלנו גם לחם. אני לא חובבת של לחם במסעדות (סתם ממלא), אבל הלחם הזה היה הכי טעים שאי פעם אכלתי במסעדה. הוא היה כמו עוגה והפלטה מהים היתה ממש טעימה. אהבתי את הטעימות הקטנות מכל מנה.

לעיקריות הזמנו רביולי ממולא בבס (דג) , מנת בשר בבישול ארוך עם שעועית לבנה ופולנטה ומנת ירקות מבושלים עם סלרי בשרני. הרביולי העיף אותנו. אני רצינית. מנה כזאת עדינה ומיוחדת בטעמים. איזה טעים זה היה. הבשר גם לא איכזב ובושל בצורה מושלמת הוא ממש נמס בפה.

אני כבר הייתי שבעה, אבל טעמתי גם ממנת הירקות שהיתה מעולה ומתובלת טוב. רומן לא רצה לוותר על הקינוח, אז הוא הזמין לו טירמיסו ואני הזמנתי פנקוטה עם סירופ פירות. שנינו אהבנו מאוד את הקינוחים. הפנקוטה היתה קלילה וטעימה ורומן טען שזה הטירמיסו הכי טעים שהוא אכל. כמובן שהזמנו עם הארוחה גם את יין הבית שהיה מעולה.

ממליצה בחום על המסעדה. היא היתה בין המסעדות הכי טובות בטיול שלנו בהפרש משמעותי. מסעדה מעולה נוספת שהיינו בה היתה באגם קומו.
Via del Suffragio, 7, 55100 Lucca LU, Italy
שלישי-ראשון 12:00-22:30 , יום שני סגורה

מסעדה עם מנות משביעות וטעימות  Osteria Da Rosolo Lucca

מסעדה שיש עליה גם ביקורות טובות מאוד ואפשר לצאת מהארוחה שבעים גם אם לוקחים רק מנה עיקרית. המחירים זולים והמנות טעימות. אנחנו הזמנו לראשונה סלט קלמארי שהיה מעולה והקלמארי היה טרי וטעים.

למנות עיקריות רומן הזמין שניים (אחרי זה הבין שהוא הגזים ) הוא לקח ספגטי וונגולה Vongole שזה ספגטי עם צדפות ומנה של פולנטה עם פיטריות. אני הזמנתי רביולי ריקוטה עם רוטב אגוזים. המנות היו כל כך משביעות שרומן אכל רק כמה ביסים מהפולנטה ולא יכל להמשיך לאכול (לא קורה הרבה שהוא נכנע :))

Corte Campana, 3, 55100 Lucca LU, Italy
חמישי – שלישי 12:00-14:30 ו 19:00-21:45
יום רביעי סגור

בית קפה עם מאפים טעימים וקפה טוב Bottega del Caffe Dersut

ביום השני שלנו בלוקה רצינו לשכור אופניים ולטייל בעיר, אבל המזג אוויר היה סגרירי וגשום.  אז לבינתיים החלטנו לשבת בבית קפה ולשתות קפה עם משהו טעים ולחכות שהגשם יפסק. חיפשנו בית קפה שיהיה נעים לשבת בו ומצאנו את  Bottega del Caffe Dersut

ראינו שיש בו מבחר גדול של מאפים והוא קיבל ביקורות טובות (אנחנו תמיד בודקים את הביקורות על המקומות , לפני שאנחנו בוחרים בהם:) ). לקחנו שני קפוצ'ינו ושני קראוסונים.

היה טעים ונחמד לשבת שם ובאמת כעבור זמן מסויים הגשם הפסיק ויכלנו ללכת לשכור אופניים ולטייל.
Via Calderia, 14, 55100 Lucca LU, Italy
שני -שבת 06:30-19:30 , יום ראשון סגור

לוקה (איטליה) מלאה גם במבנים יפים, גלידריות, מעדניות של גבינות ונקניקים, בפיאצה המרכזית יש לפעמים אומני רחוב שמופיעים ויש אווירה פשוט מדהימה שם. אנחנו לקחנו שם 3 לילות וחבל שלא היה לנו יותר זמן להשקיע לעיר עצמה. המיקום של לוקה מעולה. הוא במרחק של שעה וקצת נסיעה מפירנצה, נסיעה של 40 דקות מViareggio , נסיעה של חצי שעה ליקב מדהים ולכפר MonteCarlo.

בקיצור אם אתם באזור טוסקנה, תקפצו לבקר שם ואפילו לישון שם. לא תתאכזבו.
פוסטים נוספים על איטליה.

16 תגובות בנושא “לוקה, עיר מדהימה בטוסקנה איטליה”