מסלול טיול ארבעה ימים למדריד – הטיול המדהים שלי עם אחי ושתי אחיותיי

מאת: נופר רונן

בסוף מאי יצא לי לטוס לראשונה עם אחי ושתי אחיותיי למדריד. היינו רק אנחנו בלי בני זוג ובלי ילדים והיה טיול מגבש, כיפי, מצחיק וטעים ביותר. מדריד היא יעד מעולה לטיול קליל, מגניב ולא יקר מדי. חוץ מזה שאין טיסות לואו קוסט למדריד אז מחירי הטיסות די גבוהות אבל מצאנו טיסה בסביבות ה1200 ש"ח לאדם וטסנו עם חברת איבריה.

תוכן עניינים הסתר
3 מסלול טיול במדריד- המלצות לדברים לעשות בעיר

מידע כללי על מדריד

כרטיס סים

קנינו בעיר עצמה כרטיס סים של חברת אורנג' – 10 יורו עבור 5 GB. קנינו את הכרטיס מחנות מקומית. בחנות הראשונה שנכנסנו ביקשו 15 יורו ובחנות השנייה 10 יורו עובר אותו סים אז תהיו מודעים שהמחיר לא אמור להיות יותר מ10 יורו.

הגעה שדה תעופה לדירה

כשהגענו לשדה תעופה הזמנו מונית עם אובר לארבעתינו. המחיר יצא 36 יורו למרכז העיר בשעה 11 בבוקר.

דירת Airbnb

חיפוש מקומות לינה במדריד

מאחר שהיינו ארבעה מבוגרים החלטנו שיהיה הכי טוב עבורינו לשכור דירה מפנקת במרכז העיר. אחי מצא דירה סופר מאובזרת וגדולה במיקום מעולה (קישור לדירה). זאת דירה עם 3 חדרי שינה(חדר אחד עם מיטת קינג סייז ושני חדרים עם מיטות זוגיות), שני חדרי מקלחת, מטבח, סלון ופינת אוכל . הדירה בקומה שנייה בלי מעלית. המשכירים העסיקו מנהלת לדירה והיא קיבלה את פנינו. היא היתה ממש נחמדה והסבירה לנו על הדירה והאזור בנוסף היא הכינה ספר מקומי עם כל ההמלצות שלה למסעדות, בתי קפה , מקומות לבקר בהם ועוד. גם הדירה עצמה היתה מאוד מושקעת עם תשומת לב לפרטים הקטנים. המיקום מרכזי ומתוייר.

מסלול הטיול שעשינו במדריד לפי ימים

יום 1- הגעה, פארק רטירו, ארוחת צהריים מקומית, סיבוב בעיר, ארוחת טפאסים

יום 2 – בית קפה, סיור בעיר, ארוחה קלילה, סיור טפאסים ואלכוהול

יום 3 – בית קפה, נקודות ציון מעניינות במדריד כמו גני סבטיני, מקדש דבוד, גן הורדים ועוד, ארוחה קלילה, חנויות מיוחדות,גלידה , ארוחת ערב הודית

יום 4 – בית קפה, נסיעה ברכבת לטולדו, סיבוב בטולדו, קתדרלה ושני בתי כנסת , פיקניק, תה , רכבת חזרה למדריד, ארוחת ערב בשוק, מופע פלמנקו מהמם במדריד

קטנוע חשמלי לאנשים בעלי מוגבלות

לפני הטיול שלנו לאחותי החלו להיות בעיות ברגל והיא בקושי הצליחה ללכת. היינו קצת בלחץ שזה יהרוס לנו את הטיול מאחר שלא נוכל להסתובב בעיר הרבה ולה יהיה כואב מדי ללכת כל היום.

לאחר חיפוש באינטרנט עבור פתרונות למצב מצאתי את חברת Accessible Madrid שמשכירה קטנועים קטנים לבעלי נכויות. זה היה נראה לי פתרון מעולה למצבינו. התקשרתי לחברה והם ייעצו לי להזמין את הקטנוע מראש דרך האינטרנט מאחר שמדובר בסוף מאי שזאת תחילת העונה המתויירת ואולי יהיה ביקוש גבוה.הזמנו את הקטנוע הכי קטן בעלות של 66 יורו מרביעי עד ראשון ועם איסוף עצמי מהחנות שנמצאת קרוב לפארק רטירו .

הקטנוע חשמלי וצריך להטעין אותו בלילה וסוללה מלאה מספיקה ל15 ק"מ.  חשוב לדעת שהקטנוע מאוד כבד ולכן אם אתם שוכרים אותו תוודאו שבדירה שאתם נמצאים יש מעלית על מנת לעלות אותו לדירה ולהטעין אותו או שיש שקע בכניסה לבניין (כמו שלנו היה , במזל כי לא היינו מודעים לכמה הוא כבד). אם אתם ישנים במלון תבררו מולם מה אפשר לעשות עם הקטנוע ואיפה ניתן להטעין אותו.

אני חייבת לציין שהשכרת הקטנוע הזה היה הדבר המושלם וזה ממש הציל לנו את הטיול. אחותי יכלה להשתתף אפילו בסיורים איתו. הלכנו המון בטיול והיא נסעה לצידנו כל הזמן וככה זה לא הגביל אותנו או אותה בלחוות את מדריד כמו שצריך.

מסלול טיול במדריד- המלצות לדברים לעשות בעיר

יום 1- הגעה, פארק רטירו, ארוחת צהריים מקומית, סיבוב בעיר, ארוחת טפאסים

הגעה לדירה

לקחנו אובר מהשדה תעופה והגענו לדירה שלנו. התארגנו קצת ודיברנו עם מנהלת הדירה.

קטנוע חשמלי

נסענו באובר לחנות להשכרת הקטנועים ואספנו את הקטנוע הקטן.

פארק רטירו

עשינו סיבוב בפארק רטירו Retiro (מפה). פארק מהמם וענקי. בסוף השבוע הוא ממש עמוס ולכן מומלץ לבקר בו באמצע שבוע. יש בו יריד ספרים, אגם נחמד עם סירות פדלים להשכרה, גני שעשועים וגם את ארמון הקריסטל המהמם. אף פעם לא יצא לי לראות ארמון כזה ומעבר לזה כל האזור שלו מרשים ביותר. בהחלט שווה ביקור.

ארוחת צהריים

מהפארק המשכנו לארוחת צהריים במסעדה מקומית Vinoteca garcia de la navarra . זאת מסעדה ספרדית אותנטית ולא מתויירת. הזמנו לנו להתחלה סלט עגבניות שרי עם טונה, מנת אפונה סינית ורטטוי עם ביצה. המנות הראשונות היו מדהימות כל מנה היתה מתובלת מעולה והיתה גם חומרי גלם טריים וממש טעימים. למנות עיקריות לקחנו נזיד בשר זנב שור ודג. הבשר היה מאוד נימוח וטעים (עבורי היה שומני מדי אבל ידעתי את זה מראש) מנת הדג היתה קצת פחות מוצלחת מאחר שהוא הגיע גם עם עצמות והיה קשה לאכול אותו.

בקיצור החוויה מהמסעדה היתה מאוד חיובית ואם אתם הולכים לשם אני פשוט ממליצה להזמין המון מנות ראשונות כי הן היו סיפור הצלחה.

סיבוב בעיר

אחרי ארוחת הצהריים המשכנו להסתובב בעיר עצמה

קפה

בשלב מסוים החלטנו שכולנו זקוקים לקפה והלכנו לבית קפה Zero Point . בית קפה ביתי וקטן עם מכונת קפה טובה. הזמנו שם קפה שהיה טוב מאוד. ובעצם לאורך כל הטיול הלכנו רק לבתי קפה ברמה מאוד גבוהה (אני ואח שלי עשינו מחקר על הבתי קפה הכי טובים) אז אני ממליצה לכם ללכת בעקבות המלצותיי לבתי קפה, כי הכל היה מדהים.

מנוחה בדירה

לאחר לילה של טיסות וכמעט בלי שינה חזרנו לדירה קצת לנוח ולצבור כוחות

ארוחת טפאסים מקומית

חיפשנו מקום עם טפאסים מוצלחים לארוחת ערב.. מצאנו את מסעדת Rosi la loca שקיבלה ביקורות גבוהות מאוד. אבל כשהגענו למסעדה הבנו שכולם שם רק תיירים ומדובר במקום עם אוכל טעים אבל לא אותנטי ועם אוכל מתוייר. לקחנו שם שני טפאסים כדי לראות אם ההבחנה שלנו שגוייה אבל מהר מאוד הבנו שהמנות נחמדות אבל לא יותר מזה והמשכנו למסעדה אחרת.

המשכנו לשכונת La Latina שכונה מקסימה עם המון מסעדות טפאסים מקומיות וברים. אנחנו הלכנו לTaberna Sanlucar. הזמנו שם מנת תפוחי אדמה עם ביצה, סרדינים סנדויץ גבינה ויין. החוויה שם היתה מאוד מקומית בלי תיירים כל כך. המנות שהזמנו היו טובות אבל לא משהו מיוחד מדי אבל היה לנו מאוד נחמד. בכל אופן כל השכונה עצמה מלאה בהרבה אפשרויות של מסעדות מקומיות טובות אז שווה לבקר שם.

יום 2 – בית קפה, סיור בעיר, ארוחה קלילה, סיור טפאסים ואלכוהול

ארוחת בוקר קפה רודה

כחמש דקות ליד הדירה שלנו מצאנו את בית קפה רודה  Ruda cafe שמהר מאוד הפך להיות הבית קפה הביתי שלנו וביקרנו בו ארבעה פעמים במהלך הטיול. מדובר בבית קפה אינטימי ומודרני עם עובדים ממש נחמדים, מכונת קפה טובה, עוגות טעימות ולחם מעולה. לארוחת בוקר לקחנו צנימי לחם עם רוטב עגבניות בצד ושמן זית (מנה מקומית שכיחה במדריד – מדובר בלחם טוב בטוסטר שמוגש עם רוטב עגבניות טרי בצד ושמן זית איכותי) ובנוסף הזמנו לחם בננה לארבעתינו וקפה. הכל היה ממש מוצלח והכתרנו אותו לבית קפה האהוב עלינו.

סיור חינם

אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות בטיול בערים זה ללכת לסיור חינם שבו לומדים על ההיסטוריה של העיר ורואים את המקומות המפורסמים שבה. לקחנו את הסיור של Sandemans שיצא לי לעשות דרכם כבר סיורים בדבלין, ברלין, ירושלים ועוד והם היו מאוד מוצלחים. הסיור יצא מפלאזה מיור Mayor . למדריך שלנו קראו סבסטיאן שהיה סופר מקסים ומעניין. הוא סיפר בצורה מאוד קלילה ומצחיקה על ההיסטוריה של מדריד וגם היה מאוד סובלני לגבי אחותי שהיתה עם הקטנוע וניסה במסלול להתחשב בה מאוד. חשוב לי לציין כי מי שנמצא בכסא גלגלים לא יוכל לעשות את הסיור מאחר שיש אזורים שיש בהם רק מדרגות ובלי גישה נוחה לנכים.

במצבים שהגענו למדרגות כאלה אחותי פשוט ירדה מהקטנוע ועלתה במדרגות וכל הבנים בקבוצה הרימו את הקטנוע (למזלינו היו הרבה בנים בסיור). הסיור היה בערך שלוש שעות כשבאמצע היתה הפסקת קפה, אוכל  ושירותים למי שרצה וגם היתה אפשרות להרשם לסיורים אחרים שיש לחברה וגם היה אפשר לבקש המלצות מסבסטיאן באותה הזדמנות..

ארוחת צהריים קלילה

מאחר שידענו שצפוי לנו סיור טפאסים בשש וחצי בערב החלטנו לארוחת צהריים לאכול משהו קליל.מצאנו מקום עם סלטים בהרכבה ואכלנו שם ארוחה קלילה.

סיור טפאסים בערב

את סיור הטפאסים אח שלי מצא באתר של Airbnb שמעבר לדירות הם התחילו גם להציע חוויות מקומיות ביעדים שונים בעולם. זוהי בעצם פלטפורמה של מקומיים להציע סיור, סדנאות וכדומה עבור התיירים. אח שלי מצא שם סיור טפאסים של שלוש וחצי שעות שכולל הרבה טפאסים ואלכוהול לאורך כל הסיור. הסיור עלה  60 יורו לאדם והיה בשכונה מקומית ולא מתויירת. למדריכה שלנו קוראים מרייה והיא היתה מקסימה ביותר.

היינו בקבוצה עם עוד מישהי מניו יורק (שגרה עכשיו בסקוטלנד), זוג מטנסי ובחור סיני (שגר עכשיו בניו יורק). הם היו חבר'ה ממש מצחיקים והיה לנו ממש מצחיק וכיף איתם בסיור. הסיור עצמו היה בנוי ומתוכנן מעולה והיה עם מלא אוכל ושתייה. ניסינו בכל מסעדה מנות מקומיות שונות ובעצם קיבלנו את החוויה המלאה של מדריד מבחינה קולינרית. התמורה עבור המחיר היתה ממש טובה. מדובר באוכל איכותי וגם יין ממש טוב (ובמקום אחד גם היתה בירה מחבית). מריה מעבירה לרוב את הסיור עם עוד בחור בשם ראול אבל הפעם ראול היה במקביל בסיור אחר ולכן לא יכל להגיע. אם אתם מחפשים חוויה מקומית מלאה באוכל טעים, יין, צחוקים זהו סיור מומלץ ביותר.

ארוחת בוקר קפה הנסו Hanso

כבר אני אעדכן שזהו הבית קפה שנבחר כמנצח מבחינת האוכל. אם אתם מחפשים בית קפה מושלם לארוחת בוקר זה המקום Hanso Cafe. קחו בחשבון שהוא מלא כל הזמן ואפילו כשהגענו 10 דקות לפני הפתיחה ראינו אנשים כבר ממתינים בחוץ לפתיחה. בכל אופן שם תמצאו אגס בנדיקט, סנדוויצים בבייגל וקראוסון, צנימים עם מלא תוספות ווופל בלגי. בקיצור יש המון אופציות והכל ממש מוצלח. אכלנו לחם בטוסטר עם אבוקדו וסלומון, ואבוקדו וביצת עין, וופל בלגי עם פירות וקינוח מעולה של לחם בטוסטר עם גבינת ריקוטה ותותים

סיבוב בנקודות ציון מעניינות

ללכת לפלאזה דה אספניה (מפה), במרכז הכיכר מוצבת אנדרטה לזכרו של הסופר והמחזאי הספרדי מיגל דה סרוואנטס ויש גם את הפסל של דון קישוט.

משם לגני סבטיני (מפה) היפים, משם למקדש דבוד (Temple Dabod), מקדש מצרי עתיק שהועתק למדריד  (מפה) , מאחורי המקדש יש נקודת תצפית מאוד יפה על העיר.

ומשם ממשיכים לגן הורדים Rosaleda del Parque del Oeste, גן יפהפה עם 600 סוגים שונים של ורדים (מרשים ביותר)  (מפה)

צהריים קליל של כמה טפאסים

אחד ממקומות הטפאסים שהכי אהבתי בטיול Origen Taberna Madrid ממליצה על המקום הזה מאוד. אכלנו עגבנייה ממולאת בגבינה שהיתה פשוט מדהימה , קרוקט (מאכל מטוגן מתפוחי אדמה) במילוי פטריות שהיה טוב (אני פשוט פחות אוהבת אוכל מטוגן) ומיני המבורגר של cuttlefish שהיה מופלא. קיבלנו גם פתיח טעים ושוט של וודקה כרמל על חשבון הבית.

משם המשכנו לבית קפה עם לימונדה מאוד נחמדה וישבנו בחצר Masters speciality coffee (מפה)

חנויות מיוחדות

הסתובבנו בין חנויות נחמדות כמו חנות לקקטוסים (מפה) וחנויות מעצבים נחמדות (ויקרות)

גלידה

המשכנו למקום טוב של גלידות ליד קפה רודה (וכמובן ששתינו שם קפה שוב) גלידריית Mamá Elba Heladería (מפה)

חזרנו לדירה למנוחה

ארוחת ערב הודית

החלטנו לגוון מהאוכל הספרדי וללכת על מסעדה הודית (כולנו אוהבים מאוד אוכל הודי). הלכנו למסעדת Taj Mahal (מפה) שראינו עליה ביקורות טובות ולא התאכזבנו. לקחנו פאלאק פאניר, מלאי כופתה, צ'יקן טיקה מסאלה ושרימפס קורמה. הזמנו בצד שני אורז בסמתי ונאן שום אחד. האוכל היה כל כך טעים שחיסלנו הכל. אם אתם אוהבים אוכל הודי אני בטוחה שתאהבו את המסעדה הזאת.

ארוחת בוקר קפה הולה

הפעם התחלנו את הבוקר בבית קפה שקרוב לתחנת רכבת (כי רצינו לקחת רכבת לטולדו). בית קפה הולה  Hola Cafe הוא בית קפה שיקי מגניב עם קפה איכותי ואוכל טוב. אנחנו לקחנו שם לחם בטוסטר עם עגבניות וגבינה ומנה מתוקה של לחם בטוסטר עם חמאה וקינמון (הכמות של החמאה והקינמון ממש גדולה אז הורדנו אם סכין את הרוב ומרחנו את מה שהורדנו על פרוסות לחם ריקות).

תחנת רכבת

הגענו לתחנת רכבת Atocha (מפה) ורצינו לקנות כרטיסים לרכבת של 11:20 אך הסתבר שכבר לא היו אליה מקומות ולכן קנינו לשעה אחרי זה ל12:20 וקנינו גם כרטיסים לרכבת חזור ל19:20. אני ממליצה להזמין יום לפני כרטיסי נסיעה ברכבת על מנת שיהיה לכם בטוח רכבת לשעה שתרצו .דרך אגב התחנת רכבת עצמה ממש יפה גם בחוץ וגם מבפנים.  הנסיעה לטולדו היתה ממש מהירה והיתה בערך 25 דקות.

סיבוב בטולדו

תכננו לעשות סיור חינם בטולדו ואני ראיתי באינטרנט שיש ב11:00 13:00 ו17:00 אבל התברר שרק ב11:00 יש סיור חינם באנגלית והשאר בספרדית. אז לצערי לא יצא לנו לעשות את הסיור (קחו את זה בחשבון אם אתם מתכננים לעשות שם סיור)

קתדרלה ושני בתי כנסת

טולדו ממש קטנה אך מלאת עליות וירידות. אפשר להעביר שם שעות בהסתובבויות. ציוני הדרך העיקריים בה הם הקתדרלה (מפה)  ושני בתי כנסת. בית כנסת Synagogue of Santa María la Blanca (מפה)  ובית כנסת Synagogue of El Transito (מפה)

ארוחת פיקניק

מאחר שטולדו ממש יפה ויש ממנה נוף מהמם החלטנו שהארוחת צהריים שלנו תהיה פיקניק מפנק. במדריד קנינו לחם טרי ממאפייה. ובטולדו מצאנו חנות משפחתית מקומית שבה מוכרים גבינות, נקניקים, שמן זית, בירות ועוד. אה והמומחיות של המקום זה הכנת מרציפן. אני אמנם לא חובבת של מרציפן אבל זה היה ממש טעים. בקיצור מאוד מומלץ לעבור בחנות הזאת Productos típicos La Alacena Manchega

ולקנות מוצרים מקומיים מעולים (map)

אחרי הפיקניק המעולה הלכנו לגשר San Martin's Bridge שהוא פשוט מדהים. יש שם גם אפשרות לעשות אומגה ותכננו לעשות אותה אבל התחילה פתאום סערה וגשם ממש חזק.

נאלצנו לעזוב את הגשר מהר מהצפוי והאמת שהקטנוע של אחותי כמעט לא שרד את העליות בגשם.

תה כדי להתחמם

החלטנו לשבת בתה טטרייה Teteria Dar Al Chai שיש בו המון סוגי תה ואוכל ובמזג אוויר הזה תה היה נשמע לנו מעולה ובהחלט היה ממש נחמד (מפה).

משם לקחנו מונית גדולה בגלל הגשם והסוללה של הקטנוע עמדה להגמר ונסענו לתחנת רכבת .

לקחנו רכבת חזרה למדריד

ארוחת ערב קלילה של טפאסים בשוק

אכלנו ארוחת ערב קלילה של טפאסים בשוק סן מיגל  ואז המשכנו למופע פלמנקו

מופע פלמנקו Corral de la Morería

קיבלנו המלצה על המופע Coral De La Moreria ממריה המדריכה בסיור טפאסים. היא אמרה שהוא הכי מומלץ שיש ונחשב לאחד הטובים בעולם. אמנם הוא יחסית יקר אבל החלטנו שהוא שווה נסיון אחרי המלצה כזאת. הזמנו את הכרטיסים יום לפני ומסתבר שסדר ההושבה הוא לפי מועד הזמנת הכרטיסים. ככל שתזמינו כרטיסים יותר מראש ככה תקבלו מושבים טובים יותר. כפי שאפשר להבין המקומות שאנחנו קיבלנו לא היו משהו אבל המופע היה כזה מדהים שבכל זאת ממש נהנינו. יש אפשרות להזמין כרטיס עם ארוחת ערב או רק עם משקה. אנחנו בחרנו רק עם המשקה אז אני לא יכולה לחוות דעה על האוכל.

המופע עצמו סופר מומלץ ואני ממליצה להזמין את הכרטיסים מראש כמה מוקדם שניתן. הדברים שפחות אהבתי במופע זה שיש עמודים שמפריעים לראות את הבמה כמו שצריך וגם האנשים אוכלים במהלך המופע עצמו והמלצרים כל הזמן עוברים בין השולחנות.

הערות

האחיות שלי גם עשו שופינג בעיר לכמה שעות והיו מאוד מרוצות ממגוון החנויות והמחירים אז מדריד היא גם יעד טוב לשופינג טוב ובמחירים זולים.

יום 5 – חזרה לארץ

החזרת הקטנוע לחנות

טיסה חזרה

6 תגובות בנושא “מסלול טיול ארבעה ימים למדריד – הטיול המדהים שלי עם אחי ושתי אחיותיי”