מסעדות ובתי קפה ששווה לנסות בורנה בולגריה

מאת: נופר רונן

ורנה היא השלישית בגודלה בבולגריה והיא שוכנת לחופו של הים השחור. ורנה היא יעד זול שבו תוכלו למצוא חופים, ברים, פארק ענקי עם אטרקציות לילדים, קניונים גדולים, מוזיאונים מעניינים ושדרה מרכזית עם הרבה מסעדות, בתי קפה וברים. (המשך קריאה על דברים לעשות בורנה).

טסנו לורנה בטיסה זולה בעלות 100 דולר לשני הכיוונים וישנו באזור חולות הזהב במלון Viva Club מלון הכל כלול (טיפים איך למצוא מלונות בזול).

מסעדות מומלצות בורנה

מסעדה בולגרית מקומית Staria Chinar

מסעדה בולגרית מסורתית שקיבלתי עליה המלצה ממישהו מקומי מהאינסטגרם (דרך מעולה למצוא המלצות למסעדות ואטרקציות). הלכנו אליה לארוחת צהריים מאוחרת ומאוד אהבנו את העיצוב המקומי שלה. ישבנו בחוץ (במסעדה יש המון מקומות ישיבה גם בחוץ וגם בפנים).

האוכל שם היה זול וזה נתן לרומן לגיטימציה להזמין הרבה מנות, כדי שהוא יוכל לטעום כמה שיותר מנות 🙂 לראשונות הזמנו סלט כרוב וגזר מגורדים. הסלט היה מתובל עם הרבה לימון כמו שאני אוהבת אז הייתי מרוצה ממנו ומנת איקרה עם טוסטונים. לדעתי זאת האיקרה  הכי טעימה שיצא לי לאכול. רומן הסכים איתי. הטעמים היו מאוד עדינים אז גם אם לא אהבתם את זה במקומות אחרים אני ממליצה להזמין ולנסות.


לעיקריות הזמנתי כדורי בשר (שהתגלו כ5 קבבים גדולים). המנה היתה אמורה להגיע עם בייקון וקשקבל אבל ביקשתי רק את הכדורי בשר. המנה היתה ממש טעימה אבל הצלחתי לאכול רק שני קבבים. והזמנתי גם מוסקה צמחונית שגם היא היתה גדולה מדי אז אכלתי חצי ורומן אכל את השאר.

רומן הזמין שלוש מנות שונות של בשרים. המנות היו ממש גדולות וזאת היתה אחת הפעמים היחידות שרומן לא הצליח לסיים הכל. הוא אמר שהבשר היה מאוד איכותי והוא מאוד נהנה מהארוחה.

אם אתם מחפשים אוכל בולגרי, אותנטי ברמה גבוהה וזול, תפסיקו לחפש. זאת המסעדה עבורכם.

כתובת
Makedonia 154, 9000 Varna Center, Varna, Bulgaria
שעות פתיחה
כל יום 12:00-00:00

מסעדה צמחונית עם דגים Jasmine Tea House

הלכנו למסעדה הזאת בשביל ארוחת בוקר וממש נהננו שם שהיה בא לי לחזור לשם גם בצהריים. דבר ראשון האווירה במסעדה מאוד פסטורלית ונעימה (במיוחד אם יושבים בחצר היפה שלה). הגענו למסעדה בדיוק בשעת הפתיחה ב11:00, אז היינו היחידים שם.

ישבנו בחוץ וכשקיבלנו את התפריטים לא ידענו מה להזמין. כל המנות היו נשמעות מעניינות ומיוחדות. זאת אחלה מסעדה עבור צימחוניים וטבעוניים וגם מי שלא.  יש גם מנות של דגים.

אחרי התלבטות החלטנו להזמין להתחלה מנה של שלושה פתיחים (ממרח זיתים, חומוס וממרח פלפלים ועגבניות) עם פיתה ערבית וסלט קינואה עם אפונה, אבוקדו וגבינת עיזים.

הממרחים היו מעולים במיוחד ממרח הפלפלים וסלט הקינואה היה ממש טוב והטעמים של המרכיבים השתלבו ממש טוב. זוהי מנה משביעה ולא סיימנו את כולה, כי רצינו להשאיר מקום לעוד מנות שהזמנו.


רומן הזמין מנת מולים טריים והזמנו ביחד מנת ריזוטו עם יין לבן, קישואים ופלפל ירוק. רומן אמר שהמולים היו מצויינים ובין הטובים שהוא אכל ומנת הריזוטו היתה קלילה וממש מיוחדת. האמת שאני הייתי כבר די שבעה מהמנות הראשונות, אבל לא יכלתי שלא לאכול מהריזוטו.

הזמנו לשתייה קומבוצ'ה שזהו תה פרוביוטי שהכרנו בתאילנד ומאז בכל הזדמנות שאנחנו נתקלים בו אנחנו מזמינים אותו. לקחנו את הקומבוצ'ה בטעם ורדים והוא ממש מרענן ומוצלח (ממליצה בחום לנסות את התה הזה אם עוד לא יצא לכם. הוא ממש בריא והוא גם מאוד טעים).

כתובת
"Petko Karavelov" 26, 9002 Varna Center, Varna, Bulgaria
שעות פתיחה
כל יום 11:00-23:00


רשת מקומית עם אוכל זול וטעים Happy grill bar

זוהי רשת של אוכל על הגריל וסושי (שילוב מעניין). אנחנו הגענו שם די סקפטים לאיכות האוכל כי המחירים מאוד זולים והיא מאוד מתויירת. אבל ראינו ביקורות טובות על המסעדה וגם נהג המונית שלנו המליץ עליה אז החלטנו בכל זאת לנסות אותה.

לא מדובר באוכל גורמה או אוכל ברמה ממש גבוהה, אבל אני בהחלט יכולה להגיד שהתמורה למחיר שווה ביותר והאוכל טעים והשירות מהיר.

אני הזמנתי כל מיני סוגי סושי ורומן הזמין מנת קלמארי. זאת היתה ארוחה זולה ומשביעה ובמחיר זול שזה טוב.

הזמנו גם סנגרייה מנגו שהיתה מאוד מרעננת ועם טעמים עדינים של מנגו ופירות אחרים.
יש לרשת 4 סניפים בורנה. מפת הגעה לסניף שאנחנו היינו בו. המסעדה פתוחה 24 שעות.


בתי קפה מומלצים בורנה

בית קפה Cafe Mafe

בית קפה במרחק של 5 דקות הליכה מהשדרה הראשית בורנה. זה בית קפה עם הרבה מאפים, עוגות ועוגיות. העיצוב שלו יפה מאוד.

הקפה היה טעים מאוד. אני לקחתי עוגיית ריבה ורומן לקח קרואסון חמאה. שנינו היינו מרוצים מהבחירות שלנו. אפשר לשבת גם בחוץ וגם בפנים.

כתובת
бул.Осми полк 58, 9002 Varna, Bulgaria
שעות פתיחה
שני-שבת 07:30-19:30 בראשון סגור

בית קפה למשקה קליל Vogue cafe bar

בית קפה עם סטייל מגניב שנמצא על השדרה הראשית בורנה. זהו אחלה מקום למשקה קר ביום חם. יש להם הרבה סוגי משקאות קרים וכל מיני קינוחים.

אני הזמנתי קפה קר עם סירופ קוקוס (מאחר שאני פחות אוהבת משקאות ממותקים הסירופ היה לי חזק מדי וזה פחות היה לטעמי, אבל מי שאוהב משקאות מתוקים בטח יאהב את זה). רומן הזמין משקה של מנגו שהיה מוצלח לדעתו.

כתובת
"Todor Dimov" 18, 9002 Varna Center, Varna, Bulgaria
שעות פתיחה
כל יום  10:00-00:00

בר עם נוף לים Selfie Bar

בר שנמצא על הטיילת ליד החוף. אנחנו הגענו אליו אחרי סיבוב בפארק ואז ירדנו לכיוון הטיילת בשעות אחר הצהריים. אני הזמנתי קפוצ'ינו ורומן הזמין קוקטייל בלאדי מרי. אחד הדברים הכי כיפיים זה לשתות משקה טעים מול הים ועוד בזמן שקיעה. זה הכי מרגיע שיש. העיצוב של הבר צבעוני ומיוחד וממש נהננו לשבת שם.

כתובת
9002 Primorski, Varna, Bulgaria
שעות פתיחה
כל יום 10:00-04:00

8 תגובות בנושא “מסעדות ובתי קפה ששווה לנסות בורנה בולגריה”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *