מדוע לבחור וילה בצפון ולא בית מלון

מאת: נופר רונן

צפון הארץ הוא מהאזורים היפים בישראל. הוא מלא במרחבים ירוקים, בהרים גבוהים ובמקורות מים מרעננים, ומציע שלל אטרקציות ופעילויות לכל אדם. כל זה הופך את צפון הארץ למקום המושלם לחופשה עם האנשים האהובים עליכם. אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בחופשה הוא מקום הלינה ולעיתים, הוא זה שקובע את מידת ההצלחה של החופשה כולה. לכן, יותר ויותר ישראלים בוחרים להזמין מקומות לינה פחות סטנדרטיים, כמו וילות נופש, שמספקים חוויה בפני עצמה. אז מדוע לבחור וילה בצפון ולא בית מלון? הנה לכם כמה סיבות טובות.

מדובר על מקום לינה מושלם לקבוצות גדולות

בין אם אתם מתכננים לצאת לחופשה עם המשפחה המורחבת או עם קבוצת חברים, וילה בצפון היא מקום הלינה האידיאלי עבורכם. זאת, כיוון שווילת נופש מבטיחה את הבילוי המשותף במהלך כל החופשה. בבתי מלון, הלינה היא בחדרים נפרדים, שלעיתים מפוזרים בקומות נפרדות ואף במבנים נפרדים. כך, נוצר מצב שבו חברי הקבוצה נפגשים רק בחדר האוכל ובבריכת השחייה. בווילות נופש, לעומת זאת, חדרי השינה נמצאים כולם במתחם אחד, קרובים זה לזה. יש גם מרחבים משותפים רבים, כמו סלון, מטבח וחצר, שבהם אפשר להיפגש ולבלות זמן איכות יחד לאורך כל שעות היממה.

מרחב פרטי לחלוטין

רבים יוצאים לחופשה כדי ליהנות מקצת שקט ופרטיות. אולם, במלון מסתובבים אורחים רבים, שאינכם מכירים, מה שפוגם מאד בתחושת הפרטיות. אפילו החדר במלון הוא לא פרטי לחלוטין, כיוון שהוא צמוד לחדרים של אורחים נוספים ואם הקירות דקים מדי, אפשר לשמוע מה קורה אצל השכנים. וילות נופש, לעומת זאת, מעניקות את תחושת הפרטיות המיוחלת. המרחבים השונים של הווילה – הסלון, המטבח, החצר האחורית, בריכת השחייה והג'קוזי – הם כולם פרטיים לחלוטין. עם רמה כזו של פרטיות, אתם יכולים ליהנות עם האנשים האהובים עליכם ללא כל הסחות דעת.

מיקום פסטורלי בחיק הטבע

אם אתם יוצאים לחופשה בצפון, אתם כנראה מחפשים אחר מקום לינה פסטורלי, שיהיה מוקף ביופי של האזור. משום מה, מלונות רבים נמצאים דווקא באזורים עירוניים, רחוקים מאתרי הטבע המרהיבים של צפון הארץ. אם אתם חולמים לקום בבוקר למשמע הציפורים, לצאת אל המרפסת או אל החצר ולעמוד אל מול נוף מהמם, וילה בצפון היא אופציה טובה הרבה יותר מבית מלון. וילות נופש נמצאות כמעט בכל פינה של צפון הארץ – בגליל התחתון, באזור הכנרת, בגליל העליון, בגליל המערבי וברמת הגולן. לרוב, הן נמצאות במקומות מבודדים בחיק הטבע, במרחק קצר מאתרי טבע מובילים ומשבילי הליכה יפים, שיספקו לכם הנאה רבה.

אתם מחליטים על לוח הזמנים

אם אתם אנשים ספונטניים וגמישים, כנראה שבית מלון הוא פחות בשבילכם. בתי מלון מתנהלים לפי לוח זמנים קבוע. יש להם שעות מוגדרות לארוחת הבוקר, לפעילות הבריכה ולפעילות מועדון הילדים. אם תזמינו וילה בצפון, תוכלו להתנהל לפי לוח הזמנים שלכם. אתם תחליטו מתי לאכול את ארוחת הבוקר שלכם, מתי לבלות בבריכה ומתי לשלוח את הילדים לאזור המשחקים.

אתם בוחרים מה לאכול

רבים אוהבים ללכת לבתי מלון בגלל ארוחת הבוקר המגוונת, שלרוב מוגשת בסגנון בופה. אתם יכולים להעמיס כמה אוכל שאתם רוצים ולטעום ממגוון רחב של מאכלים קרים וחמים. נדמה שיש לכם הרבה מאד בחירה, אך למעשה, אתם תלויים בתפריט של בית המלון. יכול להיות שממש יתחשק לכם לאכול פנקייקים לארוחת בוקר, אבל אם המלון לא מגיש פנקייקים – אין לכם דרך לאכול את מה שחלמתם לאכול. מהבחינה הזאת, וילת נופש מאפשרת הרבה יותר גמישות.

יש לכם מטבח פרטי משלכם, שבו אתם יכולים להכין את המאכלים האהובים עליכם. כך, אתם גם יכולים לפקח על הרכיבים של המאכלים ולדאוג שהם יהיו בריאים ומזינים. אם פחות מתחשק לכם להכין אוכל בעצמכם, אתם יכולים להזמין ארוחת בוקר בתוספת תשלום או להזמין שף פרטי, שיכין עבורכם ארוחה חלומית לפי טעמכם. המגוון אולי יהיה מצומצם יותר, אך אתם תוכלו ליהנות מהאוכל שאתם באמת אוהבים.

מגוון רחב של מתקנים ואביזרים

ברוב בתי המלון יש מתקנים בסיסיים בלבד – בריכת שחייה, חדר אוכל, בית כנסת, מועדון ילדים ובמקרים מסוימים גם חדר כושר וספא. יש גם מלונות עם אולמות כנסים או משרדים לאנשי עסקים. אם אתם בוחרים ללון בווילת נופש, אתם יכולים להזמין כזו עם מתקנים רלוונטיים עבורכם ועם אביזרים, שלא קיימים ברבים מבתי המלון.

המתקנים והאביזרים הללו יהיו לשימושכם בלבד, כיוון שאין אורחים נוספים בווילה. כך למשל, וילה בצפון יכולה להכיל בריכת שחייה פרטית, ג'קוזי מפואר, כדורגל שולחן, שולחן פינג פונג, שולחן סנוקר מקצועי, ערכת קריוקי וטלוויזיה ענקית המחוברת למאגר גדול של סרטים וסדרות. בווילה אומנם אין חדר אוכל, אך יש מטבח מאובזר, שלרוב כולל את כל המכשירים והאביזרים שאתם צריכים בשביל להכין ארוחות ביתיות טעימות ומשביעות. בין היתר, תוכלו למצוא במטבח מקרר גדול, מיקרוגל, קומקום חשמלי, כיריים וכלי בישול והגשה בסיסיים.

מומלץ להסתכל ברשימת האביזרים של הווילה כדי לוודא שיש בה את כל מה שאתם צריכים. יש גם וילות לציבור הדתי, שבהן יש אביזרים המאפשרים את שמירת השבת כהלכתה, ביניהם פלטה לשבת, שעון שבת ומיחם. לרוב, וילות אלו יהיו במרחק הליכה קצר מבית כנסת.


וילה בצפון – מתאימה גם לאירועים

וילות נופש הן מקום לינה נהדר, אך יכולות לשמש גם כמקום מושלם לאירועים מיוחדים. בווילות המיועדות לאירועים אפשר לערוך אירועים שונים, כמו בר מצוות, בריתות, מסיבות יום הולדת, מסיבות רווקות או רווקים ואפילו חתונות אינטימיות. וילות אלו הן לרוב גדולות יותר מווילות הנופש הרגילות, כך שהן מסוגלות להכיל מאות אורחים. אין ספק שזוהי אלטרנטיבה נפלאה לאולמות האירועים הסטנדרטיים. חלק מהאורחים אף יוכלו להישאר לישון בצפון החלומי.

תמורה גדולה למחיר

לרוב, המחיר של וילה בצפון משתלם יותר מהמחיר של בית מלון. בבית מלון אתם משלמים על שירותים ומתקנים רבים, שאתם לא בהכרח משתמשים בהם. אם אתם נופשים בקבוצה גדולה, אתם גם צריכים לשלם על מספר רב של חדרים, מה שמגדיל את המחיר הכולל של החופשה. בווילת נופש, לעומת זאת, אתם לא צריכים לשלם על חדרים נפרדים אלא על וילה אחת גדולה. מעבר לזה, אתם יכולים לבחור בווילה, שכוללת רק את המתקנים הרלוונטיים עבורכם. כך, אתם לא צריכים לשלם על מתקנים שלא יהיו שימושיים עבורכם.

אז איך בוחרים את הווילה המושלמת?

עכשיו, כשאתם מכירים את היתרונות הגדולים של וילת נופש על פני בית מלון, הגיע הזמן לבחור את הווילה המושלמת עבורכם. כדאי להיכנס לאתר המרכז בתוכו את כל הווילות הקיימות בצפון הארץ ולהשוות בין הווילות השונות. המחיר הוא מרכיב חשוב בבחירה, אך כדאי לשים לב גם למרכיבים נוספים:

המיקום המדויק של הווילה

מומלץ לבחור וילה בצפון, שתהיה קרובה לאטרקציות המעניינות אתכם. שילוב של אטרקציות שונות, כמו סיור ג'יפים, ביקור באתרי מורשת, רכיבה על סוסים, שייט בקיאקים או רכיבה על אופניים, יכול לשדרג מאד את החופשה שלכם בצפון, ללא קשר לסוג הקבוצה שלכם.

המתקנים והאביזרים הקיימים בווילה

 חשוב לבחור בווילה, שמכילה את כל המתקנים והאביזרים שאתם חושבים שאתם צריכים בשביל החופשה המושלמת. כך למשל, כדאי לבדוק האם במקלחת יש סבון ושמפו, כדי שתוכלו לדעת האם אתם צריכים להביא את המוצרים האלו איתכם. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית עם ילדים קטנים, חשוב לוודא שהבריכה מגודרת. ואם אתם מתכננים חופשה חורפית, יכול להיות שתרצו שהבריכה תהיה מחוממת או לכל הפחות מקורה.

מדיניות המקום

חשוב לעבור על מדיניות הווילה, כדי לוודא שהתנאים מתאימים לכם. בדקו האם יש שעת יציאה מוקדמת, האם מותר לעשות מנגל והאם מותר להרעיש או שיש מגבלת רעש. אם אתם מתכוונים להגיע עם הכלב שלכם, כדאי לבדוק גם לגבי כניסה של בעלי חיים. ואם אתם מעשנים, כדאי לבדוק האם אפשרי לעשן בתוך הווילה. אם יש משהו שאינו ברור במדיניות המקום, הרימו טלפון לאיש הקשר ובררו את כל הפרטים הקטנים לפני ההזמנה. כך, לא תהיינה לכם הפתעות כשתגיעו למקום.

כמובן שכדאי גם לעבור על התמונות של הווילה ולקרוא את חוות הדעת של אנשים אחרים שכבר התארחו במקום. התמונות וחוות הדעת יעזרו לכם להבין מהי אווירת המקום.

בין אם אתם מתכננים חופשה עם המשפחה או עם החברים, וילה בצפון היא פתרון לינה נהדר. למעשה, מדובר בהרבה יותר ממקום לינה. בחרו בווילה המתאימה ביותר לאופי ולצרכים של הקבוצה שלכם וצאו לדרך לחופשה מושלמת בצפון הארץ.

** פוסט זה נכתב בשיתוף פעולה עם אתר "בא לי וילה".

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *