מסעדות מומלצות בקובנה – עיר עם מגוון קולינרי מדהים

מאת: נופר רונן

בסוף חודש אוקטובר יצא לי לנסוע לטיול בעיר קובנה. נסעתי לטיול הזה בעקבות הזמנה שקיבלתי מבלוגרית טיולים מקסימה ששמה מיכל שהוזמנה לטיול בעיר ע"ל לשכת התיירות של קובנה ויכלה לצרף עוד בלוגר איתה לנסיעה.

לשכת התיירות תיכננה לנו טיול מהמם ביותר והאמת שבכל יום אכלנו בשתי מסעדות ממש טובות ולכן החלטתי לכתוב פוסט שלם שמוקדש למסעדות שהיינו בהן כי באמת כל אחת ואחת מהן היתה מוצלחת. ממליצה לכם לבוא רעבים לטיול הזה 🙂
אנחנו ישנו במלון  Best Western Santaka במיקום מעולה שממנו היה ניתן להגיע לכל המסעדות ברגל (מלבד המסעדה במנזר שנמצאת מחוץ למרכז העיר)

מסעדות מומלצות בקובנה

מסעדה גורמה DIA

למסעדה הזאת הגענו ביום השלישי שלנו לטיול לארוחת צהריים, האמת שאני ממליצה עליה כמסעדה לארוחת ערב כי היא מסעדת גורמה שמתאימה לארוחת ערב רומנטית או סתם ערב לארוחה ברמה גבוהה עם החברים. השירות במסעדה הזאת היה השירות הכי טוב שהיה לנו בטיול והמלצר שלנו היה ממש מקסים. אמנם זאת מסעדת גורמה אבל המחירים לא כאלה יקרים . מנות ראשונות היו בסביבות ה-6-12 יורו והמנות העיקריות היו בסביבות 10-20 יורו.

למנות ראשונות אני ומיכל החלטנו לחלוק שלוש מנות. לקחנו מנת רביולי (שהם מכינים שם ) במילוי בשר ברוטב כמהין, מנת טטיאקי שזהו טרטר טונה ומנת פתיחה של שלושה טייגר שרימפס במעטפת שערות קדאיף. שלושת המנות היו כאלה טעימות שהיה לי קשה להפסיק לאכול מהן. בסופו של דבר ברביולי פרשתי כי ידעתי שיש לי עוד מנה עיקרית ורציתי להשאיר לה מקום.

למנות עיקריות אני הזמנתי מנת תמנון עם קרם סלק ויוגורט ומיכל הזמינה מנת סלמון. שתינו היינו מרוצות מהמנות והאמת שזאת היתה אחת ממנות התמנון הכי טובות שאכלתי. רמת העשייה היתה מושלמת והקרם סלק עם היוגורט ממש הוסיף למנה.
לקינוח החלטנו להזמין עוגת גבינה בציפוי שוקולד עם כדור גלידת קרמל מלוחה (יאמי) וקפוצ'ינו. הקינוח היה מעולה ושמחתי ככה לסיים את הארוחה.

כתובת מסעדה  Maironio g. 9,, קישור לאתר , מפת הגעה

מסעדת המנזר Monte Pacis

זוהי מסעדה שנמצאת במיקום קצת מרוחק ממרכז העיר אך בקיץ יש אוטובוס שמגיע עד אליה ואם אתם נוסעים בחורף אז תוכלו לקחת מונית או לשכור רכב ולנסוע לשם. המסעדה הזאת נמצאת בתוך מנזר שהוא עכשיו משמש גם כמלון 4 כוכבים (דרך אגב נראה לי שווה להעביר שם לילה למי שמחפש בילוי רומנטי שקט באזור מקסים).

הגענו למסעדה בשעות הצהריים אני, מיכל והמדריך שלנו לינס. המסעדה היא גם סוג של מסעדת גורמה ואין בה הרבה שולחנות. קיבלנו תפריט מובנה שבו היה אפשר לבחור לפתיחה מרק בטטה או טרטר בשר . מנה עיקרית של בשר או דג וקינוח. כולנו בחרנו במרק בטטה להתחלה ומנת דג למנה עיקרית.

המרק בטטה היה טעים  להפליא והאמת שגם מאוד משביע.  (מקווה שיהיה אותו גם כשאתם תלכו כי התפריט שם משתנה כל הזמן, אבל לינס אמר שיצא לו לאכול שם כמה פעמים וכל המנות היו תמיד ממש טובות). מנת הדג הוגשה עם ירקות צלויים שהיו ממש טעימים וזאת היתה מנה קלילה וטובה.

הקינוח היה אגס ביין וגלידת ניל וקיבלנו גם תה ירוק. הקינוח היה דרך מעולה לסיים ארוחה כזאת הוא גם היה קליל וגם ממש טעים ובקיצור זאת היתה ארוחה של שלוש מנות לא כבדות אך משביעות ואין לי ספק שאחזור לשם שוב כשאהיה בקובנה.

כתובת מסעדה Tito Masiulio gatvė 31, קישור לאתר , מפת הגעה

מסעדת העוף Vista Puode

מסעדה ביתית שפירוש השם שלה זה עוף בסיר. רוב המנות מבוססות על עוף אז אם אתם חובבי עוף בטוח תאהבו אותה ממש והאמת שגם לצמחונים אפשר למצוא בה מנות. לא יצא לנו לנסות את הקינוחים אבל ראינו זוג שהזמין לידינו והם נראו טוב.

אני הזמנתי מנת פתיחה של לחם עם עוף, מיונז ואגסים . מנת פתיחה היתה ממש כיפית וקלה והיתה פתיחה טובה לארוחה.. מיכל הזמינה מרק ברושט והיא גם מאוד אהבה אותו.

לעיקרית אני הזמנתי סלט עם חמוציות וגבינה ומיכל הזמינה סוג של עוגה שנחשבת למנה עיקרית והיא עשויה מהגבינה המקומית שלהם (ולכן הזכירה עוגת גבינה בטעם ובנראות).

מה שאהבתי במיוחד במסעדה זה את האווירה בה, מסעדה עם עיצוב מקסים שפשוט גורם לך לרצות להישאר בה שעות.

כתובת מסעדה S. Daukanto g. 23, קישור לאתר , מפת הגעה

מסעדת גורמה ליטאי Uoksas

זאת היתה המסעדה שפתחה לנו את הטיול. נחתנו אחר הצהריים ואחרי צ'ק אין למלון הלכנו למסעדה הזאת לארוחת ערב. זאת היתה התחלה מעולה לטיול מעולה.

הארוחה שלנו היתה ארוחה מובנית של 4 מנות והיא מבוססת על מטבח ליטאי מודרני. אחרי כל מנה שהוגשה שלנו הגיע השף שהסביר לנו על המנה. המנות היו מיוחדות וכל מנה היתה שילוב של כמה טעמים וכמה סוגי חומרי גלם. אני לא זוכרת מה כל מנה הכילה מאחר שמדובר בהרבה דברים אבל אני יכולה לספר לכן שכל מנה היתה ממש טעימה וצורת ההגשה היתה מקסימה.

למנת פתיחה קיבלנו דג מקרל, לאחר מכן טרטר , למנה עיקרית דג ולקינוח מנת דלעת בורלה. כמובן שגם הזמנו יין לבן והאמת שבכל מסעדה הזמנתי גם יין כי אם כבר אנחנו בחופשה קולינרית אז גם חייבים יין שיתלווה לכל ארוחה :).

הקינוח של הדלעת היה אחד הקינוחים היפים שראיתי והאמת שהוא גם היה טעים מאוד. לא יודעת אם יצא לכם לנסות אותו אבל אם כן הרווחתם.

כתובת מסעדה  Maironio g. 28, קישור לאתר , מפת הגעה

מסעדת בשר ציידים –  Medžiotojų užeiga

זוהי המסעדה שהיתה לנו ביום שני כמסעדה לארוחת ערב. היא נמצאת ממש ליד בניין העיירה בעיר העתיקה וזוהי מסעדה שמתאימה לחובבי הבשר. אני חייבת להודות שאני ומיכל הגענו לשם אחרי שהיינו מלאות עוד מארוחת הצהריים במנזר ולא היינו במצב של להזמין מנות בשר. לכן החלטנו לחלוק שלוש מנות ראשונות ולהזמין יין. אז אין לי חוות דעת לגבי הבשר שם אבל לפי הביקורות על המסעדה אז בטוח שווה לנסות אותה.

המנות הראשונות שהזמנו היו מוצלחות מאוד. הזמנו סלט קיסר עם שרימפס, דג הרינג ומנת סלמון. הזמנו כרגיל יין לבן והאמת שממש נהננו מהארוחה הזאת. המחירים של המסעדה סבירים ביותר והמסעדה מתאימה גם לארוחת צהריים וגם לארוחת ערב.

אם יצא לכם לאכול שם אשמח לשמוע מה חשבתם על מנות הבשר שלהם.

כתובת מסעדה Rotušės a. 10, קישור לאתר , מפת הגעה

מסעדה יפנית Rezisierius

האמת שזו מסעדה שלא הופיעה בתוכנית טיול שלנו אבל החלטנו ללכת אליה בערב החופשי שהיה לנו. התחשק לנו משהו אסייתי וברגע שנתקלנו במסעדה הזאת ידענו שהיא תהיה המסעדה שלנו לארוחת ערב. המסעדה היתה ממש חמודה ואינטימית. החלטנו לחלוק שתי ראשונות של שני רולים של סושי ויין. עלות הארוחה יצאה בסביבות ה-30 יורו לשתינו ככה שזה היה סביר ביותר.

הזמנו לראשונות מרק מיסו ירקות לכל אחת ודמפלינגס עוף עם ירקות. שתי המנות היו טובות. בסושי הזמנו רול עם סלמון ורול עם שרימפס וממש אהבנו אותם. זה לא היה הסושי ברמה הכי גבוהה שיצא לי לאכול אבל בהחלט היה סושי איכותי טעים.

קחו בחשבון שלמנות הסושי לקח הרבה זמן להיות מוכנות. בסביבות ה-45 דקות. יכול להיות שסתם נפלנו על יום איטי יותר אבל יכול להיות שזה ככה תמיד ולכן כדאי לבוא לשם לא רעבים מדי וגם להזמין מנות ראשונות ולא רק סושי, כי המנות הראשונות יצאו מהר.

כתובת מסעדה Vilniaus g. 10, קישור לאתר , מפת הגעה

מסעדה באיצטדיון של הכדורסל Sala restaurant

זוהי מסעדה ששווה ביקור במידה ויוצא לכם ללכת למשחק כדורסל בזמן הביקור שלכם בעיר (במידה ויש משחק בזמן שאתם שם אני ממש!! ממליצה ללכת אליו, גם אם אתם לא חובבי כדורסל אתם תעופו על האווירה שיש שם, העיר קובנה היא עיר של כדורסל!).

בקיצור לפני המשחק היתה לנו הזמנה למסעדה בארנה (טיפ :הכניסה למסעדה היא בצד האחורי של הארנה , טיפה קשה למצוא אותה אבל תלכו מאחורי הארנה וכשיש מדרגות אל תעלו עליהן , אלא תעקפו אותן והכניסה תהיה בהמשך).

מומלץ להזמין מקומות מראש מאחר שזוהי מסעדה לא גדולה במיוחד ויש ביקוש גבוה לשם בערב של משחק. אנחנו החלטנו לאכול משהו קליל ואני לראשונה הזמנתי קרפצ'יו בשר שהיה מוצלח ומיכל הזמינה שיפודי סלמון. לעיקריות אני הזמנתי סלט קיסרי עם שרימפס ומיכל הזמינה סלט שהיה שילוב ירקות ופירות. הסלט שלי היה טעים אך לטעמי עם יותר מדי רוטב (אני לרוב מבקשת רוטב בצד, בגלל שאני פחות אוהבת הרבה רוטב ולצערי הפעם שכחתי לבקש זאת), הסלט של מיכל היה קליל יותר והיא ממש התלהבה ממנו.

כתובת מסעדה Karaliaus Mindaugo pr. 50 , קישור לאתר , מפת הגעה

2 תגובות בנושא “מסעדות מומלצות בקובנה – עיר עם מגוון קולינרי מדהים”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *