הרי טרודוס: טיול משפחתי להרי טרודוס קפריסין

מאת: נופר רונן
לפני שבועיים (אמצע אוגוסט 2021) החלטנו לצאת לחופשה/טיול בהרי טרודוס. מאיוש הקטנה היתה בחופש מהגן והחלטנו שזה זמן טוב לחופשה משפחתית בהרי טרודוס. הזמנתי בית לשני לילות בכפר מקומי ביותר Korakou" קוראקו" (מסתבר שלא היה שם אפילו תייר אחד). את הבית הזמנתי דרך אתר Airbnb.

מידע כללי על הרי טרודוס

רכס הרי טרודוס ממוקם במערב קפריסין והוא הגדול ביותר באי, הר אולימפוס, פסגו הגבוה ביותר, מתנשא לגובה של 1952 מטרים מעל פני הים. הרי טרודוס ידועים באתרי הנופש היפים שלהם, בכפרים המסורתיים ובמידה רבה במורשת התרבותית שלהם: נמצאים שם הרבה מנזרים היסטוריים, כנסיות וטירות. הרי טרודוס נודעים כמקום מעולה לחופשה בכל עונות השנה. בקיץ אפשר להנות שם ממזג אוויר נעים ולעשות מסלולי הליכה עם נוף מהמם ובחורף יורד שם שלג ואפשר להנות שם מחופשת סקי או סתם לטייל בשלג 🙂

לינה בהרי טרודוס

דירת Airbnb בהרי טרודוס

The Green house

מלון The Mill

באינסטגרם The Mill
הזמנתי בית פרטי עם 3 חדרי שינה (היינו צריכים רק 2 חדרים אבל המחיר היה זול ואהבנו את איך שהבית נראה: עלות בסביבות 70 יורו ללילה). הבית עצמו היה מודרני עם מטבח מאובזר ומזגנים בכל החדרים (נושא חשוב באוגוסט). הבית נקרא היתרונות: בית גדול, נקי מאוד, מאובזר ונעים, חצר עם נוף יפה להרים ושקט שם מאוד. מתאים למי שמחפש שקט מוחלט ורוצה חוויה סופר מקומית. החסרונות: בחצר אין שער אז מי שמגיע עם ילדים קטנים צריך להשגיח כל הזמן (הירידה מהבית די תלולה כי הבית נמצא במעלה גבעה קטנה). הכפר עצמו שומם ומי שמחפש מסעדה או בית קפה לא ימצא את זה שם. *טיפ חשוב לגבי Airbnb בקפריסין: לא בכל הדירות יש מזגנים! אז חשוב לשים לב לזה כשמזמינים דירה בחודשי הקיץ. אם לא בטוחים שיש מומלץ לברר מול המארח. בנוסף החשמל בקפריסין די יקר אז יש בעלי דירה שגובים אקסטרה מחיר על החשמל במידה ואתם עוברים רף שימוש מסויים. חשוב לשים לב לזה בתיאור של הדירה ואם לא בטוחים אז לברר מול המארח. במרחק של רבע שעה נסיעה מהכפר שהיינו בו Korakou יש עיירה מהממת בשם Kakopetria, העיירה תיירותית עם מסעדות, ברים, חנויות ומקומות יפים להסתובב בהם אבל גם אפשר למצוא שם מקומות שקטים ומבודדים יותר. למי שמחפש מקום פחות מבודד מהכפר שהיינו בו אז אני ממליצה ללון בעיירה הזאת. עוקבת שלי המליצה בחום על מלון (לא יצאנו לנו לישון שם אבל נעשה זאת בעתיד וממה שראיתי יש עליו ביקורות ממש טובות  :)).

מה לעשות בהרי טרודוס

עיירת Kakopetria

מסעדות בטרודוס

Zoumos RestaurantLania Tavern
האזור של הרי טרודוס שופע בכפרים, עיירות , מנזרים, מסלולי הליכה ושמורות טבע. כשהיינו לפני כמה שנים הגענו לשם ליום אחד כדי להסתובב בכמה כפרים. הכפר המוכר מכולם הוא כפר אומודוס Omodos ויצאנו לנו לבקר גם בכפר Platres כפר מקסים וקטן יותר ששם אכלנו במסעדת SkyLight. הפעם ישנו בכפר קורארקו. בכפר עצמו אין הרבה דברים לעשות. יש שם כמה כנסיות ונקודות תצפית ומעבר לזה שממה 🙂 מדובר בכפר ממש מקומי עם בתים מבוץ , בלי אף תייר ועם כבישים רעועים. הפעם הלכנו לבקר בעיירת Kakopetria. היינו שם יומיים ברציפות כי ממש נהננו שם עם מאיה. זה אחלה מקום למשפחות ולזוגות. יש שם משחקייה גדולה Arcade עם הרבה משחקי מחשב ומכונות. יש שם מסלולי הליכה נחמדים וקצרים ומקומות יפים להסתובב בהם. בנוסף במרכז העיירה יש הרבה מסעדות וברים. ברגע שתגיעו למרכז העיירה תוכלו למצוא את כל המקומות שתראו פה בתמונות. הנהר עם הברווזים נמצא מול מלון The Mill. בעיירת Kakopetria אכלנו שם במסעדת המסעדה קיבלה דירוג יחסית נמוך בגוגל אבל החלטנו לתת לה צ'אנס בגלל במיקום המעולה שלה ליד הנהר. ישבנו בחוץ והיתה בריזה נעימה ונוף מקסים לבתים ולנהר עם הברווזים. האמת שאנחנו הופתענו לטובה מהמקום. השירות היה מעולה והאוכל היה מוכן מהר מאוד (יתרון גדול כשנמצאים עם ילדים קטנים). המנות הראשונות היו טעימות (הזמנו סלט יווני, פיתה עם גבינת חלומי וציזיקי). ולמה עיקרית הזמנו שפטליה שזאת מנה מסורתית קפריסאית שהיתה גם טובה. התמחור טיפה יקר אבל מדובר בעיירה תיירותית ואלה המחירים בכל המסעדות שם. בכל מקרה אני חושבת שזאת אחלה מסעדה במיוחד אם יש מקום ישיבה בחוץ מול הנהר. בנוסף אכלנו בטברנה טובה בדרך לכפר שלנו בגלל שמאיה לא הרגישה הכי טוב החלטנו להזמין רק כמה מנות ראשונות וגלידה למאיה 🙂 וקנינו שם יין לבן. מנת הנקניקיות היתה טעימה מאוד וגם הסלט היווני. הטברנה נמצאת בכפר קטן וחמוד.

הטבה לעוקבי הבלוג

קישור לוואטסאפ של רוני ליצירת קשראם תזמינו את אחד מהשירותים של רוני ותגידו שהגעתם דרכי, תזכו בהטבה
אם אתם מתכננים להגיע לקפריסין ומחפשים מישהו שיתכנן עבורכם טיולים שתוכלו לעשות באופן עצמאי עם רכב (מינימום ל-3 ימים) או שאתם רוצים לעשות טיול פרטי עם נהג (מתאים גם לקבוצות גדולות) אז אני ממליצה בחום לפנות לרוני שוורץ. נפגשנו לא מזמן והתרשמתי מאוד מהידע שיש לו לגבי קפריסין (גר פה כבר 5 שנים בפאפוס) ומעבר לכך הוא ממש מקסים והוא עוסק בתכנון טיולים כבר המון שנים. אם תזמינו "טיול פרטי" למשפחה, או קבוצה קטנה, רוני יעשה עבורכם "תכנית מפורטת ליום סיור, בדגש קולינרי" , בפאפוס, או לרנקה, או לימסול, כולל המלצות חמות ! תכנית שכזו עולה 50 – 40 אירו ברגיל, אבל אתם תקבלו אותה חינם. אם תזמינו תכנון טיול תקבלו יום אחד על חשבוני, שלמו על תכנון של שלושה ימים ותקבלו ארבעה. אם תזמינו טיול לקבוצה של מעל 7 משתתפים תקבלו הסעה לשדה התעופה וחזרה במחיר אטרקטיבי או תכנון טיול קולינרי מפורט לטיול עצמאי בחינם. לסיכום, יש לנו עוד הרבה מה לחקור בהרי טרודוס ואני מרגישה שראינו ממש חלק קטן מהם, אבל עכשיו שאנחנו גרים פה אז אני בטוחה שיצא לנו לטייל שם הרבה וכמובן שאעדכן את הפוסט בהתאם. בכל מקרה למי שמחפש כפרים אותנטיים, נופים ירוקים ובחורף מושלגים, כנסיות ועוד.. הרי טרודוס זה האזור לבקר בו בטיול שלכם לקפריסין.

2 תגובות בנושא “הרי טרודוס: טיול משפחתי להרי טרודוס קפריסין”

• באיזו עיר "מרכזית" כדאי ללון עבור טיול יום להרי הטרודוס?