מעיינות מלח בסיביו רומניה אוקנה סיביולוי – חוויה מרפאת לגוף ולנפש

מאת: נופר רונן

כשהגענו לעיר סיביו ברומניה היה חם מאוד, בערך 32 מעלות (אמצע אוגוסט). מצאנו טיסה זולה לעיר סיביו ושם ישנו בדירת Airbnb .מאחר שהיו לנו שבעה ימי טיול החלטנו שזה יהיה רעיון טוב לחפש איזשהי פעילות שקשורה במים, אחרי כמה חיפושים מצאנו את אוקנה סיביולוי Ocna Sibiuliu. מדובר באתר נופש שיש בו מעיינות מלח ומעיינות בוץ. מליחות מי המלח שם היא פי 5 מים רגיל (אבל פחות מים המלח) והמקום הזה נודע בשל יכולת הריפוי שלו גם ממי המלח וגם מהבוץ.

זאת היתה נשמעת לנו אופציה טובה והחלטנו לנסוע לשם.

קצת מידע על אוקנה סיביולוי

נקרא גם "חוף הים של טרנסילבניה", אתר הנופש של המקומיים (Ocna Sibiului) נמצא במרחק של 17 ק"מ מהעיר סיביו. אזור מוקף גבעות מכוסות יערות אלון.

איך מגיעים למעיינות המלח באוקנה סיביולוי

אנחנו שכרנו רכב דרך  חברת Autonom (ניתן להשוות מחירים בין סוכנויות רכב שונות דרך מנוע החיפוש הישראלי פאפם פאפם). הנסיעה לשם די קצרה מהעיר ותוך 25 דקות הגענו. אפשר גם לקחת לשם מונית בעלות של בערך 50 ליי לכיוון, אז זאת גם אפשרות טובה. מפת הגעה.

למי מתאימים המעיינות?

לכולם. ראינו שם משפחות עם ילדים ותינוקות, מבוגרים וצעירים.

מה עלות הכניסה למתחם?

אנחנו שילמנו 25 ליי למבוגר

איפה מחנים את הרכב?

אם מגיעים עם רכב יש הרבה אזורי חנייה ממש קרובים לכניסה. עלות החנייה ליום היא 5 ליי ככה שזה ממש זול ואין בעיה למצוא שם חנייה. יש גם כאלה שהחנו בצד הדרך.

מה יש באוקנה סיביולוי?

יש מספר מעיינות מלח וגם מעיינות בוץ (בכל המעיינות יש בוץ בקרקעית, אבל יש שתי מעיינות עם מעט מים והמון בוץ ושם מורחים את הבוץ). יש המון דוכני אוכל וקינוחים כמו קרפ וגלידה ומתחמים של אוכל מוכן. יש מדשאות והרבה מיטות שיזוף. יש דוכנים שבהם מוכרים מגבות, מזרונים, אבובים ועוד.

יש שם גם בתי נופש להשכרה אז אם אתם רוצים להיות שם כמה ימים זה גם אפשרי.

טיפ: מומלץ להגיע מוקדם על מנת לתפוס כיסאות נוח. אנחנו הגענו בסביבות 11 והכל היה תפוס.

טיפ נוסף : אם מורחים בוץ חייבים להתקלח במלתחות לפני שנכנסים למעיינות הרגילים (אחרת יכעסו עליכם)מומלץ להגיע עם בגד ים כבר עליכם.

החוויה שלנו באוקנה סיביולוי Ocna Sibiului

בהתחלה כשהגענו למקום היינו קצת בשוק. המקום היה עמוס באנשים (למרות שזה היה באמצע שבוע) ורובם היו מקומיים. לא מצאנו כסאות פנויים וגם לא היינו עם בגדי הים עלינו, אז התחלנו לחפש איפה יש מלתחות להחליף בגדים. אחרי שיצאנו מהשוק החלטנו ללכת למעיין הכי רחוק ושם ראינו שפחות עמוס. ברגע שנכנסנו למים כל כך נהנינו ומהר מאוד שכחנו שבהתחלה נרתעינו קצת מהמקום. ניתן בקלות לצוף במים ובגלל שהמים ממש רגועים ופחות מלוחים מים המלח אפשר היה להיות בהם שעות.

בשלב מסויים יצאנו מהמים והלכנו לחפש משהו לאכול. היו הרבה אפשרויות לאוכל והרבה אזורי ישיבה מוצלים.

יש גם בר של משקאות שבו קנינו מיץ סחוט של אשכוליות ותפוזים. המחירים ממש סבירים וארוחת צהריים של מנה עיקרית עם תוספת ומרק עלתה בסביבות 30 ליי. קרפ עלה 5 ליי ומיץ סחוט במקום 10 ליי.

הערות על אוקנה סיביולוי

אל תבהלו מזה שהמקום עמוס במקומיים, למרות שיש הרבה אנשים היה ממש שקט ומרגיע והעברנו שם יום שלם במים ובחוץ וממש נהנינו.. חוויה מומלצת לכולם ובמרחק ממש קצר מהעיר סיביו.

7 תגובות בנושא “מעיינות מלח בסיביו רומניה אוקנה סיביולוי – חוויה מרפאת לגוף ולנפש”

  • פוסט מעולה , פירוט נרחב ומועיל! תודה רבה! נלך לבדוק את המקום בקרוב … ☺

  • איזה יופי! פוסט מעולה שבא בדיוק בזמן-אני טסה עוד שלושה שבועות לסיביו ברומניה,את חושבת שעדיין יהיה ניתן להיכנס למעיינות הללו או שכבר יהיה קר מדי? :\

    • איזה כיף לשמוע 🙂 קשה לדעת… המזג אוויר שם עלול להשתנות מאוד בזמן הזה אבל יכול להיות שזה יהיה עדיין אפשרי להכנס .. אם יהיה יחסית חם אז שווה לנסות להגיע לשם. זה רק חצי שעה נסיעה מסיביו

  • מה אמור להיות מזג האוויר באמצע ספטמבר?
    האם המים שם קרים?

    • קשה לדעת.. יכול להיות שעדיין יהיה חם ויהיה נעים להכנס למים ויכול להיות שיהיה כבר קר
      הכי טוב זה לבדוק יום לפני מה הטמפ' ולהחליט
      גם יש כאלה שמסוגלים להכנס למים קרים וכאלה שלא.. זה אינדיבידואלי
      הנסיעה היא רק חצי שעה מסיביו אז מקסימום חוזרים אם רואים שקר מדי

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *