דברים לעשות בקוטור מונטנגרו – עיר מבוצרת על חוף הים האדריאטי

מאת: נופר רונן

העצירה הראשונה שלנו בקרוז (יוני 2018) היתה בקוטור מונטנגרו. האמת שלפני הקרוז לא יצא לי לשמוע בכלל על קוטור וגם לא יצא לנו לבקר במונטנגרו אבל כשהתחלתי לחקור על היעד על מנת לעשות לנו תוכניות למה נעשה שם בשעות החופשיות שלנו, גיליתי שקוטור מהממת וגם האיזור שלה.

מידע כללי על קוטור

קוטור היא עיר מבוצרת על חוף הים האדריאטי של מונטנגרו. העיר העתיקה מימי הביניים, המתאפיינת ברחובות ובכיכרות מתפתלים, כוללת מספר כנסיות רומנסקיות, כולל קתדרלת קוטור (Kotor Cathedral).

ליד קוטור יש עיירות יפות ששוות ביקור. לפי המחקר שעשיתי גיליתי שהעיירה פארסט הכי מומלצת ובהחלט לא התאכזבנו.

איך מגיעים לקוטור?

אפשר לטוס לTivat  שנמצאת במונטנגרו והשדה תעופה נמצא כ10 דקות נסיעה לקוטור. בנוסף אפשר לטוס לדוברובניק בקרואטיה ולקחת משם אוטובוס (בערך נסיעה של 4 שעות ועלותה בסביבות ה18 יורו).

חיפוש טיסות זולות 

איך להתנייד באזור?

מחוץ לחומות יש תחנת אוטובוס שבה עוברים אוטובוסים מקומיים (עלות נסיעה כיורו). אנחנו נסענו עם האוטובוס לפארסט. הנסיעה היתה בערך חצי שעה (זוהי חוויה מקומית נחמדה) . ניתן גם לשכור רכב (קישור לפוסט על איך לשכור רכב בזול). האזור המרכזי של קוטור הוא בתוך החומות וזהו אזור קטן ולכן שם אפשר להתנייד רק ברגל.

איפה לישון בקוטור?

מאחר שהגענו רק כמה שעות לא יצא לנו לישון בעיר עצמה (לצערינו). ממחקר שעשיתי מצאתי כמה מקומות נחמדים עם המלצות טובות

Hotel Villa Duomo מלון 4 כוכבים בלב קוטור. השוואת מחירי המלון וחוות דעת על המלון

מלון Monte Cristo  גם מלון 4 כוכבים בלב העיר. השוואת מחירי המלון וחוות דעת על המלון

טיפ קטן: אחרי הזמנת המלון אני ממליצה לשלוח את ההזמנה לפרובו למייל [email protected] כדי לקבל התרעה אם המחיר של המלון ירד וככה תוכלו להזמין אותו מחדש במחיר מוזל יותר (השירות בחינם!)

טיול יום בקוטור והסביבה

https://www.youtube.com/watch?v=9uOETcuFjbE

להסתובב בעיר המבוצרת

אפשר להעביר כמה שעות סתם בלהסתובב בתוך העיר ובסמטאות שלה.אנחנו פשוט הסתובבנו שם איזה שעה בלי מטרה סתם כי היה ממש יפה ללכת בה.

ללכת על החומה

יש כמה אזורים שמהם אפשר לעלות על החומה ופשוט ללכת לאורכה. מה שכיף בללכת על החומה זה שאפשר לראות ממנה את הנוף היפהפה של ההרים והסביבה.

נקודת תצפית במבצר

אפשר לעלות לראש ההר לתצפית מהמבצר. מאחר שזמננו היה קצר לצערינו לא היה לנו מספיק זמן לעלות לתצפית. מדובר בסביבות שעה עליה של בערך 1300 מדרגות. המדרגות עצמן יחסית מחליקות אז מומלץ לבוא עם נעלי/סנדלי הליכה טובים. יש בתחילת העלייה גבייה של 8 יורו לאדם. יש שתי כניסות שמהן אפשר לעלות את המדרגות לתצפית (בשתיהן גובים כסף). ממה שיצא לי לקרוא אז פעם גבו 3 יורו אבל כנראה שהמחיר עלה בכל אופן לפי מה שעוד היה כתוב זה שרק בחודשי הקיץ גובים תשלום ובשאר השנה לא. מאחר שלא הספקנו לעלו למעלה, נעזרנו בצילומי הרחפן כדי לראות את העיר ממבט על 🙂

יין ואוכל במסעדה

אנחנו ישבנו במסעדת Konoba Scala Santa לארוחה קלילה אחר הצהריים וליין. אני הזמנתי סלט יווני ורומן הזמין צדפות. המנות עצמן היו טעימות אבל במיוחד אהבתי את האווירה של האזור. היה ממש נחמד לשבת לשתות שם יין ולאכול.

לקוטור יש קסם ולכן שווה לשבת לאכול במסעדות שם בחוץ ולא בפני

לבקר בפארסט

מחוץ לחומות של קוטור יש מידע לתיירים ואפשר לשאול שם איפה התחנת אוטובוס של האוטובוס לפארסט. אין סימן לתחנת אוטובוס פשוט תראו אנשים מחכים ליד פארק קטן עם ספסלים ועצים. ליד התחנה יש גם דוכן פירות שקנינו ממנו שקית של דובדבנים שתהיה לנו לפארסט.

פרטים על האוטובוס לפארסט

האוטובוס עובר כל שעה . כרגע שעה אחרי שעה עגולה כלומר 10:15, 11:15 וכדומה. את הכרטיס לאוטובוס רוכשים מהנהג והוא עולה יורו. הנסיעה בערך חצי שעה. תגידו לנהג שאתם רוצים לרדת בפארסט. הוא עוצר הרבה במהלך הדרך כי המקומיים נוסעים איתו (אנחנו גם עקבנו על המסלול עם google maps  על מנת לוודא שלא נפספס את העצירה). האוטובוס הוריד אותנו במקום שנראה די שומם אבל אחרי הליכה של בערך 10 דקות לאורך החוף הגענו לפארסט. פארסט היא עיירה עתיקה על מפרץ קוטור.

מה לעשות בפארסט

כמו בקוטור פשוט החלטנו ללכת כמה שיותר בעיר עצמה בלי מטרה מסויימת. הלכנו לאורך החוף וגם בשלב מסויים ישבנו על ספסל ואכלנו את הדובדבנים שקנינו (זה היה רעיון מוצלח). לאחר מכן המשכנו להסתובב וגם נתקלנו במדרגות שלא ראינו לאן הן מובילות אז החלטנו לעלות בהם וזאת היתה עליה יחסית ארוכה אבל אז יכלנו לראות את הנוף המהמם של פארסט גם.

בים יש גם שני איים קטנים Our lady of the rocks ו Sveti Dorde שהצלחנו לראות מלמעלה אבל גם הטסנו רחפן על מנת לראות אותם בצורה טובה יותר והם היו מהממים.

בחזור פשוט עבר אוטובוס מתוך פארסט עצמה וסימנו לו שיעצור והוא עצר אז זה היה ממש נוח.

קוטור והאזור מקסימים ממש, יש שם אווירה רגועה עם נופים מהממים ואנשים נחמדים. אנחנו בהחלט מתכוונים לחזור שוב לשם ולשהות שם כמה ימים. זוהי היה טעימה קטנה שהשאירה לנו טעם של עוד.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *