ביטוח ביטול טיסות לחו"ל – איפה, איך, למה ומתי כדאי

מאת: נופר רונן

השנה היו לי במשפחה שני מקרים שבהם בני משפחה נאלצו לבטל את הטיול שלהם מסיבות שונות. במקרה אחד היה להם ביטוח לביטול טיסות ולכן הנזק היה יחסית קטן ובמקרה השני לא היה ביטוח לביטול טיסות והנזק היה גדול ומבאס. כתוצאה ממה שקרה הבנתי שזהו נושא חשוב שכדאי לכתוב עליו. בפוסט התייחסתי לסוגי הביטוחים השונים שקיימים בשוק לביטוח ביטול טיסות. בנוסף כתבתי איפה לי ולמשפחתי יצא לעשות ביטוח לביטול טיסות ועניתי על שאלות נפוצות בנושא.

ביטוח לביטול טיסות

מה זה אומר ביטוח לביטול טיסות?

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שהיא – טריפ גרנטי

ביטוח ביטול טיסה דרך חברת ביטוח

שאלות נפוצות לגבי ביטוח ביטול טיסה

מה זה אומר ביטוח לביטול טיסות?

יש מצבים שונים בהם לא מתאפשר לנו בסוף לטוס לטיול שתכננו. הסיבות רבות ומגוונות זה יכול להיות בגלל בעיה רפואית וזה יכול להיות בגלל דברים לא מתוכננים שצצו כמו אירוע חשוב שלא נרצה לפספס או הריון. הבעיה שברוב המקרים ביטול הטיסה משמעותו יהיה לאבד את כל הכסף ששילמתם או לפחות את רובו. כיום יש בשוק שתי אפשרויות או ביטוח שמבטח אותנו רק במצב שיש בעיה רפואית או מוות כמו דרך חברת ביטוח נסיעות לחו"ל ויש ביטוח שמאפשר לבטח מכל סיבה שהיא כמו טריפ גרנטי.

רכישת ביטוח דרך טריפ גרינטי

האם ביטוח ביטול טיסות הוא במקום ביטוח נסיעות?

לא! זה ביטוח משלים כלומר ביטוח ביטול טיסות צריך לעשות בנוסף לביטוח נסיעות. ביטוח נסיעות מבטח אותך בעת השהייה בחו"ל וביטוח ביטול טיסות מאפשר לבטל את הטיסה במקרה שלא ניתן לטוס. קישור לפוסט שכתבתי על ביטוח נסיעות לחו"ל.

ביטוח לביטול טיסות מכל סיבה שהיא עולה יחסית הרבה כסף האם שווה להשקיע אותו?

בעיקרון אני בעד לחסוך איפה שאפשר, אבל לאחר כמה מקרים שיצא לי או לבני משפחתי לבטל טיסות הבנתי שזהו נושא חשוב ושווה את ההשקעה הכספית. בסופו של דבר אף פעם אנחנו לא יודעים מה יכול לקרות וכל פעם צצים דברים לא מתוכננים.
הנה כמה המקרים שאני חושבת שבטוח כדאי לעשות בהם ביטוח לביטול טיסות מכל סיבה שהיא:  טיסות יקרות, אם טסים עם ילדים, טיסות שהוזמנו הרבה זמן מראש, אם מתכננים להכנס להריון או שכבר בהריון, טיסות שהוזמנו יחד עם קרוז או מלונות שלא ניתן לבטל ואז עסקת החופשה כבר יוצאת מאוד יקרה. 

אם הזמנתם טיסות זולות ויחסית סמוך למועד הטיסה אז אני ממליצה לעשות ישר ביטוח נסיעות עם תוספת לביטוח ביטול טיסות, כי ככה לפחות אם יצוץ מקרה רפואי בדקה האחרונה אתם תהיו מכוסים.

איזה ביטוחים לביטול טיסות קיימים היום בשוק?

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שהיא – טריפ גרנטי

הראשון והכי מוכר הוא טריפ גרנטי ששייך לחברת הפניקס. זהו הביטוח שלי יצא לעשות וגם למשפחתי וכישצא לנו להפעיל אותו הכסף אכן הוחזר כפי שהובטח. הוא בין הביטולים היחידים שמאפשרים ביטול מכל סיבה שהיא ונותן החזר של 80% מעלות הכרטיס. את הביטוח חובה לעשות תוך 7 שבעה ימים מרגע הזמנת הכרטיסים. הביטוח שלהם מאפשר גם לבטח את כל החופשה. למשל אם הזמנתם טיסות וקרוז אתם יכולים לבטח את שניהם ביחד וככה במצב של ביטול החופשה תקבלו החזר גם על הקרוז ולא רק על הטיסות.

ביטוח ביטול טיסה מאפשר ללקוח שנאלץ לבטל את טיסתו, ביוזמתו, עד 12 שעות לפני הטיסה היוצאת מישראל, לקבל 80% מדמי הביטול שלו.

התהליך להפעלת הביטוח הוא שצריך לבטל את הכרטיסי טיסה מול הספק שדרכו הזמנתם את הטיסות ואז לשלוח אישור ביטול טיסה ואישור הזמנה לטריפ גרנטי.

התהליך של ביטול הטיסות מול הספקים יכול להיות די מתיש במיוחד אם הזמנתם גם טיסות פנים דרך ספקים אחרים. לשמחתי גיליתי שעכשיו אין צורך לבטל את הכרטיסים כי טריפ גרנטי ינסו למכור את כרטיסי הטיסה ואם הם יצליחו אז אפשר לקבל תוספת של עד 10% בנוסף ל80% החזר שאמורים לקבל. אז גם זה חוסך זמן בביטול הטיסות בעצמכם וגם יש סיכוי לקבל עוד כסף במידה והם יצליחו למכור את הכרטיסים.

ניתן לבטח טיסה ושירותי תיירות משלימים אך הטיסה היא העוגן של הביטוח.
יש לרכוש את הביטוח עד 7 ימים מיום רכישת החופשה ובלבד שנותרו מעל 14 יום ממועד הנסיעה. במידה ורוצים לבטל רק את המלונות או הקרוז זה לא אפשרי הביטוח חייב לחול גם על הטיסות.

מה אפשר לבטח דרך טריפ גרנטי?

טיסה בלבד – כרטיס טיסה לניו יורק למשל.

חבילת נופש מובנית – חבילה של טיסה, מלון ומשחק כדורגל לדוגמא שא ניתן להפריד בין עלויות מרכיבי הנסיעה.

כנ"ל לגבי טיול מאורגן…לא יודעים כמה עולה המדריך, המוזיאון, האוטובוס, המלון וכו' אלא יש מחיר אחד עבור הטיול.

טיסה ושירותים נוספים – אם הוזמנה טיסה לחוד ומלן לחוד, ניתן לבטחם (אם נרכשו בשבעת הימים האחרונים).

המשותף לכולם הוא הטיסה היוצאת מישראל.

אם רוצים לבטח שירותים נוספים כגון טיסות המשך, מלונות, שייט, סמינרים, טיולים בארץ היעד וכו' ניתן לעשות זאת (כמובן בעלות נוספת על פי הסכום המבוטח).

מקסימום הכיסוי הוא עד 20000 דולר.

חשוב לציין שרק אם מבטלים את הטיסה, מקבלים החזר עבור הזמנות האחרות (כמו מלונות או קרוז).

ביטוח ביטול טיסה דרך חברת ביטוח

חברות ביטוח רבות כמו מגדל, פספורטכארד ועוד מאפשרות להוסיף תוספת תשלום עבור ביטוח ביטול טיסה שבעצם  היא תאפשר לך לקבל החזר כספי במקרה שהנסיעה בוטלה מסיבות רפואיות לא צפויות, כמו אשפוז בבית חולים, שלך או של בן משפחה קרוב. או חס וחלילה מקרה מוות מדרגה ראשונה. היא לא תכסה מצבים אחרים. היתרון למשל בטריפ גרינטי זה שהוא יתן לכם החזר לא משנה מה סיבת הביטול.

אבל חשוב לשים לב שגם את הביטוח נסיעות חובה לעשות סמוך לקניית כרטיסי הטיסה ולא ניתן לעשות את הביטוח רק כשקורה משהו רפואי. במצב כזה לא יאפשרו לכם לעשות את ביטוח הנסיעות. בנוסף, כדאי לשים לב להבדלים בין תנאי הסף לכיסוי שמציעות החברות השונות במקרה כזה. למשל יש חברות שהתנאי לקבלת הכיסוי הביטוחי הוא שהנוסע אושפז בבית חולים לפחות 24 שעות ברציפות במהלך תקופת הביטוח.

חשוב לי לציין שיש גם חריגים בנושא מחלות, אם המחלה היא כתוצאה ממצב בריאותי קיים או מחלה קודמת של המבוטח ואפילו היריון — לא יהיה כיסוי ביטוחי.

ביטוח ביטול טיסה בעת הזמנת כרטיסי הטיסה

בעת הזמנת כרטיסי טיסה באינטרנט החברת תעופה מציעה תשלום נוסף עבור ביטוח ביטול טיסה. מה שהיא מציעה  בעצם זהה למה שחברת ביטוח נסיעות מציעה.

שירביט והראל

ביטוחים נוספים הוא של שירביט והראל שלפני כמה חודשים התחילו להציע גם פוליסת ביטוח לביטול טיסות מכל סיבה שהיא. מחזירים עד 80% וגם יש צורך לעשות את הביטוח עד שבעה ימים מרגע הזמנת הכרטיסים. לי אישית לא יצא לי לנסות את השירות שלהם. אשמח לשמוע אם יצא לכם ומה היתה ההתרשמות שלכם.

שאלות נפוצות לגבי ביטוח לביטול טיסות

במקרה שהחלטתי לבטל את הטיול ויש לי ביטוח מכל סיבה שהיא איך תובעים את הכסף שאני אמור לקבל?

צריך לבטל את הטיסות  ואת שאר השירותים שהוזמנו ולקבל אישור על הביטול ואת אישורי הביטול לשלוח לחברת ביטוח לביטול טיסות.

אם עושים את הביטוח דרך טריפ גרנטי אז מעכשיו אין צורך לבטל את הכרטיסים. טריפ גרנטי ינסו למכור את כרטיסי הטיסה שאתם רוצים לבטל ואם הם יצליחו אז תוכלו לקבל תוספת של עד 10% בנוסף ל80% החזר שאמורים לקבל. אז גם זה חוסך זמן בביטול הטיסות בעצמכם וגם יש סיכוי לקבל עוד כסף במידה והם יצליחו למכור את הכרטיסים.

אם חברת תעופה פושטת רגל האם הביטוח לביטול טיסות מכל סיבה שהיא מכסה את זה?

לא. 

אם לא עשיתי שום סוג של ביטוח איך בכל זאת ניתן למזער נזקים במידה ואני רוצה לבטל את הטיול?

אפשר לבדוק מול חברת התעופה כמה יעלה לשנות שם ולהציע בקבוצות פייסבוק השונות כמו נתקעתי עם חופשה או חו"ל זה כאן את הכרטיסי טיסה ו/או המלונות למכירה.

מחשבון ביטוח נסיעות לחו״ל

55 תגובות בנושא “ביטוח ביטול טיסות לחו"ל – איפה, איך, למה ומתי כדאי”

  • מידע חשוב

    • תודה רבה אלין 🙂 שמחה לשמוע שזה עוזר

      • נופר שלום לא הבנתי אנחנו נוסעים למרוקו ב 10/11/19 ורוצים לעשות ביטוח ביטול מכל סיבה חלילה מוות של איש קרוב , לא מרגישים טוב וכו אז איפה הכי כדאי וזול יותר 0508769764 תודה

        • היי אליס 🙂
          זה תלוי מתי הזמנתם את הכרטיסי טיסה
          אפשר לעשות דרך הפניקס טריפ גרנטי וזה צריך להיות תוך 7 ימים מרגע הזמנת הכרטיסים
          ואפשר לעשות דרך הראל וזה צריך להיות תוך 15 ימים מרגע הזמנת הכרטיסים
          את יכולה לברר דרך שתי החברות ולראות מי יצא זול יותר

      • שלום נופר
        האינפורמציה קצת מורכבת.
        אנחנונ3 מבוגרים מתכננים נסיעה לוייטנאם ב – 10.22
        אשמח לקבל במייל
        איזה כרטיס ואצל מי לרכוש.
        היכן לעשות את הביטוח.
        תודה, שי

        • היי שי
          אין לי המלצה מאיפה לרכוש כרטיסי טיסה כי אני לרוב מזמינה לפי העלות ושווה לבדוק במנוע חיפוש כמו סקייסקנר על מחירים

          לגבי ביטוח , אנחנו עשינו ביטוח נסיעות דרך סוכנות
           Safe4you

  • נדמה לי שיש אתרים של קנית כרטיסים כמו אליס או סמרטאייר שכחלק מקנית הכרטיסים אצלם נותנים ביטוח טיסה בהנחה משמעותית.. האם נתקלת בכך ?

    • היי עומר… התייחסתי לזה גם בפוסט 🙂 הביטוח שאתרי טיסות נותנים הוא כמו חברות ביטוח הוא מותנה באישור רפואי וזה לא ביטול מכל סיבה שהיא

  • את הבטוח הרפואי כדאי לעשות מה שיותר מוקדם – היום נותנים כבר 4 חודשים לפני הטיסה- וכך אם חס וחלילה קורא משהו אפילו חודשיים שלשה לפני הטיול הכל מבוטח

    • מסכימה בהחלט. תודה רבה ינאי 🙂

      • " וכך אם חס וחלילה קורא משהו אפילו חודשיים שלשה לפני הטיול הכל מבוטח". מה הכוונה הכל מבוטח?

        • הכוונה שאם עושים ביטוח לביטוח טיסה ומבטחים גם את המלונות או הקרוז. במידה שקורה משהו ולא מתאפשר לצאת לטיול לפחות החופשה מבוטחת ומקבלים החזר של 80% ולא מאבדים את כל הכסף ששילמתם לחופשה שלמה.

        • הבנתי את הכוונה. תודה. רק תיקון קטן. ההחזר למעשה הוא 70% כי עלות הביטוח עצמו היא 10%

  • תודה על המידע , עשית לנו שכל בעניין

  • הבלוג מאד מעניין. הייתי שמח לפירוט כמה עולה הביטול לביטול טיסות מכל סיבה שהיא.

  • תודה. לא מעט, אבל שווה לקחת בחשבון.
    צריך לקחת בחשבון גם שמפסידים עוד 20% כך שביחד מפסידים 28%. אם דמי הביטול הם לא 100% זה ממש על גבול הכדאיות.

    • מסכים. אני דוגל בביטוח אישי/ עצמי שבו כרית החיסכון שלי משמשת גם לצרכי ביטוח אישי. כלומר אני מבטח את עצמי, למעט ביטוחים שמשמעותם סכומים גדולים מאוד (השתלות בחו"ל, ביטוח רפואי בחו"ל וכו'). אבל צריך לטפח את כרית החיסכון. עשית ביטוח צד ג' בלבד לרכב ולא מקיף? חסוך את ההפרש!! אל תבזבז אותו, כדי שכרית החיסכון/ ביטוח אישי תלך ותיגדל. כך אני נוהג גם לגבי "ביטוח" שיניים, ביטוח ביטול נסיעה לחו"ל וכו'

  • נאמר לי בביטוח ביטול שההחזר הוא עד 80%, תלוי אם קיבלתי החזרים מביטוח אחר, וגם עלות הביטוח בין 8%-10% .האם נכון?

    • היי נינה. זה נכון
      במידה וקיבלת החזר מהחברת תעופה או החזר חלקי אז ההחזר מחברת הביטוח יהיה קטן יותר. הם משלימים את ההחזר עד 80 אחוז.
      כן מחיר הביטוח עולה בין 8-10 אחוז.

  • האם בכל ביטוחי בריאות לנסיעה , על ביטול נסיעה עקב התקף פתאומי במצב רפואי קיים לא מקבלים החזר?

    • אם את עושה ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שהיא אז אין בעיה במידה ואת עושה ביטוח נסיעות רגיל עם ביטוח טיסה , לא תקבלי החזר במידה שיש לך התקף במצב רפואי קיים

  • וזה בכל החברות? פניקס פספורכארד וכו'?

  • הי, יש לי ארוע משפחתי בפולין ביוני 2019 , ורציתי להזמין כרטיסים שהם יחסית זולים כבר עכשיו. הכרטיסים כרגע עולים 100€ וביטוח דרך טריפגרנטי עולה 14.5€.
    14,5% – לא זול בכלל…

    • בעיקרון ביטוח לטיסות לואו קוסט הוא באמת לפעמים פחות משתלם
      האמת שרוב הפעמים שעשיתי ביטוח הוא יצא 8% ולא סכום כזה .. אולי כי מדובר בסכום נמוך יחסית אז הם מבטחים במחיר מאוד גבוה

  • שלום,
    נניח המקרה הבא.
    כרטיס טיסה עולה $1,000. דמי ביטול $200.
    אם אני מבין נכון אזי לא כדאי לעשות ביטוח ביטול כי מכסימום אפשר לקבל עד 80% ($800) , וזה בדיוק ההחזר שאקבל מחברת התעופה במקרה ביטול.

    כלומר, רק אם לא ניתן לבטל את כרטיס הטיסה, או שדמי הביטול הם יותר מ-28% מכרטיס הטיסה (20% שביטוח הביטול לא מכסה + 8% פרמיית ביטוח הביטול) , רק אז כדאי לעשות ביטוח ביטול.
    אשמח להארות.

    • היי ערן
      האמת שזה תלוי מה התנאים של הביטול של החברת תעופה
      כי יש כאלה שנותנות החזר רק במידה והיה משהו רפואי וגם יש כאלה שדורשות אישור אשפוז בבית חולים
      ואם אתה רוצה לבטל את הטיסה בגלל סיבות אישיות או משהו שלא יסתדר לך אז לא תקבל מהם החזר.
      שווה לבדוק את התנאים
      כי למשל דרך טריפגרינטי הביטול יכול להיות מכל סיבה שהיא ובלי קשר למחלה או מוות חס וחלילה

  • היי אנחנו, משפחה בת חמישה נפשות, טסים לשייט בנורווגיה באוגוסט 2019.
    שילמנו על השיט, סכום גבוה יחסית.
    ביטחנו את כרטיסי הטיסה במועד הרכישה.
    ההורים שלנו אינם בקו הבריאות ואנחנו מעונייים לבטח גם את השיט.
    אשמח להמלצה כיצד לעשות זאת.

    • היי כרמית, דרך מי ביטחתם? את בעיקרון צריכה להתקשר אליהם ולבקש להוסיף גם את השייט לכרטיסי טיסה. אני לא בטוחה אם זה אפשרי אחרי שכבר עשית את הביטוח אבל שווה לבדוק את זה מול החברה

  • היי נופר, בעייתי כרגע היא שלא שמתי לב כי יש לרכוש ביטוח ביטול עד 7 ימים מיום הרכישה. עברו 16 יום, למי לפנות? ומדוע, לידיעתך, מגבילים זאת בשבוע מים הרכישה? נסיעתי רק בסוף יוני 2019
    תודה

    • היי לנה
      לצערי לא נראה לי שיאשרו לך לעשות את הביטוח
      אבל תנסי לברר מול טריפגרינטי
      אני חושבת שהם מגבילים לשבוע כי אחרת כל אחד היה עושה מתי שבא לו ויש סיכוי שכבר הבן אדם היה יודע שהוא רוצה לבטל את הטיסה
      הם הרי מקווים שמי שעושה את הביטוח לא באמת יצטרך להשתמש בו כי זה הפסד כסף עבורם על כל מי שתובע את הכסף חזרה

  • האם קיים ביטוח לביטול עד הרגע האחרון (ולא עד 12 שעות לפני הטיסה?)

    • אם עושים ביטוח לטיול אז לרוב בעקבות מצב בריאותי אפשר לבטל בכל שלב
      אבל אם מדובר בביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שהיא כל טריפגרינטי אז זה עד 12 שעות לפני

      • היי נופר,
        סגרתי ביטוח ביטול טיסה דרך הראל (היה יותר זול) ולהבנתי בתוך הפוליסה מופיעה גם אופציה של ביטוח עד הרגע האחרון אך הפיצוי הוא 60%.

        פרק 3 :תקרת תגמולי הביטוח
        3 .השיפוי למבוטח בגין הוצאותיו בפועל בקרות מקרה הביטוח יהיה בשיעור של %80 מהסכומים
        בהם נשא המבוטח וזאת במקרה של ביטול כרטיס טיסה ראשון ובעקבותיו ביטול חבילת
        התיור שרכש. למרות האמור יובהר כי במקרה של ביטול נסיעה תוך פחות מ-12 שעות
        לפני מועד הנסיעה, מסיבה שאינה עקב מצב רפואי שארע למבוטח ו/או למשפחתו
        הגרעינית )לעניין זה, בן או בת זוג של מבוטח וילדי כל אחד מהם(, גובה השיפוי למבוטח
        בגין הוצאותיו בפועל יהיה בשיעור של %60 מהסכומים בהם נשא המבוטח.

  • הסוכן לא אמר שתוך 7 ימים ניתן לעשות ביטוח ביטל
    עבר קצת יותר מ12 יום
    מה אפשר לעשות?

    • היי עליזה, לצערי נראה לי שלא יתנו לך לעשות במידה ועברו מעל שבעה ימים אבל עדיין שווה לבדוק מול הסוכן מה ניתן לעשות

  • היי, שאלה: קניתי כרטיסי טיסה יחסית יקרים לטיול בר מצווה באיסלנד לקיץ הקרוב 2019… לא עשיתי ביטוח טיסה ואני קצת חוששת.. האם ניתן לעשות ביטוח טיסה למרות שעברו כבר כמה חודשים מאז שקניתי את הכרטיסים? מסיבת ביטול רפואית או אסונות טבע..

    • היי אורית
      לא ניתן לעשות ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה שהיא אחרי כמה חודשים
      אבל מה שכן מומלץ לעשות ביטוח נסיעות שכולל ביטוח ביטול מסיבה רפואית

  • נופר שלום, ראיתי שלחברת הביטוח הראל יש ביטוח דומה ואולי זהה בפרמיה של 6%.
    אשמח לדעתך

    • היי אלי,
      האמת שראיתי אותו גם אבל פעם אחת ניסיתי לעשות ולא הצלחתי אפילו להשיג אותם טלפונית.
      בנוסף יצא לי להתנסות בהחזר עם טריפגרינטי ושם קיבלנו את הכסף חזרה כמו שהובטח אז כתבתי מתוך הנסיון שלי.
      אבל אין ספק ששווה לבדוק גם את הראל ואשמח לקבל עדכון מה ההתרשמות מהם.

  • תודה נופר, דיברתי איתם הם עושים ביטוח רק באמצעות סוכנים שעובדים עם הראל.

  • עשיתי ביטוח ביטול טיסה דרך הראל .ואני רוצה לבטל את הטיסות . הם מבקשים אישור מחברת התעופה על הביטול . הזמנתי את הטיסות דרך רינאייר RYANAIR והם טוענים שאין אפשרות לבטל כלל גם ללא החזר כספי. מה אפשר לעשות מישהו נתקל בזה ???

    • היי חני , נתקלתי במצב דומה כשהזמנתי טיסה דרך ראיינאיר ועשיתח ביטוח ביטול טיסה עם טריפ גרנטי
      כשהתקשרתי לטריפ גרנטי להגיד להם שאין לי אפשרות לבטל את הטיסה מול ראינאייר הם אמרו שהם מודעים לכך ושבמקרה הזה אין צורך באישור ביטול טיסה.
      ואכן קיבלתי את הכסף חזרה.
      ממליצה לך להתקשר להראל ולברר איתם מה עושים במצב הזה כי הם בטוח מודעים לכך

  • הי, האם אפשר לעשות ביטוח רק על מלונות למקרה שחברת התעופה תבטל לי את הכרטיס (קניתי כרטיסים בוויז)?
    תודה רבה!

    • היי יודי
      צריך לעשות ביטוח לטיסות ואז לבטח את המלונות
      או אופציה אחרת היא להזמין מלונות עם אפשרות ביטול בחינם

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *