מסלול של 3 ימים מדהימים בניו יורק – מטיילת מחוץ לקופסא

מאת: נופר רונן

מסלול טיול בניו יורק ל3 ימים

יום 1 בניו יורק

הגענו לניו יורק בטיסה ארוכה מהודו אחרי טיול גדול בתאילנד, ויאטנם, לאוס והודו.

ארוחת בוקר מהטובות במנהטן

מקום שנחשב לאחד הטובים במנהטן לארוחות בוקר מסעדת Balthazar . האווירה טובה, השירות שם מדהים והאוכל מעולה. רומן הזמין מנת אגס בנדיקט (שנינו הסכמנו שזאת מנת האגס בנדקיט הכי טובה שאכלנו) ואני הזמנתי צנים עם גוואקומולי וסלסלה וביצים עלומות (שהיה גם מצוין אבל האגס בנדיקט ניצח). הזמנו גם שני קפה. החשבון לא היה זול (יצא 70 דולר עם טיפ) אבל בהחלט שווה פעם אחת ללכת לשם.

balthazar

צ'ינה טאון ChinaTown

אחרי ארוחת הבוקר המשכנו לצ'ינה טאון Chinatown. כשהגענו לשם באמת הרגשנו שהגענו לסין הקטנה. מלא מסעדות, חנויות ואווירה מגניבה. החלטנו לקנות Bubble tea שזה תה מוכר בסין והיה ממש טעים. יש אותו בהמון מסעדות על הדרך. בגלל הטיסה כאב לי קצת העורף והחלטתי לעשות מסאג' של 15 דקות. מצאתי מקום שהציע 15 דקות מסאג' גב וראש ב10 דולר. זה היה נשמע לי מעולה וכך באמת היה. המסאג' ממש שיחרר אותי ואני ממליצה בחום לקחת הפסקה של רבע שעה(אפילו יותר)  למי שבא קצת פינוק באמצע כל ההסתבבויות וההתרוצויות. למקום קוראים foot reflexology & body work .

chinatown-massage

מרק ראמן מדהים

אחרי ההסתובבויות רומן נהיה רעב והחלטנו לנסות מסעדת ראמן שראינו עליה המלצות טובות (נחשב לאחד המקומות הטובים ביותר לראמן במנהטן)  Bassanova ramen. בתפריט היו הרבה סוגי ראמן ובעקבות המלצת המלצרית החלטנו ללכת על מרק ראמן עם לימונים ופלפל שחור. זה היה נשמע לנו מעניין וסגנון שעוד לא ניסינו ולמנה ראשונה לקחנו מנת דאמפלינגס.

הדאמפלינגס הין פריכים וטעימים והמרק היה נפלא. הוא היה עדין בטעמים והלימון והפלפל השחור הוסיפו טוויסט מיוחד. שקלנו להזמין עוד מרק (כי זה היה כל כך טעים), אבל רצינו להשאיר מקום לעוגת גבינה.

chinatown-ramen-soup

אחת מעוגות הגבינה הטובות ביותר במנהטן בLittle Italy

חיפשתי איפה יש את עוגת הגבינה הטובה ביותר במנהטן ומצאתי כמה אפשרויות, אחת מהן היתה ממש קרובה לאיפה שהיינו והיו עליה גם ביקורות מדהימות אז החלטנו ללכת עליה. המשכנו לאיטליה הקטנה little Italy  ושם היתה מאפיית עוגות הגבינה Eileen's Special Cheesecake. היה מבחר גדול של טעמים והכל נראה כל כך טעים.

אני בחרתי את עוגת הגבינה עם קרמל מלוח ורומן לקח את עוגת הגבינה עם קוקוס והזמנו גם שני קפוצ'ינו. העוגות בדיוק בגודל שצריך, לא עוגות ביס אבל גם לא גדולות מדי. המחיר הוגן מאוד, 3 וחצי דולר לעוגה. חייבת להודות שזאת היתה עוגת הגבינה הכי טעימות שאכלתי. הקרמל הוסיף, אבל גם בלעדיו העוגת גבינה עצמה היתה מצויינת.

Eileen's-special-cheesecake

אנדרטת 9/11

כדי להוריד קצת את כל מה שאכלנו 🙂 המשכנו ברגל לאנדרטת 9/11 . ובגלל שהאמריקאים אוהבים לעשות הכל בגדול הם בנו שם אנדרטה מטורפת. יש שם גם מוזיאון הנצחה, אבל היה תור ארוך מדי והחלטנו להסתפק בלראות את האנדרטה המיוחדת שהם עשו. שווה בהחלט לבקר שם.

911memorial

סנטרל פארק Central park

משם לקחנו סאבווי לסנטרל פארק. זהו פארק עצום שקשה לי להאמין שמישהו לא שמע עליו. אפשר ללכת שם שעות. אפשר גם לשכור שם אופניים ולטייל בפארק.

central-park

מוזיאון טבע

בתחנה שירדנו לפארק, היה גם את המוזיאון American museum of natural history. קנינו כרטיס כניסה למוזיאון ב22 דולר לאדם ונכנסנו. המוזיאון ממש ממש גדול. הגענו לשם בסביבות 16:00 והמוזיאון נסגר ב17:30. הצטערנו שלא הגענו מוקדם יותר, כי יש המון מה לראות ושעה וחצי לא הספיקו. ניסינו להספיק כמה שיותר וכמובן שלא ויתרנו על הקומה האחרונה שבה היו שחזורים של הדינוזאורים. אין לי ספק שאפשר להעביר במוזיאון חצי יום לפחות ואני חושבת שזה מוזיאון שגם ילדים וגם מבוגרים מאוד נהנים בו. הוא מושקע מאוד והמיצגים בו ממש מרשימים.

amnh

amnh1

בר קוקטיילים מומלץ

אחרי ההליכה במוזיאון החלטנו שבא לנו איזה קוקטייל. מצאנו מקום שהיה במרחק של 20 דקות הליכה והיה נראה לנו שווה ביקור Jacob's pickels. מסתבר שהמקום הזה ממש מבוקש ולמזלנו כשהגענו בשש היה בו מקום, אבל לקראת שבע כבר היה תור ארוך של אנשים. הזמנו שתי סנגריות ארבעה סוגי חמוצים (כי זו המומחיות שלהם) ומנת תירס נחמדה. השירות היה נפלא.

אני החלפתי את הסנגרייה שלי, כי היה בה טעם שלא השתלב לי טוב ובמקום זה הביאו לי קוקטייל מעולה שממש אהבתי. רומן אהב את הסנגרייה שלו. החמוצים היו טובים וגם מנת התירס. אין ספק שזה אחלה מקום לשתייה ונשנוש והאמת שראינו את המנות העיקריות שלהם והם היו נראות מעולה גם . יצא לנו חשבון של 65 דולר כולל טיפ.

jacobs-pickels

טיימס סקוואר Times square

משם החלטנו לקחת סאבווי לטיימס סקוואר. הלכנו לתחנה הקרובה ביותר. הגענו לטיימס סקוואר והסתובבנו שם קצת. צפינו במופע רחוב ובגלל שרומן גבוה, ישר נידבו אותו להשתתף במופע רחוב 

show-times-square

ארוחת ערב בSpotted Pig

משם לקחנו סאבווי לwest village, כדי ללכת למסעדה שיש לה כוכב מישלן על ההמבורגר שלה The Spotted pig. נפגשנו שם עם אח שלי (גר בניו יורק כבר שנים רבות והאמת שהרבה מהמסעדות שהיינו היו מהמלצות שלו). הזמנו למנה ראשונה מנה של ביצים Deviled Egg מנה של דמפלינגס ריקוטה (שאני אהבתי במיוחד) מנה של פטריות על טוסט (היתה גם מוצלחת מאוד).

לעיקריות הזמנו את הסקאלופ וכמובן את ההמבורגר. שתי המנות היו מצויינות והבנתי למה ההמבורגר קיבל כוכב מישלן. הוא היה מושלם. את הצ'יפס הדקיק קצת פחות אהבתי, אבל חוץ מזה זאת היתה לחלוטין ארוחה מדהימה לסיום יום נפלא.

spottd-pig-scallops

spottd-pig-hamburger

יום 2 בניו יורק

ארוחת בוקר באזור סוהו

התחלנו את הבוקר בJohny's Luncheonettete ארוחת בוקר אמריקאית במחיר טוב ואוכל ממש מוצלח. נחשבת גם לאחד המקומות הטובים לארוחת בוקר.  רומן (בעלי) הזמין מנה אמריקאית טיפוסית של שלושה פנקייקים עם נקנ'יות וחביתה. אני הזמנתי מנה של ביצים עלומות עם תרד, פלפל קלוי, גבינה בולגרית ובצד פיתה קראנצ'ית. וקיבלנו קפה (אפשר גם תה) חינם. ככה שהחשבון יצא סביר ביותר 16 דולר.

jonny1

jonny2

The High line

אחרי ארוחת הבוקר המשכנו לפארק ממש מגניב The High line שנמצא בגובה 9 מטר, על מסילת רכבת ישנה ויש ממנו נופים של הנהר וכל העיר. די מוצל שם ואפשר ללכת שעות לכל אורך המסילה.

the-high-line

שוק צ'לסי Chelsea market

מהפארק המשכנו לשוק צ'לסי. אם הולכים בפארק לכיוון downtown אפשר לרדת מהפארק ממש ליד השוק. השוק הזה מדהים! מומלץ להגיע רעבים (מה שאנחנו לצערי לא היינו) כי יש שם מבחר ענק של מסעדות ממש מגניבות. יש שם גם אזור של דוכני תכשיטים, בגדים, מזכרות וכל מיני דברים מיוחדים שלא ראיתי במקומות אחרים. בקיצור השוק הזה מומלץ ביותר:)

chelsea-market

chelsea-market-map

הארלם Harlem

מצ'לסי מרקט לקחנו סאבווי להארלם ואכלנו טורטייה מעולה במסעדה jimbo's hamburger.

harlem-jimbos-hamburger

אחרי הטורטייה הלכנו לנקודת המפגש של סיור שהזמנו מראש דרך חברה לסיורים free tours by foot . לחברה יש מגוון רחב של סיורים. הכל היה נראה לנו מעניין. בסוף החלטנו לקחת סיור בהארלם, כי עניין אותנו לשמוע על ההיסטוריה של האזור וגם יש מצב שלא היינו מגיעים אליו אילולא הסיור. הסיור היה כמעט שלוש שעות והמדריך היה מצחיק, מעניין ובעל ידע נרחב. הוא לקח אותנו למקומות מגניבים והזמן עף מהר. הסיור הוא חינם ומבוסס על טיפים. יצא לנו לעשות הרבה פעמים סיורים מהסוג האלה ותמיד זה היה מוצלח, מאחר והמדריכים חייבים להיות טובים כדי שיקבלו טיפים בסוף.

harlem-grafity

בית קפה בהארלם

אחרי הסיור החלטנו לשבת בבית קפה נחמד באזור שעברנו בו בסיור. ישבנו בסושיאל קורנר social corner. אני שתיתי קפה ורומן בירה. לא היה משהו מיוחד מדי במקום עצמו פשוט זה כיף לשבת שם ולצפות באנשים. בהארלם יש אווירה ממש מגניבה ואם לא יוצא לכם לעשות שם סיור, אז ממליצה לכם להגיע בכל זאת לאזור וסתם להסתובב בו וללכת לבתי קפה וברים.

harlem-social-corner

קומדי סלאר Comedy cellar

מהארלם לקחנו סאבווי למופע סטאנדפ בקומדי סלאר שגם הזמנו אליו מקומות מראש. הגענו לשם 45 דקות לפני וזה יצא טוב, כי ככה תפסנו מקומות ממש טובים. מדובר במקום די קטן עם 30 שולחנות בערך. המקום אינטימי עם אווירה כיפית. בערב יש בערך שישה קומיקאים שכל אחד מופיע בסביבות ה15 דקות. מגיעים אליו גם קומיקאים מפורסמים מאוד כמו כריס רוק, לואיס סי קיי ועוד… לנו יצא לראות מישהו ממד מן  allan havey וjudah friedlander מרוק 30 . ובלי קשר כל מי שהופיע היה קורע בטירוף. לא הפסקתי לצחוק לשנייה. התענוג עולה 12 דולר לאדם + הזמנה של שני פריטים מהתפריט. אנחנו הזמנו כל אחד קוקטייל וסנדוויץ. זה יצא גם בילוי טעים וגם מצחיק ברמות אחרות. אם אתם אוהבים סטאנדאפ אין ספק שזה מקום חובה חובה ללכת אליו.

comedy-cellar

comedy-cellar-inside

 יום 3 בניו יורק

ארוחת בוקר מוקדמת באזור סוהו

Johny's Luncheonettete, אותה מסעדה שאכלנו בה ביום השני. הפעם שנינו לקחנו את מנת התרד עם הביצים עלומות. יש להם אוכל ממש טעים ומחירים זולים וידענו שהמשך היום שלנו יקר 🙂

jonny1

שייט סביב מנהטן

אחרי ארוחת הבוקר לקחנו סאבווי לתחנת south ferry כדי לעשות שייט ולראות את פסל החירות. אני פחות אוהבת אטרקציות תיירותיות ,אבל נראה לי לא הגיוני להיות בניו יורק ולא לראות את הפסל. לא? אז הזמנו שייט דרך גרופון. השייט היה במשך שעה שזה לדעתי מספיק והוא היה נחמד מאוד. ירד באמצע מבול, אבל גם זאת היתה חוויה ובסופו של דבר יצא לנו לראות את כל מנהטן ואת פסל החירות והיה ממש יפה.

ny-cruise

ny-librety1

מופע בברודווי

אחרי השייט לקחנו סאבווי לאיזור ברודווי והלכנו לקחת את הכרטיסים מהקופה למופע "The book of mormon" גם למופע הזמנו כרטיסים מראש. עדיף להזמין כמה שיותר מראש, כי המחירים עולים מהר וגם כל המקומות היחסית זולים נגמרים ונשארים רק היקרים. הכרטיסים שלנו עלו 150 דולר לאדם (אתר להזמנת כרטיסים). המופע היה מדהים! מצחיק ביותר ועשוי ברמה גבוהה מאוד. אין מילים לתאר את המופע פשוט חייבים ללכת לראות אותו 🙂 ממליצה גם לקרוא קצת על המורמונים לפני המופע ועל הספר, זה עוזר להבין את המופע.

book-of-mormon - Copy

book-of-mormon-broadway - Copy

קפה ומאפה

אחרי המופע הלכנו למאפייה bibble and sip. שתינו שם קפה ואני לקחתי מאפין בננה,שוקולד ואגוזים ורומן לקח בראוניז. הם היו מעולים.

bibble-and-sip-ny - Copy

רחובות Broadway, Wall street

אחרי הבית קפה פשוט עשינו סיבוב ברחוב ברודווי ורחוב וול סטריט ובין כל מיני סמטאות צדדיות.

ny-wall-st

ארוחת ערב במסעדה קוריאנית

אחרי השוטטות ברחובות נפגשנו עם אחי לארוחת ערב במסעדת שף קוריאנית hanjan. הזמנו לשתות בירה קוריאנית, שהיתה בין המשקאות הטעימים ששתיתי. לבירה קוראים Makgeolli .הזמנו מנה של קלמרי חריף עם נודלס, מנת פנקייק מאכלי ים ומנת בשר בבישול ארוך. המנות היו מפתיעות וטעימות ביותר. אני פחות מכירה את המטבח הקוריאני וממש התלהבתי מהטעמים. מדובר באוכל קוריאני מודרני והטעמים היו מעניינים ממש. ישבנו על הבר והשירות היה מצויין. ממליצה לנסות את המסעדה הזאת.

hanjan-beer

hanjan-dish

 

5 תגובות בנושא “מסלול של 3 ימים מדהימים בניו יורק – מטיילת מחוץ לקופסא”

  • פינגבאק: שלושה ימים מדהימים במנהטן- טיפים (חלק ד’) – חיה בסרט של עצמי
  • פינגבאק: שלושה ימים מדהימים במנהטן- טיפים (חלק ד’) – מטיילת מחוץ לקופסא
  • פינגבאק: שלושה ימים מדהימים במנהטן- טיפים (חלק ד') - מטיילת מחוץ לקופסא
  • פינגבאק: טיפים למטיילים במנהטן - מטיילת מחוץ לקופסא
  • פינגבאק: טיול יום מפורט במנהטן - מטיילת מחוץ לקופסא

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *