דברים לעשות בפרוטארס עם ילדים

מידע כללי על פרוטארס

פרוטארס היא אחד מיעדי חופשת החוף הפופולריים ביותר בקפריסין, והיא נמצאת בחוף הדרום-מזרחי של קפריסין. כרבע שעה נסיעה מאיה נאפה ושעה נסיעה מהשדה תעופה בלרנקה. ברחוב המרכזי תמצאו המון ברים, מסעדות, בתי קפה וחנויות. היא נחשבת לאתר נופש ידידותי למשפחות וממוקמת ליד אחד החופים הטובים ביותר באי, Fig tree.

מה לעשות בפרוטארס? דברים לעשות בפרוטארס

בגלל שהגענו לחופשת בטן גב, לא הספקנו את כל מה שרציתי לעשות, אבל עדיין הצלחנו לעשות כמה דברים ממש כיפיים ואכתוב לכם עוד שתי המלצות שפיספסנו ופעם הבאה בטוח נלך אליהן.

הרחוב הראשי בפרוטארס

האמת שממש הופתעתי מהרחוב הראשי שם. אני חושבת שהוא מתחרה באזור הראשי של איה נאפה מבחינת חיי הלילה התוססים שם. מלא ברים, מסעדות, בתי קפה ואווירה ממש שוקקת חיים.

אם אתם רוצים לצאת לבילוי בפרוטארס. אני בטוחה שלא תתאכזבו מהרחוב הראשי שם. אם אתם מגיעים לשם עם רכב אז תוכלו למצוא חנייה ממש ליד המזרקה שם (הוראות הגעה).

שייט עם בנות ים בלגונה הכחולה

שייט ביאכטה של 3 קומות שיוצא מפרוטארס ומגיע ללגונה הכחולה באיה נאפה. השייט מתחיל בשעת סיפור עם פיה ושודד ים וכשמגיעים ללגונה הכחולה פוגשים שתי בנות ים. שוחים איתן במים ואפשר אחרי זה לדבר איתן, להצטלם איתן ולחבק אותן על הדק של היאכטה. יש גם ציור פנים ומיני דיסקו.  עמוד הפייסבוק של השייט . עלות 30 יורו למבוגר ו20 יורו לילד. לתיאור מפורט על השייט עם בנות הים

הטיילת בפרוטארס

לאורך הטיילת יש מסעדות וברים ובגדול ממש מומלץ לעשות שם הליכה בזמן שקיעה כי זה פשוט קסום וממש רגוע. הטיילת לעומת הרחוב הראשי רגועה מאוד ואין בה הרבה אנשים.

אנחנו אהבנו שהיציאה מהמלון Louis Althea היתה ישר לחוף ולטיילת ובעצם לאורך הטיילת יש הרבה בתי מלון.

כנסיית Saint Nicolas

כנסייה מפורסמת בפרוטארס וכשתראו בתמונה איך היא נראית אז תבינו למה. הכנסייה הקטנה של ניקולס הקדוש (אגיוס ניקולאוס) ממוקמת בחוף לומה ממש ליד נמל הדייגים הציורי של פרוטאראס. היא שומרת על הצבעים היווניים המסורתיים, לבן וכחול, עם רקע לים (הוראות הגעה).

חוף Fig Tree

טוב זה הפספוס הכי גדול בחופשה שלנו חח תכננו ללכת לחוף הזה ביום האחרון, אבל היה לנו כל כך כיף במלון שבסוף לא יצא לנו ללכת לחוף הזה. מהתמונות והכתבות שראינו על החוך הזה אז הוא זוכה להרבה מחמאות ואפילו ראיתי כתבה שהוא נבחר לאחד מהחופים היפים בעולם.
בגלל שאנחנו גרים בקפריסין אני לא מבואסת יותר מדי שלא הלכנו לשם, כי אני יודעת שפעם הבאה נלך לשם. אם אתם באים לחופשה בפרוטארס אז אני חושבת שזאת חובה ללכת לחוף הזה 🙂

לונה פארק איה נאפה Parko Paliatso

נכון שזאת אטרקציה שלא נמצאת בפרוטארס אבל איה נאפה נמצאת כל כך קרוב לשם שזה מבחינתי באותו אזור.

בכל מקרה באחד הערבים החלטנו לנסוע ללונה פארק באיה נאפה וממש אהבנו אותו. זאת היתה הפעם הראשונה של מאיוש בלונה פארק ובהתחלה היא קצת חששה, אבל אחרי כמה דקות היא עפה על המקום ורצתה לנסות את כל המתקנים.

הלונה פארק פתוח מ6 בערב עד חצות בעונת התיירות. הכניסה בחינם וניתן לשלם על כל מתקן בנפרד או לקנות כרטיס לרוב המתקנים או כרטיס לכל המתקנים. בגלל שמאיה קטנטנות החלטנו לשלם לכל מתקן בנפרד. על מאיה לא שילמנו ורוב המתקנים עלו בין יורו לשני יורו למבוגר. היו איזה 7 מתקנים שהתאימו לגיל שלה וזה היה בהחלט מספיק. מעבר למתקנים יש גם דוכני שתייה ואוכל ויש גם קפיטריה וכל מיני דוכנים של תחרויות לזכייה בפרסים.

ליד הלונה פארק יש חניה ענקית בחינם.

שמורת טבע Cape Greco איה נאפה

מדובר בשמורת טבע שהיינו בה כבר בעבר והיינו חייבים לקחת את מאיה לשם. זאת שמורה מהממת עם מסלולי הליכה, שולחנות פיקניק, נוף לים (יש שם גם הרבה יאכטות של מסיבות וסיורים כי הים שם מדהים בצבע טורקיז צלול). יש שם את הגשר מפורסם Love bridge שאולי יצא לכם לראות תמונות שלו בעבר כי הרבה מגיעים לשם לצילומים.

כנסייה במערה Agioi Saranta Cave Church

עוד מקום שלא הספקנו להיות בו ונראה כמו מקום ששווה ביקור. היא הופיעה במדור 'חדשות הנסיעות' של MailOnline בבריטניה כאחת הכנסיות המוזרות ביותר לביקור בעולם. הוראות הגעה .

מסעדות בפרוטארס

האמת שזה חלק שאין לי בו כמעט המלצות בגלל שהיינו במלון הכל כלול עם אוכל מעולה אז רצינו לאכול רק במלון. אבל יום אחד מאיוש ישנה לאורך כל ארוחת הצהריים אז לא הספקנו לאכול במלון והחלטנו ללכת למסעדה בחוץ. ראיתי המלצות על מסעדת Doma שהיתה במרחק של 3 דקות נסיעה מהמלון שלנו והתגלתה כבחירה מעולה.

נתחיל מזה שיש שם גן משחקים קטן שזה כבר מעולה למי שמגיע למסעדה עם ילדים ובנוסף השירות היה שם אחד הטובים שקיבלנו בקפריסין. שירות מהיר ואדיב ומאיה קיבלה גם מתנה לקינוח גלידה ואבטיח.

הזמנו מנת מולים וסלט שרימפס אבוקדו שהיו ממש טעימות. בקיצור מסעדה עם אוכל טוב ושירות טוב אז אני בהחלט ממליצה עליה בחום.

לסיכום,

החופשה שלנו בפורטארס היתה מדהימה והשאירה טעם של עוד. אנחנו מחכים כבר לחזור לשם לחופשה הבאה שלנו. אני חושבת שזה אחד המקומות השווים באי לחופשה ולא הבנתי איך לא הגענו לשם כבר קודם (היינו בקפריסין 5 פעמים בעבר וזאת היתה הפעם הראשונה שלנו שם).