מסעדות מומלצות בוילנה , ליטא – יעד קולינרי מפתיע וטעים

מאת: נופר רונן

חלק מהטיולים שעשינו נחשבו למאוד מוצלחים בגלל הצד הקולינרי. לפעמים אפילו בחירת היעדים היתה לפי האוכל שיש שם.. למשל אחת הסיבות שאנחנו מאוד אוהבים לטייל באסיה היא בגלל האוכל האסייתי המדהים. הטיול שלנו לוינה היה בהזמנה של משרד התיירות בוילנה ולפני שטסנו לשם הם שלחו לנו את התוכנית לטיול שכללה שתי מסעדות שף ומסעדה מקומית. כשבדקתי את הביקורות על המסעדות ראיתי שהן ממש מעולות אז עניין אותי לדעת איך תהיה החוויה שלנו שם. אני כבר יכולה לספר לכם שוילנה התגלתה כפנינה קולינרית שהפתיעה אותנו. הסיבה שהחלטתי לכתוב פוסט מיוחד על המסעדות שם, היא בגלל שכל מסעדה שם היתה ברמה גבוהה מאוד וטעימה ממש! בואו נגיד שחזרנו שבעים ומרוצים מהטיול ובא לי כבר לחזור לשם שוב ולנסות עוד מסעדות. הטיול שלנו היה חמישה ימים וטסנו עם חברת WizzAir.

המלצות למסעדות בוילנה – איפה לאכול בעיר

מסעדת Amandus אמאנדוס

מסעדה שבמילה אחת אתאר אותה כוואוו ובשתי מילים וואוו ענקי!!  זאת אחת המסעדות הטובות בליטא ויש סיבה שהיא נחשבת לכזאת. כל ביס שם יפתיע אתכם וכל מנה תלהיב אתכם בטעמים מיוחדים ושונים. הלכנו לשם לארוחת טעימות. אנחנו חובבים גדולים של ארוחת טעימות ואנחנו גם לא אוהבים להסתכל על התפריט לפני כי אנחנו אוהבים להיות מופתעים כל פעם מאיזה מנה יגישו לנו. לא היתה מנה במסעדה שאיכזבה והכל היה ברמה ממש גבוהה. צורת ההגשה היתה לא שגרתית וגם אחד הדברים שאהבתי זה שהשף עצמו הגיש חלק מהמנות וסיפר עליהן. השירות שם ברמה של חמישה כוכבים.

אני לא רוצה לספר לכם על המנות שאכלנו כי אני רוצה שאתם תופתעו אבל אני יכולה לספר לכם שהיה לנו מרק עם דג שעד עכשיו אני חושבת עליו. הכרזנו על המנה הזאת כהמנצחת של הארוחה והבחירה לא היתה פשוטה. אם אתם מחפשים מסעדה שתגרום לבלוטות הטעם שלכם לחגיגה ואושר, אז אני ממש ממליצה על המסעדה הזאת.

הארוחה מתחילה בשבע בערב והיא לפחות שעתיים.

היא עולה 55 יורו לאדם ועם התאמת יין 85 יורו לאדם. היא כוללת חמישה מטעמים קטנים להתחלה. שלוש מנות וקינוח יוצא דופן. אתר למסעדה ומפת הגעה.

מסעדת Sweet Root

מסעדה שהיא חוויה קולינרית של שלוש שעות של צבעים, צורות הגשה מיוחדות וטעמים מקומיים. המסעדה נמצאת ברשימה של המסעדות הטובות ביותר בוילנה. המסעדה נודעת במנות שנעשות רק מהתוצרת המקומית ולכן המנות משתנות בהתאם לעונה ולחומרי הגלם שיש.

כל מנה היא טעימה של ביס או כמה ביסים וכל מנה שונה ממש מהשנייה. תפגשו שם מנות קטנות שעשויות מהמון חומרי גלם שונים ולכן גם תחושו שילוב טעמים יחודי.

גם במסעדה הזאת השירות היה ללא דופי והאווירה היתה נהדרת. ישבנו שם מעל שלוש שעות וכל פעם היינו סקרנים לראות איך תראה המנה החדשה וממה היא תהיה עשוייה. מנה שממש אהבתי היתה של בצל ממולא בכוסמת ועוד הרבה מרכיבים שביחד יצרו טעם מתקתק וממש טעים. עוד מנה מעולה היתה של צלופח.

אמנם המנות קטנות אבל יש כל כך הרבה מנות שתאמינו לי שלא תצאו משם רעבים.

אם אתם מחפשים מסעדה שתספק לכם ערב של חוויה קולינרית מקומית מודרנית זה המקום בשבילכם. הארוחה עולה 75 יורו לאדם ותוספת של התאמת יין היא 55 יורו נוספים לאדם. הארוחה כללה 7 מנות אבל אנחנו ספרנו 15 טעימות שונות (כי יש מנות שמורכבות מכמה מנות קטנות). אתר למסעדה ומפת הגעה

לשתי המסעדות צריך להזמין מקומות מראש ואם יש לכם רגישויות למזון או מאכלים שאתם לא אוכלים יש ליידע את המסעדות יומיים לפני ההגעה.

מסעדה מקומית – מסעדת בר Leiciai

ברגע שתכנסו למסעדה הזאת תרגישו את האווירה המקומית וגם תרגישו שחזרתם בזמן לימי הביניים. תוכלו ליהנות שם ממאכלים ליטאים אותנטיים ומודרניים וליהנות ממגוון רחב של בירות מקומיות. גם שם היתה לנו ארוחת טעימות ואני כבר אומרת לכם מראש שכדאי לכם לבוא רעבים מאוד למסעדה, כי תצטרכו הרבה מקום לכל האוכל והבירות.

הארוחה התחילה בפלטת גבינות ונקניקים מקומיים וסלט הרינג. לאחר מכן קיבלנו מרק סלק קר (מנה ליטאית מפורסמת במיוחד בימי הקיץ החמים) , ואחרי זה קיבלנו כמה מנות עיקריות כמו תפוחי אדמה במילויים שונים (גם מנה ליטאית מפורסמת).

הארוחה כללה 5 טעימות של בירות מקומיות ובסוף גם קינוח מקומי. בשלב הקינוחים היינו כבר שבעים ביותר אבל ראיתי בתפריט שלהם שיש להם גם פאי שהם מכינים במקום ובאותו היום היה להם פאי של פירות יער ויוגורט. לא יכלתי לוותר על לטעום אותו. אז ביקשנו שבנוסף לקינוח שלהם שהוא יוציאו לנו גם את הפאי ואני חייבת להגיד שזה היה אחד הפאים הטובים שאכלתי. אז גם אם אתם כבר מלאים מומלץ לנסות את הפאי.

הארוחה עולה כ25 יורו לאדם. בהחלט מסעדה ששווה להגיע אליה כדי לטעום את האוכל הליטאי . אתר למסעדה ומפת הגעה

מסעדה פורטוגזית עם נגיעות הודיות – מסעדת Gaspars

אחת המסעדות שהכי אהבנו בטיול והאמת שרצינו לחזור אליה עוד פעם אבל לצערי לא הספקנו. אם אתם חובבי מאכלי ים אני ממליצה בחום ללכת אליה. יש להם מנות סופר טעימות עם מרכיבים טריים ומחירים טובים.

אנחנו לקחנו שם שלוש מנות ראשונות ומנה עיקרית לחלוק בינינו. לראשונות הזמנו מרק סרטנים שהיה מדהים עם טעמים עדינים, מנת שרימפס שנגמרה מהר מדי מרוב שהיתה טעימה , היא היתה קצת חריפה וחמצמצה ומנת עוף טיקה ביוגורט שהיתה גם מעולה, אבל שתי המנות האחרות היו יותר מיוחדות לדעתינו.

למנה עיקרית הזמנו מנת תמנון שהיתה מנת התמנון הכי טובה שאכלתי אי פעם. התמנון היה רך והרוטב מעולה! בקיצור המסעדה הזאת השאירה לנו טעם של עוד ואני חושבת שהיא בגדר של מסעדה שחובה לבקר בה למי שנמצא בוילנה.

טווח המחירים של המנות הראשונות היה בין 4-11 יורו והמנות העיקריות היה בין 11-46 יורו. היתה להם גם מנת קארי שהיא מנת הדגל שלצערי לא יצא לנו לטעום כי כבר היינו שבעים. אתר למסעדה ומפת הגעה

מסעדה גיאורגית Georgian house

למסעדה הזאת קיבלנו המלצה מהמדריך שלנו דני שעשה לנו סיור בעיר. רצינו המלצה למסעדה גיאורגית כי ראינו שיש הרבה כאלה בעיר והוא אמר שהיא הכי טובה. האמת שלא ניסינו עוד מסעדות גיאורגיות שם, אבל היא היתה כזאת טובה שגם לא היה צורך לחפש עוד. הזמנו שם סלט עם גבינת עזים גיאורגית שהיה מרענן ומוצלח. אחרי זה אני הזמנתי חינקלי (כיסונים גיאורגים) במילוי פטריות ורומן הזמין במילוי בשר. אני חושבת שהמילוי פטריות היה יוצא מן הכלל. ממליצה לכם ללכת למסעדה הזאת במיוחד בשביל החינקלי הזה. רומן הזמין בנוסף גם שיפוד של כבש שהיה ענקי והוא היה מאוד מרוצה ממנו, אבל היה צריך להתאמץ כדי לסיים אותו כי החינקלי היה משביע (חמישה כיסונים גדולים). בנוסף הזמנו לימונדה גיאורגית שהיה לה צבע של ירוק זרחני והטעם שלה הזכיר ליקריץ. אני פחות התלהבתי מהטעם אבל אולי אתם תחשבו שהוא נחמד.

מנת חינקלי עלתה בסביבות ה7 יורו, סלט בסביבות 7 יורו והשיפוד בסביבות ה15 יורו. קישור לאתר ומפת הגעה

מסעדה סינית Mian

המסעדה הזאת היתה כ50 מ' מהמלון שלנו Hotel Vilnia. בערב האחרון שלנו עברנו שם בדרך למלון ואז היו ריחות כאלה טובים שהחלטנו ששם נאכל ארוחת ערב. היו הרבה מנות בתפריט שנשמעו טוב, אבל אני החלטתי ללכת על נודלס מוקפץ עם בקר ורומן לקח מרק עם נודלס ובקר. שתי המנות היו ממש טעימות ומשביעות והנודלס עצמו היה עשוי ממש טוב. המחיר של הנודלס והמרק היו בסביבות 7 יורו למנה. למי שבא אוכל סיני איכותי ולא ג'אנק פוד אז זאת מסעדה מומלצת. יש להם בתפריט גם לחמניות באו (לחמניות מאודות במילויים שונים) וספרינג רולס.  קישור לאתר ומפת הגעה .

מסעדת גריל Belmontas Waterfalls

המסעדה הזאת נמצאת במקום קסום שנקרא Belmonto. במרחק של 10 דקות נסיעה ממרכז העיר תגיעו למקום מושלם עם מפלים, מסלולי הליכה, גשרים, הרבה טבע ומסעדות שונות. אנחנו העברנו שם חצי יום ועשינו גם מסלול הליכה קצר ולצהריים ישבנו במסעדה עם נוף למפל. זוהי מסעדה שמתמחה בגריל ומאכלים ליטאיים. רומן הזמין צלעות שהיו מתובלות מעולה (אני לרוב לא אוהבת צלעות ואת אלה ממש אהבתי). הזמנו גם סלט יווני שהיה טוב ואני הזמנתי מנת נקניקיות (זאת היתה מנת ילדים אבל היא היתה גדולה וטעימה). אם אתם נמצאים באיזור אז זאת יכולה להיות אחלה אופציה לארוחת צהריים או ערב. טווח המחירים של המנות העיקריות היה בסביבות ה10 יורו. קישור לאתר ומפת הגעה

מתחם של משאיות אוכל רחוב Open Kitchen

בימי שישי ושבת מהשעה ארבע עד עשר בערך יש מתחם של אוכל רחוב. במתחם יש גם מוזיקה ומקומות ישיבה רבים. תוכלו למצוא שם המבורגרים, בירות, אוכל ויאטנמי, אוכל תורכי ועוד. אין שם מבחר גדול מדי אבל גם אין יותר מדי אנשים וזה בהחלט מקום שכיף להגיע אליו לארוחת ערב או סתם לנשנוש ולהעביר שם את הזמן עם מוזיקה נחמדה ואווירה כיפית. המחירים שם זולים , למשל תוכלו למצוא שם מנת צ'יפס בשני יורו או מרק פו ויאטנמי ב5 יורו.  קישור לאתר ומפת הגעה

בית קפה מהאגדות Augustas ir Barbora

בית קפה שהגענו אליו בעקבות המלצה שקיבלנו עליו באינסטגרם. אחרי שנכנסתי לראות תמונות של הבית קפה וקראתי ביקורות ידעתי שאנחנו חייבים ללכת אליו גם בשביל התמונות וגם בשביל האוכל. ההמלצה התבררה כמעולה כי הבית קפה היה מקסים. הגענו לשם לארוחת בוקר קלילה ואני לקחתי את הארוחת בוקר בריאות שכללה מיץ טבעי, קפה ומוזלי עם יוגורט, פירות וגרנולה. מאוד אהבתי את הארוחה והפירות היו טריים והגרנולה קראנצ'ית ולא מתוקה מדי. אני חושבת שזה אחלה מקום לבוא אליו בשביל ארוחת בוקר או בשביל קפה ומאפה אחר הצהריים. יש שם עוגות, מאפים וכריכים. בהחלט שווה ביקור במיוחד למי שמחפש מקום שמצטלם טוב לאינסטגרם. קישור לבית קפה ומפת הגעה

כפי שאתם יכולים לראות היה לנו הספק גדול של מסעדות בארבעה וחצי ימים שהיינו שם, זה מה שקורה שמטיילים יחד אישה בהריון בשליש השני וגבר גבוה שאוהב לאכול בלי סוף 🙂 כל מסעדה שהיינו בה היתה להיט ולכן הכרזנו על וילנה כאחד היעדים המפתיעים בתחום הקולינרי.

אם אתם מחפשים ארוחה לאירוע מיוחד או סתם כדי להתפנק אז המסעדות שף היו מדהימות! אם בא לכם מסעדה ברמה גבוהה מאוד ובהוצאה לא כזאת גדולה אז Gaspars תהיה מושלמת לכך ואני ממליצה גם ללכת לאכול את החינקלי במסעדה הגיאורגית וללכת לOpen kitchen אם אתם נמצאים שם בשישי או שבת.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *