חוויה מדהימה במכרה המלח סלינה טורדה רומניה

מאת: נופר רונן

בשנת 1939, במהלך מלחמת העולם השנייה, הרשויות המקומיות פתחו מחדש את המכרה והשתמשו במערות המחתרות הגדולות שלה כמקלטים לתושבי טורדה. ב1992, הוסב מכרה המלח ליעד תיירותי שמציע אטרקציות למבוגרים ולילדים. אנחנו נסענו למכרה אחרי שהיינו בקלוז' נאפוקה ומשם המשכנו לבראשוב נסיעה של 3 וחצי שעות (המסלול שלנו ברומניה).

סיורים למכרה המלח מקלוז׳ נאפוקה

למי שלא שוכר רכב יש אפשרות לקחת סיורים שיוצאים מקלוז׳ נאפוקה –

להזמנת סיור שיוצא מקלוז׳ נאפוקה ועובר דרך 3 אטרקציות ובינהן מכרה המלח

להזמנת סיור למכרה המלח בלבד

האזור של המכרה

האזור של המכרה מאוד יפה וירוק והכביש קצת משובש, ליד המכרה יש הרבה חנויות מזכרות ומסעדות קטנות של אוכל מהיר. לפני שנכנסנו למכרה רומן קנה לחמנייה עם נקניקייה ב5 ליי.

כניסה למכרה המלח סלינה טורדה

בכניסה שילמנו על הכרטיסים ואז ירדנו במדרגות.  מהרגע שהגענו למנהרה היה קר מאוד (ממליצה מאוד להביא בגדים חמים).  התחלנו ללכת במנהרה עד הסוף שלה. אין משהו מיוחד בקצה השני, רק יציאה. אבל ללכת במנהרה כזאת ארוכה ולדעת שבני אדם חצבו אותה זה היה ממש נחמד.

משם המשכנו לאזור של אקו שהיה ממש מגניב. צועקים משהו ושומעים אותו בהד ארוך. אני התלהבתי ממש.

המשכנו לעוד אזורים של המוזיאון ומשם ירדנו למטה. אני ירדתי במעלית ורומן במדרגות ומאז השתמשנו רק במדרגות. יש עומס גדול מאוד על המעליות, ממליצה לבוא עם נעליים נוחות ולהיות מוכנים להרבה עליות וירידות במדרגות.

אטרקציות במכרה מלח

כשירדנו למטה נדהמנו לראות שיש שם עולם שלם של אטרקציות:

  • יש מסלולים שונים של מיני גולף
  • פינג פונג
  • טניס
  • באולינג
  • גלגל ענק
  • לשכור סירה באגם מלח

אנחנו החלטנו לעלות על הגלגל הענק.

אחרי זה ירדנו עוד למטה במדרגות (בערך 6 קומות ) ושם הגענו לאגם מלח שאפשר לשכור בו סירה ולשוט. זה היה נראה ממש נחמד, אבל מאחר שיכולת ניווט והשטה שלי לא כזאת טובה, החלטנו לוותר על הרעיון.
סירה עולה 15 ליי (מקסימום 3 אנשים בסירה)

החוויה במכרה היתה מדהימה. לא נתפס איך בני אדם בלי הטכנולוגיה והמכונות של היום, בנו כזה דבר. זה פשוט מפליא ביותר.

כתובת

Aleea Durgăului 7, Turda 401106

שעות פתיחה סלינה טורדה

כל יום 09:00-18:00

עלויות כניסה למכרה המלח

מבוגר 30 ליי
ילד/פנסיונר/סטודנט 15 ליי

איפה לאכול ליד המכרה?

רוב המסעדות ליד המכרה מציעות אוכל די דומה, אנחנו בחרנו במסעדה הפינתית La Jupanu, כי המוכרת הבינה אנגלית (לי יש דרישות מיוחדות לאוכל, אז הייתי צריכה שהיא תבין את הבקשות שלי) וגם היה אזור לאכול בו עם צל ונוף. היינו מאוד מרוצים מהבחירה במסעדה הזאת.

אני לקחתי לחמנייה עם נקניקייה מקומית ורומן לקח צלחת עם כנפיים, נקניקיות, אורז וכרוב כבוש. אחרי זה הוא לקח עוד צלחת עם נקנייקיה וכרוב.

היה כל כך טעים שטרפנו ישר את המנות ולא הספקתי לצלם 🙂 צילמתי רק את המנה השנייה שרומן לקח. החשבון יצא 35 ליי לארוחה מאוד משביעה.

מקומות לינה קרובים לסלינה טורדה

אנחנו ישנו בקלוז׳ נאפוקה והגענו עם רכב שכור – נסיעה של בערך 40 דקות. אם אתם מעוניינים לישון באזור קרוב למכרה המלח, אז מצאתי כמה מלונות לינה עם ביקורות טובות:

  1. Wineyards Salin
  2. Pensiunea Salina Gymnasium
  3. Potaissa Hotel

שאלות ותשובות על מכרה המלח סלינה טורדה

מתי כדאי להגיע למכרה המלח?

אני ממליצה להגיע למכרה באמצע השבוע ולא בחגים, המקום היה מלא אפילו באמצע שבוע, בסופי שבוע הוא ממש עמוס. גם אם רק משתמשים במדרגות זה יכול להיות עמוס מדי, מאחר שהמדרגות צרות.

האם אפשר להגיע עם תינוק בעגלה?

יש מעליות בתוך מכרה המלח. הבעיה שהן עמוסות מאוד. אם אתם מתכננים להשתמש במעליות תבואו מוכנים נפשית לתור ארוך מאוד. אני אישית חושבת שעדיף להגיע עם מנשא ולא עגלה כדי לא להיות מוגבלים.

איזה ציוד להביא למכרה המלח?

מומלץ ביותר להביא בגדים חמים בתיק. כשהיינו שם היה בחוץ חם, אבל אין לזה השפעה על הטמפרטורה במכרה עצמו. קר שם מאוד. אז גם אם חם בחוץ, אל תשכחו להביא בגדים חמים. להביא נעליים נוחות. המקום ממש גדול. כמו עיר שלמה. הולכים שם די הרבה וגם עולים ויורדים בהמון מדרגות.

האם יש איפה לאכול ליד המכרה המלח?

כן, יש כמה דוכני אוכל ליד המכרה

מאיפה מומלץ להגיע למכרה המלח סלינה טורדה?

העיר הגדולה שהכי קרובה למכרה המלח היא קלוז נאפוקה במרחק של 43 דקות נסיעה. אנחנו הגענו משם ואז המשכנו משם לבראשוב שהיה במרחק של לפחות 3 וחצי שעות. הגענו ברכב שכור ששכרנו דרך מנוע החיפוש פאפם פאפם.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *