טיפים לטיול בזמן הריון: לפני הטיול, במהלך הטיסה ובטיול עצמו

מאת: נופר רונן

לפני שנכנסתי להריון חשבתי שהטיולים שלי יושפעו רק אחרי הלידה כשיתווסף גם תינוק לטיולים.זה נכון  שהשינוי הכי גדול יהיה לטייל עם תינוק, אבל גיליתי שגם במהלך ההריון הטיולים שלי הושפעו מאוד.

החלטתי לכתוב פוסט עם טיפים לטיול בזמן הריון ,כי אני חושבת שזה חשוב שתהיו מודעים מה צריך לקחת בחשבון לפני שטסים ואיך להיערך לטיול נכון. בנוסף ביקשתי משני אנשים מקצוע, אחת היא מיילדת מוסמכת (ביקשה להישאר בעילום שם) ואחד הוא מומחה לטיפול בעיסוי ומרצה (רונן קוממי) כדי לקבל גם מהם טיפים נוספים. הפוסט הוא בלשון נקבה כי הפעם אני כותבת בעיקרי לנשים ההריוניות 🙂

נתחיל מכמה דברים שחשוב לדעת

לפני שמזמינים כרטיסי טיסה לטיול בזמן הריון

  1. הריון זה משהו מאוד אינדיבידואלי ושונה מאישה לאישה ומהריון להריון. יש נשים שסובלות מאוד במהלך השליש הראשון מהקאות ובחילות ויש שלא ויש שסובלות כל ההריון. לרוב, השליש הראשון הוא הכי קשוח מבחינת בחילות וגם מרגישים בו עייפות ממש גדולה ולכן אני ממליצה לקחת בחשבון. לפחות אני הרגשתי ככה במיוחד אם זה לטיול ארוך ורחוק. אני טסתי לארצות הברית בשבוע החמישי למשך שבועיים וחצי וסבלתי מבחילות והקאות ועייפות חזקה והיה לי קשה לטייל ככה ואפילו די מלחיץ כי זה היה הריון ראשון וכל תופעה היתה לא מוכרת וברורה והרגשתי שרק בא לי לנוח.
  2. חשוב מאוד לבחור יעד עם שירותי רפואה ברמה גבוהה. צריך לקחת בחשבון שהריון זאת תקופה מאוד רגישה ואי אפשר לדעת אם יהיה צורך בביקור בבית חולים או לא. אני ממליצה לבחור יעדים שיש נגישות לבתי חולים וששירותי הרפואה שם טובים. אני הלכתי במהלך הטיול לארצות הברית לחדר מיון ולמרפאת נשים פרטית ושמחתי שלפחות יש לי טיפול טוב.
  3. הזמן הכי מומלץ לטוס בו הוא במהלך הטרימסטר השני כלומר משבוע 13-26.
  4. אי אפשר לטוס לחו"ל אחרי שבוע 32 (באישורים מיוחדים אחרי שבוע )33 בגלל ענייני ביטוח נסיעות לחו"ל.

הכנות שצריך לעשות לפני טיול בזמן הריון

  1. לתכנן טיול שיהיה מותאים לקצב איטי יחסית ועם זמני מנוחה. אם אתן מתכננות את הטיול לפני ולא הולכות על טיול ספונטני אז חשוב להתחשב בזה שבזמן הריון הקצב צריך להיות איטי יותר מאיך שהייתן רגילות לטייל עד כה (אם הייתן רגילות לעשות הרבה דברים במהלך היום).
  2. לעשות ביטוח נסיעות מקיף וטוב (כל המידע שצריך לדעת על ביטוח נסיעות בהריון) לברר עם הסוכנות ביטוח  אילו אטרקציות אפשר לעשות ומה לא. למשל אנחנו תכננו חופשת בטן גב בקפריסין וחשבנו לעשות שייט ביאכטה. לפני שהזמנו את השייט ביררתי עם הסוכנות ביטוח שזה אכן בסדר ושהביטוח מכסה את זה. מסתבר שסירות מנוע או יאכטות קטנות לא נכללות והיאכטה שאנחנו רצינו היתה בסדר בגלל שהיא היתה גדולה . אז קחו בחשבון שלא כל אטרקציה היא אפשרית ואם יש לכם ספק כלשהו אז שווה לברר את זה לפני גם עם הסוכנות ביטוח וגם עם הרופא שלכם.
  3. לפני כל טיסה ללכת לרופא נשים שלכם על מנת לקבל אישור טיסה וגם כדי לוודא שהכל אכן בסדר. בעיקרון רק כשנמצאים בחודש מתקדם וכבר הבטן בולטת אז צריך את האישור הזה, כי החברת טיסה עלולה לבקש אותו. אני הלכתי לרופא לקבל אישור גם כשעוד לא ראו ממש את הבטן, כי הרגשתי שחשוב לי לוודא שהכל תקין כדי לטוס רגועה יותר.

טיפים לזמן טיסה במהלך הריון

  1. בזמן טיסה חשוב להקפיד לקום ולהסתובב מדי פעם כדי להזרים את הדם מעט יותר טוב. כלי הדם בהריון מתרחבים ולכן אצל רוב הנשים לחץ הדם יורד,חשוב במיוחד בשל הגובה והפרשי הלחצים בטיסה לסובב את הקרסוליים מדי פעם,ולהמתח כדי שלא יווצר עומס על הגב. לקום מישיבה ללעמידה לאט,שלא תיהיה סחרחורת.
  2. ישיבה באזור מרווח במטוס להקלה על הניידות – מעבר לחוסר הנוחות עבורכן בישיבה בצפיפות, תחשבו רגע על כך שאתן יושבות על יד החלון וכדי לקום לשירותים תצטרכו להפריע לשכניכן בשורה. לא נעים. האמת שאני ורומן תמיד יושבים במושבים של היציאת חירום כי רומן ממש גבוה, אבל בהריון לא מרשים לשבת שם כי בזמן חירום מי שיושב ביציאת חירום אמור להיות כשיר ללעזור בפינוי. ולכן מאז ההריון אנחנו משתדלים להזמין מקום בשורה הראשונה או בשורות אחרות שיש בהן יותר מקום או לפחות בכסא שליד המעבר.
  3. שתיה מוגברת של מים – האוויר יבש במטוס. קל להתייבש. מודעות ועירנות לשתיית מים תחסוך לכן כאבי שרירים בסיום הטיסה. תקפידו לעלות עם בקבוק מים מלא משלכן לטיסה מאחר שלרוב תוכלו לקבל מים (או לקנות בטיסות לואו קוסט) רק אחרי ההמראה ועד אז כבר מרגישים ממש צמאים.

טיפים לטיול עצמו בזמן הריון

  1. רצוי בהריון להמנע מאכילה של דגים ובשר חיים,ולכן להמנע מאכילת סושי עם דגים חיים, וסביצ'ה.וכן לא לאכול מוצרי חלב לא מפוסטרים. לכן רצוי להקפיד ולאכול במסעדות עם המלצות ועם מספר מבקרים רב.
  2. ללכת הרבה זה בריאות, בהריון במיוחד מתקדם, האגן מאבד מהיציבות וכל השלד איתו.לכן יש לנשים יותר נטיה ליפול,אז נעליים נוחות זו ההמלצה הכי טובה שאפשר לתת.
  3. יש נשים בהריון שמטפסות על הרים, אבל בהריון זה לא הזמן להתחיל ולעשות כושר או אתגר/מאמץ שלא עשית עד עכשיו.
  4. שיזוף יתר לא מומלץ אף פעם, אבל בהריון מאחר וטמפרטורת גוף עולה גם לעובר לא נחמד להתחמם יותר מדי. לכן לשבת יותר בצל לשתות הרבה ולהמרח בחומרי הגנה. ההמלצות האלה נכונות וטובות בעצם לכולנו. אבל בהריון יותר חשוב להקפיד.
  5. בזמן הריון חשוב לשים לב לדופק שלנו ולכן עליות לנקודות תצפית במדרגות או פעילויות ספורטיביות מדי פחות מומלצות. כשטיילנו בוילנה למשל היתה נקודת תצפית שכדי להגיע אליה היה צריך לעלות במדרגות על ההר. למרות שאני מאוד אוהבת נקודות תצפית אז החלטתי להימנע מהפעילות הזאת, כי ידעתי שהדופק שלי ישר קופץ בעליות חדות. מומלץ אפילו להיות עם שעון דופק כדי לעקוב אחרי הדופק.
  6. אם אתן לוקחות סיורים תעדכנו את המדריכים בתחילת הסיור על ההריון, כדי שהם יתחשבו בכן מבחינת עצירות לישיבה מדי פעם ואפילו עצירות לשירותים על הדרך.
  7. אם אתן עושות סיור אוכל או הולכות למסעדה עם תפריט טעימות, אז חשוב גם ליידע לפני כן על מנת שיתאימו את המאכלים בהתאם לתזונה שמותרת לכן.
  8. קפיצות או טלטלות לא טובות בזמן הריון ולכן חשוב לשים לב שלא עושים דברים שיש בהם קפיצות או טלטלות כמו נסיעה בכבישים לא סלולים. אם כן יוצא לכן לנסוע בכבישים לא סלולים אז תנהגו לאט ובזהירות או שתבקשו מהנהג לנהוג לאט ולשים לב לדרך.

לסיכום, הריון זאת לא מחלה אבל צריך להתייחס לכך שאתן בהריון ברצינות ולא להתעלם מכך לפני שיוצאים לטיול. אין בעיה לטוס בהריון עד שבוע 32 , אבל הכי חשוב זה להיות קשוב לגוף. לפני הטיול לוודא שאתת עושות תכנון נכון ובוחרות ביעד מתאים (מבחינת מרחק, סוג טיול וקרבה לשירותי רפואה טובים) , ללכת לרופא לבדיקה וגם לעשות ביטוח נסיעות טוב. בטיסה עצמה לזוז, לשתות מים ולשבת במושב נוח. בטיול עצמו חשוב להתקדם לפי הקצב שמרגיש נכון ולא להעמיס על הגוף. לנוח בכל הזדמנות שאפשר ולשים לב לאוכל שאוכלים. אם יש לכן ספק לגבי אטרקציה יש להתייעץ עם הסוכנות ביטוח והרופא.
תודה רבה לרונן קוממי הנפלא ולמיילדת המקסימה שנתנו לי טיפים מעולים לפוסט 🙂

2 תגובות בנושא “טיפים לטיול בזמן הריון: לפני הטיול, במהלך הטיסה ובטיול עצמו”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *