מאחורי הקלעים של שיתופי הפעולה של הבלוג

מאת: נופר רונן

הפעם החלטתי לכתוב לכם על הנושא של שיתופי פעולה של הבלוג.

למה? כי מאז שהתחלתי את הבלוג היה לי חשוב מאוד לשתף אתכם במאחורי הקלעים של הבלוג ולדבר על זה בשקיפות וכנות. בלעדיכם הבלוג לא היה מתקדם לאן שהוא הגיע ואני חושבת שאמינות מול קוראי הבלוג זה משהו בלתי נפרד מהבלוג.

אז לא מזמן יצא לי לעשות שיתוף פעולה שעוד לא עשיתי כמוהו בבלוג. זה היה שיתוף פעולה עם חברת מזוודות אשר נתנה מחיר מבצע בלעדי לעוקבי הבלוג של 50% הנחה לארבעה ימים. בעקבות שיתוף הפעולה הזה קיבלתי הרבה תגובות טובות והחלטתי גם לעשות סקר ולראות אם זה משהו שעוקבי הבלוג התחברו אליו או לא.

רוב העונים לסקר השיבו שהם אהבו את השיתוף הפעולה הזה ואף נתנו הצעות לשיתופי פעולה שיעניינו אותם לראות בעתיד. וגם היו כמה עונים שפחות התחברו לשיתוף פעולה הזה וגם טענו שזה ממסחר את הבלוג.

תחילת הדרך עם הבלוג

כשהתחלתי עם הבלוג לא יצרתי ממנו הכנסה וגם כל הטיולים מומנו על ידינו אבל כשהחלטתי שאני רוצה שהבלוג יהיה העבודה שלי, הבנתי שאני לא אוכל להמשיך אם לא אייצר ממנו הכנסה כלשהי ואם לא אמצא דרכים לטייל בלי לבזבז את החסכונות שלנו. ובגלל שהיתה לנו למטרה שהבלוג שיהיה כמה שיותר מקצועי אז נוצרו הוצאות רבות מעבר להוצאות על הטיולים כמו על תחזוק הבלוג, עיצוב, תכנות, תחזוק בלוג באנגלית ועוד.

שינוי לכיוון עסקי עם הבלוג

כשהבנתי שאני צריכה לחשוב בצורה יותר עסקית אז אני ורומן חשבנו הרבה מה אנחנו יכולים לעשות בכדי לא לפגוע בתוכן עצמו של הבלוג ובאותנטיות שלו. החלטנו ששיתופי פעולה עם גורמים בתחום התיירות בהחלט יכולים לעזור לנו לטייל יותר והשיתופי פעולה שאני הכי אוהבת הם עם משרדי תיירות כי בעצם אין פה אינטרס כלכלי של המשרד אלא קידום של יעד מסויים. בנוסף אני גם אוהבת את השיתופי פעולה עם מלונות וסיורים כי הם כאלה שאנחנו אישית מצאנו וחקרנו וראינו שיש עליהם המלצות טובות או שפנו אלינו וראינו שהם ברמה גבוהה.

בזכות השיתופי פעולה האלה יכולתי לכתוב המון המלצות חדשות בבלוג  ולתת לכם הרבה מידע שימושי לטיולים.

מעבר לכך יש שיתופי פעולה שעוזרים לייצר הכנסה מהבלוג, כי בסופו של דבר העסק גם צריך להתקיים.

איך אני בוחרת שיתופי פעולה לבלוג

אז בחזרה לסקר שעשיתי.. הוא הבהיר לי שכן רוב הקהל מוצא ערך בשיתופי פעולה אבל כן חשוב לי לציין כמה דברים:

  1. אני מנסה להיות הכי כנה שאפשר ואני תמיד משתפת מה היה בשיתוף פעולה ולא מכניסה אף פעם פרסום סמוי לבלוג.
  2. אני בוחרת מאוד בקפידה את שיתופי הפעולה שאני עושה. אני בוחרת אך ורק חברות עם המלצות טובות ואני תמיד ! מתנסה קודם בשירות או במוצר שלהם לפני שאני ממליצה עליו. אני תמיד חושבת איך אוכל לתת ערך מוסף לקוראים ועל זה אני לא מוכנה להתפשר. אין לי שום רצון לקבל דברים חינם או כסף על דברים שאני לא נהנית או מתחברת אליהם או שאני חושבת שהם יפגעו במותג שבניתי במשך כל כך הרבה זמן של "מטיילת מחוץ לקופסא". דרך אגב ויתרתי על הרבה שיתופי פעולה בגלל שלא התחברתי אל המוצר או השירות של החברה או אל החברה עצמה.
  3. במהלך העבודה על הבלוג קיבלתי המון תגובות חיוביות ולפעמים גם פחות ולמדתי שזה חלק מהעניין ושצריך לדעת להתמודד גם עם פידבק שלילי ולראות במה אפשר להשתפר.
  4. השיתופי פעולה לא מתבססים על מי שיש לו את המחיר הזול ביותר אלא לפי מי שמציע מוצרים או שירותים עם תמורה טובה למחיר. אני אישית חושבת שמזוודה טובה ואיכותית גם אם היא יקרה קצת יותר עדיפה על מזוודה זולה שאחרי כמה טיסות תהרס לי .. וזה משהו שקרה לי כמה פעמים בעבר. מאז שהתחלנו לטוס הרבה הבנתי שאיכות חשובה לא פחות מהמחיר ולכן חלק משיתופי הפעולה אמנם לא עם החברות הזולות ביותר, אבל כאלה עם מוצרים באיכות גבוהה ושירות טוב.

דרך אגב, אם מעניין אתכם לפתוח בלוג וגם לנהל אותה בצורה מוצלחת כדי לראות תוצאות, אז יש לי קורס אונליין מלא על כל תחום הבלוגינג, עם 40 שיעורים, מרצים אורחים ופידבק אישי ממני. קישור לפרטים נוספים על הקורס בלוגינג אונליין.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *