דברים לעשות ואטרקציות שלא תרצו לפספס באתונה

מאת: נופר רונן

לפני הטיול לאתונה לא ידעתי כל כך למה לצפות. האם זאת עיר מודרנית? האם יהיו בה הרבה דברים לעשות? עשיתי מחקר גדול לפני ומצאתי מספר סיורים שהזמנתי מראש ומצאתי מספר בתי קפה וברים שידעתי שנרצה לבקר בהם אבל לא ידעתי אם אתחבר לאתונה או לא. הזמנו טיסה דרך אתר אקספלורר בעלות 350 ש"ח לאדם.

נחתנו בעשר בלילה והחלטנו לקחת מונית. עלות מונית משדה התעופה הוא כ40 יורו והנסיעה היא בערך 40 דקות. יש אפשרות גם לקחת מטרו ואוטובוס אבל רצינו להגיע כמה שיותר מהר למרכז העיר. טסנו בחודש דצמבר וכשהגענו למרכז העיר זכינו לראות את כל הקישוטים לחג המולד וכבר התאהבתי בעיר.

הלכנו לאכול ארוחת ערב מאוחרת במסעדה מקומית מעולה Kalamaki Kolonak באזור שישנו בו. איזור קולונקי איזור של חנויות ומלונות בוטיק, בתי קפה טרנדיים והרבה מסעדות. החלטנו לישון בדירת Airbnb ובבוקר לעבור למלון בוטיק מפנק Coco Mat במרחק הליכה מהדירה. המלון היה מדהים וישנו בו שני לילות. המשך קריאה על החוויה שלנו במלון. לאחר שני לילות עברנו לישון במלון Athens center square שנמצא באזור פסירי, אזור היפסטרי עם גרפיטי, שווקים והמון ברים, מסעדות ובתי קפה. המשך קריאה על החוויה שלנו במלון. החלטנו לישון בשני מלונות כדי לחוות שתי חוויות שונות. הראשונה היתה יותר מפנקת והשנייה היתה יותר מקומית.

טיפים לפני שטסים לאתונה

סים לחו"ל 

אני אישית ממליצה על Esim שזה סים אלקטרוני אני ממליצה על חברת Airalo. הייתי מאוד מרוצה מחווית המשתמש שלהם (סרטוני הדרכה פשוטים לתפעול כרטיס הסים) והכל עבד בלי בעיות מיוחדות. כתבתי עליהם יותר בפוסט מורחב בנושא כרטיס סים לחו״ל וגם על אפשרויות אחרות כמו לקנות כרטיס סים מקומי. 

מטבע באתונה

באתונה וביוון בכללי משתמשים במטבע ביורו Euro. אפשר לשלם בכרטיס האשראי שלכם, רק קחו בחשבון שיש עמלות של המרת מט"ח ברוב כרטיסי האשראי של כ-2.5% וגם השער המרה של חברות האשראי הוא בפער של עוד בערך אחוז מהשער הרשמי. זה אומר שאם אין לכם הטבות מיוחדות בכ. האשראי אתם בעצם תשלמו בערך 3-4 אחוז יותר על כלל ההוצאות שלכם בחופשה, אבל זאת האופציה הכי זמינה.

אני ממליצה לפני הטיסה לעשות המרת מטבע דרך פליי מאני FlyMoney (קישור לאתר) כי תמיד צריך גם מזומן וזה יכול לחסוך תקלות שפתאום כ. האשראי לא עובד או שנחסם. מזמינים מראש באינטרנט ואוספים בשדה התעופה בדלפק של בנק הפועלים (יש להם דלפקים בדיוטיפרי גם בטרמינל 3 וגם בטרמינל 1). שער ההמרה מהם זול יותר מהבנק והדואר וגם תמיד אפשר לבטל בחינם אם בסוף הטיסה מתבטלת.

ביטוח נסיעות

במידה שעוד לא עשיתם ביטוח נסיעות לטיול אני ממליצה לא לחכות לדקה ה90. למה לא לחכות? כי הביטוח כולל הגנה גם לתקופה שלפני היציאה לחו"ל – למשל אם יש אשפוז או מחלה עוד בארץ, לפני הטיסה עצמה! אני ממליצה על סוכנות הביטוח Safe4you – הם עובדים עם כל חברות הביטוח, המחירים זולים והשירות שלהם יוצא דופן לטובה (מנסיון). כדאי שתקראו גם את הפוסט שכתבתי לגבי איפה משתלם לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל.

איך מגיעים לאתונה?

יש באתונה שדה תעופה והאורך הטיסה מישראל לאתונה הוא בערך שעתיים. חיפוש טיסות זולות לאתונה.

השכרת רכב באתונה

באתונה אין צורך לשכור רכב והאמת שהמוניות ממש זולות.אבל אם אתם מתכננים לצאת מאתונה ולטייל בכפרים הקרובים או להמשיך צפונה לערים נוספות אז אני ממליצה לשכור רכב. תוכלו לחפש רכב במנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם. אישית אני מאוד אוהבת לחפש דרכם כי הם חוסכים לי זמן (במקום שאכנס לכמה אתרים) וגם יש להם אפשרות לסנן החוצה חברות השכרה לא מומלצות. כתבתי פוסט מורחב על כל נושא השכרות הרכב בחו״ל ואני ממליצה לקרוא אותו במיוחד אם זאת השכרת הרכב הראשונה שלכם. 

איפה ישנים באתונה? מלונות מומלצים באתונה?

מלון CocoMat בקולונקי

מלון Coco Mat שנמצא באזור קולונקי Kolonaki היוקרתי. בהליכה של 15-20 דקות מהמלון מגיעים לאזור Plaka (האזור המרכזי).

אני ממש אהבתי את האזור הזה. הוא מלא בבתי קפה מודרניים, חנויות בוטיק ומסעדות ברמה. המחירים שם של המסעדות ובתי קפה קצת יותר יקרים אבל לא בהרבה, האזור נחשב לאחד מרחובות הקניות המבוקשים והיוקרתיים ביותר באתונה. האווירה שם רומנטית וקסומה והמלון מתאים בדיוק לאווירה הזאת.

הכניסה להמלון היא בעצם לחנות של Coco Mat זוהי רשת של מיטות ברמה הכי גבוהה שיש ואלה המיטות שיש גם בחדרים של המלון.

מלון באזור פסירי

המלון השני שישנו בו היה מלון  Athens Square Hotel, מלון במיקום מרכזי באזור פסירי Psiri, צמוד לשוק אוכל מקומי.

לאכול במסעדות מקומיות מעולות

דוכן סופלקי

דוכן עם הסופלקי הכי טעים שיש . זהירות הסופלקי הזה ממכר ממש!  ‪Kosta's Souvlaki‬מפת הגעה

מסעדת Thanasis

מסעדה מקומית מעולה לקבב ומוסקה Thanasis באיזור פסירי. המנות גדולות, משביעות וטעימות מאוד. אמנם זוהי מסעדה תיירותית אבל האוכל היה מאוד מוצלח והמחירים טובים.
מפת הגעה

טברנת Olýmpion

טברנה מקומית שבאים אליה המקומיים והמחירים מאוד זולים Olýmpion. קרובה לאקרופוליס. טברנה שקיבלנו עליה המלצה ממדריך בסיור אופניים שעשינו. הזמנו שם הרבה מנות והכל היה מאוד מוצלח. למי שמחפש אוכל מקומי ולא מתוייר זאת המסעדה לבקר בה.
מפת הגעה

מסעדת Kalamaki Kolonaki

מסעדה מעולה לשיפודים ועם אווירה רגועה באיזור קניות יוקרתי Kalamaki Kolonaki. השיפוד סלמון, כבש והנקניקיה היו ממש הצלחה. מקום עם אווירה כיפית ואוכל נהדר.
מפת הגעה

מסעדת Avocado

מסעדה עם אוכל טבעוני וללא גלוטן Avocado. אוכל ברמה גבוהה עם חומרי גלם איכותיים. מי שמחפש מסעדה בריאה עם אפשרויות לאוכל צמחוני, טבעוני וללא גלוטן זאת מסעדה מומלצת ביותר. המחירים טיפה יקרים אבל האוכל שווה את המחיר.
מפת הגעה

להנות מחוויה מקומית בשווקים

שוק האוכל The Dimotiki Agora  השוק המרכזי באתונה שבו תמצאו כל מה שתרצו, שוק דגים, שוק בשר, שוק פירות, ירקות, תבלינים, נקניקים, גבינות ועוד.
מפת הגעה

שוק הפשפשים Monastiraki Flea Market,  השוק נמצא גם במיקום מרכזי 10 דקות משוק האוכל. הוא אמנם נקרא שוק פשפשים אבל תוכלו למצוא שם מלא חנויות עם מזכרות, תיקים, בגדים, מוצרים מקומיים ועוד. זה איזור שוקק חיים עם כיכר גדולה שיש בה מופעי רחוב ודוכני אוכל של תירס חם וערמונים, בנוסף תוכלו למצוא שם הרבה בתי קפה נחמדים ומסעדות.

לשבת בבתי קפה מגניבים ביותר

ליטל קוק Little Kook

 בית קפה יוקרתי בנושא של אגדות. היינו שם לפני חג המולד והיה כל הזמן תור לבית קפה. מעבר לזה שהוא ממש מרשים ברגיל לכבוד חג המולד הוא בכלל היה קסום ומיוחד. אם בא לכם כוס קפה עם עוגה ולהרגיש שאתם נמצאים בתוך אגדה. זה המקום. המחירים יותר יקרים מבתי קפה רגילים אבל להיות באגדות עולה כסף 🙂 לקחנו עוגת שוקולד פררו רושה שהיתה ממש טעימה אבל שנינו לא הצלחנו לאכול חצי ממנה. היא היתה ענקית וסופר מתוקה.
מפת הגעה

בית קפה משחקים Playhouse

 בית קפה מגניב ביותר שאפשר להעביר בו יום שלם במיוחד במזג אוויר חורפי. אפשר לבוא לשם לבד, בזוג או בקבוצה והמלצר יתאים לך משחק חברה בהתאם לסגנון שאתה אוהב. אפשר לשבת שם בלי להזמין כלום ואז לשלם 1.5 יורו לשעה או שאפשר להזמין אוכל או שתייה מהתפריט ולשלם חצי יורו לשעה. אנחנו הזמנו תה ושיחקנו שם במשך שעתיים. היה ממש כיף וזה אפילו מחזיר לילדות. מומלץ ביותר.
מפת הגעה

בית קפה-בר עם נוף לעיר A for Athens Cocktail Bar.

בר שנמצא בגג של המלון. יש שם בר קוקטיילים מקורה ומעליו בר במרפסת פתוחה. אנחנו הגענו לשם בשעות אחר הצהריים והעדפנו להזמין קפה ולהנות מהנוף. יש משם נוף צבעוני על העיר וכמובן שגם על האקרופוליס.
מפת הגעה

בית קפה של שחיתות שוקולד – Nancy's Sweet Home

אם אתם חובבי שוקולד גדולים אז זה בית הקפה שאתם צריכים ללכת אליו. האמת שאני ורומן פחות אוהבים שוקולד וניסינו להזמין שם עוגת פירות אבל היא נגמרה. אז אני הזמנתי טראפל שוקולד ורומן הזמין עוגת קרם. הסתכלנו על השולחנות לידינו וכולם שם הזמינו עוגות שוקולד ענקיות וזה היה נראה שהם ממש נהנים.
מפת הגעה

בר קוקטיילים מולקולרי שחובה לבקר בו באתונה

הגענו לבר מומיקס בר Momix bar, בשעה מוקדמת ב8 בערב. כבר בכניסה לבר נדלקנו על העיצוב המגניב של המקום. ישבנו ליד הבר כדי לראות את כל האקשן בפעולה.

הברמן פוטיס, נתן לנו את התפריט שמעוצב בצורת קופסא (כדי לחשוב מחוץ לקופסא:)) והחלטנו להתחיל את הערב עם קוקטייל מולקולרי בכף, עם קוקטייל בועות מבעבעות וקוקטייל במרקם ג'ל בתוך מזרק.

מאותו רגע התחיל המופע, הרבה עשן, ערבוב של המון משקאות ולבסוף הוגשו לנו המשקאות. זה היה כל כך מוצלח שאחרי עשר דקות הזמנו כבר עוד איזה 2 סוגי קוקטיילים שונים ואחרי זה עוד. ראו הוזהרתם, המשקאות האלה ממכרים ! הם כל כך מיוחדים וברמה גבוהה שאי אפשר היה להפסיק לשתות אותם.

הבר הזה הוא בגדר המלצת חובה לכל מי שמחפש בילוי משכר, מגניב , מלא בטעמים חדשים עם שירות מעולה ואיכות גבוהה ביותר. המשך קריאה על מומיקס בר והחוויה שלנו ממנו.

סיור אופניים כיפי

הגענו בבוקר לחנות אופניים של החברה Athens by bike שנמצאת ממש קרוב לתחנת המטרו של האקרופוליס. הסתבר שאנחנו היחידים שהזמנו את הסיור באותו יום ולכן יצא לנו סיור פרטי. המדריך שלנו היה דימיטריס. בחור מצחיק ומקסים שהיה ממש סבלני ומעניין והפך את הסיור למוצלח ביותר.

עשינו סיור של ארבע וחצי שעות. ביקרנו בנקודת תצפית יפה ולא מוכרת, רכבנו לאורך שביל האופניים היחיד באתונה, ביקרנו בבניין האופרה ובסיפרייה, רכבנו לאורך החוף, שתינו קפה ליד הים, אכלנו מאכל יווני מסורתי ולמדנו המון על אתונה.

הסיור הזה בהחלט מומלץ למי שאוהב לרכב על אופניים ומחפש דרך נוספת לחקור את אתונה ולא רק את האיזורים המרכזיים בה. המשך קריאה על הסיור אופניים והחוויה שלנו ממנו.

סיור אוכל טעים ומרתק

הזמנו את הסיור מראש דרך חברת Alternative Athens. ראיתי מספר חברות שעושות סיורי אוכל אבל אורך הסיור (4 שעות) ומספר העצירות לטעימות אוכל (8 עצירות) נראו כדיל שווה ביותר בתמורה למחיר של הסיור. והסתבר שזאת היתה בחירה מעולה.

המדריך שלנו אנדראס היה ממש מקסים ובעל ידע נרחב. האנגלית שלט היתה מאוד ברורה והיה כיף לשמוע את הסיפורים שלו. יצאנו שבעים ומאוד מרוצים מהסיור. ואני חושבת שאם אתם חובבי אוכל ואוהבים לנסות מאכלים חדשים ותוך כדי גם ללמוד על העיר ועל האוכל אתם גם ממש תהנו.
המשך קריאה על הסיור אוכל והחוויה שלנו ממנו.

להתרשם מאיזור גרפיטי מדליק

באיזור פסירי Psiri יש רחובות שלמים עם גרפיטי ממש יפה. בסיור אופניים שעשינו היה עוד קצת זמן לסיור והמדריך שלנו החליט לעשות לנו גם סיור ברחובות האלה. מצאתי בלוג עם פירוט של הרחובות גם בפסירי ובעוד אזורים באתונה. קישור לכתבה על גרפיטי באתונה

לבקר באקרופוליס

כמובן שאי אפשר לבקר באתונה בלי לבקר באקרופוליס. ההמלצה שלי (שקיבלנו מהמדריך בסיור אופניים) היא להכנס מהכניסה התחתונה שקרובה לתחנת המטרו של האקרופוליס איפה שמוזיאון האקרופוליס. להתחיל קודם במוזיאון ומשם להמשיך כלפי מעלה לאקרופוליס. זאת הדרך היותר ארוכה בערך 15-20 דקות אבל גם יותר מרשימה. אם אתם רק רוצים להגיע למעלה לאקרופוליס אז אתם יכולים להכנס מהכניסה העליונה ומשם זה 5-10 דקות עלייה למעלה.

ביקור באקרופוליס – הזמנת כרטיסים

ביקור במוזיאון אקרופוליס – הזמנת כרטיסים

לחקור את העיר

אתונה היא עיר שכיף להסתובב בה, במיוחד באזורים המרכזיים כמו כיכר סינטגמה Syntagma Square באזור פלאקה. שם תוכלו למצוא הרבה חנויות לשופינג, מסעדות ובתי קפה וחיי לילה. יש את אזור פסירי שהוא אזור שוקק חיים ויש שם את השוק פשפשים, את אגורה העתיקה ואת שוק האוכל, יש שם גרפיטי והמון בתי קפה מגניבים. אזור קולונקי Kolonaki הוא איזור קניות יוקרתי עם מלונות בוטיק, מעדניות, בתי קפה מודרניים וטרנדיים ומסעדות ברמה גבוהה.

הזמנת כרטיסים לאטרקציות מרכזיות באתונה 

  1. ביקור באקרופוליס – הזמנת כרטיסים 
  2. ביקור במוזיאון אקרופוליס – הזמנת כרטיסים
  3. ביקור משולב של האקרופוליס ומוזיאון אקרופוליס – הזמנת כרטיס משולב
  4. ביקור במוזיאון האשליות – הזמנת כרטיסים למוזיאון
  5. כרטיס תיירות אתונה Athens pass – הזמנת כרטיס

מקווה שהפוסט שלי עזר לכם. אם כן אשמח מאוד שתגיבו פה בתגובות ואם יש לכם עוד שאלות אז גם מוזמנים לשאול אותן בתגובות או לכתוב לי ברשתות החברתיות של הבלוג: בפייסבוק ובאינסטגרם.

מחפשים מידע נוסף על אתונה ? יש לי בבלוג עוד פוסטים על אתונה ועוד פוסטים על יוון.

18 תגובות בנושא “דברים לעשות ואטרקציות שלא תרצו לפספס באתונה”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *