העיר לורטו, מקסיקו – גן עדן נסתר

אם תשאלו מישהו שגר במקסיקו אם הוא שמע על העיר לורטו Loreto, סביר להניח שהוא יגיד לכם שלא. זוהי עיירה קטנה ולא מוכרת אבל תאמינו לי שכדאי לכם להכיר אותה ואף לשקול לבקר בה אם אתם מבקרים במקסיקו.

אנחנו הגענו לשם במהלך טיול פרטי שהוזמנו לעשות דרך חברת Tierra Marina Tours. זוהי חברה אמריקאית שמוציאה טיולים פרטיים לקליפורניה (הטיולים דרכם טיפה שונים מהרגיל. יש מארח שישן איתכם בבית, הוא אחראי על כל הפעילויות והוא מסיע אותכם ממקום למקום ברכב של החברה) . את הטיול שלנו התחלנו בלוס אנג'לס וסן דייגו והדובדבן שבקצפת היה לורטו.

על לורטו

לורטו היא עיר על חצי האי באג'ה במקסיקו, הנמצאת על מפרץ קליפורניה.

זוהי עיר קטנה, שלווה ולא מתויירת. היא משמשת בעיקר כעיר נופש ויש בה אטרקציות מגניבות כמו שנורקלים (עם אפשרות גם לשחייה לצד אריות ים) , צלילה, צפייה בליוויתנים, שנורקלים בשקיעה עם תופעת זוהר הפלנקטון  ועוד.. יש שם חופים רגועים ואיים עם חופים לבנים ומי בדולח בצבע טורקיז. לורטו נראית כמו מדבר עם ים ובהתחלה כשמגיעים לשם זה נראה שאין הרבה מה לעשות ולראות בה אבל אחרי שהולכים לחוף הרגוע, מטיילים בעיר העתיקה ועושים כמה אטרקציות מבינים שזהו גן עדן אמיתי.

איך מגיעים ללורטו?

אנחנו חצינו את הגבול למקסיקו דרך סן דייגו לשדה תעופה של טיחואנה. מהשדה תעופה היתה לנו טיסה ללורטו. טיסה של שעה במטוס ממש קטן.

כדי לחצות את הגבול יש צורך באישור שנקרא CBX. ניתן לרכוש אותו מראש או לקנות אותו במעבר עצמו.

שימו לב שאין כל יום טיסות ללורטו או בחזרה.

איפה ישנים בלורטו ?

בלורטו יש מספר בתי מלון ובתי נופש. אנחנו לנו בבית של החברה שהיה בקו שני לחוף הים ותוך שתי דקות היינו כבר בים.

המלצות לדברים לעשות בעיר לורטו

במידה ומגיעים לשם עצמאית ולא בטיול דרך החברה אז אני חושבת שכדאי לשכור שם רכב. במיוחד אם לא נמצאים באזור העיר העתיקה ונמצאים בבית נופש. ככה אפשר לנסוע לחופים מרוחקים יותר וגם למיסיון בסאן חביאר.

חופי ים

אם בא לכם חופשה רגועה ובלי הרבה אנשים והמולה אז לורטו היא המקום המושלם לכך. החופים בעיר עצמה לא מיוחדים מדי אבל הם שקטים בלי כמעט אנשים, לפעמים בלי אנשים בכלל והמים נעימים. אפשר להעביר ימים שלמים סתם בבטן גב בחוף.

חשוב לציין שבחופים אין מיטות שיזוף, אבל כן יש סככות בשביל צל. אנחנו פשוט שכבנו שם על המגבות והיה ממש כיף.

בנוסף יש אזור שנקרא Bahía Concepción שיש בו כמה חופים ממש יפים (בערך שעה וחצי נסיעה מהעיר ברכב). לא יצא לנו להיות שם, אבל המדריך שלנו לשנורקלים אמר שזה מקום מדהים ששווה לבקר בו .

שנורקלים

לורטו היא יעד מצוין לצלילות אבל גם לשנורקלים (אטרקציה שבה שוחים עם הראש בתוך המים בעזרת משקפת וצינור חלול מחובר אליה שמאפשר לנשום מתחת למים).

השנורקלים זאת חוויה שאסור לפספס. עשינו אותה עם עם חברת Blue Nation.  המדריך שהוא גם הבעלים של החברה היה סופר נחמד.  יום לפני השנורקלים צריך ללכת לחברה עצמה על מנת למדוד את חליפות הצלילה (צריך אותן גם לשנורקלים כי קר במים, לפחות ככה היה באפריל כשהיינו).

אחרי חצי שעה של שייט שמנו את החליפות ועשינו את השנורקלים. היו שם הרבה דגים ואם יש מזל אז יוצא לראות חיות מים נוספות. לאחר מכן המשכנו בשייט והגענו לאזור שיש בו אריות ים ואז מי שרצה יכל לעשות שוב שנורקלים והפעם גם לשחות מעט ליד אריות הים . משם המשכנו בשייט לאי קורונדוס. אחד האיים הקסומים שיצא לי לראות. שם ממש הרגשתי שהגעתי לגן עדן. מדובר באי קטנטן שיש בו רצועת חוף עם חול לבן ומי בדולח טורקיז. לצערי אי אפשר להישאר שם כל היום אבל בהחלט היה כיף להיות שם.

מי שרצה יכל גם לאכול שם צהריים (החברה הביאה ארוחת צהריים לכל משתתף). לפעמים בשייט יוצא גם לראות דולפינים, לצערנו לנו לא יצא.

סיבוב בעיר העתיקה

העיר העתיקה היא מקום שממש כיף להסתובב בו. יש שם מספר מסעדות ובתי קפה, יש שם חנויות שונות ונגנים שמנגנים ברחוב או במסעדות.

אנחנו נהננו לשבת שם ולספוג מהאווירה של העיר. מה שכיף שגם שם אין הרבה אנשים והאווירה סופר רגועה ולא עמוסה.

שנורקלים בשקיעה

זוהי חוויה מהאגדות שלא ניתן לתאר במילים. מעבר לכך שנחמד לעשות את השנורקלים בשקיעה אז יש שם גם את תופעת הפלקנטון הזוהר Glowing Plankton.

נמצאים מתחת למים ומרגישים כאילו נמצאים במשהו לא אמיתי. יש זרמים כחולים שזזים בכל תנועה במים. זה משהו שחייבים לחוות כדי להאמין שהא קיים.

שימו לב שהמזג אוויר בערב יכול להיות קצת סוער ולכן מי שסובל מבחילות ים רצוי לקחת משהו איתו, כמו תרופה שעוזרת לבחילות וגם לא לאכול ארוחה כבדה לפני.

גם את האטרקציה הזאת עשינו דרך חברת Blue Nation.

San Javier Mission טיול למיסיון סאן חביאר

נסיעה של בערך שעה מהעיר.  ניתן להגיע לשם ברכב או במונית.

מדובר במיסיון שנוסד על ידי הכנסייה הקתולית הרומית בשנת 1699 ונסגר בשנת 1817. מטרת המיסיונר היה להמיר את המקומיים הילידים האינדיאנים לנצרות. המקום נראה זהה למה שהיה לפני 300 שנה ובהחלט כדאי להגיע לשם לביקור. מפת הגעה.

צפייה בלוויתנים

אחת האטרקציות המפורסמות של המקום שלצערנו לא יצא לנו לחוות. העונה של הלוויתנים אמורה להיות מינואר עד אפריל. אנחנו הגענו בתחילת אפריל אך התברר שהשנה הליויתנים הגיעו מוקדם יותר לאזור ולכן עזבו גם יותר מוקדם , כך שכשהגענו הם כבר לא היו.

בעונה של ינואר עד אפריל, מאות לווייתנים כחולים, מגיעים ללורטו, כדי להאכיל ולגדל את ילדיהם. בזכות שימור ומחקר שוטף, הסירות מסוגלות להגיע קרוב מאוד אליהם מבלי להפריע. פעם הבאה נחזור לשם במרץ כדי לוודא שלא נפספס את החוויה הזאת שוב ואני מקווה שגם לכם לא יצא לפספס אותה בביקור שלכם.