דברים כיפיים לעשות בפאפוס

איך מגיעים לפאפוס?

מהארץ יש טיסה ישירה לפאפוס של כ-45-50 דקות טיסה. ניתן גם לנחות בלרנקה ולהגיע ברכב לפאפוס (נסיעה של שעה וחצי). ניתן להגיע משם גם במונית או באוטובוס.

איפה ישנים בפאפוס?

היינו בשני מלונות בפאפוס. מלון דירות Panklitos  ומלון 4 כוכבים Capital coast תוכלו לקרוא עליהם בפוסט "מלונות שהיינו בהם בקפריסין ומה חשבנו עליהם". בפעם האחרונה ישנו במלון פשוט ליד הנמל (מיקום מעולה) ששמו Pyramos

התניידות בפאפוס

יש אפשרות להתנייד בעיר עם אוטובוסים ומוניות. אנחנו אישית העדפנו לשכור רכב (בשלוש פעמים שהיינו שם). הכבישים מאוד רגועים ולמרות שהנהיגה היא בצד ההפוך תוך כמה דקות מתרגלים לזה. אם באים רק לבטן גב לפאפוס אז אין צורך ברכב אבל אם רוצים לטייל ולבקר בכפרים הסמוכים רכב יכול להיות מאוד שימושי. אנחנו שכרנו את הרכב דרך אתר Rentalcars.

קצת על פאפוס

פאפוס היא עיר נופש ששווה להגיע אליה, גם אם זה רק לסופ"ש.היינו בה שלוש פעמים שפעם אחת מהן היתה ל48 שעות. בפאפוס הרבה אפשרויות לאטרקציות ודברים לעשות. אם מגיעים בחורף אז ממש מומלץ לשכור רכב ולטייל כי מעבר לזה שהיא עיר נופש, יש גם מקומות מאוד יפים לטייל בהם באזור. "טיולים מפאפוס והסביבה".

אם אתם מחפשים מסעדה טובה אז תוכלו להעזר בפוסט "מסעדות מומלצות בפאפוס".

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך

אטרקציות ודברים לעשות בפאפוס

סיור סגווי

אחרי ארוחת הבוקר הגענו לחנות הסגווי של Paphos Segway Tour לסיור סגווי שהזמנו מראש. היינו קבוצה של שמונה אנשים והיו לנו שני מדריכים סופר נחמדים.

תדרוך סגווי

אחרי שכל חברי הקבוצה הגיעו יצאנו החוצה להדרכה על הסגווי. המדריך הסביר בצורה מאוד טובה את תפעול הסגווי ואז באופן אישי כל מדריך לקח את אחד המשתתפים בסיור ועשה איתו סיבוב עם הסגווי על מנת לראות שהוא מסתדר בנסיעה וכדי לתת ביטחון.

אחרי שכל אחד מהמשתתפים עבר תדרוך אישי על הסגווי התחלנו בסיור.

הסיור עצמו

במהלך הסיור עברנו דרך מספר אתרים מעניינים בפאפוס ובכל פעם שהגענו לאתר עצרנו והמדריך הסביר לנו על המקום. הסיפורים היו מעניינים מאוד.

בכל עצירה המדריך גם צילם אותנו בנפרד ובכל צילום עשה לנו כיאוגרפיה קטנה לצילום (לאחר כמה ימים כל הם העלו את כל התמונות לאלבום בפייסבוק ואפשר לשמור אותן ללא עלות).

הסיור עבר בצורה קלילה, מצחיקה והמזג אוויר היה מעולה (תחילת חודש נובמבר). אם עושים את הסיור בקיץ אני מציעה לעשות את הסיור המוקדם או של אחר הצהריים. הסיור שאנחנו עשינו התחיל ב11 בבוקר.

נסענו הרבה לאורך הים וזה היה ממש מרגיע וכיף לא רציתי שהסיור יסתיים. אני חייבת לציין שעשיתי סיור סגווי בעבר ולא ממש נהנתי והאמת קצת פחדתי אבל פה היו שני מדריכים והם היו ממש אחראיים ונתנו ממש תחושת ביטחון.

גם אם לא עשיתם אף פעם סיור סגווי אין לכם מה לחשוש ואפילו אני ממליצה בחום שהסיור הראשון שתעשו יהיה דרכם, כי ככה תקבלו תדרוך מקצועי וכיפי.

יש לחברה גם סיורים יותר ארוכים ומיוחדים לכאלה שיש להם כבר נסיון על סגווי וזאת לא הפעם הראשונה שלהם. אולי פעם הבאה שנהיה בפאפוס ננסה את אחד הסיורים המתקדמים.

מה שבטוח שזאת אחלה אטרקציה וחוויה וזאת דרך נפלאה לראות את פאפוס. כתבתי בהרחבה על הסיור בפוסט על דברים לעשות בפאפוס.

אתר ארכיאולוגי פאפוס

בנמל יש אתר ארכיאולוגי גדול. אולי זה ישמע לכם משעמם, אבל אני ורומן היינו מופתעים ממש לטובה. דבר ראשון היתה בדיוק פריחה מדהימה (נסענו באביב) והיה כל כך יפה להסתובב שם ולראות את כל הפרחים המדהימים. חוץ מהפרחים המהממים, האתר עצמו מרשים. יש שם הריסות ופסיפס ואפשר להסתובב שם לפחות שעתיים כדי לראות הכל. יש גם את טירה ליד (היא מחוץ למתחם, אבל ממש קרובה).

אנחנו מאוד נהננו לראות את המקום וגם המזג אוויר היה ממש נעים, אז זה היה בכלל מעולה.
כרטיס כניסה עולה 4.5 יורו
שעות פתיחה: כל יום מ08:30-17:00

גן חיות פאפוס

גן חיות גדול מאוד וממש מרשים. אנחנו היינו שם זוג (בלי ילדים) וממש נהננו.  יש מגוון גדול של חיות. יש סוגי חיות שלא יצא לי לראות לפני כמו סוגים מיוחדים של ינשופים ושל תוכים.  יש שם פילפילון אסייתי ממש חמוד שבדיוק כשהיינו שם החליט להיכנס לבריכה שלו ולשחק במים. הוא היה ממש חמוד ומצחיק.

יש שם אריות, נמרים. יש ג'ירפות יפות שאפשר להאכיל בתשלום. הכלובים של החיות גדולים ומרווחים ויש חיות שמסתובבת חופשי או יכולות לצאת מהכלובים לבד כמו העזים והטווסים.  יש מופע תוכים (שכולל גם ינשופים) 3 פעמים ביום ללא עלות נוספת ואנחנו ממש אהבנו את המופע. הוא היה משעשע ומרשים והתוכים היו ממש חכמים ועשו פעלולים מגניבים.

יש בגן חיות גם גן משחקים גדול, מסעדה וקפיטריה. אזור של נחשים ולטאות. זמן ממוצע שמומלץ להקדיש לגן חיות הוא 3 שעות. המופע כל יום בשעות 12:00, 14:30 ו 17:00

כרטיס כניסה לגן חיות עולה 16 יורו למבוגר
שעות פתיחה כל יום מ09:00-18:00

טעימות יין

בנסיעה של בערך 30 דקות ממרכז פאפוס יש יקב מקסים שמציע טעימות היין למבקרים.

יקב Tsangarides winery נמצא במרחק של 10 דקות נסיעה מהכפר Letymbou (אכלנו שם צהריים בLetymbou Tavern).

מהרגע שהגנו התאהבנו במקום. אזור פסטורלי ועיצוב ממש יפה. ישבנו בחוץ והבעלים אנג'לוס הביא לנו לטעום ארבעה סוגי יינות. לבן, רוזה, אדום ויין אורגני. בנוסף הוא גם הגיש לנו קצת גבינות וענבים. דיברנו איתו הרבה והוא ממש אדם מקסים וצנוע.

אנחנו מאוד אוהבים לשתות יין וגם לסייר ביקבים. אם באים זוג או קבוצה קטנה הטעימות יין בחינם. במידה ותגיעו קבוצה גדולה המחיר יהיה 5 יורו לאדם. מחיר סמלי ביותר.

אנחנו ממש נהננו מהיקב ומלהכיר את אנג'לוס. אם אתם אוהבים יין אני חושבת שזאת חוויה מעולה למי ששוהה בפאפוס.

שוק מקורה

חוויה מקומית וכיפית. שווה להגיע לשם גם סתם כדי להסתובב ולראות את התוצרת המקומית. ואם בא לכם לקנות מזכרות או מתנות יפות ומיוחדות, אז זה בהחלט המקום ללכת אליו. שוק מקורה מלא בדוכני מזכרות, תיקים, בגדים, ארנקים, פסלים ועוד. במחירים לא יקרים. ולמרות שהוא די קטן, יש שם מבחר גדול של מזכרות מיוחדות שלא ראינו במקומות אחרים.

אפשר להחנות את הרכב בחנייה מסודרת (יש שילוט צהוב שמפנה לmarket). בחנייה שוק קטן עם דוכני פירות וירקות טריים וטעימים (קנינו שם תותים, קיווי ומנגו). ומשם אפשר לעלות במדרגות לשוק המקורה.

יש שם גם צריף קטן שמוכר קפה ואייס קפה במחירים של יורו וחצי.
שעות פתיחה – שני-שבת 08:00-14:00 וראשון סגור (השעות משתנות אבל בשעות שציינתי בטוח הוא יהיה פתוח)
מפת הגעה

לבלות בערב בנמל

הנמל הוא אזור ממש נחמד ובמיוחד אם בא לשבת במקום נחמד ותוסס בערב. יש שם הרבה מסעדות בר על החוף שבערב יש שם אווירה כיפית ומלאת חיים.

קברי המלכים Tombs of kings

קברים תת קרקעיים מתקופת המאה ה-4. מסתבר שלא קבורים שם מלכים, אלא אנשים חשובים כמו שר הצבא של אלכסנדר מוקדון. הקברים מרשימים והשם של המקום מושך אליו הרבה תיירים. האזור עצמו צופה לים וזהו מקום מאוד נחמד לבקר ולטייל בו.

כרטיס כניסה 2.5 יורו
שעות פתיחה כל יום 08:30-17:00
בקיץ 08:30-19:30

חנות שוקולדים Joulietta

אנחנו לא חובבי שוקולדים גדולים, אבל כשנתקלנו בחנות של שוקולדים בעבודת יד, היינו חייבים לנסות. יש שם הרבה סוגי שוקולדים שהכל נעשה על המקום ואפשר אפילו לראות אותם מכינים את השוקולדים. בקיץ הם מעבירים שם גם סדנאות שוקולד. המוכרת שהיא גם בעלת החנות ומכינה את השוקולדים, היתה ממש נחמדה ונתנה לנו לטעום שוקולד בטעם דובדבן שהיה מוצלח. אנחנו החלטנו לקחת טייקוואי למלון שוקולד בטעם קפוצ'ינו ושוקולד עם כרמל ואכלנו אותם עם קפה במרפסת של הבר במלון 🙂 היה טעים ביותר.

אתר
כתובת
Address: 16A Alexandrou Ipsilandi, Shop 1, Paphos8020, Cyprus

קניון kings avenue פאפוס

קניון גדול עם הרבה חנויות ומתחם אוכל. יש שם מסעדה יפנית מעולה שאנחנו ממש אהבנו (פוסט על מסעדות מומלצות בפאפוס). יש שם משחקייה גדולה לילדים ובית קולנוע שמציג סרטי ילדים ומבוגרים באנגלית.

שעות פתיחה כל יום מ10:00-20:00 ביום ראשון נפתח ב11:00

טיול אופניים

לאורך הכביש הראשי יש שביל אופניים מסודר וארוך ממש. נחמד מאוד לשכור שם אופניים ולעשות טיול אופניים או אפילו להתנייד איתם ממקום למקום (במידה ולא שכרתם רכב)

דברים נוספים שאפשר לעשות בפאפוס (ראינו על הדרך אבל לא יצא לנו לנסות)

יש גם כל מיני אטרקציות כמו דייג, טיולי ג'יפים ועוד. אפשר להזמין אותם מהמלון או מסוכנויות. אנחנו ראינו כמה סוכנויות ליד הנמל.

פוסטים נוספים על פאפוס.

6 תגובות בנושא “דברים כיפיים לעשות בפאפוס”

• פוסט מעולה. לפי התמונות אני מבין שלזה לא ההיי סיזן בפאפוס. אני מניח שבתקופה הנ"ל העיר קצת מנומנת בהעדר תיירים רבים . האם התחבורה הציבורית פועלת סדיר לא בעונה (למי שלא משכיר רכב) ? יפה שיש אטרקציות שהם INDOOR ..

• נכון התמונות היו ממרץ וממש לא בשיא העונה. אנחנו היינו עם רכב אז אני לא ממש יודעת אם יש תדירות יותר גבוהה של אוטובוסים בשיא העונה או לא אבל פאפוס היא גם עיר שגרים בה היא לא כמו איה נאפה רק עיר של תיירות ולכן אני חושבת שיש פעילות סדירה של תחבורה ציבורית במשך כל השנה. שמחה לשמוע שאהבת את הפוסט 🙂

• את ממש מקסימה עם הכתבה המפורטת הזו.
    עזר לי מאד.
    ישר כח.

רמבו.

• שלום נופר,
    שבוע שעבר הייתי בפאפוס ואימצנו את טיול הסגווי שהמלצת ואכן היה מעולה, נהנו מאוד.
    ליד המשרד שלהם גילינו מסעדה mother restaurant הלכנו לשם בערה אוכל מעולה ואוירה נעימה.