דירה קסומה בכפר במחוז סיביו ברומניה – חוויה פסטורלית, אותנטית וזולה

נחתנו בעיר סיביו עם טיסה זולה שמצאנו לאוגוסט (2018), התארחנו בעיר סיביו בדירת

דירת Airbnb (עדכון: הדירה כבר לא קיימת באתר) והמשכנו לשלושה לילות לדירה נוספת בכפר Gura Raului. כפר שנמצא במרחק של חצי שעה נסיעה ברכב (חיפוש מקומות לינה נוספים). ניתן להגיע לשם גם ברכבת אבל קשה להתנייד שם בלי רכב ולכן ההמלצה שלי לעשות את הטיול עם רכב. אנחנו מצאנו את הרכב דרך חברת Autonom (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם).

הטיול לרומניה היה אחרי קרוז יוקרתי שעשינו בים האדריאטי והחלטנו שאת הטיול לרומניה נעשה בתקציב נמוך. רצינו גם טיול כפרי עם הרבה טבע וככה יצא באמת.

אם אתם טסים לעיר סיביו ויש לכם יותר מיומיים – שלושה אני ממליצה לשכור רכב ולטייל באזור כי הוא קסום ועוד המלצה היא לישון בכפרים הסמוכים כדי לקבל חוויה מקומית אותנטית ופסטורלית.

דירת Airbnb בכפר Gura Raului במחוז סיביו

מצאנו את הדירה הזאת דרך אתר Airbnb (קישור לדירה) והאמת שלקחנו אותה בגלל המחיר הזול (בערך 80 ש"ח ללילה) ובגלל שזה היה נראה שיש ממנה נוף יפה, אבל התברר שזאת היתה אחת הדירות הקסומות שיצא לנו להיות בהן והרבה בזכות הגינה המטופחת והנוף הירוק והמהמם שם. בנוסף הכפר עצמו ממש חמוד ויש בו מכולת במרחק הליכה מהדירה. יש גם מסעדה ממש מעולה בכפר ליד במרחק של 8 דקות נסיעה ויש קרוב למסעדה הזאת גם סופר (מפת הגעה לסופר).

מידע על הדירה עצמה

הדירה עצמה נמצאת במתחם של כמה דירות של המשפחה, הדירה היא דירת שתי קומות שבקומה העלינה יש  שני חדרי שינה, חדר אחד עם שתי מיטות יחיד וחדר שני עם מיטת זוגית ומרפסת קטנה עם נוף של הרים יפהפה ויש חדר של מקלחת עם שירותים. בקומה התחתונה יש סלון, פינת אוכל ושירותים נוספים.  בבית הסמוך יש מטבח ענק משותף (לא יצא לנו לראות שם אף אחד ותמיד היינו שם לבד) ובנוסף יש גינה ענקית מטופחת עם המון פרחים ואזור פרגולה עם שולחן וכסאות וגם כסא נדנדה. אה ויש גם כלב קטן ממש חמוד ששמו טוטו שתמיד יבוא לקבל את פניכם.

בדירה אין מזגן אלא רק אמצעי חימום. לפני שהגענו קצת חששתי מזה, מאחר שמדובר באמצע אוגוסט, אבל הבעלים אמרו שבדירה עצמה נעים ואפילו קריר וככה באמת היה. בלילה ישנו עם שמיכה ובערב היינו אפילו עם ג'קט כי היה קריר.

פיקניק בגינה

לפני שנסענו לכפר Gura Raului עברנו דרך שוק של תוצרת מקומית שיש בעיר סיביו בימי שישי בין 10:00-13:00 קנינו שם גבינות, פירות, ירקות ודבש ובמכולת ליד הדירה  קנינו נקניקים ולחם. זאת היתה קנייה מוצלחת כי הגינה של הדירה היתה מושלמת לפיקניק כיפי. את תמונות הפיקניק עשינו על סדין באמצע הגינה אבל לאחר מכן ישבנו לאכול בפרגולה המוצלת והיה נהדר.

מסעדה לארוחת ערב בכפר הסמוך

היינו בדירה שלושה לילות ומתוכם היו שני ערבים בהם בישלנו ארוחת ערב בדירה עצמה וערב אחד החלטנו ללכת לארוחת ערב למסעדה. אין הרבה אופציות למסעדות באזור, אז בחרנו במסעדה שהיתה נראית הכי טובה (לפי התמונות בגוגל).

למסעדה שאכלנו בה קוראים Conacul Maria Theresa כתובת nr. 632, Strada Victoriei, Orlat 557170  (מפת הגעה). הגענו לשם לארוחת ערב וישבנו בחוץ. היה מאוד נעים ואפילו קצת קריר למרות שהיה אמצע אוגוסט. הזמנו שתי כוסות יין לבן ולראשונות רומן לקח מרק צ'ורבה ואני הזמנתי שלישיית סלטים של חציל על הגריל, סלט פלפלים קלויים וסלט תפוחי אדמה (סגנון רוסי). קיבלנו גם לחם טרי עם הארוחה . למנות עיקריות רומן הזמין צלעות עם תפוחי אדמה ואני הזמנתי פילה בקר עם תפוחי אדמה גם.

כל המנות שהוגשו היו ממש טעימות והאווירה היתה מאוד נחמדה. השירות היה טיפה איטי מאחר שכל השולחנות היו מלאים אבל זה לא פגע בחוויה ומאוד נהננו.

הכפר גורה ראולוי Gura Raului בסיביו

הכפר נמצא במרחק של חצי שעה נסיעה מהעיר סיביו. כל הבתים שם צבעוניים ויש איזה ששלושה מכולות ואין שם מסעדות. החוויה בכפר מאוד אותנטית ויש תחושה של חזרה בזמן. אמנם יש שם רכבים אבל יש שם גם הרבה עגלות עם סוסים.

ליד הכפר במרחק של רבע שעה נסיעה יש אזור של נהר וסכר ענקי ומהמם. כל האזור פסטורלי ותראו סוסים ופרות על הדרך.

אפשר לטייל שם באזור ואפשר גם לנסוע על הכביש הסמוך לסכר ולראות את הצד השני שלו.

במרחק של שעה נסיעה יש את מעיינות המלח הכיפייים אוקנה סיביולוי (פוסט מורחב על מעיינות המלח ).

8 תגובות בנושא “דירה קסומה בכפר במחוז סיביו ברומניה – חוויה פסטורלית, אותנטית וזולה”

• שוב פוסט מצויין וממש שימושי, נוסעים לאזור בקרוב ועכשיו אני בדילמה אם להיות בסיביו עצמה או בכפר ליד…. יתכן ונצטרך לנסוע שוב כדי להספיק לחוות את הדברים הנפלאים שהצעת… 😉

• חחח שרית איזה מקסימה את 🙂 תלוי מה אתם מחפשים
      אם בא לכם חיי כפר רגועים עם הרבה ירוק וחוויה אותנטית אז עדיף
      אם אתם מחפשים יותר מסעדות, בתי קפה, ברים, קתדרלות ולהסתובב בעיר אז סיביו עצמה תתאים
      מקסימום באמת תחזרו לשם שוב בהזדמנות נוספת חח

• שבוע טוב נופר ותודה רבה על השיתוף שלך, זה ממש עוזר וכיף לקרוא 🙂 ❤️
        רציתי לשאול משהו אם אפשר..אנחנו זוג, נוחתים בחמישי הקרוב 28.9 לשמונה ימים (מקלוז') ושוכרים רכב.
        אנחנו רוצים לעשות טיול מעגלי ומתלבטים לגבי סדר הטיול – עם או נגד כיוון השעון..

המקומות שחשבנו לעבור בהם הם:
        סיגישוארה, כפרים בין סיגישוארה לבראשוב, בראשוב, סינאיה, אגם בלאה, סיביו, טורדה ולבסוף לחזור לקלוז'.
        הבנו שעדיף לא להיות באיזורים מתוירים בסופי השבוע..

מאיפה כדאי לדעתכם להתחיל את הסבב – מסיגישוארה או מסיביו?? תודה!

• היי שירה תודה רבה 🙂

האמת שלא הייתי בסיגישוארה אז קשה לי לענות על השאלה
          אנחי לא חושבת שיש בעיה בלהיות באזורים מתויירים בסוף שבוע כי זה לא שיא העונה
          כשטיילנו אפילו באוגוסט לא נתקלנו במצבים של עומסים גדולים מדי

• תודה נופר על ההמלצה. שהינו בדירה לילה אחד במהלך טיול ברומניה. זו היתה באמת חוויה! המקום מקסים והחצר מהממת. אנחנו גם אכלנו ארוחת ערב בפרגולה ומאד נהננו מהשקט והשלווה, את הלילות הבאים כבר בילינו בסיביו וגם שם נעזרנו בהמלצות מהבלוג שלך ובכלל ליווית אותנו בהמלצותייך המצויינות לאורך הטיול שלנו ברומניה. היה מהמם! תודה רבה💕

• היי נופר, תודה על השיתוף המקסים.
    ניסיתי להזמין/ לשלוח הודעה דרך הairbnb למארחים וזה לא נותן לי ללחוץ על תאריכים.
    יש לך במקרה טלפון/ ווצאפ שאפשר לתקשר איתם.
    תודה רבה!

• הייי יובל,
      לפי מה שאני רואה זה שיש תאריכים עד סוף דצמסר.. כנראה הם עוד לא עידכנו את הלו"ז לשנת 2020