דברים לעשות בסנטוריני – האי היווני שנראה כמו גלויה

מאת: נופר רונן

במהלך הקרוז שעשינו (יוני 2018), היתה לנו עצירת יום בסנטוריני. אחת הסיבות שבחרנו את הקרוז הספציפי הזה, היתה בגלל העצירות ביעדים הקסומים כמו סנטוריני.

היתה אפשרות לקחת סיורים דרך הקרוז אבל אנחנו העדפנו לחקור לבד את היעדים וטוב שכך כי סנטוריני היתה כמו גלויה ועצרנו כל הזמן כדי לצלם ולהתפעל מהיופי שלה.

פרטים כלליים על האי סנטוריני

מדובר באי יוקרתי עם נוף עוצר נשימה ומלונות ברמה הכי גבוהה שיש. מי שמחפש אי לירח דבש, חופשה רומנטית או אפילו מקום לחגוג בו מסיבת רווקות זה האי לבקר בו.

התניידות באי

ניתן להתנייד באי באמצעות קטנוע, רכב, אוטובוס (קישור לאתר האוטובוסים של סנטוריני) ומוניות. אני ממליצה לשכור רכב קטן (סמטאות צרות) או קטנוע. קישור לפוסט שכתבתי לגבי השכרת רכב.

איך ניתן להגיע לאי סנטוריני

הדרך הכי זולה היא לטוס לאתונה ומשם לקחת מעבורת לסנטוריני יש אפשרות גם לטוס ישירות לסנטוריני (בקיץ ) או לטוס עם עצירה באתונה.

חיפוש טיסות זולות לסנטוריני

מלונות בסנטוריני

חיפוש מלונות בסנטוריני

מאחר שיצא לנו להיות בסנטוריני רק ליום אחד (עצירה של הקרוז) לא יצא לנו לישון באי (לצערינו) . עשיתי מחקר קצר ומצאתי שני מקומות לינה שראיתי עליהם המלצות ממש טובות. החופשה בסנטוריני יקרה אבל אם אתם רוצים לנסות להוזיל קצת מעלויות הלינה הנה פוסט שכתבתי עם כמה טיפים טובים שיחסכו לכם כסף).

מלון Esperas (מלון 4 כוכבים בOia) עם נוף מדהים וביקורות מעולות. השוואת מחירי המלון , חוות דעת על המלון .

ZuziM Villa בפירה Fira , וילה ברמה מטורפת. אפשר לשכור אותה דרך אתר Airbnb. קישור לקופון הנחה של 150 ש"ח להזמנה ראשונה. וקישור לחוות דעת על הוילה .

טיול היום שלנו בסנטוריני

עגנו בנמל מתחת לעיר פירה. על מנת לעלות למעלה היה אפשר לקחת רכבל או לעלות בהמון מדרגות. היה תור יחסית ארוך לרכבל ואני חשבתי שהעלייה ברגל לא תקח הרבה זמן (התברר כטעות). עלינו ברגל (יש אפשרות גם לעלות על חמור למעלה אבל אני פחות מתחברת לזה), בכל אופן החלטנו לעלות ברגל בשתיים בצהריים בשיא החום. העלייה לא ממש קשה אבל זה לוקח איזה 45-60 דקות לעלות אותה ואין טיפת צל לאורך העלייה. בקיצור אין בעיה לעלות ברגל פשוט אל תעשו את זה בשיא החום ואם כבר עולים בשיא החום אז תהיו עם כובע ומים (שני דברים שלא היו לנו). סיימנו את העלייה מותשים ולקח לנו כמה דקות להתאפס על עצמינו.

הסתובבנו בפירה שהיתה ממש יפה והנוף ממנה עוצר נשימה (לפחות זה היה שווה את המאמץ).

השכרת קטנוע

בשלב מסויים מצאנו התיישבנו במקום שמגיש מיצים טבעיים ואני לקחתי מיץ פירות של בננה, תפוז ואננס ורומן לקח מיץ תפוזים. החלטנו לחקור את סנטוריני על קטנוע אז שאלנו את העובדת במסעדה אם היא יודעת איפה ניתן לשכור קטנוע והסתבר שחבר שלה עובד בחנות להשכרת קטנועים. היא התקשרה אליו ואחרי 10 דקות הוא הגיע עם האופנוע אלינו למסעדה. שכרנו את הקטנוע ל5 שעות בעלות של 20 יורו (כולל ביטוח) ולאחר מכן מילאנו דלק ב6 יורו וזה הספיק לכל הזמן שהיינו עם הקטנוע. אם אתם מתכננים לשכור קטנוע או רכב תדאגו שהרשיון נהיגה יהיה איתכם. לרומן יש רשיון לאופנוע, והאמת שיסכימו להשכיר לכם גם אם אין לכם רשיון לנהיגה על אופנוע אבל זה ממש לא מומלץ כי אם חס וחלילה יקרה לכם משהו הביטוח נסיעות לא יכסה זאת (ביטוח נסיעות מבטח רק במידה שיש לכם רשיון לאופנוע).

החוף האדום

לאחר השכרת הקטנוע החלטנו לנסוע לחוף האדום, אמנם זה לא חוף שממש כיף להיות בו כי כולו סלעי ועם אבנים אבל הוא בין החופים הכי מיוחדים שיצא לי לראות ולגמרי היה שווה את הביקור בו. הנסיעה אליו היתה בסביבות חצי שעה (השתמשנו במפות גוגל לניווט) . החננו את הקטנוע באזור של החנייה ואז יש הליכה של בערך 10 דקות עד לחוף עצמו.

בשלב מסויים נגלה החוף האדום והוא ממש יפה. ישבנו בחוף וכרגיל צילמנו הרבה גם תמונות וגם וידאו ובשלב מסויים חזרנו לקטנוע. (טיפ קטן : באזור חנייה יש דוכן לקניית שתייה קרה וחמה וגם סנדויצים).

מסעדה עם אוכל יווני ונוף חלומי

בדרך לחוף האדום ראינו מסעדה שיש ממנה נוף מדהים והחלטנו שחובה לעצור דרכה בדרך חזרה. עצרנו שם בגלל הנוף אבל נהננו גם מאוד מהאוכל. הזמנו מנות יווניות מסורתיות של טצזיקי עם פיתות וסלט יווני. המנות היו ממש מוצלחות והשתלבו מעולה עם הנוף המהפנט. אני לא יודעת אם המנות העיקריות גם טובות אבל אם אתם נוסעים לחוף האדום בהחלט שווה לבוא לנשנש שם את הטצזיקי והסלט היווני ולצפות על הנוף.

מסעדת Atlantida (מפה)

יקב עם יין איכותי ונוף מהפנט

משם החלטנו להמשיך ליקב Santo wines. סנטוריני ידועה ביינות מעולים ויש שם הרבה יקבים. החלטנו ללכת על היקב שיש ממנו את הנוף הכי יפה אבל הסתבר שזה גם היקב הכי פופולרי שם. המקום עצמו עוצר נשימה והיין והאוכל ברמה גבוהה ממש. אני ממליצה בחום להזמין מקום מראש כי אמנם המקום ממש גדול אבל הוא מפוצץ והמקומות הכי טובים תמיד שמורים שם (הרבה סיורים של ייינות עוברים גם דרכו). בקיצור מומלץ להזמין מקומות מראש ולבוא לבושים יפה כי זה מקום על רמה.

יש אפשרות לקחת שם טעימות יין של 5 יינות או 10 יינות ויש גם אפשרות להזמין בקבוק יין, כוס יין או טעימת יין. יש תפריט של אוכל ויש גם פלטות של גבינות.

מאחר שאנחנו כבר אכלנו במסעדה לפני, החלטנו לקחת כל אחד כוס יין ולנשנש קצת גבינה עם זיתים וקרקרים. השולחן שלנו היה במיקום פחות מוצלח בגלל שלא הזמנו מקומות אבל לא נורא כי עדיין היה לנו נוף מושלם והיין היה ממש טוב.

סיור שלא יצא לנו לעשות אבל נשמע מגניב – סיור יינות בסנטוריני

יש בסנטוריני סיורי יינות שבהם עוברים דרך 3 יקבים עם נהג פרטי ובזמן שקיעה. הסיורים האלה הם בערך 4-5 שעות ומפאת חוסר זמן לא היתה לנו אפשרות לעשות סיור כזה. אבל זאת נשמעת כמו חוויה מיוחדת במיוחד לחובבי היין, קישור להזמנת סיור של יקבים בסנטוריני. אפשרות נוספת זה לעבור עצמאית בין יקבים (לאורך כל הדרך לחוף האדום נתקלנו בלפחות ארבעה יקבים , הבעיה שזה בעייתי לשתות הרבה יין אם נוהגים). קישור להזמנת סיור יינות 

סיום יום

חזרנו בדיוק לאחר חמש שעות על מנת להחזיר את הקטנוע. החננו את הקטנוע ליד המסעדה ונתנו את המפתח והקסדות לעובד במסעדה. הקטנוע היה בהחלט החלטה טובה והספקנו לחקור את סנטוריני אבל לצערנו לא היה לנו זמן להיות בעיר אויה Oia שנחשבת לאחת היפות בסנטוריני. כמובן שמומלץ לבקר גם בה.

והפעם ירדנו למטה ברכבל ולא ברגל. עלות הרכבל היתה 6 יורו לאדם.

2 תגובות בנושא “דברים לעשות בסנטוריני – האי היווני שנראה כמו גלויה”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *