דברים מומלצים ביותר לעשות בניו יורק

מאת: נופר רונן

ניו יורק היא עיר מדהימה, עיר של שפע והמון דברים לעשות. גם אם תהיו שם כמה חודשים, עדיין לא תספיקו לראות הכל ובטח שלא תספיקו לאכול בכל המסעדות ובתי קפה. יש בה הכל מהכל וזה לא נגמר. 

הגענו לניו יורק בטיסה ארוכה מהודו אחרי טיול גדול בתאילנדויאטנם, לאוס והודו. אחרי ניו יורק המשכנו ללאס וגאס ומשם לישראל עם עצירה בפרנקפורט.

דרך אגב, אם אתם עושים טיול עצמאי בארצות הברית, אז אתם יכולים להעזר בספרים המקיפים, המסלולים והמפות של נטע דגני שהיא יועצת ומתכננת טיולים לארצות הברית. קישור לאתר של נטע.

דברים לעשות בניו יורק

מופע בברודווי

אחרי השייט לקחנו סאבווי לאיזור ברודווי והלכנו לקחת את הכרטיסים מהקופה למופע "The book of Mormon" גם למופע הזמנו כרטיסים מראש. עדיף להזמין כמה שיותר מראש, כי המחירים עולים מהר וגם כל המקומות היחסית זולים נגמרים ונשארים רק היקרים.

הכרטיסים שלנו עלו 150 דולר לאדם (אתר להזמנת כרטיסים). המופע היה מדהים! מצחיק ביותר ועשוי ברמה גבוהה מאוד. אין מילים לתאר את המופע פשוט חייבים ללכת לראות אותו. ממליצה גם לקרוא קצת על המורמונים לפני המופע ועל הספר, זה עוזר להבין את המופע.


קומדי סלאר Comedy cellar

מופע סטאנדפ קורע מצחוק בקומדי סלאר . הזמנו אליו מקומות מראש. הגענו לשם 45 דקות לפני וזה יצא טוב, כי ככה תפסנו מקומות ממש טובים. מדובר במקום די קטן עם 30 שולחנות בערך. המקום אינטימי עם אווירה כיפית. בערב יש בערך שישה קומיקאים שכל אחד מופיע בסביבות ה15 דקות.

מגיעים אליו גם קומיקאים מפורסמים מאוד כמו כריס רוק, לואיס סי קיי ועוד… לנו יצא לראות מישהו ממד מן  Allan Havey וJudah Friedlander מרוק 30 . ובלי קשר כל מי שהופיע היה קורע בטירוף. לא הפסקתי לצחוק לשנייה. התענוג עולה 12 דולר לאדם + הזמנה של שני פריטים מהתפריט. אנחנו הזמנו כל אחד קוקטייל וסנדוויץ. זה יצא גם בילוי טעים וגם מצחיק ברמות אחרות. אם אתם אוהבים סטאנדאפ אין ספק שזה מקום חובה חובה ללכת אליו.


סיור בהארלם

סיור שהזמנו מראש דרך חברה לסיורים free tours by foot . לחברה יש מגוון רחב של סיורים. הכל היה נראה לנו מעניין. בסוף החלטנו לקחת סיור בהארלם, כי עניין אותנו לשמוע על ההיסטוריה של האזור וגם יש מצב שלא היינו מגיעים אליו אילולא הסיור. 

הסיור היה כמעט שלוש שעות והמדריך היה מצחיק, מעניין ובעל ידע נרחב. הוא לקח אותנו למקומות מגניבים והזמן עף מהר. הסיור הוא חינם ומבוסס על טיפים. יצא לנו לעשות הרבה פעמים סיורים מהסוג האלה ותמיד זה היה מוצלח, מאחר והמדריכים חייבים להיות טובים כדי שיקבלו טיפים בסוף.


The High line

אחרי ארוחת הבוקר המשכנו לפארק ממש מגניב The High line שנמצא בגובה 9 מטר, על מסילת רכבת ישנה ויש ממנו נופים של הנהר וכל העיר. די מוצל שם ואפשר ללכת שעות לכל אורך המסילה.

שוק צ'לסי Chelsea market

מהפארק  The high line המשכנו לשוק צ'לסי. אם הולכים בפארק לכיוון downtown אפשר לרדת מהפארק ממש ליד השוק. השוק הזה מדהים! מומלץ להגיע רעבים (מה שאנחנו לצערי לא היינו) כי יש שם מבחר ענק של מסעדות ממש מגניבות. יש שם גם אזור של דוכני תכשיטים, בגדים, מזכרות וכל מיני דברים מיוחדים שלא ראיתי במקומות אחרים. בקיצור השוק הזה מומלץ ביותר.


צ'ינה טאון ChinaTown

אחרי ארוחת הבוקר המשכנו לצ'ינה טאון Chinatown. כשהגענו לשם באמת הרגשנו שהגענו לסין הקטנה. מלא מסעדות, חנויות ואווירה מגניבה. החלטנו לקנות Bubble tea שזה תה מוכר בסין והיה ממש טעים. יש אותו בהמון מסעדות על הדרך.

בגלל הטיסה כאב לי קצת העורף והחלטתי לעשות מסאג' של 15 דקות. מצאתי מקום שהציע 15 דקות מסאג' גב וראש ב10 דולר. זה היה נשמע לי מעולה וכך באמת היה. המסאג' ממש שיחרר אותי ואני ממליצה בחום לקחת הפסקה של רבע שעה(אפילו יותר)  למי שבא קצת פינוק באמצע כל ההסתבבויות וההתרוצויות. למקום קוראים foot reflexology & body work .

אנדרטת 9/11

אנדרטת 9/11  אנדרטה מרשימה ביותר. יש שם גם מוזיאון הנצחה, אבל היה תור ארוך מדי והחלטנו להסתפק בלראות את האנדרטה המיוחדת שהם עשו. שווה בהחלט לבקר שם.

סנטרל פארק Central park

משם לקחנו סאבווי לסנטרל פארק. זהו פארק עצום שקשה לי להאמין שמישהו לא שמע עליו. אפשר ללכת שם שעות. אפשר גם לשכור שם אופניים ולטייל בפארק.

מוזיאון טבע

בתחנה שירדנו לסנטרל פארק, היה גם את המוזיאון American museum of natural history. קנינו כרטיס כניסה למוזיאון ב22 דולר לאדם ונכנסנו (יש אפשרות גם לתת תרומה ולא לשלם על כרטיס). המוזיאון ממש ממש גדול. הגענו לשם בסביבות 16:00 והמוזיאון נסגר ב17:30.

הצטערנו שלא הגענו מוקדם יותר, כי יש המון מה לראות ושעה וחצי לא הספיקו. ניסינו להספיק כמה שיותר וכמובן שלא ויתרנו על הקומה האחרונה שבה היו שחזורים של הדינוזאורים. אין לי ספק שאפשר להעביר במוזיאון חצי יום לפחות ואני חושבת שזה מוזיאון שגם ילדים וגם מבוגרים מאוד נהנים בו. הוא מושקע מאוד והמיצגים בו ממש מרשימים.


שייט סביב מנהטן

לקחנו סאבווי לתחנת South ferry כדי לעשות שייט ולראות את פסל החירות. אני פחות אוהבת אטרקציות תיירותיות, אבל נראה לי לא הגיוני להיות בניו יורק ולא לראות את הפסל. לא? אז הזמנו שייט דרך גרופון

השייט היה במשך שעה שזה לדעתי מספיק והוא היה נחמד מאוד. ירד באמצע מבול, אבל גם זאת היתה חוויה ובסופו של דבר יצא לנו לראות את כל מנהטן ואת פסל החירות והיה ממש יפה.


כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *