טיסה לחו"ל לנשים בהריון: כל המידע שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל

מאת: נופר רונן

לפני הטיול שלנו לארצות הברית במרץ גילינו שאני בהריון. זה היה ההריון ראשון שלי ולא ידעתי איך צריכה להיות ההתנהלות שלי לטיולים בהריון. מה שכן ידעתי שאני צריכה לעשות זה לעדכן את סוכנות הביטוח שדרכה עשיתי ביטוח Safe4you שאני בהריון.

בדיעבד הסתבר שמזל שעידכנתי אותם בגלל שבטיול הלכתי למיון חירום ולמרפאה פרטית. על הביקור במיון שילמנו פיקדון 250 דולר ולאחר מכן קיבלנו בדואר חשבון תשלום של 3500 דולר!!! הביטוח שעשיתי היה של חברת הפניקס והטיפול בתשלום היה דרכם ולא הייתי צריכה להתעסק בו.

הביטוח הוא אחד הדברים הקריטיים בטיול ובמיוחד בזמן ההריון שגם ככה נמצאים בלחץ יותר גדול ולכן אני לא ממליצה לחסוך בו. אני אישית עושה את הביטוח לכל טיול מול סוכנות ביטוח ולפני כל טיול אני מבררת איתם איזה ביטוח יתאים לי לטיול.

אני אישית מעדיפה לעשות את הביטוח מול סוכנות ולא מול החברה ישירות, כי הסוכנות עובדת מול הרבה חברות והיא יכולה להמליץ באיזו חברה כדאי לעשות את הביטוח בהתאם לטיול שעושים ולמצב הבריאותי.
בנוסף דרך הסוכנות מקבלים יחס אישי יותר וגם לפעמים הם מציעים עוד אקסטרה שירות כמו למשל צ'אט עם רופא בזמן הטיול או אפליקצייה מיוחדת לזמן חירום בטיול.

אחרי שטסתי לטיול בהריון פתאום הבנתי שהיו לי הרבה שאלות שלא ידעתי את התשובה עליהן בנושא הביטוח (כמו למשל עד איזה שבוע חברות הביטוח מבטחות,מה קורה אם מישהי טסה בהריון ויולדת בטיול בלידה מוקדמת ,איך יודעים לאילו מרפאות או בתי חולים אפשר ללכת עם הביטוח, האם יש איסורים לאטרקציות מבחינת הביטוח לנשים בהריון, ועוד… ).

כשחזרתי לארץ החלטתי לבדוק את הנושא יותר לעומק גם בעצמי וגם דרך הסוכן ביטוח. אספתי את כל השאלות שעלו לי לראש והנה התשובות שיעזרו לכם לקבל כמה שיותר מידע לגבי ביטוח נסיעות לחו"ל בזמן הריון.

תוכן עניינים הסתר

ביטוח נסיעות לנשים בהריון

עד איזה שבוע חברות הביטוח מבטחות?

חברות ביטוח מסכימות לבטח נשים בהריון כאשר הן מגיעות לארץ עד שבוע 32. תמיד אם חורגים בימים בודדים עד שבוע אפשר לבקש אישור חריג וחברות ביטוח [לרוב בתוספת פרמיה] יסכימו לבטח עד שבוע 33 לכל היותר.

מה קורה אם מישהי טסה אחרי שבוע 32?

במידה ומטיילת בהריון יודעת שהיא עוברת את שבוע 32 בזמן השהות בחו"ל וקיבלה אישור מחברת הביטוח רק עד שבוע 32, כאשר היא תעבור את שבוע 32, ייגמר הכיסוי הביטוחי עבורה [אלא אם סוכם אחרת מול חברת הביטוח ואושר לה כיסוי לעוד מספר ימים נוספים באופן חריג].

יש לציין כי באופן די גורף [תמיד ישנם אישורים יוצאים מן הכלל], חברות ביטוח לא יסכימו מלכתחילה לבטח אישה בהריון שעוברת את שבוע 32/33 בזמן השהות בחו"ל ויאמרו לה כי לא ניתן לבטח כל לעוד אינה חוזרת לארץ עד שבוע 33 לכל היותר.

מה קורה אם מישהי טסה בהריון ויולדת בטיול (לפני שבוע 32)?

במקרה שכזה מדובר בלידה מוקדמת ואירוע שכזה כמובן מכוסה. יש לשים לב כי כל חברת ביטוח מעניקה סכום ביטוח שונה לנושא ההריון כאשר ב99% אחוז מהמקרים כל החברות המובילות מעניקות סכום מספיק גבוה.

אילו דברים כדאי לשים אליהם לב כשעושים ביטוח לאישה בהריון?

בעיקר לסכום הכיסוי המרבי בפוליסה ושאין הגבלה בסוג המקום הרפואי.

האם יש מדינות שלא מבטחים אליהם נשים בהריון?

לא, מלבד מדינות אויב כמובן. מה שכן, יש לשים לב שיותר קשה לקבל אישורים חריגים למדינות יקרות בהוצאות רפואיות דוגמת ארה"ב, קנדה, שוויץ ועוד.

האם צריך אישור מהרופא כדי לעשות ביטוח?

ישנו צורך רק אם מדובר בהריון מרובה עוברים, הריון בסיכון גבוה, הריון שנעשה בהליך הפריה או הריון לאישה מעל גיל 42 [בחברות מסוימות זה מעל גיל 38].

איך זה עובד עם חברות הביטוח כשיש ביקור אצל מרפאה והתשלום טיפול מאוד גבוה? כמו למשל בארצות הברית?

בפספורטכארד זה פשוט וקל כוון שיש כרטיס נטען שמשלם במקום והכי נוח לרכוש את הביטוח הזה כאשר נוסעים ליעדים יקרים. הולכים לאן שרוצים "בלי כאבי ראש".

בכל מקום דוגמת ארה"ב וקנדה שהסכום גבוה מאוד, יציינו בפניכם כי החשבון "הרשמי והמסודר" יישלח אליכם הביתה בדואר.

מרגע קבלת החשבוניות והמסמכים, יש להעביר זאת לחברת הביטוח על מנת שתנהל את תהליך סגירת החשבון מול הספק הרפואי באופן עצמי.

מה שכן, לרוב תצטרכו לשלם תשלום פיקדון מסויים לספק הרפואי בחו"ל.

יש לציין כי ישנם חברות ביטוח דוגמת כלל, הראל והפניקס [הליכים חדשים שיצאו באמצע שנת 2019] שיש להם הסדרים עם שירותי רפואי בארה"ב ואז הם שולחים את דרישת התשלום ישירות לחברת הביטוח, זאת בתנאי שהגעתם לשירות רפואי מוסדר שעובד עם חברת הביטוח. בפניקס מוצאים זאת באמצעות אפליקציה, בהראל זה באמצעות קישור שמאפשר לאתר רופא קרוב ובכלל ביטוח זה עם רשת מרפאות ארצית הפרוסה ברחבי ארה"ב.

איך יודעים לאילו מרפאות או בתי חולים אפשר ללכת עם הביטוח?

חברות הביטוח כיום אינן מגבילות אתכם בסוג המקום הרפואי אליו ניתן להגיע. ביעדים מסויימים דוגמת ארה"ב ישנו שיתוף פעולה בין חברות ביטוח לספקים רפואיים ויכוונו אתכם לשם אך אין זה חובה להגיע דווקא למקום זה.

יש לציין כי הפניקס יצאה באמצע שנת 2019 עם פרוייקט חדשני שמפנה אתכם באמצעות אפליקציה לרופאים פרטיים אליהם אתם מגיעים ולא צריכים לשלם מכיסך שקל ואפילו ניתן להזמין רופא למלון / דירה בה אתם נמצאים בחו"ל. תמיד ניתן לחפש באפליקציית SAFE4YOU על שירותי רפואה מומלצים!

האם יש איסורים לאטרקציות מבחינת הביטוח לנשים בהריון?

אישה שרוצה לעשות אטרקציה כלשהי יכולה במסגרת הרפואית המותרת והאחריות האישית שלה, יש לשים לב כי אם מדובר באטרקציה שמהווה ספורט אתגרי וחלילה התרחש אירוע רפואי עקב אותה אטרקציה, חברת הביטוח ככל הנראה / עלולה לדחות את התביעה כוון שאין חברת ביטוח שמכסה לאישה בהריון גם פעילות של ספורט אתגרי. כמובן שאם מדובר באטרקציה "רגועה" שלא מהווה סכנה כלשהי לנושא ההריון והעובר, אין מניעה לבצע אותה.

התייחסות לעובר בביטוח נסיעות לחו"ל בזמן הריון

בהראל ופספורטכארד יש התייחסות לנושא העובר, בהפניקס לא.בהראל זה מוגדר כך:הוצאות אשפוז בחו"ל והוצאות רפואיות בחו"ל שלא בעת אשפוז, לידה מוקדמת וכולל הוצאות הקשורות לטיפול ו/או אשפוז העובר או הפג והטסה רפואית שלו.

 בפספורטכארד:
במקרה של החמרה בלתי צפויה של מהלך ההריון המחייבת קבלת טיפול רפואי בחו”ל, יינתן כיסוי להוצאות רפואיות לרבות טיפול או אשפוז של פג והוצאות נוספות [פרקים 2-3-4 שזה אומר הטסות, פינויים, תרופות והטסת גופה] 
 בהפניקס הכיסוי מתייחס בתנאי הפוליסה למבוטחת עצמה בלבד בכל הקשור לאשפוז, טיפול רפואי וכו' למעט בדיקות שגרתיות כמובן או כיסוי עקב הפלה יזומה.  בכלל ביטוח יש כיסוי עד שבוע 30 ולא שבוע 32.
יינתן כיסוי בגין הוצאות אשפוז והוצאות רפואיות בחו"ל גם למבוטחת בהריון עד השבוע ה-30 כולל (הכוללים הוצאות אשפוז הקשורות בהריון, הוצאות רפואיות שלא במהלך אשפוז, לידה מוקדמת, טיפול או אשפוז של פג והטסה רפואית, בכפוף לתנאים המפורטים בהרחבה זו)
 

חברות ביטוח רבות מעניקות כיסוי להריון שאובחן לראשונה בחו"ל וזאת עד לשבוע 12.

זה מוגדר מבחינת הכיסוי כך:

הוצאות רפואיות שלא בעת אשפוז כתוצאה מהריון שאובחן לראשונה בחו"ל – המבטח יישא בהוצאות רפואיות שלא בעת אשפוז בחו"ל כתוצאה מהריון אשר אובחן לראשונה בחו"ל בדרך של אבחנה מתועדת בעת שהות המבוטחת בחו"ל.

במסגרת ההוצאות הדרושות לצורך בירור ואבחון ראשוני של ההריון בלבד יכסה המבטח ביקור רופא, בדיקת אבחון ובדיקות מעבדה וזאת בתנאי שהוצאות אלו הוצאו עד לשבוע 12 כולל. מה שכן יש החרגות לנושא כיסוי זה בכל הקשור ל:הפלה יזומה שלא עקב הריון מחוץ לרחם.
הוצאות מעקב הריון שוטף, בדיקות מעקב, בדיקות שיגרה ובדיקות גנטיות. הוצאות לאחר שבוע 12 

* אינני סוכנת ביטוח והפוסט שכתבתי הוא בגדר המלצה מהנסיון האישי שלי.

מחשבון ביטוח נסיעות לחו״ל

2 תגובות בנושא “טיסה לחו"ל לנשים בהריון: כל המידע שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *