הזמן הכי טוב בשנה לבקר בהודו – מזג אוויר לפי אזורים בהודו

מאת: נופר רונן

כשטיילתי בצפון הודו זה היה בחודשים יוני עד ספטמבר והיו מקומות שהחום בהם היה בלתי נסבל. בפעם אחרת שיצא לי להיות בדרום הודו זה היה בסביבות מאי עד יולי והמזג אוויר היה נעיםיחסית  עם מעט מונסונים.

מאחר שלמזג אוויר בטיול יש השפעה מאוד גדולה, החלטתי לכתוב פוסט שיוכל להועיל לכם בתכנון הטיול להודו.  בפוסט פירטתי מתי זה הזמן הכי טוב לטייל בהודו לפי חלוקה לאזורים ראשיים ולפי זה תוכלו לבחור את החודש המתאים לטייל או לבחור את האזור לפי החודש שבו אתם טסים.  

במידה ואתם מתכננים לטייל בכמה אזורים בהודו צריך להיות מודע שלכל אזור יכול להיות מזג אוויר שונה מאוד מהאחר. לדעתי הכי טוב זה גם לדעת לשמור על גמישות ולשנות תוכניות בהתאם למזג אוויר (כי זה גם עניין של מזל).

מידע על ויזה להודו

אז מהו הזמן הטוב ביותר לבקר בהודו?

בגלל שהודו היא מדינה ממש גדולה יש לה מספר אזורי אקלים שונים,  שיכולים להשפיע על מתי תרצו לטייל בה (יכול לרדת שלג בצפון אבל באותו זמן יהיה חם בדרום),  באופן כללי הצפון קריר יותר, המרכז חם ויבש ובדרום המזג אוויר טרופי.
בארץ יש רק שלוש עונות : חורף, קיץ ומונסונים.

מאחר שהודו היא מדינה טרופית בקיץ שם חם מאוד (עם ממוצע טמפ' של 40 מעלות ואפילו יותר). לכן ההימור הכי מועדף הוא לבקר בהודו במהלך החורף או המונוסונים ולא בקיץ . בכללי המזג הכי טוב הוא בחודשים אוקטובר עד מרץ, במהלך החודשים האלה המזג אוויר נעים יחסית. עם זאת חשוב לזכור שבאזור ההימאליה הטמפ' יורדת ברמה דרסטית בחודשים האלה ועלול להיות שם קפוא.. אז במידה שבטיול שלכם אתם מתכננים לעבור בין כמה אזורים בהודו אז רצוי שהבגדים שתארזו יהיו מגוונים (גם בגדי קיץ וגם בגדי חורף).

מזג אוויר בהימלאיה

אפשר לבקר בהימלאיה במהלך כל השנה, אבל החודשים המומלצים ביותר הם בין פברואר למאי. בחודשי החורף דצמבר עד ינואר הטמפרטורות ממש צונחות, אך במידה שאתם בקטע של סקי ושלג אז אלו יהיו חודשים מתאימים לביקור.

יוני עד ספטמבר נחשבים לחודשים הרטובים, שבהם הטמפרטורות יכולות להגיע במקסימום ל 19 מעלות, שזה מזג אוויר נעים, אבל חוץ מהאזור הזה בשאר הארץ הטמפרטורות ממש חמות. לכן אם אתם חושבים לבקר בהודו בין יוני לספטמבר תקחו בחשבון שבאזור ההימלאיה יהיה נעים אבל בשאר הארץ יהיה מאוד חם.

כפי שציינתי לפי, במידה ואתם מתכננים לטייל בכמה אזורים אז תזכרו שגם אם קר בהימלאיה בדרום תוכלו ללכת אפילו לחוף ים כי שם חם , אז תארזו בהתאם.

מזג אוויר בדלהי

בעקבות המיקום שלו, לדלהי יש אקלים מעורב של לחות עם קצת מזג אוויר טרופי וצחיחות. למרות שדלהי לא רחוקה כל כך מהצפון, המזג אוויר הצחיח בה גורם לה להיות די חמימה לאורך כל השנה.

מאפיין מעניין למדי המבדיל אותה מערים אחרות עם סוג זה של אקלים מעורב, הוא שיש בה סופות אבק, דבר שכיח יותר באקלים המדברי.
החודשים הטובים ביותר לביקור הם גם מאוקטובר עד מרץ, כאשר הטמפרטורות יציבות ויבשות למדי, והקיץ חם מדי (32 מעלות צלזיוס בממוצע, אך הוא יכול להגיע לגלי חום המגיעים ל- 45 מעלות צלזיוס). אם תבקרו שם בחודשים יולי ואוגוסט מובטח לכם מזג אוויר חם מאוד, עם טמפרטורות גבוהות וגשם כבד.

תלוי בזמן שתטיילו ,אבל אם אתם מתכננים לבקר את הטאג' מאהל, אז מנובמבר עד פברואר יכול להיות ערפל בשעות המוקדמות וזה עלול לפגוע בחוויה מאוד מאחר שלא תוכלו לראות את המבנה. מלבד חודשים אלה, במהלך כל השנה יש נוף נהדר של המבנה היפה ומומלץ לבקר שם עם הזריחה, לפני עליית הטמפרטורות.

מזג אוויר במומבאי

בדומה לדלהי, האקלים של מומבאי הוא טרופי רטוב ויבש, כלומר ימים חמים באופן עקבי כל השנה. טמפרטורות הקיץ שלה סביב 32 מעלות (בשיאם), שזה חם, אבל הרבה יותר נסבל מאשר באזורים אחרים של המדינה.
החודשים הטובים ביותר, כמו בשאר חלקי הארץ, הם מאוקטובר, ויותר לכיוון מאי. זה בגלל שהעונה בחודשים יוני עד ספטמבר, נחשבת לעונה הרטובה, כלומר מקלחות כבדות,  בלי הרבה מה לעשות. אבל כפי שציינתי אין כמעט גשם מאוקטובר עד מאי, מה שנותן לך חלון די גדול לבקר בו .

מזג אוויר בקראלה

עם כמעט 600 ק"מ של קו חוף שממוקם בחלק הטרופי הדרומי של הודו, קראלה היה יעד מעולה אם אתם מחפשים חופים ונופים. חם באפריל ומאי ואז גשום מיוני ועד אוגוסט, בהרחבה לדצמבר אבל המונסונים אחרי הצהריים לא משפיעים על התיירות שם. מאחר שזה איזור טרופי, המזג אוויר שם חם לאורך כל השנה, עם ממוצע טמפ' של 30 מעלות.

הזמן הכי טוב לבקר באזור הוא בחודשים ספטמבר ועד מרץ, כדי להנות את ימי החורף (האמת שזה ממש מעניין כי בזמן החורף יש יותר שעות של שמש מאשר בקיץ!) עם עצי דקל וחופים חוליים קסומים.

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *