לפני הטיסה לבודפשט עם אמא שלי החלטתי לחפש לנו סיור אוכל איכותי. אני מאוד אוהבת לעשות סיורי אוכל, כי זאת דרך מעולה לראות את העיר, לטעום אוכל מקומי וללמוד על ההיסטוריה והתרבות של האזור. אחרי חיפושים רבים מצאתי את חברת Taste Hungary שמציעה סיור ששמו  Culinary walk שנראה סופר מושקע והחלטתי שזה יתאים לנו מאוד לטיול. הסיור כלל גם סיור בשוק הגדול, סיור בעיר וגם טעימות יין.

אני יכולה כבר לסכם לכם ולהגיד שבאמת הוא היה ממש מוצלח.

הוא אמור היה להיות ארבע שעות ובסוף היה כמעט 5 שעות וללא ספק זהו סיור האוכל המקיף ביותר שיצא לי להיות בו ושכלל הכי הרבה דברים. אני ממליצה להשאיר לכם חצי יום פנוי לסיור כי יש מצב שאחריו תרצו ללכת לנוח קצת . הסיור היה ממש כיפי וג'ו'רג' המדריך היה מקסים ביותר. הקבוצה שלנו גם היתה ממש נחמדה וסיימנו את הסיור בהרגשה שיצא לנו לחוות וללמוד הרבה על בודפשט.

סיור האוכל בבודפשט

מתחילים בסיור בשוק

עשינו את הסיור ביום שבת (אמצע חודש אוקטובר)  והסיור התחיל בשוק הגדול בשעה 10:00. נפגשנו עם המדריך ג'ורג' ושאר הקבוצה. עוד שני זוגות ובחורה וכולם היו מארצות הברית. כל אחד מאיתנו קיבל בקבוק מים והתחלנו את הסיור.

בתחנה הראשונה עצרנו למשקה שעשוי מ47 תבלינים וצמחים, האמת שהוא ממש חזק והיה לו טעם של סירופ אבל הוא אמור להיות מאוד בריא אז שתינו ממנו. כדי להעביר את הטעם שלו קיבלנו לטעום לנגוס. מאכל הונגרי מפורסם שנראה כמו סופגניה מעוכה ושמים עליה תוספות מתוקות או מלוחות, אנחנו קיבלנו את הסגנון המסורתי עם גבינת שמנת וגבינה מגורדת מעל .

משם המשכנו לסיור מקיף בשוק. היינו בשוק בערך שעתיים וג'ורג' עצר ליד דוכנים נבחרים וסיפר לנו סיפורים על ההיסטוריה של כל מאכל ולמה כיום אוכלים אותו בהונגריה. הנה שני סיפורים קצרצרים, בעבר סוכר היה ממש יקר ורק העשירים יכלו להרשות לעצמם להשתמש בו אז הענייים חיפשו פתרונות להמתקה זולים יותר ולכן החלו להשתמש בדבש. וגם למשל הנקניק מחזיר אמור להיות לבן או אפור אבל בהונגריה הוא אדום. למה? בגלל הפפריקה האדומה הידועה של הונגריה. מלבד זה שהיא מעניקה טעם מיוחד לנקניק היא גם עוזרת לשימור שלו וגם מחסלת חיידקים.

עברנו בין דוכני בשר, תבלינים, צמחים, גבינות ועוד. בשלב מסויים עצרנו לטעימות של נקניקים. כל אחד קיבל צלחת עם הרבה סוגי נקניקים וג'ורג' הסביר על כל סוג לפני שטעמנו אותו. משם ירדנו לקומת המרתף (ידעתם שיש כזאת? מסתבר שיש לשוק 3 קומות ולרוב אנשים מכירים רק שתי קומות). בקומת המרתף יש דגים וחמוצים ואם אתם אוהבים חמוצים אז כדאי שלא תפספסו את הקומה הזאת.

בהתחלה עצרנו ליד מפה של הונגריה וגיליתי שהונגריה נחשבת לאחת מיצרניות היין הטובות שיש. רוב האנשים לא מודעים לכך כי בהונגריה משתמשים ביין לצריכה מקומית וכמעט ולא מייצאים אותו למדינות אחרות. יש להם 22 אזורים שונים לייצור יין! אחרי זה טעמנו חמוצים שונים (יאמי). אני ממש אוהבת חמוצים והיו שם חמוצים מיוחדים כמו של בצל שאלוט ושל שזיף.

סיור אוכל בעיר

סיימנו עם הסיור בשוק והמשכנו את הסיור בעיר. יצא לנו מזג אוויר מושלם של יום שמשי ונעים והיה ממש כיף ללכת ברחובות העיר. ג'ורג' לקח אותנו בסמטאות יפות ופחות מתויירות ובשלב מסויים עצרנו לטעימות של שוקולד גורמה בטעמים שונים ומיוחדים כמו שוקולד עם הל, שוקולד משמש ופסיפלורה ועוד. כל אחד בחר שני שוקולדים לטעימה.

משם המשכנו למסעדה הונגרית מקומית ואכלנו כמו ההונגרים בחוץ בעמידה ליד שולחן ארוך 🙂
התחלנו את הארוחה במרק הונגרי עם בשר וגזר ותפוחי אדמה וכמובן הרבה פפריקה . לאחר מכן ג'ורג' הביא צלחות גדולות עם הרבה סוגי בשרים ותוספות וכל פעם מזג לנו לצלחת משהו אחר וסיפר לנו את הסיפור מאחורי המנה שאכלנו ואיך מכינים אותה. היו שלושה סוגי נקניקיות , שניצלף רולדת עוף ממולאת בגבינה, פירה, סלט כרוב וחרדל. בנוסף שתינו בירה מקומית. מיותר לציין שכבר בשלב הזה כולנו היינו כבר ממש שבעים.

קפה יוקרתי

אחרי הארוחה הטובה והענקית הלכנו לבית קפה יוקרתי שפעם היו מגיעים אליו סופרים ויוצרים וגם היו עושים שם פגישות עסקיות. בית הקפה הזה נודע בזכות העיצוב המרשים שלו והעוגות ההונגריות הטובות.

ישבנו בשולחן וכל אחד הזמין מהמלצר איזה קפה שהוא רצה. בנוסף לקפה קיבלנו שתי עוגות. אני ויתרתי על שלב העוגות כי הרגשתי ממש שבעה ואני חייבת להודות שאני פחות אוהבת עוגות מהסוג הזה (כן אני יודעת שאני בין היחידים שפחות אוהבים אותם אבל אני מעדיפה עוגות פשוטות כמו עוגת גבינה או תפוחים).

טעימות יין וגבינות

כן אני עדיין מדברת על אותו סיור אוכל 🙂 אחרי הקפה המשכנו למרתף יינות יפה ושם היו מסודרים לנו שלוש כוסות ליין , צלחות עם שלוש גבינות שונות, מטבל של שמן דלעת ושני לחמים. בהתחלה אחד הסומלייה מזג לנו יין אדום ויין לבן והסביר לנו איזה גבינה מתאימה לאיזה יין ואז הוא סיפר לנו על עולם היין ההונגרי. הוא הראה לנו מפה של האזורים וסיפר על ההתמחות של כל איזור. מסתבר שהתחילו לייצר יין כבר במאה הראשונה בהונגריה (יכול להיות שלפני אבל אין עדויות לכך).

היין האחרון שקיבלנו היה יין מתוק מאזור Tokaji. זהו האזור היחיד שמייצר את היין הזה כי מדובר בעבודה פיזית מאוד קשה של איסוף ידני של הענבים המתאימים אחד אחד. היין הזה מפורסם בגלל המלך לואיס ה15 שטעם אותו והכתיר אותו כ"יין של המלכים". זה הפך אותו ליין מפורסם בכל העולם והוא בין היינות ההונגרים היחידים שכן מיוצאים למדינות אחרות.

אני פחות מתחברת ליין מתוק אבל האדום והלבן היו מעולים. האמת שממש אהבתי את היין האדום והגבינה המעושנת ולשמחתי בסוף הסיור אפשר היה לרכוש אותם שם וגם קיבלנו 10% הנחה על כל המוצרים במרתף יינות. אז בסוף הסיור עשיתי קניות שם של בקבוק יין, גבינות, פפריקה ושמן דלעת 🙂

בקיצור כפי שבטח כבר יצא לכם להבין הסיור שעשינו היה ממש נרחב. הוא אמנם לא סיור זול אבל אני חושבת שבהחלט מקבלים תמורה למחיר . הרגשתי שהייתי בשלושה סיורים ולא בסיור אחד. הסיור בשוק עם שלוש טעימות של אוכל, לאחר מכן היה את הסיור בעיר עם השוקולדים, ארוחה הונגרית מלאה וקפה עם עוגות ולבסוף היה את טעימות היין והגבינות.

אם אתם מחפשים סיור חוויתי , קולינרי ועם המון מידע היסטורי וסיפורים על התרבות ההונגרית אני בטוחה שהסיור הזה יעמוד בציפיות שלכם ואפילו יותר.

הערות על סיור האוכל

• ממליצה לא לאכול ארוחת בוקר לפני הסיור או לאכול משהו ממש קטן כי הסיור הזה מלאא באוכל 🙂
  • לבוא עם נעליים נוחות להליכה
  • לא לעשות תוכניות גדולות לאחרי הסיור כי סביר להניח שתהיו עייפים מדי לפעילות שדורשת מאמץ או הרבה הליכה.
  • אם יש לכם רגישויות או אלרגיות תעדכנו את החברה לפני. אמא שלי למשל לא אוכלת חזיר אז עידכנתי אותם לפני וג'ורג' באמת התחשב והביא אופציות אחרות במקום.
  • הסיור היה כחלק משיתוף פעולה עם החברה.

10 תגובות בנושא “סיור אוכל בבודפשט – סיור אוכל מקיף שכולל סיור בשוק, ארוחה הונגרית, קפה יוקרתי וטעימות יין עם גבינות”