תרופות שכדאי לקחת לטיול בהודו – פוסט הכנה להודו על מחלות, תסמינים ואיך לטפל בהן

מאת: נופר רונן

אני בדיוק עושה הכנות לפני הנסיעה שלי להודו בפעם השלישית (הייתי שם בטיול אחרי צבא ובטיול ארוך בגיל 30 ). ניסיתי להחליט אלו תרופות כדאי לי לקחת איתי ואז נזכרתי בכל המחלות שחטפתי בהודו וזה עזר לי להבין אילו תרופות כדאי שיהיו איתי הפעם.

מאחר שיש לי נסיון רב בתחום המחלתי בהודו החלטתי לתעל את זה לבלוג ולכתוב פוסט מקיף לגבי דברים שחשוב לקחת איתכם לטיול בארץ המופלאה הזאת.

שימו לב זהו פוסט שעלול טיפה להלחיץ אתכם כי היו לי הרבה בעיות בהודו, אבל…

תסתכלו דווקא על הצד החיובי, אני בסדר , שרדתי הכל ואם אני חוזרת לשם בפעם השלישית זה אומר שזה לא היה נורא כל כך וזה אומר שהודו שווה ביקור שוב  🙂

דרך אגב יש צורך בויזה להודו אפשר להוציא ויזה אלקטרונית, למידע אודות ויזה להודו וגם ויזה אלקטרונית.

היעדים לטיול שלנו בהודו:

דלהי
ג׳איפורפושקר
אגרה
מסלול הטיול שלנו בהודו לטיול עם נהג פרטיֿ

מחלות בהודו

נתחיל מהדבר הכי נוראי – סקביאס! כן כן זאת לא אגדה אורבנית של צבא. זאת מחלה אמיתית ואני לא מאחלת אותה לאוייבי הגדולים ביותר. זאת מחלה מגרדת ביותר וצריך להיות מודעים לכך שהיא יכולה להתפרץ בהודו. למזלי המחלה אצלי פרצה בארץ (לוקח לה חודש להתפרץ) וביום למחרת קיבלתי טיפול. הטיפול עצמו הוא מאוד פשוט וזוהי בעצם משחה שמורחים על כל הגוף. המחלה הזאת מדבקת מאוד ולכן חשוב לזהות  אותה מהר אחרת עלולים להדביק את כל מי שנמצא בקרבתכם. חובה לכבס את כל הבגדים והמצעים שנגעתם בהם.

איך מזהים סקביאס? יש גירוד מטורף בכל הגוף!! ורואים חורים קטנים בעור שנראים כמו מחילות קטנות.

איך מטפלים? משחה שמורחים על כל הגוף . הטיפול מבוסס על קרם שמכיל פרמתרין (השם המסחרי: לייקליר) בריכוז של 5% ואשר קוטל את הקרציונים.

דיזנטריה 

אמבות בבטן.  האמת שזוהי מחלה שליוותה אותי במשך שלושה חודשים בטיול . אני חושבת שרוב האנשים חוטפים אותה בהודו וצריך פשוט לבוא מוכנים שכנראה זה הולך לקרות גם לכם. זה לא נעים וזה יכול גם לשבש את הטיול אם זה ברמה חמורה אז מומלץ להביא איתכם טיפול אנטיביוטי למקרה שתחטפו את זה.

איך מזהים דיזנטריה ? התיאור די דוחה אז אתם מוזמנים לקרוא על דיזנטריה בויקיפדיה.

איך מטפלים? דבר ראשון לשתות הרבה מים (כדי לא להתייבש), הטיפול התרופתי הוא אנטיביוטיקה אבל צריך להתאים אותה לפי סוג החיידק. זיהום של חיידק השיגלה ניתן לעשות שימוש בסוגים שונים של אנטיביוטיקה כמו למשל ציפרופלוקסצין או אזניל ולטיפול בדיזנטריה אמבית לרוב יש לעשות שימוש באנטיביוטיקה בשם מטרונידזול.

התקף אסמטי

כשטסתי להודו אחרי הצבא סבלתי מהתקפי אסטמה די חזקי.זאת משום שטיילנו בתקציב מאוד נמוך ולכן ישנו לרוב במקומות ברמה סנטירלית מאוד נמוכה (אפילו מספר פעמים גילינו עובש בחדר). אם יש לכם אלרגיות, רגישויות ומחלות כרוניות אני ממליצה בחום לישון בחדרים עם רמת הגיינה גבוהה יותר גם אם זה יעלה קצת יותר כסף.

איך מזהים התקף אסטמה? קוצר נשימה חזק

איך מטפלים? משאף כמו ונטולין

הרעלת מזון 

גם מזה סבלתי. האמת שאני לא יודעת איך זה קרה כי אני ורומן אכלנו בדיוק אותו הדבר אבל אני חושבת שאני רגישה יותר ממנו וגם לקחתי באותו זמן תוסף מזון שכנראה השילוב של שניהם לא עשה טוב. סבלתי מכאבי בטן נוראיים ברמה שלא הכרתי לפני.

איך מזהים הרעלת מזון? כאב בטן שלא ניתן להתעלם ממנו

איך מטפלים? לנסוע למיון. אני חוויתי כאב כל כך חזק שהזעקנו אמבולנס. במיון קיבלתי אינפוזיה ועשו לי הרבה בדיקות. אחרי כמה שעות שוחררתי והכל היה בסדר אבל אני ממליצה בחום לא להתעלם מכאבים חזקים. ניסיתי במשך יום שלם להתעלם מהכאב אבל ברגע שראיתי שיש רק החמרה ולא שיפור אז לא היתה ברירה אחרת.

תאונת אופנוע

לא קרה לי אבל לחברה טובה שטיילתי איתה

– היא נסעה על אופנוע עם בחור מקומי שכל חייו נוהג על אופנוע , אבל לפעמים יש מזל רע והוא החליק עם האופנוע על הכביש. חברה שלי נפצעה ברמה חמורה ברגל והיתה מאושפזת במשך חודש בבית חולים פרטי בדלהי. בעיקרון אין לי מה להגיד על מצב כזה מאחר ששעלולות לקרות תאונות (גם אם נמנעים מנסיעה על אופנוע). ההמלצה שלי היא לדאוג לביטוח בריאות מקיף וטוב. לחברה שלי היה מזל שהיה לה ביטוח טוב והוא מימן את כל השהות שלה בבית חולים פרטי כי העלויות שם ממש יקרות!! ובואו נגיד ככה.. אם אתם כבר עושים תאונה בהודו, עדיף שתהיו בבית חולים פרטי. פוסט שכתבתי על ההמלצה שלי לגבי ביטוח נסיעות.

כפי שאתם מבינים, צריך להגיע להודו מוכנים גם מבחינת תרופות וגם מבחינת ביטוח. אז הכנתי רשימה של כל התרופות שאני ממליצה שיהיו איתכם, אבל כמובן שצריך ללכת למרפאת מטיילים ולהתייעץ עם רופא מה הוא ממליץ וגם לבדוק אילו חיסונים כדאי לכם לעשות לטיול לפי האזורים שתטיילו בהם.

אני אישית ממליצה לקחת הרבה סוגי תרופות למרות שברובם לא תשתמשו. אבל תמיד עדיף שזה יהיה איתכם. בכל מקרה מה שאני ממליצה זה לא לקחת תרופות כמו אנטיביוטיקה על דעת עצמכם . כיום לרוב קופות החולים יש אפשרות להתכתבות עם רופא וגם לביטוחים שונים יש צ'אט עם רופא. מה שחשוב זה להתייעץ עם רופא ולספר לו את הסימפטומים שיש לכם.

עדכון מהטיול האחרון שלנו בהודו ב2018

איכשהו הטיול עצמו עבר בצורה חלקה בלי מחלות או תאונות 🙂 אבל כשהגעתי לארץ חוויתי תחושות של בחילות וחוסר תאבון במשך כמה שבועות, כשהלכתי לרופא הוא שאל אם הייתי לאחרונה בארץ טרופית ואמרתי לו שכן בהודו. הוא שלח אותי לבדיקת צואה והסתבר שהיה לי טפיל בבטן. קיבלתי אנטיביוטיקה שמתאימה לטפיל הזה וזה באמת עבר אחרי כמה ימים.

רשימת תרופות להודו – חלקם צריך מרשם וחלקם לא

  1. אנטיביוטיקה – כמה סוגים (תתייעצו עם הרופא מה כדאי) , לטיפול בדזנטריה, דלקת גרון ועוד
  2. משחה לסקביאס
  3. אם יש לכם מחלה כרונית אז חשוב לקחת מספיק תרופות גם לטיפול מונע וגם לזמן התקף
  4. כדורי אלרגיה – יש מצב שבארץ זרה התעוררו אלרגיות שפחות הייתם מודעים אליהם, תמיד טוב שיהיו כדורי אלרגיה איתכם , יש כאלה שלא צריך בשבילם מרשם כמו אלרג'י
  5. טיפות עיניים – תמיד טוב שיהיה איתכם , למצב של יובש או גרד בעיניים
  6. כדורי פחם – אלו כדורים טובים לטיפול במצב של כאבי בטן וחום, אני אישית ממליצה על כדורים נגד שלשול או לעצירות כי לרוב יש להם תופעות לוואי לא טובות. אני חושבת שעדיף לנסות לטפל בזה בכדורי פחם ואם יש החמרה ליצור קשר עם הרופא או ללכת למיון
  7. דקסמול קולד – למקרה של צינון חזק
  8. כדורי גבהים – למחלות גובה. שימו לב , זהו כדור שממש לא מומלץ לקחת סתם , גם אם עולים לגובה יחסית גבוה. אני וחברה שלי לקחנו אותו בזמן עלייה להר ממנאלי והתופעות לוואי היו ממש לא נעימות. אני ממליצה שהכדור הזה יהיה איתכם ורק במצב שאתם מרגישים שאתם צריכים אותו אז תקחו .
  9. כדורים טבעיים לבחילות – הנסיעות בהודו לפעמים יכולות להיות קשות ולעשות בחילה. אני ממליצה שיהיו לכם כדורים טבעיים שלוקחים יום לפני הנסיעה וגם תוך כדי הנסיעה. לי זה ממש עזר.
  10. כדורים לחום וכאבי ראש – תמיד טוב שיהיו איתכם כדורים כמו נורפאן , אדוויל או אקמול. תלוי מה אתם רגילים לקחת
  11. משחה אנטיביוטית – כמו סינטומיצין למצבים של זיהום
  12. ערכה ראשונה – פלסטרים , חומר מחטא, תחבושת
  13. משחה נגד פטריות – לטיפול בפטרת
  14. כדורי מלריה – הם אמנם יחסית יקרים אבל אם הרופא ממליץ לכם לקנות אותם אז עדיף שהם יהיו איתכם

רשימת ציוד לעזרה ראשונה להודו

אם תטיילו בערים גדולות אז תוכלו למצוא את הדברים האלה בחנויות, אבל אם תצאו לטיול בכפרים לא מתוירים יש סיכוי שלא תמצאו את הציוד הזה. לכן עדיף להגיע איתו כבר מהארץ או לרכוש ישירות כשמגיעים להודו.

  • ספריי אף
  • חיטוי ידיים או מגבונים
  • חיטוי ידיים על בסיס אלכוהול המכיל לפחות 60% אלכוהול או מגבונים אנטיבקטריאליים לידיים
  • נייר טואלט
  • ג'ל אלוורה – לכוויות שמש
  • ערכת עזרה ראשונה
  • אטמי אוזניים

רשימת חיסונים מומלצת לפני שטסים להודו

בשנת 2015 יצאנו לטיול ארוך במזרח אסיה ועשינו חיסונים שיתאימו למדינות תאילנד, הודו, לאוס וויאטנם. ידענו שנטייל גם באזורים פחות תיירותיים ונצא לטרקים בחיק הטבע. הודו נחשבת למדינת עולם שלישי אז לא רצינו לקחת סיכון. מלבד בעיות עיכול לא היו לנו מחלות אחרות במהלך הטיול. את רשימת החיסונים לקחתי מהאתר של בית חולים רמב״ם. רצוי להתייעץ עם רופא לפני הטיול ולראות אילו חיסונים הוא ממליץ לעשות.

  • טטנוס (לא למי שחוסן בחמש השנים האחרונות)
  • חצבת-אדמת-אדמת (לא למי שחוסן פעמיים בעבר)
  • כלבת (עבור חלק מהמטיילים)
  • קדחת מוח יפנית (עבור חלק מהנוסעים)
  • דלקת קרום המוח (לחלק מהמטיילים).
  • טיפוס הבטן (לא למי שחוסן בשלוש השנים האחרונות)
  • הפטיטיס A (לא למי שחוסנו בעבר)
  • הפטיטיס B (לא למי שחוסנו בעבר)

View this post on Instagram

This is the most peaceful place we visited during our trip. It was in Rishikesh, which is a holy city. This spot wasn't on our itinerary but our driver decided to take us to the place he loves the most and we were really happy that he did. First, we meditated in a temple and then we sat on the rocks by the Ganges River. . What makes you feel calm and peaceful while traveling? . #rishikesh #rishikeshdiaries #rishikesh_diaries #rishikeshtrip #rishikeshyoga #india_undiscovered #indiatourism#discoverindia #indiaundiscovered#indiatraveldiaries #travelindia#indiatravelgram #yourshot_india amazingindia #nomadsofindia #streetsofindia #travelrealindia #lonelyplanetindia #indiapicture #india_pixelz #travelbloggers #travelblogging #ganges #gangesriver

A post shared by Nofar Ronen | נופר רונן (@trvbox) on

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *