סיור אוכל בתל אביב – סיור חוויתי עם אוכל ממש טעים, הרבה יין ועגלה אחת

מאת: נופר רונן

אחד הדברים שאנחנו הכי אוהבים לעשות כשאנחנו מטיילים בחו"ל זה לנסות אוכל מקומי ואם אפשר אז גם לעשות סיור אוכל, ככה שנוכל לטעום כמה שיותר מאכלים. לאחרונה קלטתי שדווקא בארץ שאני חיה בה לא יצא לי לעשות סיור כזהוהבנתי שהגיע הזמן לשנות את זה. התחלתי לחפש סיורי אוכל בתל אביב ויצא לי לראות כמה חברות שמציעות סיורי אוכל, אבל אז נתקלתי בבוקא סיורים וממש התלהבתי מהם. למה? כי גם היו מלאן תגובות והמלצות עליהם וגם כי יש להם היצע של סיורים במלא אזורים בתל אביב. מאחר שאני גרה בתל אביב יצא לי להיות הרבה בשוק הכרמל ויפו ואפילו נווה שאנן אבל דווקא בשכונת התקווה אף פעם לא יצא לי להיות. אז ישר היה לי ברור שאני רוצה שנלך לסיור בשכונת התקווה ובדיעבד אני יכולה לספר שזאת היתה בחירה מעולה.

פגשנו את מוני המדריך (אחד ממקימי בוקא סיורים) ועוד שני זוגות (זוג מרעננה וזוג מגדרה שמסתבר שלבחורה מרעננה היה יומולדת ובעלה הביא אותה לסיור כהפתעה, ולבחור מגדרה היה יומולדת ואישתו הביאה אותו לסיור בהפתעה, ואנחנו סתם באנו כי אנחנו אוהבים אוכל :)).

העגלה של בוקא

מוני הגיע לסיור עם עגלה בעיצוב מיוחד (הם עיצבו ובנו את העגלה הזאת במיוחד לסיור) , בהתחלה לא הבנתי בשביל מה הוא צריך עגלה אבל הסתבר שהיא נחשבת לסמל של הסיורים והאמת שהיא היתה אחד הדברים שהפכו את הסיור לכזה כיפי.

החלק העליון של העגלה היא קורת עץ שמשמשת כשולחן ובחלק התחתון יש צידנית עם המון בקבוקי יין (אדום ולבן) אה וגם מים. ולמרות שהסיור התחיל ב10 וחצי בבוקר זה לא מנע ממוני להגיש לכל אחד מאיתנו כוס יין, בהתחלה היה לי מוזר לשתות יין בשעה כזאת אבל אני כבר אספר לכם שהכוס הזאת כמעט אף פעם לא היתה ריקה, לא אצלי ולא אצל אף אחד מהמשתתפים  (כל פעם שסיימנו את הכוס מוני הזדרז למלא לנו אותה) וכך יצא שבסיום הסיור היינו שבעים מאוד ושיכורים מאוד והשעה היתה רק אחת בצהריים.

סיור האוכל בשכונת התקווה

אתחיל מזה ששכונת התקווה כל כך מגניבה ועכשיו בא לי לחזור לשם יותר. השוק שם הכי אותנטי מכל השווקים בתל אביב והאווירה שם היא של שוק אמיתי, עם רוכלים שצועקים , עם אנשים שמחים והרבה אוכל. מה שאהבתי בשוק זה שהוא רחב ואפשר ללכת שם בלי צפיפות יתרה גם בימי שישי.
כשהתחלנו את הסיור מוני הזהיר אותנו מכך שסצנת סיורי אוכל לא מוכרת בשוק הזה ואנשים לא מבינים את הקונספט אז כשהוא מגיש לנו אוכל אנחנו צריכים לשמור טוב על הצלחות שלנו, אחרת עוברי אורח בשוק יקחו לנו את האוכל כי הם חושבים שזה סתם טעימות חינם לכולם. חשבנו שמוני סתם צוחק איתנו אבל הוא לא!! מצאנו את עצמינו כמה פעמים מצופפים את המעגל שלנו סביב השולחן על מנת למנוע מאנשים לקחת את האוכל. זאת היתה חוויה מצחיקה ביותר.

מוני התחיל את הסיור בסיפורים על ההיסטוריה של האזור, הוא סיפר מלא דברים שלא היה לי מושג לגביהם וזה היה ממש מעניין. בנוסף הוא גר בשכונת התקווה אז היה ממש נחמד לשמוע את הסיפורים והחוויות שלו כמישהו מקומי באזור. דיברנו על הסטיגמות על השכונה והמטרה של הסיור היתה לשנות לנו קצת את הגישה על השכונה ולראות את זה שהיא עכשיו דווקא בתקופה של צמיחה והתפתחות.  אני לא רוצה לספר לכם יותר מדי על האוכל עצמו כי זה חלק מהחוויה להיות מופתעים מהמנות.

אבל אני כן מצרפת כמה תמונות וגם אציין שניסינו מאכלים מעדות שונות כמו אוכל ארמני, תימני, פרסי , עירקי ועוד. גם אספר לכם שהעצירה הראשונה שהיינו בה היה מקום שהתחיל כחור בקיר ועכשיו הוא אחד המקומות המבוקשים שאנשים באים במיוחד בשבילו בעקבות כתבת שכתבה על המקום (יש סיבה טובה לכך כי זאת היתה המנה האהובה עלינו בסיור).

היו כמה עצירות במהלך הסיור ובכל עצירה טעמנו אוכל שונה וכמובן שתינו עוד יין. אני חייבת להודות שלקראת סוף הסיור הייתי כבר ממש מלאה והאמת שכולם כבר היו שבעים מאוד , חוץ מרומן שתמיד מצליח להפתיע אותי בקיבולת האוכל שלו והוא הצליח לסיים את כל האוכל. מבחינתי הוא ייצג אותנו בכבוד כי אני כבר לא יכלתי לאכול ולקחתי שתי מנות טייק וואי שיהיו לי לאחר מכן.

עוד קצת על סיור האוכל

מוני היה אחד המדריכים המצחיקים והמעניינים שיצא לי להכיר והוא העביר את הסיור בצורה ממש כיפית. שני הזוגות שהיו איתנו היו גם ממש חמודים וזה היה סוג של בילוי קולינרי ומשכר בשעות הבוקר של יום שישי.

זאת פעילות שתתאים גם לחברים, זוגות, יחידים ומשפחות וזה בהחלט מסיורי האוכל שאני אזכור ממש לטובה. האמת שאני כבר חושבת להצטרף אל מוני לשאר הסיורים שלו בתל אביב כי זה פשוט היה ממש מוצלח.

  • תבואו רעבים לסיור (אל תאכלו ארוחת בוקר לפני ואם הסיור בערב אז תשתדלו לא לאכול הרבה לפני).
  • תבואו עם נעליים נוחות ובגדים נוחים
  • אל תקבעו תוכניות לאחר מכן כי תהיו שיכורים מדי ועדיף לא להגיע עם רכב גם מאותה סיבה.
  • אם יש לכם איזשהי רגישות או אלרגיה למזון תעדכנו את החברה לפני הסיור

בתאבון 🙂

2 תגובות בנושא “סיור אוכל בתל אביב – סיור חוויתי עם אוכל ממש טעים, הרבה יין ועגלה אחת”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *