מה צריך לעשות לפני טיסה ליוון – הנחיות בזמן הקורונה

מאת: נופר רונן

את הפוסט הזה אני מתבאסת לכתוב כי אנחנו לא טסנו ליוון 🙁

שלא תבינו לא נכון , היו לנו כבר כרטיסי טיסה, מקומות הלינה היו סגורים, עשינו בדיקת קורונה ומילאנו טפסים והגענו כבר לשדה התעופה..

אבל..

בשדה תעופה כשהלכנו לעשות צ'ק אין לטיסה העובדת שם בדקה את הטפסים שלנו והסתבר שלא מילאתי נכון את הטופס PLF (טופס לזמן הקורונה לשגרירות ביוון ) והיא פתאום אמרה : "מצטערת אבל לא נוכל לתת לכם לעלות לטיסה".

לא האמנתי שזה קורה לנו .. הזמנו את הכרטיסי טיסה חודש לפני ועקבתי אחרי כל ההנחיות ובגלל טעות דבילית לא העלו אותנו לטיסה

ולא רק שלא עלינו לטיסה גם הפסדנו את כל הכסף של הטיסות והדירה שהיינו אמורים להיות בה והכסף ששילמנו לבדיקת קורונה. והאמת שאפילו זה לא שבר אותנו ורצינו להזמין טיסה חדשה אבל לא היו טיסות לתקופת סוכות בגלל הסגר (כולם מיהרו להזמין טיסות ליוון כדי לעוף מהסגר בחג). בקיצור לא טסנו ליוון.

אבל החלטתי לכתוב לכם פוסט מפורט לגבי ההנחיות שצריך לעשות לפני טיסה ליוון בזמן הקורונה כדי שאתם כן תצליחו לטוס 🙂

חשוב מאוד !
ההנחיות משתנות כל הזמן ואני כותבת לכם את ההנחיות נכון לתאריך 13.10.20

ממליצה לבדוק גם את ההנחיות באתר של השגרירות ביוון כדי שלא תפספסו שום דבר

קישור לאתר של יוון 

אז

מה צריך לעשות לפני טיסה ליוון בקורונה?

למלא טופס PLF

זהו טופס שהשגרירות ביוון מבקשת למלא כדי שיהיה להם מעקב כמה אנשים נכנסים אליהם. את הטופס הזה חייבים למלא עד 48 שעות לפני הטיסה. ואפשר למלא אותו גם חודש לפני (כמו שאני עשיתי) אבל!! את הברקוד לטיסה מקבלים יום לפני הטיסה בחצות ולכן אי אפשר לעשות שום שינוי אחרי זה. בטופס הזה יש למלא את שמות הנוסעים . את כולם!!! הטעות שלי היתה שמילאתי רק את השם שלי ושל רומן ולא של התינוקת מאיה (לא ראיתי שיש אפשרות להוסיף עוד בן משפחה ובגלל זה לא העלו אותנו לטיסה). אז חשוב מאוד למלא את כל השמות של הנוסעים. צריך למלא את הכתובות של המקומות בהם תשהו בזמן הטיול שלכם ביוון ולהזין מספר טיסה.
קישור לטופס PLF 

בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני הטיסה

יוון מחייבת בדיקת קורונה לכל מי שמעל גיל 10 (לפי מה שכתוב בהנחיות באתר של יוון "Children under 10 years old are not subject to the obligation to a PCR test").  אנחנו עשינו את הבדיקת קורונה בבית חולים רמב"ם. עלות של 297 ש"ח לאדם. את הבדיקה עשינו בצהריים וקיבלנו תשובה לאתר של הקופת חולים אחרי בערך 18 שעות. מומלץ להזמין כמה שיותר זמן מראש את הבדיקה כי יש עומס ואין תמיד תאריכים פנויים. קישור להזמנת תור לרמב"ם. ממליצה לשלם על הבדיקה מראש ככה חוסכים זמן כשמגיעים לבדיקה בבית חולים.
*חשוב מאוד : צריך להביא מכתב באנגלית של התשובה השלילית לבדיקה. אחרי שקיבלנו את התשובה לקופת חולים יצרו איתנו קשר וביקשו את המייל שלנו כדי לשלוח לנו את המכתב למייל. במידה ולא יוצרים איתכם קשר אז תתקשרו למקום שבו ביצעתם את הבדיקה כדי שישלחו לכם. ראיתי זוג שלא העלו אותו לטיסה בגלל שלא היה להם מכתב באנגלית אלא רק תוצאות בעברית!
במכתב מצוין רק התאריך של הבדיקה ולא השעה ולכן זה יוצא שאפשר לעשות את הבדיקה גם קצת יותר מ72 שעות לפני. כלומר אם הטיסה שלכם ביום ראשון אחר הצהריים ואתם עושים את הבדיקה ביום חמישי בבוקר אז אין בעיה עם זה. רק לוודא שיש הפרש של שלושה ימים בין הבדיקה לתאריך הטיסה.

למלא הצהרת בריאות במהלך ה24 שעות לפני הטיסה

בעיקרון ניתן למלא את ההצהרת בריאות גם בשדה תעופה אבל חבל על הזמן. גם ככה התור לצ'ק אין לוקח הרבה זמן בגלל שצריכים לבדוק הרבה דברים כמו הטפסים , בדיקות הקורונה ועוד. קישור להצהרת הבריאות

לוודא שהדרכון בתוקף ולא קרוע

בתקופה הזאת אין בשדה תעופה עמדות של משרד הפנים להוצאת דרכון חדש במהירות וזה אומר שאם אתם באים עם דרכון שלא בתוקף או קרוע או שהתוקף שלו קרוב מדי אז לא יתנו לכם לעלות לטיסה ואין איפה להוציא דרכון חדש במהירות. אז לפני שאתם מזמינים כרטיסי טיסה תוודאו שהדרכונים בתוקף.

בדיקת קורונה נוספת בנחיתה ביוון

כשנוחתים בשדה תעופה ביוון תעברו עוד בדיקת קורונה ואת התשובות לבדיקה אמורים לקבל תוך 24-48 שעות  (יש כאלה שאמרו שקיבלו תשובות אפילו לפני) ועד אז יבקשו מכם לשהות בבית מלון או בדירה שבה אתם מתארחים ולא להסתובב בחוץ (לא יודעת אם יש אכיפה לנושא

לעשות ביטוח נסיעות לפני הטיסה עם כיסוי לקורונה

אל תשכחו לעשות ביטוח נסיעות לטיול שלכם לעשות לו גם כיסוי לקורונה. הביטוח נסיעות יותר יקר עכשיו אבל המחיר יחסית סביר בהראל ואפשר לעשות ביטוח כיסוי לקורונה וזה אומר שהם תהיה לכם תשובה חיובית לבדיקת הקורונה תהיו מכוסים (בהתאם למחיר הכיסוי שתשלמו ). כתבתי פוסט מורחב על נושא הביטוח נסיעות בזמן הקורונה.

מה הכי חשוב לעשות לפני שטסים ליוון?

בקיצור הדברים שהכי חשובים לעשות לפני הטיסה ליוון בקורונה הם

1. מילוי הטופס PLF עד 48 שעות לפני הטיסה ולכתוב בו את כל שמות הנוסעים (ניתן לערוך את הטופס עד 48 שעות לפני)

2. לעשות בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני הטיסה ולהביא מכתב באנגלית של התוצאת השלילית.

3. לבדוק את הדרכון כמה שיותר זמן לפני הטיסה ואם יש צורך אז להוציא דרכון חדש בטרם הטיסה.

מקווה שהפוסט יעזור לכם לטוס ליוון 🙂

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *