מסלול טיול מדהים של ארבעה ימים בוילנה בליטא – המלצות לדברים לעשות בעיר

מאת: נופר רונן

אנחנו תמיד אוהבים להכיר יעדים חדשים והאמת שתמיד עניין אותנו לטייל במדינות הבלטיות אז כשקיבלנו הזמנה ממשרד התיירות של העיר וילנה בליטא לבוא לטייל שם, הרגשנו שזאת הזדמנות מעולה לחקור עיר חדשה וגם לחשוף יעד פחות מוכר עבור הישראלים.

תוכן עניינים הסתר
3 מסלול מפורט בוילנה – המלצות לדברים לעשות בעיר

על וילנה

העיר בירה של ליטא. זוהי עיר שמרגישה כמו עיירה כי הכל שם ירוק, אין כמעט תנועה רכבים, היא שלווה מאוד וניתן להגיע לכל מקום ברגל. היא מלאה בארכיטקטורה מרשימה, היסטוריה מעניינת, יש בה פארקים, מוזיאונים, שווקים ויש הרבה מה לעשות ולראות.

היא גם יעד מפתיע מבחינה קולינרית, כי שם אכלנו במסעדות שהיו בין הטובות ביותר שיצא לנו לאכול בהן בעולם (פוסט מפורט על כל המסעדות שאכלנו בהן בוילנה)! ולא רק זה, אם תחליטו לבקר בה בחודשי הקיץ כמונו, אז תוכלו להנות מאור יום שלא נגמר כמעט. השקיעה היתה ב 22:40 בלילה והזריחה בחמש בבוקר!! מצאנו את עצמנו יוצאים ממסעדה בעשר בערב ויש עוד אור בחוץ וזה היה תענוג.  אה וגם המוניות שם ממש זולות בנסיעה בעיר יצא לנו להוציא בין 1.5 יורו ל3 יורו.

בקיצור העיר וילנה התגלתה כעיר מדהימה שנשמח להגיע אליה ובפעם הבאה גם נשכור רכב ונחקור את ליטא כולה (את העיר קובנה במרחק של שעה נסיעה יצא לי לחקור באוקטובר 2018 וגם ממש נהניתי בה).

איך מגיעים לוילנה

עכשיו אפשר להגיע לוילנה בטיסה ישירה. אנחנו טסנו עם חברת WizzAir. טיסה של בערך שלוש וחצי שעות. הטיסה יצאה בזמן והגענו לעיר בחמש אחר הצהריים. אני כרגיל ניצלתי את זמן הטיסה לעבודה על הבלוג וקריאת ספר.

איפה ישנים בוילנה?

אנחנו התארחנו במלון Hotel Vilnaשוואת מחירי מלון וחוות דעת נוספות) מלון ארבעה כוכבים חדש במיקום מרכזי ושקט. אנחנו ממש אהבנו את המלון וגם החדר שהיינו בו היה מעולה , מפנק ומרווח עם מרפסת שפונה לפארק. למידע מורחב על החוויה שלנו במלון.

איך מתניידים בוילנה

האמת שרוב הזמן הלכנו ברגל בעיר, כי מאוד כיף להסתובב בה והכל קרוב להכל. כשהיינו קצת מותשים מההליכה אז לקחנו מונית, כי המחירים ממש זולים. את המונית הזמנו באפליקציית Yango ויש גם אפליקציה מקומית בשם ETaksi (אבל אנחנו הזמנו מיאנגו כל פעם והיינו מאוד מרוצים).
בנוסף יצא לנו לנסוע פעמיים באוטובוס Hop and off שזאת אחלה דרך לשמוע על ההסיטוריה של העיר באודיו באוטובוס וגם להגיע למקומות שאולי לא הייתם מגיעים אליהם , אנחנו גילינו בזכות האוטובוס את Beltamons שזה אזור מדהים של טבע, מפלים, גשרים ומסלולי הליכה ואופניים (מרחק של 10 דקות מהעיר). ויש גם תחבורה ציבורית של אוטובוסים שאפשר להתנייד איתם בעיר.

כרטיס סים בוילנה

הכרטיס סים ממש זול ומאוד פשוט למצוא אותו אז אני ממליצה לקנות שם כרטיס סים מקומי ולא לעשות חבילת גלישה. הכרטיס סים עלה 4 יורו ל4 ג'יגה אינטרנט וקנינו אותו בחנות נוחות במרכז העיר. כל פעם שתתקלו בחנות נוחות בשם Narvesen תדעו שתוכלו למצוא שם כרטיס סים.

כרטיס וילנה

בעיר יש הרבה מוזיאונים ודברים לעשות ואם אתם מתכננים לעשות הרבה דברים ובמחירים מוזלים או בחינם אז יש לכם אפשרות לרכוש את כרטיס וילנה של יום, יומיים או שלושה ימים ואז עם הכרטיס הזה תוכלו לקבל הנחות וכניסה חינם למקומות. למשל שייט בגונדולה עלה לנו יורו במקום שמונה יורו והאוטובוס Hop and off היה בחינם לשני מסלולים ואם רוצים שלושה מסלולים אז מוסיפים עוד 3 יורו. בקיצור משתלם מאוד לעשות את הכרטיס למי שרוצה לחקור את העיר בצורה מקיפה. בנוסף אפשר לרכוש את הכרטיס שכולל גם תחבורה ציבורית חינם.

המסלול שלנו בעיר וילנה

יום 1 : סיור בעיר, מסעדה גיאורגית, הסתובבות בעיר, מיץ תפוזים במלון, מסעדת שף

יום 2 : טיול אופניים בפארק, שייט בגונדולה, מסעדה פורטוגזית והודית,  מוזיאון אשליות, הפסקת קפה, מתחם אוכל רחוב 

יום 3: סיור אוטובוס , טיול ב Belmontas, מסעדת גריל, סיור אוטובוס נוסף,  מסעדה מקומית

יום 4: סיור לעיר טרקאי שכלל סיור בטירה,   מסעדה ליד האגם, סירת פדלים ובחזור בעיר וילנה מסעדה סינית

מסלול מפורט בוילנה  – המלצות לדברים לעשות בעיר

יום 1: סיור בעיר, מסעדה גיאורגית, הסתובבות בעיר, מיץ תפוזים במלון, מסעדת שף

התחלנו את היום בארוחת בוקר במלון Hotel Vilnia

סיור בעיר

לאחר מכן יצאנו לסיור בעיר, פעם ראשונה שיצא לנו לעשות סיור בעברית בחו"ל כי לרוב אנחנו מצטרפים לfree tours שהם סיורים בחינם (מבוססי טיפים). אבל הפעם יצא לנו לצאת לסיור פרטי של שעתיים עם המדריך דני. דני לקח אותנו לכמה נקודות ציון בעיר וסיפר לנו על ההיסטוריה של המקומות ובכלל על וילנה ואז הלכנו לשכונה היהודית שהסיור התמקד במיוחד בה. הסיור היה מרתק ולמדנו הרבה על היהדות בוילנה ועל הצדדים הפחות טובים בליטא בזמן מלחמת העולם השנייה. אם אתם רוצים סיור בעברית בעיר אז אתם יכולים להזמין סיור פרטי דרך החברה של דני Jerulita ואם אתם מחפשים להצטרף לסיור קבוצתי אז יש חברות לסיורי חינם בעיר כמו למשל FreeTour.

ארוחת צהריים במסעדה גאורגית

אחרי הסיור רצינו לאכול ארוחת צהריים, התייעצנו עם דני איפה כדאי ללכת לאכול. דני המליץ לנו על Georgian house ואמר שהיא המסעדה הגאורגית הטובה בעיר אז כמובן שהקשבנו להמלצתו. המסעדה היתה מעולה ובמיוחד אהבתי את מנת החינקלי עם הפטריות.

הסתובבות בעיר

אחרי המסעדה החלטנו להסתובב קצת בעיר ברגל. היה מאוד כיף לטייל בעיר ופשוט הלכנו סתם ללא מטרה.

מיץ תפוזים

החלטנו לחזור למלון למנוחה ואז קלטנו שיש דוכן של מיץ תפוזים ליד המלון. החלטנו לקחת מיץ ולהביא אותו למלון. ביקשנו מהמסעדה במלון כוס עם קרח ונהנינו לנו מהמיץ תפוזים במרפסת של החדר.

ארוחת ערב במסעדת שף

בטיול שלנו היינו בשתי מסעדות שף מדהימות. המסעדה הראשונה היתה Amandus והשנייה Sweet Root. בשתיהן היתה לנו ארוחת טעימות. אם אתם מחפשים מסעדה ברמה ממש גבוהה כדי לחגוג אירוע מסוים או סתם כדי להתפנק אני ממליצה בחום ללכת לאחת מהמסעדות או לשתיהן (אם מתאפשר) כי הן נחשבות לבין המסעדות הטובות ביותר בעיר ותקבלו שם חוויה קולינרית ייחודית.

יום 2 : טיול אופניים בפארק, שייט בגונדולה, מסעדה פורטוגזית והודית,  מוזיאון אשליות, הפסקת קפה, מתחם אוכל רחוב

התחלנו את הבוקר כרגיל בארוחת בוקר במלון

טיול אופניים בפארק

אחרי הארוחה החלטנו לשכור אופניים מהמלון בעלות של 3 יורו לשעה ולקחנו אותן לטיול בפארק Bernardine Park שממול למלון. הפארק הזה ממש יפה והיה כיף לרכב על האופניים שם. אם אתם פחות בקטע של אופניים אז תעשו שם טיול רגלי.

שייט בגונדולה

הסתכלנו אילו הטבות יש לכרטיס וילנה וראינו שיש שם שייט בגונדולה של 50 דקות בעיר. החלטנו לקנות דובדבנים בסופר על הדרך לשייט והלכנו למקום שממנו יוצאת הגונדולה. השייט עלה יורו במקום 8 יורו עם הכרטיס של וילנה (חשוב להביא גם את ספר הקופונים שמגיע עם הכרטיס ואת הכרטיס עצמו). היינו ארבעה אנשים בגונדולה ופשוט נהננו משייט עם מזג אוויר טוב ועם דובדבנים טעימים לנשנוש. אם בא לכם אטרקציה כיפית וקלילה זו בהחלט אופציה טובה.

ארוחת צהריים – מסעדה פורטוגזית עם נגיעות הודיות

עוד לפני הטיול ראיתי כמה המלצות למסעדה בשם Gaspars והחלטנו לתת לה הזדמנות והתברר שזאת היתה אחת המסעדות הטובות של הטיול. מי שאוהב מאכלי ים יהנה שם מאוד וגם מי שלא, ימצא מנות ממש טובות.

מוזיאון אשליות

לפני הטיול עשיתי מחקר על העיר וראיתי שיש הרבה המלצות על מוזיאון האשליות Museum of Illusions. עלות הכניסה למוזיאון היא 11 יורו ועם כרטיס וילנה היא 5 יורו. היינו במוזיאון בערך שעתיים ונהנינו ממש. הוא מתאים למבוגרים וגם לילדים ויש שם המון אשליות שידהימו אתכם. אני ממש ממליצה על המוזיאון הזה וחושבת שהוא חובה כשמבקרים בעיר.


הפסקת קפה

לאחר מכן המשכנו להסתובב בעיר ועצרנו בבית קפה כדי לשתות קפה קר. ישבנו ב Post Scriptum. אין לי המלצה מיוחדת על הקפה בו, אבל היה כיף לשבת בו בחוץ והקפה היה אחלה.

מתחם אוכל רחוב

אחרי מנוחה במלון המשכנו למתחם של משאיות אוכל רחוב שנקרא Open Kitchen יש אותו רק בימי שישי ושבת אז אם אתם בימים האלה בוילנה אל תפספסו את המתחם הזה. הוא אחלה בילוי לשעות אחר הצהריים והערב. יש שם מוזיקה ומקומות ישיבה וגם משאיות אוכל שונות כמו ויאטנמי, תורכי, המבורגרים ועוד. יש שם גם דוכן בירות ודוכן מיצים.

יום 3 : סיור אוטובוס , טיול ב Belmontas, מסעדת גריל , סיור אוטובוס נוסף,  מסעדה מקומית

התחלנו את היום בארוחת בוקר במלון

סיור אוטובוס Hop and Off

ראינו שיש בכרטיס של וילנה אפשרות לעלות לסיור באוטובוס בחינם והחלטנו שזאת אופציה טובה בגלל שזאת דרך נוספת טובה לראות את העיר וגם הייתי קצת עייפה (זה מה שקורה כשמטיילים בהריון). הלכנו לתחנה שממנה יוצא האוטובוס והתברר שפיספסנו את האוטובוס שרצינו. יש שלושה מסלולים ורצינו לקחת את המסלול האדום, אבל בגלל שהוא כבר יצא אז לקחנו את המסלול הירוק. הסתבר שהאיחור שלנו היה מעולה כי בזכות הקו הירוק הגענו למקום קסום.

אזור בלמונטאס Belmontas

נסענו עם האוטובוס בערך חצי שעה ותוך כדי הקשבנו לאודיו ושמענו על מידע על המקומות שראינו ואז הגענו לBelmontas.  כבר מהתיאור של המקום באודיו הבנו שאנחנו רוצים להישאר שם ולא להישאר באוטובוס. למי שירצה להמשיך באוטובוס אז יש אפשרות לצאת ל10 דקות הפסקה בשביל לצלום ואז להמשיך את הסיור באוטובוס. אנחנו החלטנו שנשאר שם ופשוט נחזור אחרי זה במונית (המרחק הוא 10 דקות נסיעה למרכז העיר).

האזור עצמו ממש יפהפה יש שם מפלים, גשרים ומסלולי הליכה ואופניים. בהתחלה עשינו צילומים וסתם חקרנו את האזור.

מסלול הליכה בבלמונטאס

אחרי זה עשינו מסלול הליכה של בערך שעה הליכה וראינו על הדרך אנשים שעושים פיקניקים (יש שם הרבה עצים וצמחייה אז מוצל שם ונעים לשבת ) וגם משפחות שנכנסו עם הילדים הקטנים למים הרדודים של הנהר.  יש אפשרות לעשות גם מסלול הליכה קצת יותר ארוך.

מסעדת גריל

כשסיימנו את ההליכה החלטנו לשבת לארוחת צהריים. יש באזור איזה ארבע מסעדות ובחרנו בזאת שישיבה בה היתה מול הנהר והמפלים והיה שם גריל מקצועי. מסעדת Belmontas Waterfalls מסעדת גריל ומאכלים מקומיים. רומן הזמין שם צלעות מעולות והזמנו גם סלט יווני ונקניקיות.

סיור אוטובוס מסלול אדום Hop and Off

אחרי האוכל הזמנו מונית עם אפליקציית Yango וחזרנו למלון (עלות בערך של 4 יורו). לאחר מנוחה במלון החלטנו לצאת לעוד סיור באוטובוס והפעם לקחנו את המסלול האדום. עשינו סיור של בערך שעה שבו נשארנו באוטובוס ופשוט האזנו לאודיו ושמענו על הנקודות עניין שעברנו בהם.

ארוחת ערב מסעדה מקומית

הפעם לארוחת ערב הלכנו למסעדה מקומית Leiciai. רומן עשה טעות שהוא אכל צלעות באותו יום כי היתה לנו ארוחת טעימות מלאה עם הרבה אוכל מקומי ומשביע ולרומן כבר לא היה מקום. זוהי מסעדה בעיצוב של ימי הביניים והיתה גם להקה שניגנה מוזיקה ליטאית. היתה אחלה אווירה ואם באים לארוחת הטעימות שם שעלותה 25 יורו לאדם תבואו עם הרבה מקום בבטן. הארוחה כוללת גם טעימות של 5 בירות מקומיות שונות.

יום 4 : בית קפה מהאגדות, סיור לעיר טרקאי שכלל סיור בטירה,   מסעדה ליד האגם, סירת פדלים ובחזור בעיר וילנה מסעדה סינית

בית קפה מהאגדות

באותו בוקר החלטנו לוותר על ארוחת הבוקר במלון וללכת לבית קפה Augustas ir Barbora. שקיבלתי המלצה עליו באינסטגרם  . זהו בית קפה מושלם לצילומים וגם לאוכל טעים. אני לקחתי שם ארוחת בוקר בריאה של מוזלי, מיץ טבעי וקפה ורומן לקח רק מיץ כי הוא עוד היה מלא מיום שלפני.

סיור בעיר טרקאי

אחרי הארוחת בוקר הלכנו לתחנה שממנה יצא האוטובוס לסיור לעיר טרקאי (יש סיור רק עם אודיו בלי סיור בטירה בעלות 20 יורו וסיור עם מדריכה וכולל סיור בטירה בעלות 35 יורו, יש הנחה עם כרטיס וילנה לשני סוגי הסיורים).
אנחנו עשינו את הסיור עם המדריכה. זהו סיור של חצי יום לעיר בירה הקודמת של וילנה (נסיעה של בערך 30 דקות לעיר). הסיור שלנו כלל הסעה לעיר עם מדריכה שסיפרה בדרך באנגלית על העיר, אחרי זה היה סיור בטירה עצמה עם המדריכה סיור של בערך שעה ואז היתה שעה וקצת זמן חופשי בעיר. אנחנו הבנו מהר מאוד ששעה ומשהו לא יספיקו לנו ולכן הודענו למדריכה שלא נצטרף להסעה בחזור ונחזור עצמאית.

יש אפשרות גם להגיע ברכב שכור או בתחבורה ציבורית (יש אוטובוס שמגיע מוילנה לטרקאי אבל הוא עוצר בתחנה במרחק של 2 ק"מ ממרכז העיר, ואז אפשר ללכת ברגל למרכז או לקחת מונית).

סיור בטירה

אז אחרי שהגענו לעיר טרקאי הלכנו לסיור בטירה שנבנתה במאה ה15 ומאז שוחזרה מספר פעמים. הטירה די גדולה ומומלץ להגיע עם סיור מודרך כי אחרת קשה להבין מה רואים בכל חדר. אם אתם מגיעים באופן עצמאי לטרקאי תנסו להתקשר מראש לטירה ולברר אם ניתן לתאם סיור מודרך.

ארוחת צהריים בטרקאי

לאחר הסיור בטירה הסתובבנו קצת בעיר ואז ישבנו במסעדת Bona. ישבנו ממש ליד האגם והזמנו למה ראשונה מנה מקומית שהיא סוג של מאפה ממולא במילויים שונים אני לקחתי את המילוי של הגבינה ועגבניות מיובשות וזה היה ממש מוצלח (Kibinai ). לעיקריות אני הזמנתי דג ורומן הזמין צדפות ונהננו מאוד במיוחד מהנוף על האגם והטירה.

סירת פדלים בטרקאי

בסיום הארוחה החלטנו לשכור סירת פדלים. עלות ההשכרה היא 10 יורו לשעה וזאת היתה פעילות ממש כיפית. היה חם בחוץ והתבאסנו שלא הבאנו בגדי ים כי הרבה מהאנשים ישבו עם הבגדי ים בסירה וגם נכנסו למים באזורים שקרובים לטירה ששם המים רדודים. בכלל מומלץ להביא בגדי ים, כי בלי קשר להשכרת סירת פדלים אז אפשר להכנס לאגם וזה מעולה בימים החמים של הקיץ.


בשעות אחר הצהריים רצינו לחזור חזרה למלון העדפנו להזמין מונית מאשר לקחת אוטובוס אבל לא הצלחנו למצוא מוניות פנויות באפליקציות ובסוף חזרנו עם טיול מאורגן של גיל הזהב מאיטליה.

ארוחת ערב במסעדה סינית

חזרנו די מותשים מהיום בטרקאי כי גם היה חם מאוד והחלטנו לאכול ארוחת ערב במסעדה שהיתה ממש קרובה למלון מסעדה סינית מסעדת Mian. אני הזמנתי שם נודלס ורומן הזמין מרק ושנינו היינו מרוצים.

יום למחרת חזרנו בטיסת בוקר לישראל.

אפשר לסכם את הטיול הזה כהנאה ענקית! גילינו עיר שלווה ויפה עם הרבה דברים לעשות. לפני הטיול שאלו אותו אם חמישה לילות זה לא יותר מדי והאמת שהרגשתי שלא הספקנו הרבה דברים. רצינו לבקר בכמה כנסיות שהיו ממש מרשימות מבחוץ, רצינו ללכת לעוד פארק גדול בעיר, רצינו ללכת לעוד מוזיאונים ורצינו ללכת לכמה שווקים שלא היינו בהם אה וגם יש שתי נקודות תצפית מעולות על העיר עם טיפוס במדרגות , אבל בגלל ההיריון החלטתי לוותר עליהן. בקיצור אני ממליצה להיות בעיר לפחות ארבעה ימים ואם אפשר יותר אז עוד יותר טוב.

8 תגובות בנושא “מסלול טיול מדהים של ארבעה ימים בוילנה בליטא – המלצות לדברים לעשות בעיר”

  • נופר הפוסט מקסים. השבוע אנו טסים עם הילדים לליטא. נהיה בעיקר בים הבלטי ובאגמים. יום אחד נקדיש לוילנה ויש כל כך הרבה מקומות מעניינים שנראה לי נאלץ לחזור שוב בהרכב זוגי. תודה על כל ההמלצות

  • קראתי בהנאה את הרשמים . נהניתי מהכתיבה ומהעברת החוויה. עשית לי סדר ואפשר בהחלט להיעזר במה שכתבת. תודה! שאלה: היכן רכשתם את הכרטיס התיירותי? וכיצד היה מזג האוויר בעונה הזו?

    • היי אלונה
      שמחה לשמוע 🙂
      את הכרטיס ניתן לקנות במרכז העיר במידע לתייר (יש אחד ממש מול כיכר הקתדרלה המרכזית) ואני בטוחה שיש עוד מקומות כאלה בעיר

      המזג אוויר היה חם ונעים
      היה בערך 28 מעלות במהלך היום

  • מתי היה הטיול לוילנא?

  • כייף לקרוא אותך. לא ראיתי משהו שכתבת בנוגע למחירים…

    • היי שרה 🙂 תודה רבה
      בפוסט על המסעדות ציינתי טווחי מחירים
      וכתבתי את המחירים של האטרקציות
      לגבי הלינה עלות המלון היא בסביבות 100 יורו ללילה לזוג
      טיסות זה משתנה לפי העונה ומתי מזמינים אבל מחירי כרטיסים יהיו לרוב בין 100-200 יורו לאדם

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *