כל מה שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל לתרמילאים

מאת: נופר רונן

ביטוח נסיעות לחו"ל הוא אחד הדברים שהכי חשוב לדאוג להם לפני טיול. במהלך השנים עשיתי מספר טיולי תרמילאים . טיול להודו, טיול לתאילנד, טיול טרקים בגיאורגיה וטיול ארוך לשבעה חודשים במזרח: תאילנד, לאוס, ויאטנם והודו. בחלק מהטיולים הייתי צריכה לצערי להפעיל את הביטוח ולכן החלטתי לכתוב פוסט מקיף על הנושא.

בפוסט הזה אני כותבת על הדברים שחשוב לשים אליהם כשעושים ביטוח נסיעות לתרמילאים ובנוסף כתבתי תשובות לשאלות נפוצות (לאחר מחקר שעשיתי באינטרנט והתייעצות עם סוכן ביטוח).

יצא לי לעשות ביטוח דרך  הפניקס, פספורטכארד ומגדל. לפני שנה התחלתי לעשות את הביטוח דרך סוכנות Safe4you  כי היא עובדת עם מגדל, הראל, הפניקס ופספורטכארד. יש להם אפליקציה שבה אפשר להתייעץ עם הסוכן ולהתכתב עם רופא בכל שעה ובנוסף יש להם להם שירות מקצועי ביותר. בפוסט אני מתמקדת בחברות אלה כי הן בין החברות הגדולות בישראל. 

אילו דברים צריך לשים לב אליהם כשעושים ביטוח לתרמילאים?

לכמן זמן מחוייבת חברת הביטוח– מגדל, פניקס והראל מספקות פוליסה עד שנה ללא תנאי לתביעות. פספורטכארד – עד חצי שנה ואז שוקלת האם להמשיך את הביטוח בהתאם לתביעות, מצב רפואי וכו'.

סכום כיסוי חשוב שיהיה גבוה, כיסוי לציוד האישי – לרוב היום כל החברות מספקות סכומים מספקים בהחלט.

השתתפות עצמית – לרוב מטיילים שהם תרמילאים, מן הסתם אחוז התביעות שלהם גבוה לעומת טיול רומנטי בפראג. לכן…חשוב שאם צריך טיפול רפואי, הולכים לקבל אותו ולא חושבים על ה-50$ השתתפות עצמית שרופא עולה לנו. יתרון מעולה למגדל, פניקס ופספורטכארד על פני הראל וקופות החולים.

זמן החזר – לא נחמד לשלם סכום גבוה על טיפול ולהימרח עם ההחזר הכספי כמו בקופות החולים למשל שמקבלים רק קבלות מקוריות ולכן מרבית המטיילים נאלצים לסוף הטיול כדי לשלוח את הכל בדואר. מי שממש לחוץ בכסף, כמובן שנחמד לו יותר עם הכרטיס של פספורטכארד או עם ההחזר המהיר של מגדל והפניקס.

חברת חילוץ – חיליק מגנוס ו-669 נחשבות לחברות הביטוח המובילות והמנוסות ביותר.

סוכן ביטוח – כמו שנחמד שיש סוכן נסיעות, מאוד נוח שיש סוכן ביטוח שיסייע לכל שאלה או בעיה. כמו "גנבו לי מזוודה מה אני עושה, או איחרה המזוודה ואני בשדה מה צריך לעשות ברגע זה בשביל ההחזר" או "אני הולך לצלול מחר על הבוקר זה מכוסה לי?" סוכן טוב יספק הסבר מדוייק למען החזרת ההחזר הכספי ללא בעיות. מעבר לכך, גם להורים יש איש קשר לשוחח איתו בעת צורך, מישהו שיטפל בתביעות, יספק תשובות וידאג לדברים מסביב.

חברה גדולה – כן זה חשוב שאם יש הטסה יקרה או אשפוז יקר, חברת הביטוח תהיה מספיק גדולה פיננסית לשלם מה שצריך ולא תנסה לחמוק מהתשלום בכל דרך.



שאלות נפוצות לגבי ביטוח נסיעות תרמילאים

אם הטיול הוא לזמן לא ידוע האם אפשר לעשות ביטוח ותוך כדי הטיול להאריך או לקצר?

ניתן להאריך אבל לכל חברת ביטוח יש תנאים מסויימים, לרוב עד שנה לא אמורה להיות בעיה למעט פספורטכארד שמספקת ביטוח לחצי שנה מראש ולאחר מכן זה בהתאם לאישורה.

לגבי קיצור, חשוב לדעת – מקבלים החזר עבור חזרה מוקדמת רק במידה ולא הייתה תביעה בפוליסה!

האם יש הבדל בסוג ביטוח נסיעות אם מטיילים לאסיה או לדרום אמריקה או לאוסטרליה?

אין הבדל, יש לציין את הפניקס שמאפשרים לבחור תאריכי נסיעה על פי תאריכים ואז כך חוסכים כסף, מעבר לכך, ניתן בהפניקס להוסיף אתגרי תוך כדי הטיול! גמיש לספונטיות וחוסך כסף.

אם טסים לעבוד בחו"ל לתקופה של שנה האם גם צריך לעשות ביטוח?

חובה! ממליצה על הפניקס בגלל מחיר זול, כיסויים מעולים, החזר תביעה תוך כדי הטיול ואופציה להרחבות [אם פתאום יוצאים לשבוע אתגרי וצריך הרחבה].

אם מאושפזים בבית חולים האם יש אפשרות לעבור לבית חולים פרטי?

חברות הביטוח המובילות לא מגבילות בסוג המקום הרפואי כך שאין בעיה אבל כן אם צריך פתאום לעבור למקום אחר אז צריך לספק הסבר מספק מדוע נאלץ המבוטח לעבור. 

סיפור אישי– בטיול שעשיתי עם חברות להודו, לחברה שלי היתה תאונה קשה והיא היתה מאושפזת כחודש בבית חולים. בהתחלה היא אושפזה בבית חולים מקומי בהודו (תנאים נוראיים) למזלה היה לה ביטוח טוב והיא עברה לבית חולים פרטי בניו דלהי עם אחות צמודה וטיפול מעולה. בטיסה חזור היא הוטסה על אלונקה עם פרמדיק צמוד. 

איך יודעים לאיזה בית חולים כדאי ללכת במיוחד אם נמצאים במדינת עולם שני או שלישי?

ניתן ללכת לכל בית חולים או מרפאה שרוצים, מומלץ להיעזר במקומיים, קבוצות פייסבוק או פשוט לחפש שירות רפואי שנראה מערבי ומפותח ככל הניתן.

דרך אגב לSafe4You יש אפליקציה שמספקת מידע אודות שירותי רפואה בעולם סביב המטיילים. [חזקה מאוד בכל הערים המתויירות באירופה, בדרום ומרכז אמריקה, במזרח הם פחות חזקים אבל הם עובדים על זה במרץ, כדי לעדכן עוד שירותי רפואה טובים בעיקר שם].

אם חס וחלילה הולכים לאיבוד בטרק מה עושים?

ראשית, מומלץ תמיייידדדדד להודיע לחברים ובני משפחה על יציאה לטרק בו ככל הנראה תהיו ללא קליטה סלולרית ועל משך הטרק. מומלץ להשאיר הודעה לסוכן ביטוח שיוצאים לטרק ואת מועד חזרתם הצפוי כדי שיוודא שאכן הכל כשורה (אפשר להשאיר הודעה גם באפליקציה של Safe4you).

דבר שני, מומלץ שלא לצאת לטרק לבד אף פעם כוון שאם התרחש אירוע רפואי כלשהו כמו עלפון, עייפות וכו', תמיד יש עוד חבר שיסייע.

פתרון נוסף אך יקר הינו מכשירים לוויניים, מאפשרים לשלוח מיקום גם ללא קליטה סלולרית אך עלות השכרה יחסית יקרה [בערך 2$ ליום].

מה ההבדלים המהותיים בין מגדל , הראל, הפניקס ופספורטכארד בביטוח נסיעות לתרמילאים?

בפועל כל החברות הללו מספקות כיסויים רחבים ומקיפים, בטח בכל הנושאים הקטסטרופליים כמו אשפוזים, הטסות רפואיות ועוד. ההבדלים הן בהשתתפות העצמית, מחירים ונוחות בעת תביעה וזמן תשלום תביעה.

פספורטכארד – יקרה מכולן, נוחה מכולן בגלל שמספקת כרטיס אשראי נטען באמצעותו משלמים מיד על הטיפול הרפואי לעומת שאר חברות הביטוח שבהן צריך לשלם ואז לתבוע החזרים. השתתפות עצמית 50$ בציוד, אין כיסוי חינם למצלמה ושם מורידים בלאי של עד 65% [חברות ביטוח מורידות ירידת ערך מוצר כאשר תובעים על ציוד שנגנב / אבד ואין חשבונית אודות אותו פריט].

מגדל – מחיר הוגן, משלמת תביעה רפואית תוך מספר ימים [חדש] ותביעת ציוד תוך 30 ימי עסקים, אין השתתפות עצמית בכלל, יש כיסוי עד 300$ למצלמה חינם ומורידים בלאי של עד 35% בלבד.

פניקס – מחיר זול ביותר, פוליסה מעולה כמו מגדל, משלמת תביעה תוך 30 ימי עסקים [לאחרונה יצאו עם תשלום תביעה מהיר תוך שבוע ימים שעובד יפה, עדיין בוחן את זה], אין השתתפות עצמית בכלל, כיסי למצלמה בתוספת תשלום ומורידים בלאי של עד 80% כאשר תובעים על אבדת ציוד ללא הצגת חשבונית / קבלה.

הראל – פחות שווים כיום, יקרים, השתתפות עצמית 50$ בעת תביעה [חסרון גדול], תשלום תביעה סביר שלוקח שבוע ימים ולפעמים גם 2-4 שבועות. יש כיסוי עד 350$ למצלמה חינם ומורידים בלאי של עד 35% בלבד כאשר תובעים על אבדת ציוד ללא הצגת חשבונית / קבלה.

האם כסף מזומן שנגנב מבוטח? האם תכשיטים מבוטחים? האם משקפי ראיה או שמש מבוטחים?

כסף לא, תכשיטים כן עד סכום כיסוי מקסימלי בכל חברה לפריט ערך, משקפיים וציוד רפואי כמו תרופות לא מכוסה.

מה השלבים בקבלת טיפול רפואי במידה שלא מרגישים טוב?

במגדל, פניקס ובכל חברת ביטוח בישראל יש לבקש מהרופא דוח רפואי מפורט על הטיפול שהתקבל וחשבונית תשלום. מאוד חשוב להקפיד שהדוח הרפואי יכלול 2-3 משפטים על הטיפול שהתקבל כדי שחברת הביטוח תראה מהי סיבת הטיפול הרפואי.

*** אינני סוכנת ביטוח. הפוסט נכתב על סמך הנסיון האישי שלי ואיננו תחליף ליעוץ מסוכנות ביטוח.

מחשבון ביטוח נסיעות לחו״ל

10 תגובות בנושא “כל מה שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל לתרמילאים”

  • שלום , תודה על הפוסט המפורט
    אשמח לדעת באיזה תאריך הוא נכתב והאם רלוונטי והאם רלוונטי להיום
    תודה,
    רפי

    • היי רפי, תודה על הפידבק 🙂
      את הפוסט כתבתי לפני כמה חודשים ואני מעדכנת אותו כל הזמן אז הוא מעודכן
      אני עונה לך תול כדי טיול מהודו 🙂

  • היי,
    הפוסט מעולה! מאוד ענייני ומפורט.
    ספציפית בנוגע לוויאטנם צצה הבעיה עם האופנועים.. אני טסה בעוד חודש בפעם הראשונה לוויאטנם ותכננתי לרכב על אופנוע על אף שאין לי רשיון (וגם אם היה, הוא כידוע, לא היה תקף בוויאטנם).
    ברור שהביטוחים השונים לא יכסו הוצאות רפואיות במקרה של תאונת אופנוע כשאין רשיון. יש לך המלצות בנידון?
    תודה מראש

    • היי גלי
      אם היית עושה רשיון בארץ אז זה כן היה תקף בויאטנם
      אני אישית לא ממליצה לך לנהוג שם בלי רשיון כי
      כמו שאמרת הביטוח לא יכסה הוצאות רפואיות וזה לא משהו שמתעסקים איתו
      מצטערת אבל אין לי המלצות בנושא 🙂

  • היי נופר,
    אני טס לויאטנם בקרוב ועשיתי ביטוח רגיל במנורה. אני מתכנן לטייל בטרקים, לרכב על אופניים בטאם קוק ועוד ואולי גם להנות בשייט שם.
    שמעתי ממישהו שמומלץ מאוד לעשות ביטוח ספורט אתגרי כאשר טסים למזרח. האם את עשית ביטוח ספורט אתגרי או רגיל? והאם יש לך המלצה?
    תודה מראש!

    • היי דניאל 🙂
      אני עשיתי ביטוח ספורט אתגרי ולפי התכנונים שלך זה נשמע שגם אתה צריך
      ממליצה לך להתייעץ עם הסוכן אבל לטרקים זה חשוב מאוד ביטוח ספורט אתגרי

  • היי האם הפוסט מעודכן לימים אלו?

    • היי הילה
      כתבתי פוסט מעודכן יותר בקשר לקורונה
      shorturl.at/bfoHP

    • היי, אני מתכננת טיול בהודו ומתישהו אצא לנפאל ועוד מדינות בסביבה לטייל. האם זה משהו שצריך לעדכן את הביטוח? במידה ועשיתי אותו להודו אבל עברתי תאונה בנפאל למשל, הביטוח יהיה תקף..? יש לך המלצות בנידון?

      • היי עדן
        יש מדינות שמבקשות לראות אישור באנגלית שיש ביטוח אליהם
        בנוסף יש ביטוחים כמו פספורטכראד שרוצים לדעת את המדינות הספציפיות שתהיי בהן
        ויש ביטוחים שפשוט אפשר לציין בהם מזרח אסיה וזה יספיק
        הכי טוב לדעתי זה ליצור קשר עם החברה שדרכה עשית ביטוח ולעדכן אותם על המצב ולשאול אותם.
        שלא יהיה מצב שהביטוח לא יהיה תקף מבחינתם בגלל שלא דיווחת על המדינה שהגעת אליה.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *