המצלמה שאיתה אני מצלמת לבלוג – מצלמת מירורלס פוג'י

מאת: נופר רונן

לפני הקורס צילום שעשיתי אצל גוסטבו, במרכז לצילום אומנותי בתל אביב ביקשתי ממנו המלצה למצלמה טובה שתתאים לי לצילום מקצועי לבלוג, שתהיה נוחה לטיולים ושאוכל להיות איתה כמה שנים טובות.
גוסטבו המליץ לי על כמה מצלמות ובסוף החלטנו על Fuji x t2 כהבחירה הטובה ביותר. ביקשתי ממנו לכתוב לי פוסט קצר על למה הוא המליץ לי לקנות את מצלמת Fuji X t2.

הנה הפוסט שהוא כתב:

בחורף האחרון, נובמבר ליתר דיוק, היה מחזור נוסף אצלנו מקורס צילום למתחילים. כמו בכל שיעור ראשון הציפיות בשיא וההתרגשות גוברת עד שסוף סוף נפגשים, ועורכים הכירות בין המשתתפים למען גיבוש הקבוצה שתצעד יחד לכל תקופת הקורס. כחלק מאותה הכירות, אני תמיד שואל כל משתתף על הניסיון שלו בצילום, במידה ויש כזה, וכך נודע לי באופן קבוע לאן כל משתתף מבקש לקחת את הידע והניסיון של הקורס, לאחר סיום המסלול.

במחזור החורף האחרון הכרתי את הנופר רונן, ומיד נודע לי למה הגיעה נופר עד אלי: ללמוד צילום, למען קידום חזותי הולם לעסק שכבר אז, היה מצליח ובמגמת עלייה תמידית. מספר משפטים נתנו לי להבין שני דברים: שהמטרה לבואה של נופר לקורס ממוקדת מאוד, וגם שבשלב כזה מוקדם, עדיין לא היה ברשותה, ציוד צילום לכל מפגש מעשי בשטח.

תמיד, כאשר השאלה הזאת עולה, כל החושים שבי מתחדדים בכוונה לתת למשתתף בקורס לא לטבוע בים של אופציות הכל כך רחב ולעתים מבלבל. היום, בעידן הדיגיטלי מאוד קל ללכת לאיבוד ומדי פעם קורה שמשקיעים סכומי כסף לא קטנים בציוד שלא תמיד משרת את המטרה. נכון, מצלמה היא מצלמה. אז למה לא ללכת על הזול ביותר, הרי בסופו של דבר תמונה היא תמונה, ומקסימום קצת פוטושופ פה ושם, ויש לנו תמונה מנצחת?. האמנם?.

אז לא.

בניגוד לצלם סטודיו, או תיעוד בצילום עיתונות או ספורט, המלצתי לנופר את הציוד הכי מתאים לצרכים שלה ושל העסק, כדי לא לסחוב ציוד מיותר ולא זמין, כבד במשקל ויקר במידה ניכרת ביחס לציוד מותאם למטרה, יותר. דגם המצלמה שהמלצתי לה היא מצלמת נטולת מראה או בשפה היום-יומית, מצלמת מירור לס, עם עדשה שתכסה את הטווח הנכון בחללים הרגילים שנופר אמורה לצלם בעבודה שלה. מצלמה זו, היא מאוד קומפקטית ביחס למצלמה מדגמי מצלמות רפלקס אס.

אל. אר. אך הדבר לא בא על חשבון איכות התמונה או גודל החיישן, להיפך, ברוב המקרים מצלמות נטולות מראה עולות בהרבה על איכות התמונה ביחס למצלמות שנחשבות בשוק מקצועיות וכבדות יותר. וזה בזכות הטכנולוגיה היום, שמצליחה לפרוץ את הדרך ולנפץ את המיתוס שגדול וכבר יותר, בהכרח טוב ושווה יותר. אבל המצלמה לבד לא מספיק. יחד איתה, העדשה שנופר רכשה היא בעלת רזולוציית פרטים מאוד גבוהה והאופטיקה הזאת מתורגמת בצילומים חדים ותמונה עשירה בפרטים שתענוג להביט בה.

לסיכום, בזמן אמת, כאשר נופר מצליחה לשלב הנאה של מלון ברמה ונוף עוצר נשימה עם חווית הצילום לעסק (וגם למה לא, לעצמה בשביל הכיף), המצלמה שבתיק תמיד זמינה ומוכנה, וכל נתון טכני נמצא בשליפת כפתור גלוי, ללא צורך לדפדף זמן רב בתפריטים שלא נגמרים ומדי פעם מוציאים לצלמים את החשק ליצור צילומים מושקעים. התוצאה, תהיה קודם כל שהתמונה הצליחה להצטלם. לא ברחה לנו ולא פספסנו את הרגע, כי הציוד המצוין הזה, תמיד שם, איפה שצריך ומוכן למשימה. מצלמה כזו, ועדשה איכותית כזו, שילוב שבא ביחד לעשות טוב לנפש, ותענוג לעיניים, בקלות רבה, וללא צורך למשכן בית להגיע אליהן.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *