למה ואיך בלוג יכול לקדם עסק?

מאת: נופר רונן

אחד הקשיים הגדולים ביותר לעצמאיים ובעלי עסק הוא להגיע ללקוחות חדשים. כיום הדרך הכי נפוצה היא בשיווק ממומן שיכול לעלות הרבה מאוד כסף ולפעמים גם בלי להביא תוצאות טובות. בנוסף היום קשה להיות בעל עסק כי התחרות מאוד גדולה וקשה ליצר בידול מהמתחרים.

אז הפוסט הפעם הוא על איך בלוג יכול להביא לקוחות לעסק שלכם בלי שתוציאו כמעט כסף ואיך הוא יבדל אתכם מבעלי עסק דומה.

לפני שאתחיל בלספר איך הבלוג עושה את זה אז אני רוצה לחדד כמה דברים לגבי בלוג. הוא דורש:

  • השקעה של זמן
  • התמדה ויצירתיות
  • השקעה כספית בתחזוק הבלוג, תכנות, קידום אתרים ועוד
  • השקעה לטווח רחוק לא רואים תוצאות מיידיות

אבל הוא שווה את ההשקעה הזאת כי יש לו הרבה יתרונות. בלוג הוא אתר שנכתב ממבטו האישי של הכותב. הוא לרוב יהיה כתוב בגוף ראשון ונימה אישית. בלוג יכול להיות גם קטגוריה של בלוג באתר תוכן שקיים.

היתרונות של בלוג

  • הוא נכס דיגיטלי לטווח רחוק – אם פותחים אותו כאתר נפרד עם דומיין משלו
  • הוא הופך קורא באתר לעוקב נאמן
  • הופך עוקב ללקוח פוטנציאלי
  • מביא תנועה אורגנית מגוגל במידה וכותבים אותו בצורה נכונה ודואגים לו גם מבחינה טכנית.
  • מביא עוקבים גם לרשתות החברתיות

איך בלוג יכול לעזור לקדם את העסק שלכם או לעזור לכם להחשב לאוטוריטות בתחום?

ועכשיו אני רוצה לתת דוגמא אחת לאיך הבלוג עושה את כל הדברים שכרגע תיארתי. נגיד שאתם עצמאיים ויש לכם עסק של עיצוב פנים.  ועכשיו נדמיין דמות ששמה שירה למשל. ושירה קנתה בית ואין לה מושג איך לבחור ריצוף. מה היא תעשה? רוב הסיכויים שהיא תלך לגוגל ותחפש "איך לבחור ריצוף". כי כיום רוב האנשים מחפשים את המידע בגוגל. ואז היא מקבלת כמה תוצאות והיא פותחת בחלונות נפרדים כמה תוצאות שהיא קיבלה. היא נכנסת לחלון אחד שהיא פתחה ושם יש אתר "הכל לבניין".

היא קוראת את המאמר ואם היא אהבה אותו אז יש מצב שהיא תשמור אותו במועדפים או בפינטרסט ואולי אפילו תדפיס אותו , אבל אז זהו היא יצאה מהאתר ושם נגמר הקשר שלה לאתר. אולי היא תחזור אליו בעתיד לעוד טיפים עם ההמלצות שם היו טובות .

בלוג מעורר סקרנות

עכשיו היא מסתכלת על עוד אתר שהיא פתחה בחלון אחר ששמו קארן בי.  שם היא נתקלת במאמר שנכתב בגוף ראשון ובנימה אישית. היא קוראת את המאמר ואוהבת את ההמלצות אבל מעבר לזה שהיא רק קוראת את התוכן היא פתאום גם נהיית סקרנית מי האדם שעומד מאחורי המאמר הזה.

הרי הוא כתוב בגוף ראשון ואז היא לוחצת על האודות כדי לקרוא מי עומד מאחורי האתר הזה. וקרן נראית לה ממש נחמדה ומעניינת אז היא לוחצרת גם על הקישורים לעמוד פייסבוק והאינסטגרם שלה ואפילו עוקבת אחריה. ופתאום מסתם קוראת שנכנסה לקבל מידע מאתר היא הופכת להיות עוקבת של הבלוג. יכול להיות שבאותו רגע היא לא צריכה מעצבת פנים או לא חושבת שהיא צריכה,  אבל היא כבר הופכת להיות לקוחה פוטנציאלית.

כי עכשיו היא עוקבת אחרי קארן והיא תקבל עדכונים ממנה ברשתות החברתיות ואולי היא נרשמה לרשימת התפוצה שלה. ואולי היא אף פעם לא תצטרך את השירות של קארן, אבל היא נמצאת בתודעה שלה ואולי מישהו שהיא מכירה פתאום יחפש מעצב פנים ואז היא תגיד לו "הי אני עוקבת אחרי קארן והיא עושה רושם מאוד מקצועי".. אז גם אם היא לא הלקוחה שלה היא יכולה להמליץ לאחרים עליה אפילו בלי לנסות את השירות שלה . רק בגלל שהיא התחברה אליה ולאישיות שלה.

איך בלוג יוצר את הבידול בשבילכם?

הבלוג מאפשר לכם ליצור בידול כי הוא הבידול שלכם הוא אתם!! האישיות שלכם, הקסם שלכם. והבלוג עוזר לכם ליצור חיבור עם אנשים שמגיעים לבלוג שלכם. הוא יכול לעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר ובצורה אורגנית אם עובדים נכון.

קורס בלוגינג אונליין – איך לפתוח ולנהל בלוג מצליח?

ואם אתם רוצים לפתוח בלוג וללמוד איך לנהל אותו בצורה נכונה כדי באמת להגיע לתוצאות טובות ולקדם את העסק שלכם, אז אתם מוזמנים לקרוא על הקורס הבלוגינג הדיגיטלי שלי.

2 תגובות בנושא “למה ואיך בלוג יכול לקדם עסק?”

  • איזה כיף למצוא את הבלוג שלי כדוגמא אצלך.
    תודה רבה! כיף לדעת שהשיווק באמצעות תוכן עובד. וכיף לקרוא איך מישהי אחרת תופסת את הבלוג שלי.
    ממש נהנתי!

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *