תוספים (פלאגינים) לוורדפרס שחובה שיהיו לכם לבלוג – מידע על התקנת תוספים והגדרתם

מאת: נופר רונן

אחד היתרונות של וורדפרס זה שאפשר להוריד תוספים שונים (נקראים פלאגינים Plugins). אז לאחר קניית דומיין ואחסון ופתיחת הבלוג (איך לפתוח בלוג בוורדפרס) זה הזמן ללמוד איך להתקין אותם ואילו תוספים כדאי שיהיו לכם בבלוג.

דרך אגב, יצרתי קורס דיגיטלי מקיף לאיך לפתוח ולנהל בלוג מצליח. פרטים על קורס בלוגינג דיגיטלי!

תוספים לוורדפרס

התוספים יכולים לשפר לכם את האתר ולהקל עליכם בתחזוקת הבלוג כמו מחיקת תגובות ספאם, כתיבה נכונה לגוגל (תוסף שישפר את איך שגוגל רואה את האתר שלכם) , תוסף לסטטיסטקות על הבלוג , תוסף לבניית פוסטים ועמודים בצורה נוחה ועוד…

אחרי שתפתחו בלוג (הסבר מפורט על איך לפתוח בלוג שלב אחר שלב) יותקנו לכם כמה תוספים באופן אוטומטי.

חלק מהתוספים שהותקנו לכם הם טובים ותשאירו אותם וחלקם לא נחוצים ולכן אני ממליצה לבטל אותם ואף למחוק אותם. בנוסף תצטרכו להוריד תוספים חדשים שלא הותקנו לכם באופן אוטומטי.

בפוסט הזה אני אכתוב אילו תוספים כדאי שיהיו לכם, מה כדאי למחוק, איך להוריד תוסף חדש ועוד…

דרך אגב אני מעבירה סדנאות על עולם הבלוגינג , אם מעניין אתכם לקבל עדכונים על תאריכים לסדנאות, אז תמלאו את הפרטים שלכם בטופס לעדכונים על סדנאות.

למה צריך למחוק או לבטל תוספים?

אני יודעת שבהתחלה נושא התוספים יראה לכם מגניב ויהיה לכם בא להוריד מלא תוספים , בגלל שהם יכולים להוסיף עוד פונקציות לבלוג שלכם אבל האמת שכל תוסף כזה מוסיף קבצים לבלוג שלכם וזה אומר שהוא גם מאט אותו.

למה מהירות האתר חשובה לנו?

מהירות האתר היא בין הדברים הכי חשובים : תחשבו על עצמכם בתור גולשים באינטרנט , אם אתם נכנסים לאתר ולוקח לו כמה שניות להיטען. מה תעשו? תסגרו אותו כי למי יש סבלנות היום לחכות שאתר יטען?
בנוסף זה משפיע מאוד על הדירוג של האתר בגוגל וזה אומר שהוא פחות יקדם את האתר.

מה פוגע במהירות אתר?

אחד הדברים שיכול לפגוע זה ריבוי תוספים לאתר.
לכן מומלץ לא להתקין סתם תוספים ולהשתמש רק במה שהכרחי ושנותן ערך גבוה לאתר.

ולכן דבר ראשון בואו נמחוק תוספים מיותרים שהותקנו לכם אוטומטית

לכו עכשיו לממשק ניהול של האתר שלכם בוורדפרס. הדרך להתחבר אליו היא לכתוב בדפדפן את שם הדומיין ואז / wp-admin

בתפריט תלחצו  על Plugins

תגוללו למטה ותראו איזה תוספים יש לכם

חלקם טובים ונעבור מיד עליהם .
הערה: יכול להיות שלא הותקנו לכם התוספים שאני כותבת (זה תלוי גם דרך איזה חברה קניתם את האחסון). אם הם לא קיימים אז תתעלמו מהשלב הזה. בכל מקרה יכול להיות שגם לא יהיו לכם את כל התוספים שאני אציין שכן חשובים, ולכן אותם תצטרכו להוריד באופן ידני. אני אסביר בהמשך הפוסט איך להוריד תוסף חדש.

מחיקת תוספים

התוספים המיותרים הם Orbit-fox companion וHello Dolly ו Google Analytics for WordPress by MonsterInsights

מה שצריך לעשות כדי למחוק אותם זה לסמן וי בקופסה הימנית ואז למטה בתיבת בחירה לבחור בDelete וללחוץ על Apply.

זה ימחוק את התוסף לחלוטין מהאתר שלכם.

אבל לא תמיד חייבים למחוק תוספים

מתי לא כדאי למחוק תוסף אלא רק לבטל אותו?

אם אנחנו רוצים לעשות בדיקות כלשהן באתר ורוצים רק להפסיק את התוסף או אם אנחנו כרגע לא רוצים להשתמש בו אבל חושבים שנצטרך בעתיד.

במקרה כזה לא חייבים למחוק את התוסף אלא רק לעשות Deactivate שזה אומר להפסיק את התוסף. הוא לא ימחק מהאתר אבל פשוט לא לעבוד.

הסיבה שעדיף למחוק תוסף ולא רק לעצור אותו זה בשביל הסדר. אם תכנסו לממשק ותראו מלא תוספים זה יבלבל אתכם וגם לא תבינו כבר מה נחוץ לכם ומה לא. ולכן חשוב לעשות שם סדר.

תוספים מומלצים לבלוג

זוהי רשימת התוספים שאני אישית ממליצה להשתמש בהם. מדובר ביחסית מעט תוספים מאחר שכמו שציינתי למעלה, עדיף כמה שפחות תוספים כדי לא לפגוע במהירות האתר.

תוסף Elementor

אחד התוספים ששינו לי את חווית הכתיבה בתוך האתר עצמו. זהו תוסף שבונה לך את העמוד או הפוסט בצורה מואוד נוחה של גרירה של אלמנטים לעמוד ומאפשרת לכם לכתוב פוסט בשילוב עם טקסט , תמונות, גלריית תמונות ועוד אלמנטים שונים. בנוסף יש תבניות של המערכת שאפשר להשתמש בהם כדי להזין עמוד בצורה יפה ומיוחדת. יש גם גרסת פרו שמוסיפה עוד תבניות ועוד אלמנטים לבניית העמוד, מומלץ לרכוש את גרסת פרו אם אתם רוצים פוסטים מרשימים יותר.

איך משתמשים בתוסף Elementor?

בעמוד התוספים (Plugins) תראו את Elementor רוב הסיכויים שהוא כבר הופעל עבורכם אבל אם לא אז תלחצו על Activate .

כדי להשתמש בתוסף תלחצו בתפריט על Posts. תלחצו על Add new post.

ואז Edit with Elementor

ואז בעצם תכנסו לממשק העריכה של הפוסט דרך אלמנטור ששם תוכלו לבנות את הפוסט שלכם.

תוסף Wp fastest cache

תוסף חשוב שלא הותקן אוטומטית ולכן אתם תצטרכו להוריד אותו. אל תדאגו זה תהליך ממש פשוט.

אבל קודם אסביר למה התוסף הזה ממש חשוב. ההסבר לזה הוא די טכני אבל בסיכומו של עניין זה יעשה את האתר שלכם מהיר יותר וכפי שהסברתי בהתחלה אז מהירות האתר היא אחד הדברים הכי חשובים עברוכם.

הסביר טכני : התוסף הזה יוצר קבצי Html סטטיסטיים. כאשר דף של הבלוג שלכם נטען הוא משתמש בPHP ובDB וזה אומר שהמערכת משתמשת במעבד ובזיכרון. כשיש הרבה מבקרים באתר אז המערכת משתמשת הרבה במעבד ובזיכרון וזה מאט את קצב האתר. במקרה כזה צריך זיכרון מטמון (Cache)  כדי שהדף לא יטען כל פעם מחדש עבור כל מבקר בעמוד.
בקיצור תאמינו לי שזה תוסף שאתם צריכים 🙂

איך להוריד תוסף חדש לאתר?

יש שתי אפשרויות :

  1. להוריד את התוסף ישירות מהוורדפרס
  2. להוריד את התוסף מהאתר שלו ואז לעלות אותו לוורדפרס

שתי האפשרויות פשוטות.

הורדת תוסף ישירות מוורדפרס

בעמוד התוספים בחלק העליון של העמוד, לחצו על Add New

לאחר מכן תכתבו את שם התוסף בתיבה ליד המילה Keywords.

זה ימצא לכם את כל התוספים עם השם הזה.

ועכשיו רק נותר למצוא את התוסף שאתם התכוונתם עליו וללחוץ על Install זהו זה. דרך נוחה לדעת אם זה התוסף שרציתם זה לפי הלוגו שלו.

ואחרי זה כמובן לעשות Activate ולהגדיר אותו.

הורדת תוסף מהאתר ולעלות לוורדפרס

לכו לאתר של התוסף לדוגמה התוסף של הcache חפשו באתר את המילה Download ולחצו עליה. תוודאו שהקובץ ירד למחשב.

אחרי זה תלחצו על Add new בעמוד התוספים

ואז תלחצו על Upload Plugin (בראש העמוד)


תבחרו את הקובץ שהורדתם ואז תלחצו על Install now.

ואחרי זה כמובן לעשות Activate ולהגדיר אותו .

תוסף  Akismet Anti-Spam

זהו תוסף שמטרתו זה למנוע תגובות ספאם בבלוג שלכם. מה זה אומר ספאם? אלה תגובות שלרוב נעשות ע”י רובוטים והמטרה שלהם היא לשתול תגובות עם קישורים לאתרים מפוקפקים. זה גם יכול להיות מציק שיש פתאום כמה עשרות תגובות שצריך למחוק אותו וגם זה נראה פחות טוב כלפי גוגל שיש לכם הרבה ספאם בבלוג.

כדי להפעיל אותו תלחצו מתחת לשם של התוסף על Activate ואז תלחצו על Settings (הגדרות) על מנת להגדיר אותו.

תוסף Yoast

תוסף Yoast אחד התוספים החשובים ביותר לבלוג. הוא יעזור לכם בSEO. מה זה אומר?

כשאתם מחפשים משהו בגוגל, למשל את המונח " מתכון לעוגת שוקולד חמה" אז אתם רואים את התוצאות חיפוש. על אילו תוצאות לרוב תלחצו ? על התוצאות הראשונות , כי לרוב הן הרלוונטיות ביותר וגם התיאור שלהם נשמע הכי מתאים למה שאתם מחפשים.
המטרה שלכם בבלוג זה שגם אתם תופיעו בחיפושים הראשונים בגוגל במונחים שרלוונטים עבורכם. למה? כי זה אומר שככה אנשים יגיעו אורגנית לבלוג שלכם בלי שתצטרכו לשלם עליהם.

אם למשל יש לכם בלוג על תזונה בריאה ומישהו מחפש בגוגל "אפשרויות בריאות לארוחת צהריים". ולכם יש פוסט על הנושא הזה , אז תרצו שהוא יופיע בתוצאות הראשונות ולפחות בעמוד בראשון של החיפוש.
אם התוסף לא מופיע לכם ברשימת התוספים שיש לכם אז תורידו אותו כפי שהסברתי בתוסף של הCache , תפעילו אותו (Activate) ותלחצו על Settings כדי להגדיר אותו.

יש הגדרות ראשוניות שחשוב להגדיר והתוסף הזה ינחה אותכם עם אשף מה חשוב למלא.

אז איך התוסף יוסט Yoast עוזר לכם?

לכל פוסט שתכתבו יש לכם גם מקום להגדיר הגדרות של יוסט. שם תכתבו מה הכותרת שהייתם רוצים שתופיע בגוגל כשמישהו רואה את התוצאה שלכם וגם יש אפשרות להכניס תיאור שיוצג בגוגל ומונח שחשוב לכם שימצאו אותו בגוגל לשם חיפוש. תעשו את זה עבור כל עמוד ופוסט שיש לכם!!

לדוגמא

כתבתי פוסט על סיור ברים בתל אביב

והנה מה שכתבתי בתיאור שלו בתוסף יוסט (ההגדרות האלה נמצאים בעריכה של הפוסט)

תוסף Jetpack

לתוסף הזה יש הרבה יכולות וחלק מהן בתשלום. אני אישית משתמשת בגרסה החינמית והפונקציה שאני משתמשת בה בעיקר היא הסטטיסטיקות של הבלוג בצורה מאוד נוחה. התוסף מראה נתונים על בסיס יומי, שבועי, חודשי ושנתי. את הנתונים האלה אפשר לראות גם בגוגל אנלטיקס אבל אני אישית מוצאת את הממשק של התוסף יותר נוח ברמה היומיומית ולכן ממליצה שיהיה גם אותו.

אפשר לראות בכל יום באילו דפים אנשים ביקרו בבלוג שלכם, דרך איזה קישורים חיצוניים הם הגיעו, על איזה קישורים לחצו בבלוג ואילו מונחים בגוגל אנשים חיפשו ובעקבותם הגיעו לבלוג שלכם.

כדי להגדיר את התוסף תגוללו למעלה בעמוד של התוספים ותראו כפתור Set up Jetpack (הסברים על היכולות של התוסף).

תוסף WPForms Lite

תוסף שנותן ממש נוח ליצירת טפסים? למה צריך טפסים?
למשל עמוד צרו איתי קשר. אם אתם רוצים שתהיה אפשרות למבקרים באתר שלכם לשלוח לכם הודעה אז אתם צריכים ליצור טופס בשביל זה.

שימו לב: מומלץ לא לכתוב את כתובת המייל שלכם בעמוד צרו איתי קשר מאחר שזה עלול לגרום לכך שתקבלו הרבה מיילים ספאם למייל שלכם (רובוטים עוברים על אתרים ומחפשים כתובת מייל שהם יוכלו לשלוח להם פרסומות וקישורים לאתרים בעייתיים).

תוסף OptinMonster API

אני אישית לא משתמשת בו אבל ראיתי שהוא מותקן באופן אוטומטי ויש לו יתרונות למי שמנסה למכור מוצרים דרך הבלוג שלו. זהו תוסף שמקפיץ הודעות למבקר בבלוג בהתאם לחוקים שהוא מגדיר. למשל אם הוא רוצה שהמשתמש כבר נמצא הרבה זמן בבלוג הוא יקפיץ לו הודעה להרשם לרשימת תפוצה. או אם הוא יראה שהמבקר עומד לצאת מהבלוג הוא יקפי לו הודעה עם הנחה למוצר כדי שיקנה אותו ולא יצא מהאתר.

הודעות קופצות זאת דרך לשפר מכירות או איסוף מיילים לרשימת תפוצה אבל צריך לקחת בחשבון שזה גם יכול לעצבן ולהפריע לקורא בבלוג אז אם החלטתם כן להשתמש בתוסף הזה תעשו את זה בצורה חכמה ולא אגרסיבית מדי. תחשבו על איך אתם מגיבים להודעות קופצות על המסך כשאתם גולשים באתר.

אחרי התקנת התוספים זה הזמן לפתוח חשבונות של גוגל אנליטיקס וקונסלות החיפוש של גוגל ולחבר אותם לבלוג שלכם.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *