מסלול טיול 48 שעות בברצלונה – מידע על העיר ודברים מומלצים לעשות בברצלונה

מאת: נופר רונן

הטיול הזה היה הפעם השלישית שלי בברצלונה ולמרות שהוא היה קצר, זה הטיול שגרם לי להתאהב בברצלונה ולרצות לחזור אליה שוב. השילוב של מלון מעולה ברובע הגותי, סיור אוכל מקומי ומפגש עם זוג חברים שגרים שם גרם לי לראות את ברצלונה בדרך שונה וטובה יותר. מאחר שהפעם היה לנו זמן מועט בברצלונה לא הספקנו לעשות את כל הדברים שחייבים לעשות כשנמצאים בה אז המלצות לדברים נוספים לעשות בברצלונה תוכלו למצוא בפוסט עשרה דברים שאסור לפספס בברצלונה.

הטיול שלנו התחיל בברצלונה והמשיך לקוסטה בראווה ובעצם עשינו את הטיול הזה בגלל כנס תיירות בברלין שבו הוזמנו להתארח במלונות בברצלונה ובקוסטה בראווה.

מה עשינו ב48 שעות בברצלונה?

שוק סנטה קתרינה, שוק לה בוקריה, שדרת רמבלס, מסעדה יפנית יוקרתית Robata, נסיעה באוטובוס תיירים בין אתרים שונים, סגרדה פמיליה, פארק גוואל, מוזיאון המדע, סיור אוכל, סיור ברובע הגותי, בריכה במלון.

זמן הטיול

בתחילת חודש ספטמבר

השכרת רכב

בעיקרון אין צורך בברצלונה ברכב ואפילו מומלץ שלא לשכור כי יש הרבה עומסי תנועה וקשה למצוא חנייה אבל בגלל שתכננו אחרי ברצלונה להמשיך לקוסטה בראווה אז שכרנו רכב. אספנו אותו מהשדה תעופה מחברת אביס והזמנו אותו מראש (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם). במלון שישנו בו היתה חנייה לאורחי המלון.

טיסות לברצלונה

הזמנו טיסות דרך אתר סקייסקנר עם חברת Vueling. מאחר שאין טיסות לואו קוסט לברצלונה מחירי הטיסות הישירות די יקרות. אם רוצים למצוא טיסה זולה אז כדאי להזמין כמה שיותר זמן מראש, לבחור בזמנים שהם לא שיא העונה ולהזמין טיסה לא ישירה. עשינו גם ביטוח לביטול טיסה מכל סיבה שהיא בגלל שהמחיר טיסה היה יחסית יקר.

מלון בברצלונה

התארחנו במלון בוטיק קתדרל Catedral שאליו הוזמנו. זהו מלון בוטיק 4 כוכבים במיקום מעולה ברובע הגותי. הוא נמצא במרחק של 5 דקות הליכה משדרת רמבלס ו20 דקות הליכה לים. הוא קרוב לתחבורה ציבורית. הוא מלון עם בריכה על הגג ובר מסעדה. הוא מציע טעימות גבינה וכוס יין חינם לאורחי המלון וגם שני סיורים בעיר בימי ראשון ורביעי. הנה פוסט מורחב שכתבתי לגבי המלון.

חוות דעת נוספות והשוואת מחירי מלון

התניידות בעיר

יש תחבורה ציבורית מאוד נוחה בברצלונה. בגלל שהיינו בלוח זמנים צפוף בלי הרבה זמן לחקור את העיר החלטנו לקחת את האוטובוס תיירים שעוצר בנקודות עניין חשובות בעיר. זאת פעם ראשונה שיצא לנו לנסוע באוטובוס כזה והאמת שהחוויה היתה יותר טובה ממה שציפיתי.

משרד התיירות של ברצלונה היה ממש מקסים ונתן לנו כרטיס של עיתונאים, אחד ההטבות של הכרטיס זה שאפשר להשתמש בו באוטובוס התיירים.
אבל למי שאין כרטיס עיתונאים 🙂 אז יש אפשרות לקנות כרטיס רגיל לאוטובוס לפני העלייה ויש אפשרות לקנות כרטיס יומי או ל48 שעות. באוטובוס מקבלים אוזניות שאפשר לחבר לאודיו של האוטובוס ויש הסברים על העיר ב16 שפות שונות שאחת מהן היא עברית. יש שלושה מסלולים לאוטובוסים (מסלול כחול, אדום וירוק)  ויש נקודות עצירה שיש בהן הצטלבות בין הצבעים ואז אפשר לשנות מסלול. ההסברים באוטובוס מאוד נחמדים והרגשנו כאילו יש איתנו מדריך. ישבנו תמיד בקומה העליונה של האוטובוס ככה היתה בריזה נעימה.​

מתי מומלץ לבקר בברצלונה

חופים ומסיבות-  הזמן המומלץ הוא סביבות סוף מאי עד אמצע עד סוף ספטמבר.

טיול בין אתרים מעניינים- תחילת מרץ, ותחילת חודש מאי ואמצע ספטמבר עד אוקטובר, הם הטובים ביותר של השנה עבור טיולים בעיר. יש פחות אנשים , פחות תורים למקומות מפורסמים ופחות חם. ,ביקור ביום שלישי או רביעי יכול גם לעזור להפחית את הסיכוי שתצטרכו להדחף בין הרבה אנשים.

שופינג בברצלונה  – יש שתי תקופות של מכירות חיסול ששווה בשבילן להגיע לברצלונה. מכירות החורף מהשבוע השני של ינואר, ובדרך כלל עד סוף פברואר.המכירות בקיץ,  מתחילות במהלך השבוע הראשון של יולי ועד סוף אוגוסט.

מסלול טיול בברצלונה

יום1 – נחיתה בברצלונה, הגעה למלון, סיבוב שווקים ומסעדה יפנית מדהימה

נחתנו בסביבות השעה 12 בצהריים בברצלונה, אספנו את הרכב מהשדה והמשכנו למלון Catedral

קיבלנו את החדר שלנו והלכנו לאכול צהריים.

ארוחת צהריים

הלכנו לשוק סנטה קתרינה- שוק בסגנון לה בוקריה המפורסם רק הרבה יותר קטן. השוק נמצא במרחק של כמה דקות הליכה מהמלון. הסתובבנו קצת בשוק ואז התיישבנו במסעדה בתחילת השוק. המסעדה הזאת מאוד נחמדה ויש מקומות ישיבה בחוץ, בפנים על הבר או באזור ישיבה עם שולחנות. בתפריט יש מגוון גדול של מנות לפי סגנונות, טאפאסים, מאכלי ים, בשר, פסטות ועוד. אנחנו הזמנו מנה של קלמרי על הפלנצ'ה עם אספרגוס (אני חושבת שזאת אחת ממנות הדגל של המקום כי ראינו הרבה שהזמינו אותה) , פסטה עם שרימפס וטאפאס של סלמון וכמובן שסנגריות. המחירים שם לא זולים. מחיר הארוחה יצא 40 יורו. הפסטה היתה חביבה אבל מנת הקלמרי היתה מדהימה ואין ספק ששווה לבוא לשם בשבילה.

שדרת רמבלס

אי אפשר להיות בברצלונה בלי ללכת על שדרת רמבלס. לא משנה מתי תלכו שם היא תהיה מפוצצת אבל זה חלק מחווית העיר. יש הרבה דוכנים לאורך השדרה ויש גם הרבה מסעדות וברים משני צידי השדרה. הסתובבנו שם קצת וצילמנו תמונות.

שוק לה בוקריה

אם כבר נמצאים בשדרת רמבלס אז חייבים לבקר גם בשוק לה בוקריה. השוק הזה ענקי ותוכלו למצוא שם הכל מהכל, גבינות, נקניקים, ממתקים, שוקולדים, פירות, ירקות, דגים, בשרים ועוד. יש הרבה ברים קטנים שאפשר לשבת בהם ולהזמין אוכל ושתייה. המחירים בברים ובמסעדות בשוק לא זולים אבל מדובר בחומרי גלם טריים והכל שם ברמה גבוהה. בדוכנים עצמם אפשר לקנות הרבה נשנושים כיפיים במחירים זולים ואפשר לקחת אותם ולעשות פיקניק ברחבי העיר (יש הרבה פארקים יפים בעיר ששווה לעשות בהם פיקניק).

ארוחת ערב במסעדה יפנית

לארוחת ערב נפגשנו עם זוג חברים שעברו לגור בברצלונה. הם לקחו אותנו למסעדה האהובה עליהם מסעדת Robata מסעדה יפנית עם גריל יפני ואני כבר אומרת לכם שאם אתם מחפשים מסעדה יוקרתית עם אוכל מדהים זה המקום ללכת אליו. כל מנה שהזמנו היתה מעולה. חלק מהמנות היו על הגריל וזה הפך אותן לקראנצ'יות וממש טובות כמו הגיוזות והאדממה.

הסושי היה סופר טעים והסנגריה שם היא סנגריה מבעבעת ואחת המושקעות והמוצלחות שיצא לי לטעום. הזמנו מלא מנות כי חלקנו הכל ורצינו לטעום כמה שיותר. בסוף הארוחה הייתי כבר מפוצצת אבל החברים שיכנעו אותנו לטעום מעוגת הגבינה שהיא אחת הטעימות שאכלתי. בקיצור המסעדה הזאת ממש מומלצת. הארוחה שם לא זולה אבל בהחלט שווה את המחיר למי שמחפש אוכל איכותי וטעים ביותר.

יום 2 – סיבוב מקיף בעיר באוטובוס תיירים וסיור אוכל טעים ומשכר

ארוחת בוקר
התחלנו את הבוקר עם ארוחת בוקר במלון Catedral

אוטובוס תיירים

אחרי ארוחת הבוקר הלכנו לכיכר פלאזה קטלוניה ומשם עלינו על אוטובוס התיירים (מפת הגעה).

התחנה הראשונה שירדנו בה היתה ב סגרדה פמיליה Sagrada Familia

זוהי אחת הכנסיות המפורסמות בעולם (מפת הגעה) שתוכננה על ידי גאודי ועדיין נמצאת בשלבי בנייה. לא נכנסו לתוך הכנסייה עצמה. הכי מומלץ לקנות כרטיסים מראש עם אפשרות של דילוג על התור כי יכול להיות שם תור ממש ממש ארוך. הסתובבנו סביב הכנסייה עצמה (פעם קודמת שהיינו בברצלונה עשינו סיור בעקבות גאודי ושם סיפרו לנו הרבה על הכנסייה). חזרנו משם לאוטובוס, יש אוטובוס תיירים כל איזה חמש דקות ככה שזה ממש נוח. ואם אוטובוס אחד עמוס מדי אפשר לחכות להבא בתור כדי לא להדחס סתם.

העצירה השנייה שלנו היתה בפארק גואל

האוטובוס עוצר במרחק של כ10 דקות הליכה לכניסה הראשית. מפת הגעה לפארק. אם נכנסים דרך הכניסה הראשית הכניסה עולה כסף (למבוגר 7.5 יורו). יש אפשרות להגיע מהכיוון השני ולעלות עלייה די ארוכה ושם הכניסה בחינם. בפעם הקודמת יצא לנו לעלות במדרגות והפעם נכנסנו בכניסה הראשית. למרות שהייתי שם כבר בעבר היה לי בא להגיע לשם כי זה אחד הפארקים המיוחדים שיצא לי לראות. אמנם די עמוס שם אבל מי שמגיע לברצלונה זהו פארק שחובה לבקר בו. חזרנו לאוטובוס.

העצירה השלישית שלנו היתה במוזיאון המדע

האמת שלא תכננו לעצור שם אבל אז שמענו בהסבר באוטובוס שזהו אחד המוזיאונים למדע הכי מרשימים שיש. ובגלל שעוד לא יצא לנו לבקר שם החלטנו שזאת הזדמנות טובה. מוזיאון CosmoCaixa Barcelona (מפת הגעה).

זהו מוזיאון עצום ואפשר להעביר בו יום שלם. יש בו העתק של יער אמזונס ומלא דברים סופר מגניבים מעולם הפיזיקה. יש בו גם רובוטים , תעתועי ראייה ואין מישהו שלא התלהב ממנו. גם מבוגרים וגם ילדים.

יש בו שחזור של המערכת האקולוגית של יערות הגשם באמזונס שכולל גם תנינים ומינים אחרים של בעלי חיים וצמחים האופייניים לאזור. יש את "החומה הגיאולוגית", המונה שבעה קטעים מרהיבים של סלעים אמיתיים המדגימים את המבנים הגיאולוגיים השונים בעולם.  ואת "חדר של עניין", מסע מרתק דרך האבולוציה של החומר והחיים על הפלנטה שלנו, עם ניסויים, חתיכות אמיתיות ויצורים חיים. לבסוף, "פלנטריום" מזמין אתכם לצאת למסע בחלל ובזמן ועוד…

זאת פעילות מעולה למשפחות (היו שם מלא משפחות) ומתאימה במיוחד לימים גשומים או חמים מדי כשמחפשים פעילויות מקורות. גם אם אתם לא כאלה מתלהבים ממוזיאונים אין לי ספק שהמוזיאון הזה ירשים אתכם. אנחנו היינו שם רק שעתיים וחצי בגלל לו"ז צפוף אבל התבאסנו שלא יכלנו להיות שם יותר ולחקור אותו עוד.

יש קפיטריה במוזיאון ככה שאפשר לאכול שם צהריים או סתם לנשנש משהו ולשתות קפה. הכניסה למוזיאון היא בתשלום.  יש במוזיאון גם כל מיני סדנאות לילדים . מהמוזיאון חזרנו למלון.

סיור טאפאסים ושתייה

היינו מותשים מהסיבובים בעיר אבל לא היה לנו זמן לנוח כי בשעה חמש היינו צריכים להיות בנקודת מפגש לסיור טאפאסים שהזמנו מראש. הלכנו מהר לנקודת מפגש ושם פגשנו את המדריך אדריאן ועוד 6 חבר'ה שהצטרפו לסיור ויצאנו לסיור של כמעט 4 שעות במקומות הכי מקומיים וטעימים שיש. הנה פוסט מורחב על סיור הטאפאסים שעשינו.

יום 3 – סיור ברובע הגותי, זמן בריכה

אכלנו ארוחת בוקר במלון ואז הצטרפנו לסיור חינם דרך המלון ברובע הגותי.

סיור ברובע הגותי

יש אפשרות לעשות סיור חינם ברובע הגותי גם למי שלא מתארח במלון קתדרל. יש חברות רבות שמציעות סיורים בחינם בעיר. בפעם הקודמת שהיינו בברצלונה עשינו סיור עם חברת Runners סיור בעקבות גאודי ויש להם גם סיור ברובע הגותי (קישור לאתר).

הסיור עצמו ממש מעניין ואני אישית אוהבת את הסיורים בחינם כי ככה אפשר ללמוד הרבה על ההיסטוריה של היעד שבו נמצאים ועל הדרך לגלות מקומות ששווה אחרי זה לחזור אליהם עצמאית. למדריכים תמיד יש המלצות על מקומות מקומיים פחות מוכרים וגם טיפים שיכולים לעזור. אז אני תמיד ממליצה לעשות לפחות סיור אחד חינם (מבוסס טיפים) ביעד שאתם נמצאים בו.

זמן בריכה במלון

מכיוון שביום השלישי יצאה שמש והיה ממש חמים החלטנו שזה זמן טוב להנות מהבריכה של המלון. אם אתם נמצאים במלון או דירה שאין בה בריכה ויש לכם יום שמשי אז זה יכול להיות יום מושלם לחוף הים בברצלונה. כן אם לא ידעתם אז גם בברצלונה יש חופי ים ששווה להגיע אליהם. ואם בא לכם כמה ימים של נופש בחופים אז יש את אזור קוסטה בראווה בנסיעה קצרה של שעה וחצי בערך מברצלונה.

מקומות ששווה לבקר במידה ואתם נמצאים בברצלונה ליותר זמן וכתבתי עליהם גם בפוסט נוסף הם:

פארק סיתדרלה, המזרקות המזמרות, הר היהודים (עלייה ברכבל) ונמל ברצלונה.