מסלול טיול איטליה – ממרכז לצפון איטליה

את הטיול שלנו באיטליה התחלנו ברומא לאחר מכן המשכנו ללוקה בטוסקנה ומשם לאגם קומו וטיסה חזרה ממילאנו. הזמנו טיסות דרך אתר אקספלורר. שכרנו רכב מרומא ואיתו המשכנו צפונה (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם).

לאורך כל הטיול ישנו בדירות Airbnb  ובבוקר הכנו ארוחת בוקר בדירה.  ברומא הדירה היתה במיקום מעולה ליד שוק קמפו דה פיורי אבל הדירה עצמה היתה פחות מוצלחת. את שתי הדירות האחרות בטיול מאוד אהבנו.

מסלול טיול איטליה

רומא 4 ימים

יום 1 רומא

סיור רגלי חינם בעיר עם חברת  Romes Ultimate. המדריך היה מעולה סיפר סיפורים בצורה הומריסטית ומעניינת. הסיורים של החברה הם לקבוצות קטנות של עד 15 איש. זה משהו חשוב ביותר, כי בסיורים גדולים קשה לשאול שאלות והמדריך פחות קשוב לכל המשתתפים.

ארוחת צהריים במסעדה איטלקית לפסטה מקומית Pasta Imperiale במהלך הסיור עברנו דרך המסעדה הזאת והמדריך שלנו המליץ עליה בחום. הוא אמר שזה מקום מעולה וזול לפסטה. אחרי הסיור שלנו, חזרנו לשם . יש אפשרות להרכיב את מנת הפסטה ולבחור את סוג הפסטה ואת סוג הרוטב.

פיאצה נבונה- הפיאצה האהובה עלינו ברומא

גלידה טעימה גלידריית Venchi היה תור יחסית גדול, אבל אנחנו החלטנו לחכות וזה היה שווה את ההמתנה. אני לקחתי גלידה בטעם כרמל עם גביע שהיה מצופה למעלה עם שוקולד ואגוזים ורומן לקח סורבה תות ומנגו בגביע כמו שלי.

ארוחת ערב מקומית דרך אתר  Like a Local ארוחה מלאה ויין בבית של המארחת. ארוחה מקומית נהדרת אצל מארחת מקסימה.

יום 2 –רומא

ביקור בפנתיאון וביקור בכנסייה עצמות Santa Maria della Concezione dei Cappuccini. בכנסיה יש יותר מ 4000 עצמות וגולגלות של נזירי מסדר הקפוצ'ינים. לא ידעתי למה לצפות והאמת שזה היה קצת מלחיץ, אבל גם מסקרן לראות את כל העצמות ומה שעשו איתם.

שוק קמפו דה פיורי השוק הזה מקסים ביותר. הוא לא עמוס, הוא מלא בדוכנים מכל הסוגים, הוא צבעוני ויש בו דברים טעימים.
ארוחת צהריים לפסטה קרבונרה במסעדה ליד השוק Mercato Hostaria או פיצה בForno Campo De Fiori

סיבוב בסמטאות באזור השוק. בית קפה עמידה ליד השוק Roscioli caffe זהו בית קפה פופלרי מאוד ליד קמפו דה פיורי. אם בא לכם להטעין מצברים בקפה מהיר ואיזה קינוח מתוק וטעים על הדרך זה המקום להגיע אליו.
Via Plauto, 33, 00193 Roma, Italy

ותיקן בערב הזמנו כרטיסי כניסה מראש דרך אתר באינטרנט. כניסה + מכשיר אודיו להסברים על המקום. ההזמנה עלתה 16 יורו כניסה, 7 יורו לאודיו ו4 יורו על הזמנה מהאינטרנט.  הותיקן הוא בין המקומות שחובה לבקר בהם ברומא, אבל אני רוצה להציג לכם אפשרות שאולי לא ידעתם שהיא קיימת. מסוף אפריל עד סוף אוקטובר כל יום שישי, ניתן לבקר בותיקן בשעות הערב במקום בבוקר.

למזלנו כשהיינו זה בדיוק היה השישי הראשון שהיה ניתן לבקר והיינו ממש מרוצים מהאופציה הזאת.

יין וגבינות בבר יין Makasar  המלצרית שם היתה ממש נחמדה והיה שם שקט עם מוזיקה טובה, הגבינות והיין היו מצויינים והעיצוב של המקום מקסים.

יום 3 – רומא

ביקור בגן הורדים. יש ao ספסלים במעלה המדרגות שצופים לגן ולעיר. אפשר לשבת שם ולהנות מהיופי או אפילו לעשות פיקניק קטן על הספסל.

ביקור בגן התפוזים נמצא כעשר דקות הליכה מגן הורדים. הוא פחות מרשים ממנו, אבל הוא גם יפה ומה שנחמד שם זה שיש נקודת תצפית יפה על העיר.

בית קפה גלריה Martin Gallery בית קפה חדש שנפתח לא מזמן והוא מלא בציורים עם צבעים שמחים וכל הכלים והאגרטלים עם הציורים מעוטרים גם בציורים.כתובת Via dei Cerchi 55A

מסעדה מקומית עם ריקוטה מעולה Trattoria Da Enzo
Via dei Vascellari, 29, 00153 Roma, Italy

קולסאום וגבעת הפאלאטין כל האזור הזה מרהיב ביופיו. הוא עצום, מלא בהריסות ומבנים ומיוחדים. אפילו השער ליד הקולסאום הוא אחד המרשימים שראיתי. בקיצור שווה להקדיש כמה שעות להליכה בכל האזור.

מסעדת יוקרה Casa Savoia למסעדה הזאת רומן לקח אותי בהפתעה ביומולדת שלי.  כשהגענו למסעדה ישר אהבנו אותה. העיצוב שלה ממש יפה ויוקרתי.
כתובת  Vicolo del Gallo, 14, 00186 Roma, Italy

בר קוקטיילים Jerry Thomas Speakeasy. האווירה עצמה בבר ממש מדליקה, המלצרים והברמנים לבושים כמו בשנות ה20, העיצוב של הבר הוא גם וינטג' ועם סטייל מיוחד.
כתובת Vicolo Cellini, 30, 00186 Roma, Italy

יום 4 – נסיעה ללוקה

קניות בשוק קמפו דה פיורי של גבינות, לחמים ועוד. איסוף רכב מחברה להשכרת רכב Hertz (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם).

נסיעה ללוקה- בערך ארבע וחצי שעות עם עצירה לפיקניק בדרך ולקפה בתחנת דלק 🙂 עצירה בדרך לפיקניק גבינות.
הגעה ללוקה בערב לדירת Airbnb מקסימה ביותר. קניות בסופר ליד. ארוחת ערב בדירה.

יום 5- לוקה והסביבה

נסיעה ליקב לטעימות יין וסיור ביקב אחרי זה נסיעה למונטה קרלו עיירה ליד. סיבוב בעיירה ופיצה לארוחת צהריים.
ביקור בטירה מרשימה
פוסט שכתבתי על החוויה ביקב ובעיירה

חזרה ללוקה ובערב ארוחת ערב במסעדה מעולה  Ristorante Cantine Bernardini Lucca . ממליצה בחום על המסעדה. היא היתה בין המסעדות הכי טובות בטיול שלנו בהפרש משמעותי.
Via del Suffragio, 7, 55100 Lucca LU, Italy

יום 6 –לוקה

קפה ומאפה בבית קפה Bottega del Caffe Dersut אחרי זה עלייה למגדל השעון לתצפית על העיר . יש די הרבה מדרגות כדי להגיע לפסגה, אבל לא יותר מדי.

השכרת אופניים  מחנות Tuscany ride a bike. רכיבה על החומה ובעיר.
ארוחת צהריים פיצה מהירה. סיבוב רגלי בעיר.

ארוחת ערב במסעדה נחמדה Osteria Da Rosolo Lucca. . המחירים זולים והמנות טעימות.
Corte Campana, 3, 55100 Lucca LU, Italy

יום 7 -נסיעה לאגם קומו

נסיעה של ארבע שעות עם שתי עצירות אחת לקפה ואחת לסנדויץ במסעדות בתחנות דלק בדרך.
הגעה בערב לדירת Airbnb מהממת בעיירת דרביו

ארוחת ערב ליד האגם Bar Ristorante Pizzeria Le vele
Via lungo lago degli ulivi 6, 23824 Dervio LC, Italy

יום 8 – מסלול הליכה באזור

מסלול הליכה בהתחלה המסלול היה יחסית מישורי עם מדי פעם עליות וירידות והיה ממנו נוף יפהפה לאגם. עברנו בין כפרים קטנים ונהננו מההליכה. בשלב מסויים התחילה רק עלייה ואז הבנו שזה הולך להמשיך כל הדרך ככה. העלייה במסלול מסודר בין יערות וכפרים. המסלול מסומן לאורך כל הדרך ככה שאי אפשר לטעות.
המסלול שאנחנו עשינו היה מסלול B.

ארוחת ערב במסעדה מדהימה בורנה Osteria Quatro Pass
המסעדה הכי טובה שאכלנו בה בטיול. כל מנה היתה מנה מנצחת.
Via XX Settembre, 20, 23829 Varenna LC

יום 9- בלאג'יו

פוסט מפורט על היום בבלאג'יו

נסיעה לורנה לוקחים מעבורת לבלאגיו אחרי זה ביקור בוילה מלצי ואז ארוחת צהריים פסטה בBar Caffe Rossi.אני הזמנתי ספגטי בולונז ורומן הזמין פסטה עם תרד וגבינה. שתי המנות היו ממש טעימות והמחירים היו טובים. לפי מה שראינו גם הקפה והעוגות של המסעדה נראו מוצלחים.
כתובת Piazza Giuseppe Mazzini, 22

ביקור בכפר הדייגים המקסים וסיבוב בעיר. אחרי הרבה הליכה זה הזמן לטעימות יין , גבינות ודגים בבר יין

חזרה במעבורת לורנה וחזרה לדירה

יום 10 – בלאנו וטיסה חזרה

פוסט מפורט על חצי היום בבלאנו

נסיעה לבלאנו ושם לשתות קפה ליד האגם ואחרי זה לבקר בנקיק אורידו דה בלאנו . אחרי זהסנדויץ ממעדנייה לארוחת צהריים וקוקטייל בליארנה לסיום.

נסיעה למילאנו לשדה תעופה (שעה וחצי נסיעה) החזרת הרכב בשדה תעופה וטיסה חזרה. סיום הטיול באיטליה.

2 תגובות בנושא “מסלול טיול איטליה – ממרכז לצפון איטליה”