מה חשוב לעשות לפני שפותחים בלוג – החלטות שצריך לקבל לפני פתיחת הבלוג

מאת: נופר רונן

החלטתם לפתוח בלוג? איזה יופי!

זאת החלטה שתוכל לשנות את חייכם ולפתוח אתכם לעולמות שלא חשבתם עליהם לפני.

נשמע לכם מוגזם? יש מצב, אבל לי אישית הבלוג שינה את החיים והוא בעצם העסק שלי. מעובדת הייטק הפכתי להיות בלוגרית טיולים וזה משהו ששינה את החיים שלי ב180 מעלות.

לפתוח בלוג דורש זמן וידע בסיסי במחשבים אבל זהו .. אתם לא צריכים להיות מתכנתים או עם נסיון בתחום הזה בכלל. אתם רק צריכים כוח רצון, זמן, מוכנות להשקיע ופשוט לא להתייאש! כי אני כבר אומרת לכם , פתיחת אתר (למי שאין נסיון בזה) יכול לקחת זמן ודורש למידה עצמית וסבלנות ותחזוקת בלוג זה בכלל עולם ומלואו שלוקח המון זמן והרבה השקעה.

כתבתי פוסט מפורט שידריך אתכם שלב אחר שלב (יחד עם צילומי מסך) על איך לפתוח בלוג בפלטפורמת וורדפרס אבל לפני שתתחילו את הקטע הטכני, יש כמה דברים שאתם צריכים לחשוב עליהם לפני.

דרך אגב, יצרתי קורס דיגיטלי מקיף לאיך לפתוח ולנהל בלוג מצליח. פרטים על קורס בלוגינג דיגיטלי!

החלטות שכדאי שתקבלו לפני פתיחת הבלוג

מה מטרת הבלוג

מה המטרה שלשמה אתם פותחים את הבלוג? האם בתור תחביב ? האם אתם רוצים לקדם עסק? האם אתם רוצים להיות אוטוריטה בתחום מסוים? או שסתם בא לכם לכתוב על תחביב שאתם אוהבים ולחלוק את הידע עם העולם. חשוב להבין מה המטרה שלכם. גם אם היא נשמעת לכם שאפתנית מדי , אבל ככה תוכלו להתקדם לעברה ולבנות אסטרטגיה לפי המטרה הזאת. מנסיון שלי, כשאין מטרה ברורה אז גם אין דרך להגיע להצלחות. או שמגיעים להצלחות אבל מבינים שזה בכלל לא מה שרציתם.

בקיצור אתם צריכים להגדיר לעצמכם מטרה ברורה כדי שתוכלו להגיע אליה ! כל צעד שתעשו יהיה מכוון לעבר השגת המטרה הזאת. עולם הבלוגינג מלא באפשרויות ואם לא תהיו ממוקדים אתם תסטו לכיוונים שלא רציתם וזה יהיה בזבוז של זמן, אנרגיה וכסף.

על מה יהיה בבלוג

על מה אתם מתכננים לכתוב, מה התחום שאתם מתכוונים לכתוב עליו? האם זה אוכל, טיולים, נדל"ן, כושר….?

נישה

מה הנישה שלכם הבלוג . בלוג צריך להיות ממוקד וצריך לחשוב מה מייחד אתכם ומה התחום שאתם רוצים להתמקד בו. אם זה בתחום האוכל אז האם הנישה שלכם היא אוכל בריא? אוכל טבעוני? אוכל מהיר להכנה? אוכל מסורתי?

אם תהיה לכם נישה מוגדרת גם הקהל יעד שאתם רוצים להגיע אליו יהיה מוגדר. הקהל היא נגזרת של הנישה שלכם.

זה בסדר אם עוד אין לכם רעיון לנישה ספציפית. זה לוקח זמן. יש מצב שתתחילו עם נישה אחת ותשנו אותה עם הזמן. אבל שזה יהיה במודע שלכם שזה משהו שבסוף תצטרכו להגיע עליו על החלטה. כי כמו מטרת הבלוג , ככל שתהיו יותר ממוקדים עם עצמכם ככה תוכלו להתקדם עם הבלוג בצורה נכונה.

גם אם אתם עושים את הבלוג כתחביב או למטרת עסק. זה לא משנה.

בחירת שם לבלוג

זה חלק שהרבה מסתבכים איתו, אני מכירה אנשים שלא פתחו בלוג רק בגלל שהם לא הצליחו למצוא שם שהם אהבו. זאת לא סיבה טובה!! בהתחלה שאני פתחתי את הבלוג קראו לו "חיה בסרט של עצמי" אחרי חודשיים שיניתי למטיילת מחוץ לקופסא. בלאו הכי לוקח זמן לפתח את המותג שלכם חבל לבזבז זמן על משהו כזה. אל תבחרו שם ממוקד מדי וגם לא כללי מדי. ככה תמיד יהיה לכם יכולת לשנות כיוון ולא תהיו מוגבלים בגלל השם.

תיאור הבלוג

בוורדפרס יש מקום שבו תצטרכו לכתוב תיאור של הבלוג שלכם. זה חשוב שהתיאור יתאר בצורה מדויקת את הבלוג. התיאור עוזר לגוגל להבין איך להתייחס לבלוג שלכם ואיך לאנדקס אותו.

אם למשל הבלוג שלכם עוסק בכושר חשוב שבתיאור תשתמשו במילים מעולם הכושר .

אם מישהו יחפש בלוג בתחום שגוגל ידע להציג אתכם בתוצאות.

לוגו

אני בעד לוגו פשוט ומושך את העין . משהו שאתם מתחברים אליו ושוב גם לוגו תמיד אפשר לשנות . לא להתעכב על זה. אני למשל פניתי למישהו באתר Fiverr  (אתר מעולה למציאת שירותים במחירים ממש זולים , באתר תוכלו לרכוש שירותי כתיבה, עיצוב גרפי, עריכת וידאו, ברכות מוקלטות, שירותי שיווק לעסק ועוד) וביקשתי שיצור את הילדה שדמיינתי בראש ומאז היא הלוגו שלי.

יש גם אתרים שעוזרים בלייצר לוגואים אונליין בחינם או בתשלום. קישור לאתר שיוצר לוגו.

אתם יכולים ליצור בהם לוגו או לקבל רעיונות ללוגואים בסגנון שאתם מחפשים ואז לפנות למישהו בFIverr לתת לו דוגמא ללוגו שאהבתם ולהגיד לו איך הייתם רוצים שהוא ישנה אותו.

כמובן שאם הבלוג שלכם יתקדם ותרצו לוגו ברמה יותר גבוהה תמיד תוכלו לפנות למעצב לוגואים.

אבל אני בעד להתחיל במשהו פשוט ושלא יעכב אתכם בהתקדמות.

דומיין לבלוג

דומיין זה הכתובת לאתר שלכם. שם פשוט , קצר בלי נקודות או מקפים , תחשבו כמה פעמים היו לאנשים שמות של כתובת אתר שהיו מסובכים לכתוב אותם .. גם דומיין אפשר לשנות אבל זה יותר מסובך משינוי שם, במיוחד אם הוא קיים כבר הרבה זמן וגוגל כבר אינדקס אותו ושולח אליו אנשים אורגנית. ולכן אני בעד שם דומיין שלא בהכרח לפי השם של הבלוג.

אצלי למשל פתחתי בלוג בשם "חיה בסרט של עצמי" כי הבלוג היה אמור לעסוק בחיים שלי ולא רק בטיולים. אחרי חודשיים החלטתי להתמקד רק בעולם הטיולים ולכן החלטתי גם לשנות את השם למטיילת מחוץ לקופסא. אבל מה קרה? נתקעתי עם דומיין Myseretblog שלא היה קשור לשם החדש ומעבר לזה הוא גם היה בעייתי לאנשים מחו"ל שלא הבינו מה זה אומר וקראו לו Mysecretblog. בסופו של דבר אחרי שנה ומשהו החלפתי דומיין וזה היה תהליך לא פשוט.

אם אתם לא סגורים במאה אחוז על הכיוון של הבלוג שלכם אז עדיף לבחור בדומיין עם שם קליט ופשוט ודי כללי.

לדומיין אין שום השפעה מבחינת איך שגוגל רואה ומאנדקס את הבלוג שלכם. הבלוג שלכם יכול להיות על נדל"ן ושהדומיין שלו יקרא Opla.co.il

לכתוב כמה פוסטים לפני בוורד

לפני שאתם מוציאים את הבלוג לעולם, אני ממליצה שיהיו לכם  בערך 6 פוסטים בבלוג כדי להוציא אותו. אני אישית כותבת תמיד את הפוסטים בוורד לפני ורק אז מעבירה לבלוג. אז גם אם עוד אין לכם בלוג אני ממליצה להתחיל כבר עכשיו בלכתוב כמה פוסטים או לפחות לכתוב רעיונות לפוסטים שתרצו לכתוב.

הכתיבה בוורד טובה כי ככה יש לכם גם גיבוי לכל הפוסטים וגם זה נוח יותר לכתיבה, תיקון שגיאות וגם תוכלו לראות כמה מילים כתבתם (חשוב שפוסט יהיה אינפורמטיבי ולכן מעט מילים מתחת ל500 זה פחות מומלץ, גוגל אוהב פוסטים עם ערך מוסף).

כמה זמן אתם מוכנים להשקיע בבלוג?

חשוב להבין שלפתוח בלוג זה החלק היחסית פשוט. מה שדורש באמת הרבה זמן זה לתחזק את הבלוג עצמו. אם אתם רוצים להתקדם עם הבלוג והוא לא רק לשם כיף זה אומר שתצטרכו להשקיע בו זמן!
אם אתם רוצים שגוגל יאהב את הבלוג שלכם ויקדם אותו אורגנית הוא צריך לראות שזה אתר פעיל באופן שוטף. לכן ההמלצה שלי היא לכתוב לפחות שני פוסטים חדשים בבלוג בחודש. אז לפני שאתם מתחילים עם הבלוג ומוציאים עליו כסף ואנרגיה תוודאו שיש לכם גם זמן 🙂

2 תגובות בנושא “מה חשוב לעשות לפני שפותחים בלוג – החלטות שצריך לקבל לפני פתיחת הבלוג”

  • הי נופר
    ציינת שעברת מהייטק להיות בלוגרית, מעניין , אז אני יכול לצאת מנקודת הנחה שאת מתפרנסת מהבלוג
    (ושאר פעילויות ברשת) אשמח לשמוע מה המודל של המונטיזציה, איזה טראפיק צריך על מנת ליצר נגיד 10000 שח בחודש ? כמה את משקיעה בקידום ממומן?

    • היי עמי
      זה נושא מאוד מורחב כי זה ההכנסה לא תלויה בטראפיק בלבד
      היא גם תלויה אם זה אורגני או לא היא תלויה באם אתה יודע לעשות מוניטיזציה כמו שצריך
      היתה תקופה שהיו לי 30 אלף כניסות לבלוג והרווחתי רק 100 יורו בחודש
      והיו תקופות עם אותם מספר כניסות לבלוג שהכנסתי ממש משכורת
      מציעה לך להכנס לבלוג האחר שלי ששם אני מפרטת הכל בהרחבה
      https://kaching-online.co.il/

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *