סיור בירות בפוזנן – חוויה של בירות מקומיות ומוזרות שטעמתי בפעם הראשונה בחיי

מאת: נופר רונן

לפני הטיול לעיר פוזנן בפולין חיפשתי סיורים מגניבים לעשות. המשימה לא היתה פשוטה כי מסתבר שבפוזנן אין יותר מדי סיורים אבל אז נתקלתי בחברת City event Poznan  שמציעה סיורי אוכל לקבוצות ובקרוב יהיו גם טעימות בירה. החברה עשתה עליי רושם טוב ושלחתי להם מייל לראות אם תהיה אפשרות לעשות לי סיור לבד.

הבעלים פיוטר ענה לי למייל ואמר שהוא ישמח לעשות לי סיור בתפירה אישית עבורי כשאני אגיע ונתן לי גם המלצות למקומות לינה.  קבענו את הסיור לארבע אחר הצהריים ונפגשנו במרכז העיר העתיקה.

סיור הבירות בפוזנן

הלכנו למסעדת בר הראשונה והתיישבנו ליד שולחן גדול. פיוטר שלף כל מיני אביזרים של ימי האצילות כדי להכניס אותנו לאווירה של התקופה של האצילים שהיו שותים בירה חמה לארוחת בוקר. וכך התחלנו את הסיור, עם בירה חמה. קודם כל קיבלנו כוסות קטנות עם חלמון של ביצה וכוס סוכר. פיוטר הדריך אותי ואמר לי לשים את הביצים בכוס של הבירה שלי יחד עם הסוכר ולערבב הרבה. בשלב מסויים הגישו לנו קנקן של הבירה החמה ואז היינו צריכים לשפוך אותה לאט לאט לכוס בירה תוך כדי ערבוב. קשה לי להגיד אם אהבתי את הבירה או לא. היא בהחלט היתה שונה מכל הבירות שניסיתי. אי אפשר למצוא את הבירה הזאת בתפריטים של ברים או מסעדות. הם הכינו לנו את הבירה במיוחד בגלל שפיוטר עובד איתם בסיורים.

לאחר מכן הוגשו לנו לשולחן הרבה מנות של אוכל פולני מסורתי ואוכל פולני מודרני.

היו כיסונים במילוי אווז, המבורגר במילוי ברווז ועוד מנת תפוחי אדמה ומאזטים פולניים. המנות האלה מוגשות בסיורי האוכל שהחברה מציעה. בנוסף הוגשה לנו בירה פולנית מסורתית שהיתה מרה יחסית אך עם טעם מעניין.

האוכל היה ממש טעים ומוצלח והאמת שהתמלאתי ממנו די מהר יחד עם הבירות.

אחרי האוכל והבירות פיוטר עשה לי בוחן קטן בנושא של בירות ואשקר אם אגיד שהצלחתי בו 🙂

משם המשכנו לבר הבא ושם פיוטר נתן לי לטעום שתי בירות פולניות ממש מוזרות. אחת היתה טעימה והייתי שמחה לשתות אותה שוב והשנייה … בוא נגיד ככה, אני בחיים לא אשתה אותה שוב וזה לא בגלל הטעם שלה אלא בגלל ממה שהיא עשויה. אני לא אספר לכם על הבירות עצמן על מנת שתהיה לכם הפתעה בטעימות.

משם המשכנו למסעדת Pastela כדי לטעום פודינג מבירה. זה לא חלק מסיור הבירות או מטעימות הבירה אבל פיוטר רצה שאנסה את זה כי זה ממש מגניב וגם אתם יכולים לגשת למסעדה הזאת עצמאית ולבקש את הקינוח הזה והם יכינו אותו במיוחד עבורכם. השף המקסים הוציא את כל המצרכים ואת הפלטה הניידת על מנת להכין את הפודינג עבורי ושאוכל לצלם את תהליך ההכנה. הבירה היא בירת דובדבנים ובהתחלה כשהולכים את הפודינג אפילו לא מרגישים שזה מבירה אלא רק בסוף יש פתאום מרירות של הבירה עצמה.

ממליצה בחום לנסות את זה כשאתם מבקרים בפוזנן.

במהלך כל הסיור פיוטר סיפר לי המון על פוזנן , על ההיסטוריה שלה ועל הבירות. יש לו ידע נרחב ביותר והוא גם ממש מצחיק ונחמד. הוא הקים את החברה יחד עם אישתו ושניהם מדריכים מוסמכים. מה שאהבתי מאוד בסיור, זה שיצא לי לטעום בירות פולניות מיוחדות שכנראה בעצמי בחיים לא הייתי מוצאת במיוחד שאין הרבה ייצור של בירה מקומית בפולין והבירות שפיוטר בחר לסיור היו ממש אותנטיות וגם מוזרות.

את הסיור אוכל אתם יכולים להזמין לקבוצה קטנה או למשפחה ויש גם סיור אוכל פסטיבלי שנועד לקבוצות גדולות יותר. בקרוב הם יעשו טעימות בירה שזה יהיה בעצם מפגש בשעה ויום קבועים וכל מי שירצה יוכל להגיע ולנסות 3-4 בירות שונות במקום אחד.

במידה ותרצו לעשות סיור יותר בסגנון שאני עשיתי תשלחו מייל לפיוטר ואני בטוחה שהוא יצליח לארגן עבורכם משהו בסגנון שתבקשו.

2 תגובות בנושא “סיור בירות בפוזנן – חוויה של בירות מקומיות ומוזרות שטעמתי בפעם הראשונה בחיי”

  • כתבה מרתקת. חזרתי מפוזנן לפני יומיים ולצערי רק עכשיו גיליתי אותה:(

    מה העלויות של הסיור כזה?

    • היי יולי 🙂 תודה רבה. כיף לשמוע.
      בעיקרון הוא עשה לי סיור שלא קיים אצלו בחברה אבל סיור אוכל עולה 330 ש"ח לקבוצה + 55 ש"ח לצלחת טעימות לכל אדם.
      אז המחיר הסופי תלוי בכמה אנשים יש בסיור.
      בנוסף את טעימות הבירה עוד אין באתר שלהם והוא מאמין שזה יתחיל באוגוסט ויעלה בסביבות 40-50 ש"ח לאדם ל3-4 טעימות של בירות שונות.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *