דברים לעשות בונציה – עיר התעלות והגשרים

מאת: נופר רונן

את הקרוז שעשינו ביוני 2018 התחלנו בונציה, איטליה. היינו באיטליה ב2018 והתרגשתי לחזור אליה מאחר שלא יצא לנו לבקר בטיול ההוא בונציה ומאוד רציתי לבקר בה ובגלל הקרוז היתה לנו הזדמנות לחקור את העיר.

מידע כללי על ונציה

העיר הרומנטית של ונציה ממוקמת באזור ונטו Veneto של איטליה
אחד האזורים המפורסמים ביותר של העיר הוא רחוב "התעלה הגדולה" (Grand Canal), שהיה מרכז חשוב של הרנסנס. אזור נוסף הוא הכיכר המרכזית בוונציה, הנקראת "פיאצה סן מרקו". כאן תוכלו למצוא מגוון של פסיפסים ביזנטיים  וכמובן את בזיליקת סן מרקו היפהפייה.

איך מגיעים לונציה?

יש טיסות ישירות שמגיעות לונציה. דרך נוספת היא להגיע אליה ברכבת דרך ערים מרכזיות באיטליה כמו מרומא או פיזה. דרך נוספת היא לשכור רכב מעיר אחרת ולהחנות אותו בכניסה לעיר מאחר שאחד הדברים הכיפיים בונציה הוא שאין בה רכבים!! אפילו לא רוכבי אופניים. חיפוש טיסות זולות לונציה.

איפה אנחנו ישנו בונציה?

מאחר שהקרוז היה עסק יוקרתי, אנחנו החלטנו לנסות לחסוך עלויות בלינה בונציה והחלטנו לישון בפרברי העיר. ישנו במלון Hotel Mondial  שנמצא בMarghera. המלון הוא מלון בסיסי ביותר עם ארוחת בוקר פשוטה אבל הוא נקי ושקט ויש לידו תחנת אוטובוס. קו 6 או 6L יקח אתכם ישירות לונציה. תוך 20-30 דקות של נסיעה ותהיו שם. מי שרוצה לחסוך כסף האפשרות של לינה באזור בMarghera היא מעולה לדעתי. השוואת מחירי מלונות לונציה ועוד חוות דעת על מלון Mondial

הגעה משדה התעופה למלון

ממש ביציאה מהשדה תעופה של ונציה יש תחנות אוטובוס רבות. אני ממליצה ללכת למרכז למידע לתייר לפני היציאה מהשדה תעופה ולהגיד להם לאן אתם צריכים להגיע והם יגידו לכם איזה אוטובוס אתם צריכים וימכרו לכם גם כרטיס. עלות כרטיס האוטובוס עלתה לנו 8 יורו לאדם. ולקחנו את האוטובוס מעמדה D4. דרך אגב אם אתם רוצים להגיע למרכז ונציה אתם יכולים לקחת גם סירת טקסי (מעבורת) מהשדה תעופה. אם אתם מגיעים בשביל קרוז אתם יכולים להזמין הסעה דרך חברת הקרוז.

התניידות בונציה

בונציה אין רכבים ואין אופנועים ואפילו אין אופניים. אז איך מתניידים שם? הולכים ברגל או שלוקחים סירת טקסי (סוג של מעבורת) אז גם יש את החוויה של לראות את ונציה דרך המים וגם כשמתעייפים מללכת ברגל יש אופציה נוספת כדי להגיע לאן שתרצו. כדי לדעת מאיפה לקחת את המעבורת פשוט תסתכלו בגוגל מפס שיראה לכם איפה התחנה הקרובה אליכם. יש גם סירת מונית יוקרתית (לימוזינה) במידה ותרצו משהו מפנק יותר.

דברים לעשות בונציה – טיול יום בונציה

להסתובב בעיר בלי מטרה

ונציה ממש יפה כל כך יפה שכל שנייה עצרנו לצלם תמונות. התעלות עם הגונדולות והבתים הצבעוניים העתיקים פשוט מהממים. לא יצא לי אף פעם להיות בעיר כזאת ויש סיבה למה היא כזאת מתויירת ומפורסמת. אהבנו להסתובב שם סתם בלי מטרה ופשוט לספוג את האווירה של העיר ולצלם תמונות בכל הזדמנות.

הדבר שפחות אהבתי זה שהיא מאוד מתויירת ועמוסת אנשים, אבל היא כל כך יפה שזה מכפר על כך.

התעלה הגדולה Grand canal

האזור המרכזי של ונציה ששם יש את התעלה המפורסמת. באזור הזה תוכלו למצוא המון מסעדות, ברים ובתי קפה לצד התעלה. אחד הדברים הנחמדים הוא לעמוד על הגשר ריאטו Rialto Bridge ולהשקיף ממנו על התעלה. (ונציה נקראת עיר התעלות אבל גם עיר הגשרים ותוכלו לראות בה המון גשרים, קטנים וגדולים. אחד המפורסמים הוא גשר ריאטו).

שוק Mercato di Rialto

ליד גשר ריאטו שיש שוק נחמד של מזכרות וגם הרבה דוכנים של פירות טריים חתוכים ומיצי פירות טבעיים. אם מטיילים בונציה בקיץ אין ספק שמשקה פירות מרענן עם קרח יכול להיות בחירה טובה. לשוק קוראים Mercato di Rialto (מפת הגעה).

לשתות קפה

ונציה מהממת אבל אחד הדברים שפחות אהבתי בה הוא שלא הצלחתי למצוא מקום טוב לקפה. כל בתי הקפה מאוד מתויירים ומאוד יקרים. אין ספק שחלק מהקסם של ונציה נפגע בגלל כמות התיירים שבה וכל המקומות הממוסחרים, אבל הצלחנו למצוא מקום נחמד שהגיש קפה סביר וגם כריכים טעימים (אם אתם מחפשים להוזיל קצת עלויות אז הנה טיפ קטן, אם יושבים בתוך הבית קפה מסעדה המחירים הם חצי מאשר למי שיושב בחוץ). למקום קוראים Ristorante Al Theatro (מפת הגעה) וגם השטרודל היה נחמד מאוד.

כיכר סן מרקו

טוב הכיכר הזאת פשוט עצומה ובגלל שאנחנו אוהבים לשטוף את העיניים בחפצים ותכשיטים ממש יקרים ולדמיין שיום אחד נהיה עשירים ונוכל לקנות אותם (אמן ואמן חח) אז פשוט העברנו איזה שעה בסתם להסתובב בין כל החנויות שמסביב לכיכר. בנוסף יש מסביב לכיכר הרבה מסעדות שאפשר לשבת שם לארוחה, אבל לדעתי פשוט נחמד לשבת שם לכוס יין.

בזיליקת סן מרקו וארמון Doge's palace

כשתגיעו לכיכר לא תוכלו לפספס את בזיליקת סן מרקו. בזיליקת סן מרקו היא קתדרלה בת המאה ה-9 והיא אחת הדוגמאות החשובות ביותר שלאדריכלות ביזנטית.

יש אפשרות להכנס לבזליקה לבערך 10 דקות (מומלץ להגיע מוקדם כי יש תור ארוך). אסור לצלם בפנים וצריך להיות לבושים בצורה מכובדת. יש אפשרות גם להזמין סיור לבזליקה.

בנוסף ליד הבזליקה יש את הארמון דוג'ס שנחשב לאחד היפים בונציה וגם בו אפשר לעשות סיור בפנים (מפאת חוסר זמן נאלצנו לוותר על שני הסיורים אבל זה היה נראה ששווה לראות את שני המקומות מבפנים)

אפשר להזמין סיור מודרך בשני המקומות האלו שכולל גם דילוג על התור.

קישור להזמנת סיור של שעתיים + דילוג על התור

ארוחה איטלקית

אם כבר נמצאים באיטליה אז מן הסתם שצריך לנסות אוכל איטלקי טוב במסעדה איטלקית מקומית. החלטנו לנסות מסעדה באזור קצת פחות מתוייר של ונציה. מסעדת Rio Novo . רומן הזמין פסטת קרבונרה ואני הזמנתי רביולי גבינות ותרד עם רוטב עגבניות ויין לבן. המנות היו ממש מעולות. רומן טען שהקרבונרה היא אחת הטעימות שהוא אכל (מתחרה עם מסעדה שאכלנו בה ברומא). המנה שלי היתה גם מצויינת ולא כבדה. היה משביע ובדיוק בכמות. ובנוסף יושבים לצד תעלת המים וזה כבר מוסיף לאווירה הוניצאית הקסומה.

לאכול גלידה

כמובן שחוץ מאוכל איטלקי צריך גם לנסות את הג'לאטו (ג'לאטו הוא גלידה שנעשו בסגנון איטלקי. ג'לאטו נעשה עם בסיס של חלב וסוכר). בכל מקום כמעט תוכלו למצוא דוכן ג'לאטו אז שווה לנסות.

לשוט במעבורת

אחת האטרקציות הפופולריות ביותר בונציה הוא שייט בגונדולה. מאחר שהמחיר די יקר החלטנו לוותר על החוויה אבל אם בא לכם לחוות את החוויה הוניצאנית המלאה אז מצאתי סיור נחמד שמשלב גם סיור של שעתיים בעיר בונציה ו30 דקות שייט בגונדולה במחיר הוגן. קישור להזמנת סיור הליכה + גונדולה. ואם אתם מחליטים לוותר על הגונדולה אז גם חווית השייט במעבורת היא נפלאה ומאפשרת לראות את ונציה ולצלם תמונות.


כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *