דברים לעשות בעיר סיביו ברומניה – אחת הערים היפות ברומניה

מאת: נופר רונן

ההחלטה לטוס לסיביו ברומניה היתה בגלל כרטיס טיסה זול שמצאנו לאוגוסט (אוגוסט 2018)  ב150 דולר לאדם (פוסט מורחב על איך למצוא טיסות זולות). אחרי שחקרנו קצת על העיר והאזור החלטנו לישון 3 לילות בעיר בדירת Airbnb  ולהמשיך ל3 לילות נוספים בכפר ליד גם בדירה. דירת Airbnb (עדכון: הדירה כבר לא קיימת באתר) היתה ממש נחמדה והבעלים היה סופר מקסים אבל המיקום היה פחות טוב לדעתינו (בכל מקרה הדירה הזאת כבר לא זמינה). היה צריך ללכת בערך 20 דקות עד למרכז העיר ובאוגוסט שחם זה היה פחות נעים. לפחות המוניות שם ממש זולות והיו כמה פעמים שפשוט לקחנו מונית ב7 ליי לדירה או למרכז העיר.

חיפוש מקומות לינה בעיר סיביו

בהתחלה לא חשבנו לשכור רכב כי המחירים היו די יקרים אבל בסוף החלטנו לשכור רכב כי ראינו שיש הרבה דברים לעשות באזור ומקומות יפים לטייל בהם. שכרנו את הרכב דרך חברת Autonom (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם).

מידע על סיביו

סיביו היא אחת מהערים החשובות בטרנסילבניה ברומניה,. היא נוסדה בימי הביניים ומאוחר יותר הוקפה בחומה חזקה. היא ידועה בזכות הנקניק שיוצר בה. בכל שנה נערך בסיביו פסטיבל ג'אז בינלאומי.

איפה לקנות סים מקומי בסיביו?

בכיכר המרכזית (מפת הגעה) יש את חברת אורנג' וVodfone בשניהם כרטיס סים עולה בסביבות 6 יורו ועם 5 גיגהבייט ככה שזה מספיק ביותר.

מטבע בסיביו

ברומניה משתמשים במטבע רומני ליי או לאו Romanian Leu  שהוא כמעט שווה למטבע השקל.

אני ממליצה לפני הטיסה לעשות המרת מטבע דרך פליי מאני FlyMoney (קישור לאתר), מזמינים מראש באינטרנט ואוספים בשדה תעופה בבנק פועלים בטרמינל 3 או 1. שער ההמרה מהם זול יותר מהבנק והדואר.

במידה שעוד לא עשיתם ביטוח נסיעות לטיול , כדאי שתקראו את הפוסט שכתבתי לגבי איפה משתלם לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל.

הגעה מהשדה תעופה של סיביו למרכז העיר

הבעל דירה שישנו בה היה  ממש מקסים ובא לאסוף אותנו מהשדה תעופה אבל גם מונית יכולה לצאת ממש בזול כל עוד אין הרבה פקקים. כשאין פקקים המחיר יהיה בסביבות 17 ליי עם מונה. כשאנחנו נחתנו בסביבות השעה שתיים היו הרבה פקקים אבל עדיים מונית לא תעלה לכם יותר מאיזה 40 ליי אז שווה לקחת. יש גם אוטובוסים אבל לא יצא לנו לנסוע באוטובוס.

מה אפשר לעשות בעיר סיביו ?

לטפס 200 מדרגות ולצפות בעיר מלמעלה

אחד הדברים הנחמדים לעשות בעיר הוא לטפס לראש המגדל של סיביו. המגדל נמצא בקתדרלה המרכזית של סיביו שכרגע נמצאת בשיפוצים ולכן היא אפשר לסייר בקתדרלה עצמה אבל אפשר לטפס לראש המגדל. עלות הכניסה היא 5 ליי לאדם.

יש 200 מדרגות והטיפוס לא קשה. ראינו ילדים ומבוגרים עולים גם למעלה. כשמגיעים למעלה יש ארבעה צריחים ואפשר מכל צריח לראות אזור אחר של העיר. יש חלון אחד שפתוח בכל צריח ולכן עדיף לעלות באמצע השבוע למעלה ולא בסוף שבוע כי יהיה עמוס מדי, גם במדרגות וגם בצריחים עצמם.
שם הקתדרלה : Sibiu Lutheran Cathedral
כתובת Piața Albert Huet FN, Sibiu 550182, Romania .

להנות משוק של תוצרת מקומית בימי שישי

מאחר שהטיול שלנו היה בדירות Airbnb  והיה לנו מטבח אז אחד הדברים שהכי אהבנו בטיול הוא לקנות אוכל מקומי ולהכין לנו ארוחות בדירה וגם בלי קשר לדירה אז לעשות פיקניקים בחוץ זה ממש כיף. אחד המקומות שאהבתי היה שוק של תוצרת מקומית בפועל בימי שישי בין 10:00-13:00 הוא נמצא בחצר של הקתדרלה. אין שם הרבה דוכנים אבל יש את כל מה שצריך לפיקניק או ארוחה נחמדה. קנינו שם ירקות, פירות, דבש, גבינות , אגוזים והיה שם גם דוכן של נקניקים שנסגר לפני שהספקנו לקנות בו ודוכן עם לחם טרי. מפת הגעה

לאכול אוכל מקומי

הדירה שישנו בה היתה במיקום פחות מרכזי וזה היה חיסרון מבחנתינו אבל אחד היתרונות שלה היה שבגלל שהיא לא היתה במיקום מרכזי הצלחנו למצוא שני מקומות מקומיים טובים אחד מהם היתה מסעדה רומנית Prima . רומן טוען שזאת המסעדה הרומנית הכי טעימה שהוא אכל בה והמרק צ'ורבה שלהם היה הכי מוצלח שיש. המקום די מבוקש אצל המקומיים אז שווה אפילו להזמין מקום לפני.

כתובת Strada Petrila 20, Sibiu (מפת הגעה). עוד מקום נחמד שגילינו על הדרך כשהלכנו מהדירה למרכז העיר זהו מאפייה מקומית שמכינים בה סוג של בייגלה ומאפים ממולאים במילוי מלוח או מתוק. (מפת הגעה).

לבקר בגשר השקרים

אחד הסמלים של העיר סיביו הוא גשר השקרים Bridge of lies. כיום, גשר השקרים נחשב למקום רומנטי שבו אוהבים נפגשים כדי להישבע אהבה נצחית ע"י נעילת מנעול אהבה על הגשר. אחת האגדות מספרת שלגשר יש כוח לא מוסבר ובכל פעם ששקר נאמר על הגשר, הוא מתמוטט.

הגשר עצמו יפה ועם הרבה עציצים מטופחים. מאחר שהוא ממוקם במיקום מרכזי רוב הסיכויים שתעברו דרכו גם אם לא תכננתם זאת מראש. (מפת הגעה).

לקנות בדוכני מזכרות ואוכל

ליד הגשר גם תוכלו למצוא דוכנים נחמדים שפועלים מהבוקר עד הערב. תוכלו למצוא שם דוכני אוכל כמו נקניקייה בלחמניה , קיורטוש ועוד וגם דוכני מזכרות מאוד נחמדים. אנחנו קנינו שם סט של מלחיות בעבודת יד, פעמון מעבודת יד ומחזיק מפתחות.

לבקר בכיכר המרכזית

ברחבה המרכזית של סיביו תוכלו למצוא מסעדות ובתי קפה ובנוסף מופעי רחוב. כשאנחנו היינו שם היתה תזמורת שניגנה והיה ממש יפה (מפת הגעה).

להסתובב בעיר העתיקה

אחד הדברים הנחמדים לעשות בעיר הוא פשוט לשוטט בה בלי מטרה. ללכת בסמטאות, לעבור בין שערים, לרדת במדרגות, ללכת ליד החומה. פשוט להסתובב ברגל ולהנות מהעיר.

לשבת בבתי קפה נחמדים

בית קפה שמאוד אהבתי הוא Arhiva de Cafea și Ceai, זהו בית קפה אינטימי ומקסים שיש בו קפה טוב, עוגות טובות (אנחנו לקחנו עוגת שקדים שהיתה מוצלחת), מיצים שונים (אנחנו לקחנו מיץ אגסים בבקבוק) ויש שם גם תפריט אוכל ויינות  (מפת הגעה).

בית קפה נחמד נוסף הוא בית קפה Wien Cafe  שנמצא ליד הקתדרלה. מה שאהבתי בבית קפה הזה הוא שיש מרפסת מאוד נחמדה ואפשר לשבת שם ולהנות מבריזה נעימה ונוף יפה. הזמנו שם אמריקנו. טיפ: יש לבית קפה הזה שתי מרפסות אחת היא מרפסת מרכזית שלרוב גם מלאה ולשנייה אפשר להגיע דרך כניסה אחרת מהצד (איפה שהשירותים), המרפסת הזאת פחות עמוסה ולדעתי גם יותר נחמד לשבת שם  (מפת הגעה).

עוד מקום שאהבתי הוא בית קפה -מסעדה טבעוני She's green. בית קפה בעיצוב מתוק ועם תפריט של אוכל טבעוני טעים ומיוחד. הזמנו שם מרק על בסיס שקדים שהיה מאוד מוצלח. אמרנו להם שנחלוק את המרק והם פיצלו את המרק והגישו לנו אותו בשתי צלוחיות (מאוד נחמד מצידם) ולמנות עיקריות אני לקחתי מנת פסטה סלט עם אבוקדו ורומן לקח מנת פסטת סלט של גזר. המרק והמנות העיקריות היו ממש טעימות ועם שילוב טעמים מיוחד  (מפת הגעה).

לאכול במסעדה רומנטית

בערב האחרון שלנו בסיביו הלכנו למסעדה פורטוגלית מעולה Old Lisbon. אם אתם אוהבים דגים ומאכלי ים אתם ממש תאהבו את המסעדה הזאת. השירות שם היה הכי טוב שהיה לנו בטיול ובנוסף האוכל היה ממש טעים וגם השתייה. רומן הזמין מרגריטה ואני כוס יין לבן פורטוגלי. למנות ראשונות הזמנו מנת טרטר סלמון ומנגו שהיתה מושלמת (רציתי להזמין עוד אחת) ומנת טרטר בס, שהיתה פחות מוצלחת לטעמינו אבל הטרטר סלמון היה כזה טוב שזה לא השפיע על החוויה שלנו.

לעיקרית לא הצלחנו להחליט מה להזמין כי כל המנות היו נשמעות טוב אבל בסוף בחרנו בפסטת מאכלי ים ברוטב יין לבן ושום וזאת היתה מנה מנצחת. הרוטב היה עדין ואפשר היה להרגיש את הטעם של הפסטה ופירות הים וממש נהננו מהמנה הזאת (מפת הגעה).

29 תגובות בנושא “דברים לעשות בעיר סיביו ברומניה – אחת הערים היפות ברומניה”

  • נחמד לגלות על ערים לא מוכרות ומעניינות באירופה! תודה על הפוסט המקיף!

    • תודה רבה סהר 🙂 שמחה לשמוע
      האמת שמאז שיש טיסות לואו קוסט לעריםרבות ולא רק לערי בירה וערים מרכזיות , זה מאפשר להגיע למקומות שלא חשבנו עליהם לפני ולהיות גם מופתעים לטובה 🙂

  • פוסט מצויין! מתכננת לנסוע לשם ויש פה המון מידע מקיף. המון תודה. האם נתקלת באזור בו ביו שווקים כמו שוק פשפשים/ שוק איכרים מלבד השוק של יום שישי? (אנחנו נהיה משבת עד שלישי).
    תודה רבה. והמשך טיול מהנה😊

    • היי שרית 🙂 תודה רבה על הפרגון
      יש את שוק
      Cibin market
      זהו שוק מקומי של אוכל
      פתוח כל יום מהבוקר עד אחר הצהריים

  • שאלה נוספת: באיזה חברה עשיתם את הביטוח ביטול השתתפות עצמית לרכב?

  • נופר, תודה על הכל!!!! פשוט תענוג לקרוא את הפוסטים שלך ומאוד מועיל.

  • היי,
    מתלבטת אם לסוע עם אמא שלי לסיביו ל3 ימים.
    יש מה לעשות שם 3 ימים? כדאי?
    יש שופינג טוב?
    מה לגבי שווקים ועוד דברים לראות? רשמת שיש שוק בשישי אבל לא נהיה בשישי, וחוץ מהגשר והמדרגות יש עוד דברים נחמדים לראות?

    • היי רותם,
      סיביו היא עיר נחמדה אבל היא ממש לא דומה לערים גדולות כמו ברצלונה, בודפשט, לונדון וכדומה
      אין שם יותר מדי דברים לעשות
      רוב מה שכתבתי זה מה שיש שם 🙂
      אם בא לכן משהו זול ושופינג אז אני ממליצה על ערים שונות בפולין כמו קרקוב, ורשה ופוזנן
      את מוזמנת להסתכל על הפוסט שכתבתי על פוזנן שם יש יותר דברים לעשות

    • ניתן ללכת ממרכז העיר כ 45 דקות או לקחת מונית (בגרושים) למרכז קניות עצום שיש שם. אנחנו בילינו שם לפחות 8 שעות. יש שם המון חנויות נעלים ובגדים ו 3 סופרים ענקיים שאפשר למצוא שם הכל!!!

  • היי נופר
    גם אני מטייל בערים הפחות מוכרות ולא מתויירות עדיין לתייר הישראלי שמתגלות לנו בעקבות טיסות הלאו קוסט.
    אני רוצה להוסיף שניתן להגיע באוטובוס מהשדה תעופה למרכז העיר בפשטות.
    יוצאים מהטרמינל והולכים לכוון הכביש הראשי (מהיכן שיוצאים המכוניות) ומיד מצד שמאל יש תחנת אוטובוס .לוקחים קו 11 (יש בערך כל 20 דקות).
    עד למרכז זה 7 תחנות.
    מחיר נסיעה זה 2 ליי. וניתן לרכוש במכונה בתחנה או באוטובוס במזומן או בכרטיס אשראי.

  • אנחנו מתכננים טיול באוגוסט עם ילדים. נוחתים בבוקרשט וחשבנו למחרת לנסוע לבראשוב לכיוון מכרות המלח.
    האם כדאי להגיע קודם לסיביו ליום טיול?

  • היי נופר
    אני מתכוננת לטוס בסוף מאי 25/5
    עם בני בן ה 10. האם מסלול ההליכה מומלץ לגילו?

    תודה רבה
    איילת

    • היי איילת
      כן זה מסלול לא קשה מדי
      ראיתי הורים עם מנשא שעשו אותו אז אני חושבת שזה אפשרי 🙂
      אפשר גם לקצר את המסלול ובמקום לעשות את העלייה אז לעלות ברכבל ולהתחיל כבר מלמעלה

  • היי נופר
    אפשר לקבל קצת מידע על רכבלים באזור סיביו? נוסעים לשבוע ביולי ועושים טיול כוכב .חוץ מהרכבל בבראשוב לא מצאתי עוד באזור סיביו .שעה נסיעה מסביב זה סביר .אנחנו לוקחים רכב .
    תודה מראש .
    נ.ב הפוסטים שלך הרבה יותר מועילים מיתר האתרים שביקרתי בהם בלי שמות כל הכבוד על ההשקעה.

    • היי בני,

      שמחה לשמוע שהפוסטים מועילים 🙂

      בעיקרון באיזור הזה אני יודעת על הרכבל בבראשוב כמו שציינת, יש רכל ארוך בכביש טראנספגרשן ויש רכבל בהרי סינדרל
      אני לא בטוחה שזה יצא תוך שעה נסיעה אבל שווה לבדוק את המרחק אם תהיו קרובים לאזור

  • תודה, נופר, הבלוג מענין ומועיל. יישר כוח. גילה הראל.

  • מתכננת טיול לסיביו והגעתי אלייך , נופר. מאד נעים לקרוא את מה שכתבת, יש המון מידע שימושי והכל שזור בסיפורים ובתמונות נפלאות
    הדפסתי ואשתמש במידע בטיול הקרוב
    תודה

  • היי נופר אכלנו היום בהמלצתך בold lisbon היתה חוויה מדהימה. התאורים שךך מדוייקים. אל תפספסו חוויה קולינרית

  • הי נופר,
    בסוף השבוע אגיע לסיביו, זו הפעם השלישית.
    מאוד נהניתי לקרוא את התיאורים שלך על המקום.
    סיביו, אכן עיר מקסימה וכיפית ודרך מצויינת לצאת מהשיגרה.
    בעונה זו זל השנה מאוד יפה להגיע לאגם הקפוא, להגיע אליו באמצעות רכבל וזו חוויה מדהימה,
    זה בערך שעה נסיעה מסיביו.
    יש גם אתר סקי לא רחוק מסיביו וגם שם יפה לבקר.
    נופר,
    האם ידןע לך על מקום למסג' טוב וזול באיזור סיביו?
    תודה מראש

    • היי נילי,

      ההמלצות נשמעות ממש טוב 🙂 מקווה שיצא לנו לנסות אותן

      לצערי לא יצא לי לנסות שם מסג' אז אין לי המלצה מהנסיון

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *