בתי קפה מומלצים בתל אביב – בתי קפה עם אוכל מעולה, שירות טוב, קפה ברמה גבוהה ואחלה אווירה

מאת: נופר רונן

בית קפה טוב זה אחד הדברים הכי טובים שיש  מאחר שאני גרה בתל אביב יוצא לי הרבה לשבת בבתי קפה כאן בעיר וכל פעם מחדש אני מתלהבת להכיר בתי קפה חדשים.
החלטתי לעשות פרוייקט מורחב על תל אביב שכולל המלצות על כל הדברים המגניבים שאפשר לעשות פה ואחד מהדברים האלה זה בתי קפה טובים.  עשיתי רשימה של בתי קפה שאני מאוד אוהבת ובתי קפה שחברים שלי אוהבים והלכתי לבדוק אותם.

אחרי ביקור בהרבה בתי קפה החלטתי לכתוב רשימה של הבתי קפה הכי מוצלחים ומומלצים לדעתי.
כרגע יש לי רשימה יחסית מצומצמת אבל אני מאמינה שעם הזמן היא תגדל ותשתנה (תל אביב זאת עיר ללא הפסקה וכל פעם נפתחים מקומות חדשים).

הפרמטרים שלפיהם החלטתי להכניס את הבתי קפה האלה לרשימה הם :

שירות טוב (זה אחד הדברים הכי חשובים), אוכל וקפה ברמה גבוהה, אווירה נעימה, מיקומים טובים ודירוג גבוה של ביקורות באינטרנט (ביקורות בגוגל, פייסבוק, טריפאדוויזור ועוד).

בנוסף כל המקומות שבחרתי מתאימים גם לטבעוניים (אני לא טבעונית אבל מנסה להמנע ממוצרי גבינה וביצים וחשוב לי להיות במקומות שיש להם מודעות לנושא).

רשימת בתי קפה מומלצים בתל אביב

קפה XOHO, ג'ונסי גרדנר, בית קפה סיטיזן גרדן, קפה שניאור, טוני ואסתר, אנסטסיה, קפה מלכה, קפה אלבי, Waycup coffee, קפה חשמל

בתי קפה בתל אביב (פירוט על כל בית קפה)

קפה XOHO- קפה מעולה, קרוב לים

לפני כמה שנים גרתי בבניין על רחוב גורדון פינת בן יהודה ומול הבניין שלי היה מיקום שכל פעם נפתח בו משהו אחר. פעם אחת בר פעם שנייה בית קפה וככה התחלפו להם המקומות כל פעם.  ואז הגיע קפה XOHO!!
לא רק שהוא קיים שם כבר כמה שנים, הוא גם נחשב לאחד הבתי קפה הפופולריים בתל אביב (גם אצל ישראלים וגם אצל התיירים) ותמיד תראו אותו מלא. האמת יש סיבה טובה מאוד שהוא כזה מצליח. הבעלים זולי יחד עם שפית מוכשרת בנו תפריט של ארוחות קלילות עם טוויסט מיוחד (כמו בייגל עם ביצה ובצל מוקרמל) וכל המרכיבים (מלבד הטורטיות ) מיוצרים אצלם בבית קפה (לחמים, ממרחים , סלמון כבוש ועוד ).

מכיוון שזולי עבדה בעברה כבריסטה באוסטרליה, היה לה חשוב לפתוח בית קפה עם קפה איכותי ולכן תוכלו למצוא שם גם קפה ממש מוצלח.
כשבאתי לבית קפה בשביל לכתוב עליו בחרתי לנסות את הלחם בננה הטבעוני (מוגש עם קצפת בצד או קרם קשיו), מוזלי עם גרנולה ביתית, פודינג צ'יה וקוקוס ופירות ואת הבייגל עם ביצת עין, גבינת שמנת, גבינה צהובה והבצל המקורמל. כמובן שלא ויתרתי גם על הקפה (לקחתי קפה קר) וקומבוצ'ה (גיליתי את המשקה הזה בתאילנד, זה תה מותסס וזה אחד המשקאות הכי בריאים שיש . אם לא ניסיתם אז חובה לנסות אותו) .

דבר ראשון המנות היו ממש יפות אז כמובן שעשיתי להן בוק צילומים ואחרי שסיימתי לצלם ישבתי והתענגתי לי מהמנות. הלחם בננה היה ממש טעים (הוא יותר סוג של עוגה מאשר לחם 🙂 ואהבתי את הקרם קשיו למרות שגם בלי שוב מטבל בצד הלחם ממש מוצלח. שווה אפילו לבוא רק בשבילו יחד עם קפה. המוזלי גם היה ממש מוצלח והבייגל היה כזה טעים שאמרתי לרומן שפעם הבאה הוא צריך לבוא איתי, כדי שננסה את הבייגל עם הסלמון (כשהייתי הסלמון עוד לא היה מוכן אז לא יכלתי להזמין את המנה הזאת). כל חצי שנה בערך התפריט משתנה ומתחדש.

כתובת: גורדון 17, מפת הגעהאתר

בית קפה ג'ונסי גרדנר – פנינה נסתרת עם גינה מקסימה ואוכל טעים

עדכון אוקטובר 2020 : לצערי הבית קפה נסגר

איזה כיף שבזכות הבלוג יוצא לי להכיר בתי קפה מעולים שלא הייתי מודעת אליהם לפני בתל אביב. ג'ונסי גרדנר הוא בית קפה שנמצא בנחלת בינימין, צעד משוק הכרמל (זהו אחד האזורים העמוסים ביותר בתל אביב, במיוחד בימי שישי בבוקר). מה שנחמד בבית קפה הזה שלמרות שהוא בלב העניינים, הוא עצמו שקט ורגוע. והדבר שהכי שווה בו זה שאפשר לשבת שם בגינה אחורית שלווה ומטופחת ולשכוח בכלל שנמצאים בעיר.

יצא לנו (לי ולרומן) לפגוש את הבעלים ג'ונסי שהוא סופר נחמד ועם סיפור חיים מרתק. הוא פתח את הבית קפה לפני שנתיים (פעם היה שם את בית קפה Loveat) והוא ואשתו (שגם עובדת שם ) השקיעו הרבה בטיפוח הגינה ושיפוץ המקום וגם דאגו שתהיה שם אווירה טובה ושירות אדיב ומקצועי. בסוף גיליתי שיש גם קומה עליונה שהיא בסגנון זולה שכיף לשבת בה.

יצא לנו לטעום מגוון של מנות מהתפריט, אז אני יכולה להגיד לכם שמעבר למקום שממש כיף לשבת בו, גם האוכל מאוד טעים. יש שם מנות שמתאימות לכל שעות היום. אנחנו ממש אהבנו את פלטת הדגים, סלט קפרזה של עגבניות שרי ומוצרלה, נקניקיות העגל (נקניקיות ברמה גבוהה) וקרואסון סלמון עם גבינת שמנת (כי איך אפשר שלא לאהוב מנה כזאת).

בנוסף לקחתי גם מימוזה של מיץ תפוזים סחוט וקאווה שהיה מעולה ורומן לקח מוחיטו שהיה גם מאוד מוצלח.

לבסוף קיבלנו גם קפה וקינוח של פנקייקים עם פירות, קצפת , סירופ מייפל ושוקולד. אנחנו פחות אנשים של קינוחים אבל הפנקייקים היו דקים ולא מתוקים והאמת שממש אהבנו את המנה הזאת.  למרות שזה בית קפה מסתבר שזה אחלה מקום לבוא אליו אחרי העבודה לקוקטייל.

זהו בית קפה שמשלב את השילוב הקסום , של גינה כיפית, אוכל טעים , אווירה מרגיעה, קוקטיילים , קינוחים וקפה 🙂 מה עוד אפשר לבקש?

כתובת נחלת בנימין 3, מפת הגעה

בית קפה סיטיזן Citizen Garden –  מנות סופר בריאות ופוטוגוניות

את הבית קפה הזה לא הכרתי לפני שהתחלתי את הפרוייקט של תל אביב לבלוג. שמעתי עליו מבן דוד שלי שגר בתל אביב שהמליץ עליו בחום. אחת הסיבות שלא הכרתי אותו זה כי הוא די חדש. הוא נפתח בנובמבר שנה שעברה ע"י שלושה שותפים (יצא לי לפגוש את אחת מהשותפים- אריאל שהיא גם אחראית השיווק שלהם והיא ממש מקסימה). מדובר בבית קפה בריא, טעים וצבעוני ואם אתם בקטע של תמונות יפות לאינסטגרם פה תמצאו את מבוקשכם.

התפריט כולל מנות בריאות סופר מושקעות וטעימות ממש. להתחלה הזמנתי את משקה הסלק הקר (כן גם לי זה היה נשמע תמוהה קצת אבל מי שאוהב סלק יאהב אותו ממש ). יצאתי לצלם את המשקה בחוץ ותוך דקה שני אנשים עצרו ושאלו על המשקה הזה. יש אפשרות לקבל אותו חם או קר, אני בחרתי בגרסה הקרה, כי היה יום קיצי.

לעיקרית לקחתי את קערת הבריאות (שהיום היא טרנד חם בכל העולם) שכללה המון מרכיבים והשילוב יחד היה טעים וממש משביע. היה שם ביצה, קשיו, ברוקולי, עגבניות שרי, טחינה, מוצרלה, נודלס מזוקיני (זודלס, זה ממש מוצלח)  ועוד אבל מבחינתי גולת הכותרת היתה התפוח אדמה שאפוי בחמאת קוקוס ומלח ים. בא לי לאכול אותו כל יום 🙂

לקינוח קיבלתי קינוח חדש שאפילו עוד לא נכנס לתפריט זאת היה גלידה עם שבבי קוקוס ורוטב מאצ'ה (תה ירוק טחון-דק, האהוד ביותר ביפן). אני פחות בקטע של מתוקים , אבל זה היה קינוח קליל אם טעמים עדינים ומיוחדים (מתאים למי שחובב את טעם המאצ'ה).

יש אפשרות לשבת בחוץ או בפנים.

כתובת: מונטיפיורי 15, מפת הגעהאתר

קפה שניאור – מתאים לעבודה עם לפטופ, שירות מעולה

בית קפה סופר כיפי עם הרגשה ביתית ושירות אדיב. במיקום שקט אך מרכזי. את הבית קפה הזה גיליתי כשמישהו קבע איתי פגישה עסקית שם. שמחתי ממש שהפגישה נקבעה שם כי ככה יצא לי להכיר בית קפה מעולה עם אווירה ממש נעימה. זה מסוג המקומות שגורמים לך להרגיש בבית.

בפגישה רק שתיתי קפה, אבל אחרי זה חזרתי שוב כדי שאוכל גם לנסות את האוכל ולכתוב עליו לבלוג, כי היה לי ברור שזה בית קפה שאני רוצה שיופיע ברשימה שלי.

יצא לי להפגש עם הבעלים, בן שהיה ממש נחמד וסיפר לי שאחד הדברים שהיו הכי חשובים לו בבית קפה זה שהעובדים יהיו מרוצים וככה גם השירות יהיה תמיד עם חיוך ותהיה הרגשה נעימה בבית קפה. מסתבר שהוא עשה עבודה טובה 🙂

הסתכלתי בתפריט והיו הרבה מנות שנראו לי טוב אבל בסוף החלטתי להתחיל עם קפה הפוך ולאוכל בחרתי בדייסת קאווקר עם פירות וגרנולה (תיאור המנה כפי שמופיעה בתפריט : דייסת קוואקר- טבעוני- מבושלת בחלב אורז, גרנולה עשירה ופירות העונה, סילאן ליד). אני מתה על דייסה בתור ארוחת בוקר והמנה הזאת היתה מוצלחת. גם ממש אהבתי את צורת ההגשה וגם היו הרבה פירות (יש מקומות שמגישים דייסות עם שתי חתיכות פרי וזה תמיד מבאס אותי כי הפירות זה מה שהופך את הדייסה למעניינת לפחות מבחינתי) . הזמנתי גם תה קר מחליטת צמחים שהגיע בקנקן חמוד והתה היה מרענן והתאים ליום קיצי.

יש בבית קפה אפשרות לשבת בחוץ וגם בפנים.

כתובת: פינסקר 20, מפת הגעהאתר

טוני ואסתר – מתאים לעבודה עם לפטופ, מתאים לבילוי , באמצע השבוע happy hour 18:00-20:00 של 1+1 על המשקאות

את בית הקפה טוני ואסתר גיליתי במקרה כשהלכתי יום אחד על רחוב לוינסקי בפלורנטין, מאותו רגע שגיליתי אותו הוא הפך להיות אחד מהבתי קפה האהובים עליי וגם כאחד מהמקומות שאני הולכת אליהם כדי לעבוד עם הלפטופ. זה מקום עם אווירה שמחה ותוססת והוא כמעט תמיד מלא.
כשאני באה לעבוד עם הלפטופ אני יושבת בפנים ואם אני באה סתם עם חברים אז לשבת בחוץ זה הכי נחמד.

אחד הדברים שאני אוהבת בבית קפה הזה הוא שהאוכל ברמה גבוהה ויש אפשרויות שונות לפי החשקים שלך. יש אופציות קלילות, יש אופציות מושחתות, יש אופציות משביעות ויש משקאות טעימים.

המנות שאני מאוד אוהבת שם זה כריך עם חביתת טופו וממרח קשיו, סלט העדשים בטטה עם צ'ילי טרי ועגבניות שרי.הבורקיטה עם הגבינות והכרישה ממש מוצלח ורומן אוהב מאוד את המנה של חלה עם ביצה (היא פשוטה אבל ממש טעימה).

אחד הדברים שאני ורומן אוהבים לעשות זה לבוא לשם בערב ולקחת כמה ראשונות כמו סלט תפוחי אדמה, גרבלקס, שעועית לימה עם תה קר ולשבת שם בכיף. בקיצור זה בית קפה מושלם לבילוי עם חברים או סתם לבוא ולעבוד עם הלפטופ בסבבה.

כתובת: לוינסקי 39, מפת הגעהאתר

אנסטסיה – בית קפה טבעוני עם מזון סופר פוד ושייקים מעולים

אנסטסיה נחשבת למוסד בתל אביב מבחינת מקום שמציע אוכל טבעוני. בכל שעות היום תראו את הבית קפה הזה מלא ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במיוחד אם בא לכם להגיע לשם לארוחת בוקר או בראנצ'.

האוכל שם ברמה ממש גבוהה וכל חומרי הגלם איכותיים ולא מתועשים. תוכלו למצוא שם ארוחת בוקר טובה, סלטים מושקעים, מנות עיקריות טעימות לאללה ומשביעות ואת השייקים הכי מיוחדים שיש. יש שם תחליפי קפה טבעיים כמו אבקת חרובים ואבקת גרעיני תמרים. בתפריט יש סימונים למנות ללא גלוטן, מנות raw  ומנות שנחשבות כסופר פוד (יש הרבה מנות שמשולבים בהם חומרי גלם שנחשבים לסופר פוד).

יצא לי לאכול שם מספר פעמים. לפעמים אכלתי את ארוחת הבוקר ולפעמים באתי עם חברה סתם בשביל שייק טעים. הפעם בשביל הבלוג חזרתי לשם כדי לנסות עוד מנות ולראות מה עוד שווה להזמין. אז בחרתי להזמין את המנה הראשונה של מאסלה דוסה שזוהי מנה הודית שאכלתי בהודו וממש אהבתי אותה. ולעיקרית לקחתי פסטת פפרדלה עם פטריות ואספרגוס ולקחתי גם את שייק מנגוביוטי. 

אני כבר יכולה לספר לכם שלקחתי חצי מהמנות כטייקוואי וגם את השייק העברתי לטייקוואי כי שבעתי ממש :). מנת הדוסה היא אמנם מנה ראשונה אבל לדעתי היא היתה מאוד משביעה ויכולה גם להיות כמנה עיקרית למי שלא רעב בטירוף. היא היתה ממש טעימה והסיבה שלא סיימתי אותה היא כי רציתי להשאיר מקום לפסטת פפרדלה שגם היא היתה מצויינת. 
השייק היה מדהים, מבחינתי שילוב של מנגו עם חלב קוקוס ואננס ועוד הפתעות טעימות הוא שילוב מנצח. דרך אגב אם אתם בדרך לים או סתם בא לכם לשבת על ספסל עם שייק מעולה אז אתם יכולים לעבור דרך אנסטסיה ולקחת לכם שייק כזה לדרך. 

כתובת פרישמן 54, מפת הגעה, קישור לאתר

קפה -מאפייה מלכה – לחמים טייק אווי, מאפים מעולים

בית קפה אינטימי ומגניב שהתאהבנו בו בגלל הלחמים (וגם הכריכים).  הבעלים, בחורה מקסימה ששמה מעיין שהחלום שלה היה לפתוח בית קפה והיא החליטה להגשים לעצמה את החלום ופתחה את המקום הזה בעצמה והפכה אותו לפנינה קטנה בדרום העיר. כיף לשבת שם ויש אוכל ומאפים סופר טעימים.

בבית קפה הזה נתקלנו במקרה כשהלכנו מכיוון פלורנטין ליפו ברגל. נכנסנו לשם בשביל הקפה ומאז חזרנו כל פעם גם כדי לקנות לחמים הביתה (יש להם את הלחם מחמצת הכי טעים שיש) וגם כדי לשבת שם לקפה עם כריך או מאפה. הכל שם טרי ומעיין בעצמה מכינה כל יום את כל המאפים. עכשיו יש גם שף שמכין מנות מעולות כמו חריימה, שווארמה טבעונית, קוסקוס ועוד ויש כל פעם איזה מנת ספיישל אחרת.

יש שולחן אחד לישיבה בפנים  ורוב מקומות הישיבה הם בחוץ. בחורף האיזור בחוץ מקורה ככה שאין בעיה להנות שם גם בחורף. ובקיץ מה שכיף זה שיש שם בריזה נעימה.

כתובת: אליפלט 26, מפת הגעהאתר

קפה אלבי – מתאים לעבודה עם לפטופ, אווירה היפסטרית רגועה

האמת שזהו בית קפה שהיה במרחק הליכה של דקה מהבית הקודם שלי ובמשך חודשים ישבתי שם כמעט כל יום לעבוד עם הלפטופ שלי על הבלוג. אם תבואו בשעות הבוקר צהריים, תראו שם מלא אנשים יושבים ועובדים עם הלפטופים ויש לכך כמה סיבות.

יש שם קפה טוב ואוכל ממש טעים, האווירה שם רגועה ונעימה והמלצרים שם מקסימים.

אני ממש אוהבת את מנת הסביח שלהם וסלט פריקה עם סלק. יש להם גם מנות ספיישל כמו כדורי פלאפל, קיבץ' ירקות עם אורז, פלפל ממולא ועוד.

יש מקומות ישיבה בחוץ ובפנים.

כתובת : הגדוד העברי 8, מפת הגעהאתר

בית קפה Waycup coffee – מתמחה בהכנת קפה

זהו בית קפה שהמומחיות שלו היא קפה! אם אתם מחפשים מקום ברמה גבוהה לקפה אז הוא צריך להיות ברשימה שלכם. יצא לי להכיר אותו כשעשיתי מחקר איפה יש קפה ממש טוב בעיר והוא היה אחת ההמלצות ויש לזה סיבה. הם עובדים עם ספקי הקפה הטובים ביותר, הם טוחנים את הקפה במקום ויש להם מכונת קפה ממש טובה. אה ואפשר גם לקנות קפה הביתה.

כתובת : יוחנן הסנדלר 23, מפת הגעהאתר

קפה החשמל – מתאים לעבודה עם לפטופ

את הבית קפה הזה הכרתי בגלל שהעברתי בו הרצאה. ואחרי זה חזרתי לשם כדי לעבוד עם הלפטופ כי יש שם אווירה מאוד נעימה לעבודה , יש אוכל טעים וקפה טוב.

בפעם האחרונה שהייתי שם הזמנתי קפה ומנה של מאפה פילו במילוי סלק עם יוגורט בצד. היתה מנה ממש טעימה והיה לי גם ממש נחמד לשבת לעבוד שם.

כתובת: החשמל 12, מפת הגעהאתר

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *