חופשה באודסה אוקראינה – המלצות לדברים לעשות בעיר

מאת: נופר רונן

אחד הדברים שאני הכי אוהבת בבלוג זה שהוא נותן לי מוטיבציה לעשות מחקר גדול לפני שאנחנו טסים ליעד חדש וככה תמיד אני מצליחה למצוא את הדברים הכי טובים שאפשר לעשות באותו יעד. כשצצה הזדמנות לטוס לאודסה באוקראינה, אז ישר התלהבתי מהרעיון, כי אף פעם לא הייתי באוקראינה ובפרט באודסה וככה יכולתי להתעמק במחקר על מה נעשה הפעם בטיול שלנו.

הוזמנו לטיול מטעם כספי טורס לדיל שהם מציעים לאודסה. הדיל כלל טיסות, מלון חמישה כוכבים והסעות הלוך מהשדה תעופה וחזור.

מידע כללי על אודסה

אודסה היא עיר נמל אוקראינית השוכנת על חוף הים השחור, היא מהווה עיר מרכזית בתחומי מסחר, תעשייה, תיירות ומדע. היא העיר השלישית בגודלה באוקראינה . במאה ה19 היא הפכה לביתם של אוכלוסיות מגוונות, כמו רוסים, יהודים,יוונים וסוחרים ממדינות אירופאיות רבות ולכן ניתן לראות את ההשפעות שלהם על הארכיטקטורה בעיר וגם על התחום הקולינרי. המטבע המקומי באודסה הוא גריבנה אוקראיני (UAH). אנחנו המרנו את הכסף שלנו ליורו בשירות פליי מאני לפני הטיול ובאודסה המרנו למטבע המקומי בצ'יינג בעיר.

מבחינת זמן מתאים לטוס לאודסה, אני חושבת שהכי כדאי להגיע לאודסה בסביבות האביב והקיץ.

היא עיר פחות מודרנית ויפה משאר הערים האירופאיות שיצא לנו להיות בהן (רק מרכז העיר יפה אבל שאר העיר לא מרשימה). רוב האנשים לא דוברים שם אנגלית וזה יכול להקשות קצת על התקשורת, אבל היום עם גוגל טרנסלייט אפשר להסתדר וגם גוגל מפות שמראה איך להגיע לכל מקום שרוצים , זה מקל מאוד על ההתניידות בעיר.

איך מגיעים לאודסה

אנחנו הגענו לאודסה עם חברת אוקראינה איירליינס. הטיסה היתה דרך טרמינל 3 וכללה מזוודה של עד 23 ק"ג. הטיסה לא כללה אוכל, אבל היתה אפשרות לרכוש מזון ושתיה במהלך הטיסה. הנחיתה היתה בטרמינל החדש באודסה והחזרה היתה מהטרמינל הישן. מאוקטובר 2019 יפתח הטרמינל החדש גם לטיסות יוצאות בינלאומיות וזאת בשורה טובה לכל מי שמתכנן לטוס לשם. בהגעה לשדה תעופה חיכה לנו נהג שלקח אותנו למלון.

איפה ישנים באודסה? המלון המושלם לחופשה באודסה

במסגרת הדיל שלנו שהינו במלון בריסטול Bristol. מלון 5 כוכבים מפואר במיקום מרכזי. מהרגע שהגענו לשם זכינו לשירות אדיב ומעולה. ההתרשמות הראשונה שלנו מהמלון היה וואוו גדול, כי המלון נראה כמו ארמון. הוא אמנם בין במלונות הותיקים בעיר, אבל הוא עבר שיפוץ ב2010 שבו נוספה גם עוד קומה למלון וכל החדרים נקיים ומתוחזקים מעולה.

במלון יש בריכה, ספא, סאונות, מסעדה עם שירות חדרים 24 שעות, אפשרות לארוחת בוקר כשרה, אולם אירועים וחדר כושר. הארוחת בוקר היתה מפנקת ביותר וכללה גם סלמון מעושן וגבינות איכותיות וקינוחים מעולים. בארוחת בוקר אפשר לשבת בחדר אוכל או בחוץ עם אווירה נעימה ביותר ואפשר להזמין קפה מהבר.

לכל חדר יש עיצוב ייחודי משלו וצבעים שונים, יש בחדר מיטה סופר נוחה ואפילו תפריט כריות שממנו ניתן להזמין כריות מהקבלה (אני הזמנתי את הכרית נגד מתח ולא יודעת אם היא הפיגה מתחים, אבל היא בטוח גרמה לי לישון מעולה).

המיקום של המלון ממש מרכזי ויש לידו מסעדות, חנויות, בתי קפה ובמרחק הליכה קצר מהשדרה המרכזית.

התניידות בעיר

לא יצא לנו לקחת אוטובוסים בעיר אלא תמיד להיות עם נהג מונית או נהג אובר. אנחנו מצאנו את אפליקצית אובר Uber מאוד יעילה, נוחה ועם מחירים מאוד זולים וגם המוניות שם ממש זולות. בנוסף הבית מלון שלנו היה במיקום מרכזי אז לרוב המקומות הלכנו ברגל.

המלצות לדברים לעשות בעיר

סיור חינם בעיר

אנחנו מאוד אוהבים לעשות את הסיורים החינמיים (מבוססי טיפים) בערים שבהן אנחנו מטיילים. זאת דרך מעולה להכיר את העיר ולרוב המדריכים ממש טובים (בגלל שהם רוצים לקבל טיפ גבוה). באודסה לא היו הרבה אופציות לסיור חינם באנגלית (רוב מה שמצאתי היה ברוסית). את הסיור עשינו דרך Free tours . נרשמנו מראש דרך האתר אבל אפשר גם להגיע עשר דקות לפני הסיור לנקודת המפגש. היינו בקבוצה בערך 20 אנשים. המדריכה היתה נחמדה מאוד, אבל היא פחות היתה טובה מהמדריכים שבדרך כלל יש (האנגלית שלה לא היתה ברמה גבוהה והיא דיברה חלש מדי) , מצד שני הסיור עצמו היה ממש אחלה ועברנו בהרבה מקומות שלבד לא היינו מגיעים אליהם וגם שמענו על ההיסטוריה של העיר. הסיור היה כשעתיים וחצי.

חוף ים

אחת הסיבות לכך שאודסה היא יעד מעולה לקיץ, היא בגלל החופים שיש בה. אחד החופים המפורסמים הוא ארכדיה Arcadia שהוא נחשב גם לחוף מסיבות וחיי לילה, אבל אני עשיתי מחקר על החופים והחוף שהיה נראה לי הכי מגניב הוא Otrada ובגלל זה בחרנו ללכת אליו. זה חוף שלכל אורכו יש מיטות שיזוף ענקיות ומפנקות (מומלץ להזמין מיטה מראש במיוחד לסוף שבוע וגם חשוב לדעת שבסוף שבוע יש מינימום הזמנה לאדם של בערך 70 ש"ח).

אנחנו לא ידענו על זה ופשוט תפסנו מיטה ריקה והזמנו רק בירה ומיץ תפוזים. בסוף המלצר אמר לנו שהיתה מינימום הזמנה אבל בגלל שלא ידענו על זה, הם היו נחמדים וויתרו לנו ונתנו לנו לשלם רק על המשקאות. הרבה שוכרים את המיטות האלה לחגיגות יומולדת ומסיבות רווקים/רווקות. יש להם תפריט של משקאות ואוכל, ככה שאפשר בקלות להגיע למחיר מינימום וזה בהחלט שווה את זה :). מלבד זה החופים עצמם מתוחזקים וצבעוניים ואני ממש נהנתי בחוף הים.

סיור אוכל באודסה

אחד הדברים שאנחנו אוהבים לעשות ביעדים חדשים זה לקחת סיור אוכל. כמו הסיור הרגלי גם סיור אוכל באנגלית היה קשה למצוא. אנחנו עשינו את הסיור דרך Airbnb experiences (קישור לסיור) הסיור כלל שלוש מסעדות.  היו שני מדריכים אחד היה יורי שדובר רוסית והוא הדריך מישהי דוברת רוסית שבאה לסיור והיתה את המדריכה מרינה שדיברה אנגלית (גם האנגלית שלה לא היתה ברמה גבוהה אבל היא היתה מובנת ומאוד נחמדה ). יצרתי קשר מראש עם יורי כדי לתאם שהסיור יהיה באנגלית. הסיור היה בערך שעתיים וחצי. האוכל היה טעים וגם המסעדות היו שונות אחת מהשנייה בסגנון העיצוב וגם מבחינת האוכל. זה היה סיור קליל ונחמד ובהחלט הייתי ממליצה עליו כדי לטעום מאכלים מקומיים וללמוד עוד על העיר.

מרכז ספא Formula

אם בא לכם יום פינוק אמיתי אז יש ספא ששמו Fitness and SPA "formula" Wellness Club במרכז העיר. הספא שייך למלון Londonskaya אז אם תישנו במלון תהיה לכם כניסה חינם (לכל המתקנים). אם אתם באים לשם בתור אורחים, אז יש עלות כניסה למי שרוצה להשתמש במתקנים של הספא כמו הבריכות, סאונות, חוגים (יוגה, אירובי) וחדר כושר. אם אתם רוצים לבוא רק למסאז' , בלי שימוש במתקנים אז לא תצטרכו לשלם בכניסה ותשלמו רק על המסאז'. מחיר של מסאז' לשעה עלה בערך 70 ש"ח!

בכניסה לספא מקבלים חלוק, שתי מגבות וכפכפים. יש לוקרים אישיים ומלתחות ושירותים. בהחלט אפשר להעביר שם יום שלם או כמה שעות של פינוק.

שוק אוכל מקורה

Odessa city food market שוק מודרני וכיפי שנפתח לפני שנה בערך. הוא מזכיר קצת את שוק שרונה בתל אביב, אבל הוא קטן יותר, בעל שתי קומות ופחות עמוס. יש שם אוכל סיני, יפני, איטלקי, המבורגרים, טבעוני, בשרים, דגים ועוד.. בהחלט שוק ששווה לבקר בו לארוחת צהריים או לארוחת ערב או אפילו רק בשביל כוס יין או בירה.

מסעדות בעיר

בזמן החופשה שלנו באודסה יצא לנו לאכול בהרבה מסעדות שונות וטעימות והחלטתי להקדיש להן פוסט שלם בבלוג, כדי שתהיה לכם רשימה מלאה לאיפה כדאי לאכול. מסעדות מומלצות באודסה.

שדרה מרכזית

אחד המקומות המרכזיים ושוקקי החיים בעיר היא השדרה Deribasovskaya Street . בערב היא תוססת ואפשר למצוא שם מלא מסעדות, ברים, בתי קפה ומופעי רחוב.

שופינג

בשעות היום מומלץ לעבור בDeribasovskaya Street וברחובות ליד למי שמחפש לעשות שופינג. יש שם כמה חנויות של בגדים.  אני אישית מאוד אהבתי את חנות Waggon Paris. היתה שם מוכרת סופר נחמדה שעזרה לי לחפש שמלות בזמן ההריון (משימה לא פשוטה באוקראינה חח) ובזכותה קניתי 4 שמלות יפות במבצע.

יש גם כמה קניונים עם מותגים מקומיים במרכז העיר ויש קניון גדול עם מותגים מוכרים במרחק של בערך 40 דקות נסיעה ממרכז העיר.

שוק מקומי Privoz Food Market

הנהג שלנו פחות המליץ על השוק הזה כי הוא אמר שהוא עמוס, מלוכלך ושיש בו גנבים. בשנות העשרים הוא היה נחשב לשוק ברמה גבוהה, אבל עכשיו הוא כבר לא נחשב לשוק כזה טוב. אנחנו מאוד לשוטט בשווקים מקומיים ולחוות את החוויה האותנטית של העיר ולכן החלטנו ללכת אליו בכל זאת. היו אזורים בשוק פחות נעימים לפחות עבורי בגלל ריחות הבשרים והדגים. אבל אני כן חושבת שהוא שווה ביקור, כי זה שוק ענקי ואפשר למצוא בו הכל מכל וגם אם לא קונים שם כלום, אז סתם לבוא בשביל החוויה (מומלץ לא לבוא לשם עם דברים יקרי ערך).

מסעדה עם נוף לעיר

מסעדת Oblaka זוהי מסעדה שהיא גם בגדר אטרקציה מבחינתי, כי יש ממנה תצפית מעולה על העיר ומומלץ להגיע לשם בזמן שקיעה (מומלץ להזמין מקום). אפשר לשבת שם אפילו סתם בשביל קפה או אלכוהול וגם אפשר לקחת שם נרגילה למי שאוהב.

סיור בתיאטרון האופרה והבלט

תיאטרון האופרה והבלט הזה נחשב לאחד היפים באירופה Odessa National Academic Theater of Opera and Ballet. גם מבחוץ הוא ממש מרשים ומבפנים עוד יותר. יש אפשרות לעשות סיור בפנים בעלות של בערך 22 ש"ח לאדם  (אנחנו ביקשנו מהמלון שלנו לברר מתי יש את הסיורים כי אין אותם כל יום). הסיור הוא ברוסית ככה שאני לא הבנתי כלום, אבל זה היה שווה כי ככה יצא לי לראות המקום מבפנים. הסיור היה 45 דקות ובסופו רומן סיפר לי שהמנורה באולם הראשי שוקלת 2 טון וכל הזהב בתיאטרון הוא זהב אמיתי ויש שם בעצם 15 טון של זהב. בקיצור המקום ממש יקר וזה בערך מה שאני יודעת מהסיור הזה 🙂 עוד אפשרות היא לרכוש כרטיס להופעה שם (יש כרטיסים שעולים גרושים כמו 7 ש"ח) ואז אפשר להיכנס לתיאטרון ולהסתובב בו גם בלי סיור ולא חייבים ללכת להופעה אם לא רוצים. לנו לא היה זמן להופעה ,אבל יש מצב שפעם הבאה נלך למופע בלט.

פינות חמד נסתרות

במהלך הסיור הרגלי גילינו שני מקומות נסתרים שנראים ממש נחמדים אחד מהם הוא Fox & pipe שהוא בר אירי שנמצא בסמטה נסתרת ליד הפסאז'. עוד מקום הוא בית קפה שנמצא באמצע גינה Palais royal garden .  בנוסף עוד מקום שאהבנו זוהי מסעדה בפטיו של מלון Londonskaya. יש שם אווירה פסטורלית וזה מקום שקט למי שמחפש ארוחה או הפסקת שתייה.

בקיץ יש אירועים מיוחדים, לנו למשל יצא להיות בפסטיבל סיני ממש מיוחד ומאוד נהננו בו וגם היה יריד דוכנים בשדרה Prymorskyi. את היריד הזה יש פעם בשנה למשך ארבעה ימים ויש שם בעיקר מזכרות. יש גם אטרקציות לילדים כמו לונה פארק, פארק חבלים, דולפינריום ועוד..

לסיכום, החופשה שלנו באודסה היתה מפתיעה וכיפית ביותר. אין ספק שהיא שונה מערים אחרות ויכול להיות שלא כולם התחברו אליה, אבל אני חושבת שיש בה משהו אותנטי ואם באים עם תוכנית לדברים לעשות (כמו כל מה שהצעתי פה בפוסט) אז בטוח תהנו .

2 תגובות בנושא “חופשה באודסה אוקראינה – המלצות לדברים לעשות בעיר”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *