סוף שבוע בברלין – המלצות לדברים לעשות בעיר, בתי קפה ומסעדות

מאת: נופר רונן

ברלין היא אחת הערים האהובות עליי ואני תמיד נהנית לחזור אליה. זאת היתה הפעם הרביעית שלנו בעיר והאמת שהפעם הגענו אליה בעיקר בשביל להשתתף בכנס ITB, כנס תיירות עולמי ענקי. השתתפנו בכנס זה גם שנה שעברה, לפרטים על הכנס ITB.  חוץ מהכנס חקרנו עוד את העיר כי תמיד יש מה לראות ולעשות בה ובנוסף יצא לנו להיות בבתי קפה, מסעדות וברים מוצלחים.

איך מגיעים מהשדה תעופה שונפלד Schoenefeld airport למרכז העיר?

כשנחתנו הלכנו לדוכן של המידע שכתוב עליו גם WelcomeBerlin כדי לאסוף את הכרטיס תחבורה שלנו שקיבלנו באדיבות מVisit Berlin . את הכרטיס Berlin Welcome card  ניתן לרכוש מהדוכן לפני היציאה מהשדה תעופה. זהו כרטיס שמוזיל לכם את עלויות התחבורה הציבורית בעיר וזה בהתאם למספר הימים שתשהו בעיר. אפשר לקנות כרטיס ABC שכולל גם את הנסיעה מהשדה תעופה לעיר.

ברגע שיש לכם את הכרטיס הזה אתם צריכים להעביר אותו רק פעם אחת במכונה שליד הרכבת או בתוך האוטובוס ומאותו הרגע רק לדאוג שהכרטיס הזה איתכם כל הזמן ואז תוכלו להתנייד חופשי בתחבורה הציבורית.

מהשדה תעופה לקחנו רכבת S9 ואחרי 9 תחנות החלפנו לרכבת תחתית u3 לאזור של הדירה שלנו. אני ממליצה להעזר בגוגל מפס Google maps על מנת לראות איזו תחבורה ציבורית מומלצת למסלול שלכם. יש רכבות כל כמה דקות ופשוט מאוד להתנייד בתחבורה הציבורית בעיר.

אפשר גם לשאול בדוכן שממנו קונים את הכרטיס לאיזה רכבת אתם צריכים בשביל להגיע למלון או לדירה שלכם.

איפה ישנים בברלין?

אנחנו החלטנו לישון הפעם בשכונת קרויצברג Kreuzberg זוהי שכונה במערב ברלין והיא נהפכה לאחת השכונות המגניבות בעיר, עם אווירה צעירה והרבה מקומות בילוי ובתי קפה מעולים.
אנחנו לקחנו דירת Airbnb (עדכון: הדירה כבר לא קיימת באתר) (הדירה עצמה במיקום מעולה!! יש מלא בתי קפה טובים ליד, מסעדות וברים והיא קרובה לתחנה של הרכבת התחתית ותחנת אוטובוס. הדירה נקייה, נעימה, יש לה מרפסת קטנה וחמודה והיא במחיר זול לאיזור. החסרונות שלה שהיא נמצאת בקומה חמישית ללא מעלית, יש ווי פיי אבל בקושי עובד והדירה בעליית גג רק עם חלון קטן אז היא לא מוארת כל כך.

כרטיס סים

בפעמים הקודמות יצא לי לרכוש כרטיס סים ב20 יורו באזור אלכסנדרפלאץ, הפעם מצאנו חנות בשכונת קרויצברג ושם קנינו סים ב10 יורו עם 4 גיגה לתקופה של עד חודש. הוראות הגעה.

המלצות לדברים לעשות בעיר בשלושה ימים (בסוף שבוע)

אתר לחיפוש אטרקציות וסיורים בברלין

הופעה Vivid Grand Show

עדכון מדצמבר 2023 : ההופעה כבר לא זמינה

אנחנו מאוד אוהבים הופעות ונזכרתי שראיתי פרסומת להופעה  Vivid Grand Show בברלין. לאחר שיצרנו קשר עם Visit Berlin אמרנו להם שנשמח ללכת להופעה הזאת ולשמחתינו תיאטרון Friedrichstadt-Palast רצה לארח אותנו להופעה.

ההופעה התחילה בשעה שבע וחצי בערב. הגענו ברבע לשבע על מנת לאסוף כרטיסים ולהנות קצת מהתיאטרון לפני תחילת ההופעה. איסוף הכרטיסים לקח דקה ואז הלכנו לשים את המעילים שלנו בשמירת חפצים והלכנו לקנות יין מבעבע כדי להתחיל את הערב שלנו בצורה נחמדה. התיאטרון עצמו היה מרשים וכולם היו לבושים אלגנטי. ישבנו עם המשקאות עד שהיה צלצול להכנס לאולם.

הכרטיסים שלנו היו לשורה 12 ולכסאות במרכז ככה שראינו את ההופעה בצורה מעולה. האולם היה מלא לחלוטין ולכן אני ממליצה להזמין את הכרטיסים כמה שיותר זמן מראש אם יש לכם אפשרות. ההופעה התחלקה לשני חלקים . חלק ראשון כשעה ואז יצאנו להפסקה של 25 דקות שבהם קנינו כריכונים של סלמון ופסטרמה ולאחר מכן היה חלק נוסף של שעה.

זאת היתה אחת ההופעות המושקעות והיפות שיצא לנו לראות. התפאורה, הריקודים, השירה היו סופר מדהימים ובנוסף היו חלקים של אקרובטיקה עוצרי נשימה. אני חייבת להודות שהיה קטע שלא נשמתי בו מרוב שהוא היה מאתגר ולא אנושי מבחינתי.
אם אתם מחפשים בילוי ברמה גבוהה ואיכותית ההופעה הזאת בהחלט תתאים. היא ברמה ממש גבוהה ונותנת תחרות להופעות שראינו בניו יורק ווגאס. בהחלט חוויה מיוחדת.

סיור אוכל בברלין

אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים לעשות בטיולים זה סיורי אוכל ביעדים חדשים. סיור אוכל זאת דרך מעולה לראות את העיר, לאכול אוכל טעים ולהגיע למקומות שלרוב רק מקומיים מגיעים אליהם. הפעם עשינו את הסיור עם חברת Fork and walk Berlin tours. קושרנו איתם דרך Visit Berlin.

פגשנו את המדריך דוב, שהוא גם הבעלים של החברה, בנקודת מפגש. בנוסף אלינו היו גם משפחה מלוס אנג'לס וזוג מאוהיו. הסיור היה באזור מזרח של ברלין. אזור שפחות מוכר לנו ולא יצא לנו להסתובב בו כל כך ככה שזה כבר היה נחמד לחקור אזור חדש בעיר.

היה מזג אוויר קצת סגרירי (עם גשם לפרקים) אבל הסיור היה כזה כיפי שזה לא פגע בו. כל פעם עצרנו במקום מקומי קטן ואינטימי. היו עצירות של אוכל מקומי  היו עצירות של אוכל עדתי, היתה עצירה של קפה משובח מקומי, עצירה במקום מפתיע, בירה באמצע הדרך וקינוח שחיתותי וטעים. דוב היה מקסים ומעניין. הוא סיפר על התרבות וההיסטוריה של ברלין ועל כל מקום שעצרנו בו את הסיפור על המקום.

הקבוצה היתה מאוד נחמדה וכל פעם יצא לנו לדבר עם מישהו אחר ובכלל האווירה היתה קלילה וטעימה. יצאנו מהסיור שבעים ביותר (לפחות אני כי רומן שבע רק לרגע). דוב נתן לנו גם הרבה המלצות למסעדות וברים ששווה לבקר בהם וגם המלצה לשוק מקומי מקורה שהלכנו אליו אחרי הסיור.
אני ממליצה בחום לעשות את הסיור הזה, זוהי דרך נפלאה לגלות את ברלין וגם לאכול אוכל מעולה על הדרך. הסיור היה כבערך ארבע שעות.


https://youtu.be/YslTDDvAqM8

שוק מקורה Markthalle neun erste

אני מאוד אוהבת שווקים ואיכשהו לא יצא לי לבקר בשוק הזה לפני. אני ממליצה להגיע אליו רעבים כי יש בו המון דוכני אוכל אבל גם נחמד סתם להסתובב בו ולשתות קפה, במיוחד כשבחוץ גשום. יש בו הרבה דוכני אוכל ודוכנים של תוצרת מקומית, גבינות, נקניקים, בירות ועוד. לאלו עם ילדים קטנים יש בו גם פינה עם צעצועי עץ חמודה. הוראות הגעה.

קתדרלה ברלין

לדעתי זוהי אחת הקתדרלות היפות שיצא לי לראות. המבנה שלה והכיפות הטורקיז שלה הופכות אותה למיוחדת ביותר (הוראות הגעה). למרות שהיה יום סגרירי וקצת גשום החלטנו לא נוותר על ללכת לראות אותה. כשהתחיל לרדת גשם החלטנו להכנס לבית קפה Allegretto cran cafe. בית קפה מעודן ויוקרתי בו שתינו קפוצ'ינו ונהננו מהחמימות. חיכינו עד שהגשם נפסק ואז המשכנו להסתובב בעיר.

בנוסף, יש ליד הקתדרלה אזור שלם של מוזיאונים. בפעם הקודמת שלנו יצא לנו להיות במוזיאון פרגמון  Pergamon Museum , בשל ייחודיות מוצגיו החליט ארגון אונסק"ו כי מוזיאון זה, יחד עם מוזיאונים אחרים באי המוזיאונים Museums island יהוו אתר מורשת עולמית. המוזיאון מכיל אוסף של עתיקות מהעת העתיקה (יוון העתיקה ורומא העתיקה), מוזיאון לעתיקות המזרח הקדום ומוזיאון לאמנות אסלאמית. הסתובבנו במוזיאון הזה יום שלם והוא היה מרתק ביותר. לקחנו אודיו ועברנו חלק חלק. האיזור של יוון העתיקה הכי הרשים אותי.

פארק ויקטוריה

זהו פארק בשכונת קרויצברג. הוא פארק ממש מקסים ויש בו גם מפל מאוד יפה שלצערי הפעם לא היו בו מים אבל פעם שעברה יצא לי לראות אותו כשכן היתה זרימה וזה מקום שלא הרבה תיירים מכירים. הפארק עצמו גדול ומלא בעצים ירוקים ויש בו גם נקודת תצפית טובה על העיר. הוראות הגעה.

זהו אחלה מקום לבוא ולעשות בו הליכה נחמדה או אפילו פיקניק. ליד הפארק יש בית קפה איכותי Cafe freiraum. אנחנו אכלנו שם לזניה ופשטידה ירקות עם גבינה שהיו ממש טעימים. בנוסף יש שם עוגות שהיו נראות מעולה אז שווה לנסות. הוראות הגעה.

המלצות לעוד דברים לעשות בברלין.

בתי קפה טובים בשכונת קרויצברג

בית קפה Der Milchladen

בית קפה אינטימי עם קפה איכותי, כריכים, עוגות, קישים ופודינג אורז ועוד. אני אכלתי שם פודינג אורז עם תפוחי עץ וקינמון , זוהי ארוחת בוקר קלילה למי שרוצה משהו קטן ונחמד לבוקר ובנוסף לקחתי קפה. באחד מהימים לקחנו גם מאפה עם קרם וניל שהיה מוצלח מאוד. בית קפה Der Milchladen. מפת הגעה

בית קפה  Fraulein wild cafe

בית קפה עם אחד מכריכי הבייגל הטעימים ביותר שאכלתי. הזמנתי שם בייגל עם אבוקדו, עגבניה וביצה והוא היה סופר מוצלח ומשביע. בנוסף הבית קפה עצמו מאוד נחמד ועם שירות טוב. אפשר גם לשבת לעבוד שם עם הלפטופ. יש להם מגוון של ארוחות בוקר וגם עוגות ומאפים. בית קפה  Fraulein wild cafe. הוראות הגעה.

בית קפה Kremanski

בית קפה שפועל מהבוקר עד הלילה ויש לו מגוון של ארוחות בוקר בריאות כמו דייסה ופרישייקים. בנוסף יש גם כריכים, קרואסונים ועוד. אני הזמנתי שם כריך פשוט של גבינה צהובה וקפוצ'ינו. בית קפה Kremanski. הוראות הגעה.

המלצות לעוד בתי קפה מעולים ברחבי ברלין.

מסעדות מומלצות בקרויצברג

מסעדה גרמנית מקומית Max und Moritz

אם חשקה נפשכם באוכל גרמני מקומי וטעים אז המסעדה הזאת תתאים לכם בול. זוהי מסעדה עם מנות ממש טובות והאמת שגם ממש גדולות ומשביעות (אני לקחתי חצי מנה טייק אווי). רומן הזמין מרק תפוחי אדמה ובשר למנה ראשונה ומנת בשר חזיר לעיקרית והוא אמר ששתי המנות היו מוצלחות. אני לקחתי נקניקיות ברוטב תפוחים עם תפוחי אדמה שהיה מעולה. מסעדת Max und moritz. הוראות הגעה.

מסעדה הודית Amrit

בהתחלה חשבנו שזה בכלל ארמון (הכניסה והבפנים מאוד מרשימים וזהובים) אבל הסתבר שזוהי מסעדה הודית.  אני פחות אוהבת מסעדות גדולות אבל היו על המסעדה ביקורות טובות והחלטנו לנסות אותה. המחירים במסעדה מאוד משתלמים כי המנות כוללות גם אורז וסלט גדול. הזמנו מנה צמחונית של גבינת פניר ברוטב עגבניות וקשיו שהיתה ממש טעימה ומנת עוף ברוטב קארי שגם היתה מוצלחת. המנות הגיעו תוך כמה דקות (דבר די נדיר במסעדות הודיות) אבל הן היו גם מאוד טעימות ככה שזה לא פגע בטעם. בקיצור למי שמחפש מסעדה הודית זוהי מסעדה מומלצת. מסעדת Amrit . הוראות הגעה.

מסעדה קוריאנית Mercosy

מסעדה קטנה עם שישה שולחנות שמגישה מנה אחת של Bibimbap ביבימבאפ עם תוספות שונות של סלמון או בקר או בשר חזיר או טופו.

מדובר בקערה מלאה באורז דביק שעליו מבחר עשיר של ירקות מוקפצים ומעל הכל רוטב צ'ילי חריף. המנה גדולה ומאוד משביעה. אני לקחתי קערה עם סלמון ורומן עם בשר חזיר ושנינו היינו מרוצים.

אחלה אופציה למי שמחפש ארוחת ערב שונה וטעימה. מסעדת Mercosy. הוראות הגעה

מסעדה ויאטנמית (PHO – Noodlebar (Kreuzberg

כפי שאתם רואים אנחנו חובבים של אוכל אסייתי. זה אוכל קליל ולרוב גם בריא ומאוד מאוד טעים.

באחד הערבים החלטנו לאכול אוכל ויאטנמי ומצאנו את Pho-noodles bar. מסעדה חמודה ביותר עם שירות אדיב וטוב. הזמנו רול ויאטנמי, סלט מהספיישלים של סלט עם רצועות בשר והמבורגר בלחמניה מאודה. כל המנות היו טעימות ומאוד ננהנו במסעדה. PHO – Noodlebar. הוראות הגעה.

בר ג'אז מוצלח Yorckschlösschen

הלכנו לבר הזה עם מישהי שהיתה מדריכה שלנו בפרנקוניה השוויצרית. היא ראתה באינסטגרם שאנחנו בעיר והציעה שניפגש לארוחת ערב. היא קיבלה המלצה על הבר הזה מחברה שלה שגרה בברלין והיא התגלתה כהמלצה טובה. מדובר בבר שיש בו בערב הופעות חיות של ג'אז. מומלץ להזמין מקום מראש כי כשהגענו היה במקרה שולחן אחד פנוי.

ההופעה עולה 4 יורו לסועד. אנחנו הזמנו גם בירות ויין ומנה של נקניקיות בקארי עם צ'יפס וגרסה מקומית למקרוני וגבינה. המוזיקה היתה מעולה וזה היה ערב מאוד נחמד ובהחלט מקום שמומלץ גם כמקום לאכול בו וגם כמקום בילוי לערב. בר Yorckschlösschen . הוראות הגעה.

המלצות לעוד מסעדות מומלצות ברחבי ברלין.

2 תגובות בנושא “סוף שבוע בברלין – המלצות לדברים לעשות בעיר, בתי קפה ומסעדות”

  • היי נופר, כרגיל, אני נכנסת להמלצות שלך. כבר בקפריסין הן היו מועילות.
    2 שאלות לגבי מחירים:

    1. לגבי הויויד שו?
    2. לגבי לסיור האוכל?

    • היי נטע איזה כיף

      לצערי אני לא חושבת שיש יותר את הויויד שואו
      צריך להכנס לאתר של התאטרון כדי לוודא
      לגבי המחירים של הסיור אוכל אז ממליצה להכנס לאתר שלהם ששמתתי בפוסט כי עשינו את הסיור הזה לפני 4 שנים

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *