דברים לעשות בדלהי הודו – המלצות לעיר דלהי

מאת: נופר רונן

בפעם הראשונה שביקרתי בדלהי זה היה בטיול של אחרי הצבא. הייתי שם בקיץ שזאת העונה הפחות מומלצת כי חם שם מאוד- מעל 40 מעלות. אז לא הבנתי כמה זה נוראי אבל עכשיו שחזרנו לשם בעונת החורף כשיש 25 מעלות במהלך היום (כן זה החורף שם) היה ממש נעים ומאוד נהנתי לחקור אותה.

אז דבר ראשון אני ממליצה לבקר בדלהי בעונת החורף בין דצמבר למרץ (אנחנו היינו בדצמבר).

טסנו לטיול של שבועיים בהודו בשיתוף פעולה עם נועם חבר שלנו שמתכנן טיולים פרטיים להודו (לאתר של נועם). הטיול היה לאזור רג'אסטן , לרישיקש ודלהי. הטיול היה בליווי של נהג פרטי לאורך כל הטיול, מדריכים שונים בכל יעד שאליו מגיעים ומלונות ממש טובים.

טיפים כלליים להודו

עשינו ביטוח מקיף לטיול (למידע אודות ביטוח נסיעות) ועשינו ויזה אלקטרונית בגלל שזה היה טיול רק של שבועיים (למידע על ויזה להודו) ובנוסף כתבתי פוסט על רשימת תרופות שמומלץ לקחת להודו.

על דלהי

דלהי, בירת הודו היא אחת הערים המטורפות בהודו. היא שילוב של עוני ויוקרה, אוכל רחוב ומסעדות גורמה, גסטהאוסים ומלונות ברמה גבוהה, זוהמה, פקקי תנועה מטורפים, אקלים קשה (במיוחד בקיץ), מקדשים מנכרי עיניים והמון מה לעשות ולראות בה.

דלהי מחולקת לשני איזורים דלהי העתיקה ודלהי החדשה. דלהי החדשה נחשבת לאיזור היוקרתי ושם תוכלו למצוא גם את המלונות המפוארים. בדלהי העתיקה יש את השוק הגדול בהודו והוא אחד המקומות המשוגעים שיש ועלול לגרום להלם תרבות למי שמבקר שם בפעם הראשונה.

איך מגיעים לדלהי

אנחנו הגענו בטיסה ישירה מתל אביב לדלהי עם חברת התעופה אייר אינדיה.

איפה ישנים בדלהי

אנחנו ישנו במלון חמישה כוכבים מטורף עם בריכה, שלוש מסעדות, בר , חנויות, בית קפה , ספא ושירות מעולה. מלון The Lalit New Delhi  מלון באזור דלהי החדשה. מרחק של 10 דקות הליכה ממרכז גדול שיש בו מסעדות וחנויות. יש ריקשות מחוץ למלון ואפשר להגיע איתם לכל מקום בקלות ( עדיף להתנייד שם בריקשה ולא במונית בגלל פקקי התנועה הרבים). השוואת מחירי מלון

לתמונה באינסטגרם

דברים לעשות בדלהי

בדלהי יש היצע של הרבה דברים שאפשר לעשות. בחרתי את הדברים שהכי מומלצים לדעתי.

מקדש אקשרדם Akshardham

המקדש הזה פחות מוכר בקרב התיירים ויותר בקרב המקומיים מאחר שאסור לצלם שם ויש פחות מודעות למקום המרשים הזה, אבל הוא נחשב לאחד המקדשים היפים בעולם והאמת שהוא הרשים אותנו מאוד . הגענו לשם עם מעט ציפיות, אבל כבר מבחוץ התלהבנו ממנו ומבפנים הוא בכלל עוצר נשימה (הוא מוקף בגנים ירוקים מדהימים עם מזרקות).

אני חושבת שגם ככה תמונות לא היו מצליחות להראות את היופי של המקום הזה, אז אין ספק שהוא אתר בגדר חובה אם אתם מבקרים בדלהי. גודלו של המקדש זיכה אותו במקום היוקרתי בספר השיאים של גינס, כמקדש ההודי הגדול בעולם. אני ממליצה להגיע לשם בשעת הפתיחה או לפני הסגירה ולא בסוף שבוע מאחר שיהיה עמוס שם מדי ויכול להיות תור ממש ארוך. שימו לב שלא ניתן להכניס מצלמה או פלאפון לשם ויש בדיקות מקיפות מאוד בכניסה. מפת הגעה

מקדש המדרגות

יש כמה כאלה ברחבי הודו, תוכלו למשל למצוא אחד בין אגרה לג'ייפור Chand Baori ואחד בדלהי  Agrasen ki Baoli. לנו יצא לבקר במקדש אשר בדלהי  שהוא קטן יותר ופחות מוכר. הוא פחות מרשים מChand Baori אבל גם הוא היה ממש יפה ובגלל שהוא פחות מוכר לא היו בו הרבה אנשים (אנחנו ביקרנו בשעות הבוקר באמצע שבוע והיו שם כמה עשרות מקומיים ומעט תיירים).  מרחק של כ- 10 דקות הליכה מהמלון The Lalit New Delhi  שהיינו בו.

זהו גם מקום מעולה לתמונות כי הוא ממש מיוחד, רק שימו לב שיש בו הרבה יונים אז צריך להיות עירניים אחרת עלולה להיות תאונה לא נעימה (אבל לפחות אומרים שזה מביא מזל טוב :)) מפת הגעה

השוק הגדול בהודו Chandni Chowk

שוק צ'אנדי צ'וק אחד השווקים הוותיקים והעמוסים ביותר בדלהי. זהו הלם תרבות אחד גדול. זהו אזור ענק עם שווקים שונים , תמצאו שם שוק תבלינים, שוק בגדים, שוק בדים ועוד…  השוק הזה קיים סביב שלוש מאות שנים והוא מפורסם לא רק בהודו, אבל בכל רחבי העולם. אנחנו טיילנו שם על ריקשה כי האמת שיש שם כל כך הרבה ריקשות שמאוד קשה להתנייד שם ברגל.

שער הודו

נבנה ע"י הבריטים בסוף מלחמת העולם הראשונה לזכר החללים ההודים.שער מרשים מאוד. מהשער יוצאים אל הרחוב הרחב ביותר בהודו שמשמש לתהלוכה צבאית של הודו ומגיע עד לפרלמנט (שגם בו ביקרנו והוא הגדול בעולם מבחינת שטח שגם נבנה ע"י הבריטים). מפת הגעה

הבית של גנדי

גנדי סמריטי הוא מוזיאון שהיה משכנו של גנדי במשך 114 ימים כשהגיע לדלהי על מנת לפייס בין ההינדים למוסלמים בדלהי ושם גם נרצח. הסיפור חיים שלו מתואר ע"י מיצגי בובות שהכינו ילדי בית ספר.

תוכלו לראות שם חדר משומר שבו גנדי חי ואת המקום שבו נורה תוך כדי הליכה לנאום שלו.

במוזיאון מוצגים תצלומים, פסלים, ציורים, ציורי קיר, כתובות על סלעים ושרידים על השנים שבהן שהה  גנדי.אנחנו מצאנו את המוזיאון מאוד מעניין וכדרך מעולה ללמוד על גנדי. לא חובה ללכת לשם עם המדריך מאחר שיש שם המון חומר קריאה והמיצג בובות מלווה בקטעי קריאה קצרים.

מקדש הלוטוס

מקדש באהי היחיד בהודו והוא בצורת פרח לוטוס. האמת שבאנו למקדש רק בשביל לצלם אותו מבחוץ. גם כי היה לנו לוח זמנים עמוס וגם כי קראנו שהוא לא יותר מדי מיוחד מבפנים . אבל אם אתם באזור אז שווה לעבור דרכו. מפת הגעה.

פרלמנט דלהי

בית הפרלמנט ידוע גם בשם Sansad Bhawan. זהו מבנה מעוגל מפואר מעוגל שבו נציגי הדמוקרטיה ההודית נפגשים. הוא משרד הדמוקרטיה הגדול ביותר בעולם. הקוטר של המבנה הוא 170 מ'. בית הפרלמנט כולו מוקף על ידי קיר אבן נוי אדומה. אי אפשר להכנס פנימה  וניתן לראות את המבנים רק מבחוץ.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *