דברים מומלצים לעשות בלונדון – דברים שלא תרצו לפספס בביקור שלכם בעיר

מאת: נופר רונן

בגיל 33 ביקרתי בלונדון בפעם הראשונה בחיי ! האמת שקשה לי להאמין איך לא היית שם לפני. זאת עיר כזאת כיפית עם כל כך הרבה דברים לעשות ולראות בה. יש בה הכל מהכל ברמה הכי גבוהה שיש ויש בה אווירה מיוחדת, כזאת שמרגישים במנהטן. הרגשה ששם הכל אפשרי והכל יכול לקרות 🙂

אנחנו טיילנו שם בתחילת נובמבר. לפני הטיול שלנו עשיתי מחקר גדול וחיפשתי את כל הדברים שהכי כדאי לנו לעשות. האמת שיש שם כל כך הרבה אפשרויות שהספקנו רק חלק קטן ממה שיש לעיר להציע, אבל אני בטוחה שנחזור לשם עוד הרבה פעמים ואני אדאג לעדכן את הרשימה בדברים נוספים שמומלצים בעיר .

הטיול שלנו בלונדון

ביקרנו בעיר למשך ארבעה ימים וקצת ונהננו מכל רגע. טוב אולי לא מכל רגע כי היה רגע אחד שתפס אותנו מבול באמצע פארק ומצאנו את עצמנו רטובים לחלוטין בלי אפשרות למצוא מקום מחסה, אבל זה חלק מלונדון. מסתבר שבלונדון חייבים לקחת תמיד מטריה בתיק. לא משנה באיזה חודש אפילו באמצע אוגוסט.

איפה כדאי לישון בעיר?

אנחנו התארחנו בבית של חברה בצפון לונדון. אם אתם מחפשים מלון אז אני ממליצה שזה יהיה במיקום קרוב למטרו כי ככה ניתן להגיע לכל מקום בעיר, אזורים מומלצים ללינה הם אזור קובנט גארדן, אזור צ'לסי וסוהו ויש גם את אזור המזרח שהוא נחשב לאזור פחות מתוייר ומזכיר את שכונת פלורנטין בתל אביב. חיפוש מלונות בלונדון .

הגעה מהשדה תעופה לדירה/מלון

מאחר שהנחיתה שלנו היתה באחת בלילה, החלטנו מראש שלא נתעסק עם תחבורה ציבורית ונתאם עם הסעה ישירה מהשדה לדירה בצפון לונדון.

ראיתי הרבה המלצות חמות על שירות הסעות דרך המלך ויצרתי איתם קשר ושאלתי אם הם יהיו מעוניינים בשיתוף פעולה. הם נענו בחיוב והזמינו לנו הסעה לפי פרטי הטיסה שנתנו. אחרי שסיימנו את בדיקת הדרכונים ראינו בחור עם שלט והשם שלי עליו. היה לנו נהג מקסים שהסיע אותנו לדירה (נסיעה של 50 דקות בערך) וגם קיבלנו ממנו ברכב חוברת עם המלצות על לונדון. יש אפשרות גם להזמין מהם שירות שאטל שהוא זול יותר ובעצם נוסעים עם עוד אנשים בואן ויש פיזור במלונות. בקיצור היה שירות מעולה ובהחלט אני מצטרפת להמלצות החמות עליהם.

אפשרות נוספת היא להזמין אובר Uber בשדה תעופה שיבוא לאסוף אתכם (שירות זול יותר אך לפעמים צריך להמתין הרבה זמן כדי שיגיע). דרך נוספת היא רכבת מהשדה תעופה, אבל אם אתם כמה אנשים כבר יצא יותא משתלם לנסוע בהסעה והנסיעה ברכבת מומלצת יותר בשעות היום ולא בלילה.

תחבורה ציבורית בלונדון

בלונדון הדרך הכי נוחה להתנייד עם במטרו ובאוטובוסים. יש מטרו כל כמה דקות ומגיעים במהירות ממקום למקום.

מומלץ לקנות כרטיס אויסטר בשביל נסיעה בתחבורה ציבורית, מוכרים אותו בקיוסקים ובעמדות מידע לתיירים. הכרטיס הזה הוא כרטיס נטען ועולה 5 פאונד. אנחנו הוצאנו בממוצע 10 פאונד ליום על נסיעות לאדם. הוא חוסך כסף וגם זה הרבה יותר עדיף מאשר לחפש כל פעם מקום לקנות כרטיס נסיעה.

מסלול הטיול שלנו בלונדון לארבעה ימים

יום 1 : בית קפה בוטיק ->קובנט גארדן -> צ'ינה טאון -> בר קוקטיילים -> מופע ברודווי

יום 2 :  סיור אוכל -> שמפניה עם נוף -> משחק הוקי

יום 3: ארוחת בוקר ברשת Pert -> סיור אופניים -> ארוחת צהריים ( Sunday Roast) -> מופע ג'אז

יום 4 : בית קפה -> פארק סיינט גי'מס -> גרין פארק -> הייד פארק

דברים מומלצים לעשות בעיר לונדון

קישור להזמנת אטרקציות בלונדון

קישור לדילוג תורים באטרקציות שונות בלונדון

סיור אופניים

לונדון היא עיר ממש גדולה, כזאת גדולה שאם תרצו להגיע ממקום אחד לשני סביר להניח שתצטרכו ללכת לפחות שעה (או כמובן לקחת מטרו ). אחת הדרכים הטובות לראות בזמן קצר את האתרים המפורסמים בעיר היא באמצעות סיור אופניים. אנחנו לקחנו סיור עם חברת Brakeaway והיה לנו סיור מהמם. יצא לנו מזג אוויר נהדר,המדריך היה מצחיק ומעניין וגם לונדון היא אחלה עיר לפדל בה (יש בה שבילי אופניים ברוב המקומות)במיוחד באמצע שבוע כשפחות עמוס. תוכלו לקרוא עוד על הסיור בפוסט על סיור האופניים.

סיור אוכל

לונדון נודעת בשפע של שווקים ומסעדות טובות. יש מבחר עצום וקשה לבחור מה לאכול. אנחנו החלטנו לצאת לסיור אוכל (כמו שאנחנו עושים בהרבה יעדים שאנחנו נמצאים בהם), על מנת לטעום מנות אנגליות מקומיות. אנחנו לקחנו את הסיור עם חברת Secret food tours הסיור התחיל בשוק בורו Borough ואחרי זה המשיך לעוד שני מסעדות. היינו בקבוצה 13 איש והסיור היה ממש נחמד ועם המון אוכל טעים. גם על הסיור הזה תוכלו לקרוא בהרחבה בפוסט על סיור האוכל בלונדון.

מחזה ברודווי

אחד הדברים שהם בגדר חובה לעשות בלונדון זה מופע ברודווי. יצא לנו להיות באחד במנהטן (שם היינו בBook  of mormon וממש נהננו ). אז הפעם החלטנו ללכת למופע Wicked ששמענו עליו הרבה המלצות ואכן הוא היה שווה כל שקל. שילמנו על כרטיס 70 פאונד לאדם לשורה 12 באמצע. המיקום היה מושלם והמופע עוד יותר. הוא מופע ממש מצחיק, מושקע ומרתק. אני לא חושבת שיש מישהו שלא יהנה ממנו. מה שכן, מומלץ ללכת אליו רק אם מבינים אנגלית . אמנם רוב המחזמר זה שירים אבל יש גם דיבורים ולכן קשה להבין מה קורה שם אם לא מבינים את השפה.  רכישת כרטיסים למופע.

שמפניה עם נוף

אם יצא לכם כבר לקרוא פוסטים שלי אז סביר להניח שאתם יודעים שאני ורומן אוהבים לחפש מקומות עם נקודת תצפית טובה ושם לשתות אלכוהול או קפה. בלונדון מסתבר שיש כמה מקומות שאפשר לעשות את זה. יש הרבה אנשים שקונים כרטיס לShard רק כדי לעלות לנקודת תצפית לצלם ולרדת חזרה. אופציה הרבה יותר מומלצת זה להכנס מהצד האחורי ולעלות שם לבר ואז במקום לבזבז כסף על כרטיס לאטרקציה תיירותית תוכלו לבזבז אותו סכום ואפילו פחות על כוס יין בבר ולצלם את הנוף.

מומלץ להזמין מקומות מראש לבר כי זהו מקום פופלארי. כשאנחנו הגענו לא היה מקום ולכן בחרנו ללכת לבר שנמצא בבניין הצמוד לבר Oblix שהוא גם מסעדה ולשתות שם שמפניה. הOblix הוא בקומה 32 לעומת shard שבקומה 52 אבל עדיין היה נוף מעולה לעיר (לצערי המזג אוויר נהיה קצת סגרירי כשעלינו אבל זה הוסיף טוויסט דרמתי לתמונה אז לא נורא ).

מופע ג'אז במקום סופר מגניב בבריקסטון

כשהייתי בטיול אחים במדריד אח שלי גילה לי את נפלאות הAirbnb experiences. בעצם מעבר לכך שהאתר מציע דירות להשכרה לטיולים הם גם פתחו חלק שלם של חוויות לטיול ושם אפשר למצוא סדנאות, סיורים ועוד הרבה פעילויות כיפיות. במדריד עשינו סיור אוכל וגם בברצלונה דרכם והפעם מצאתי שם מופע ג'אז שהיה נשמע ממש נחמד (היו עליו המון ביקורות טובות) והוא גם נמצא בפנינה נסתרת בלונדון.

האמת שביום של המופע חשבתי עוד לוותר על זה כי היה קר והמקום היה מרוחק מאיפה שישנו (ישנו בדירה של חברה בצפון לונדון ) אבל בסוף החלטנו ללכת ואני ממש שמחה שלא ויתרנו על זה. מעבר לזה שהמופע עצמו היה מרתק עם הרכב מוכשר ביותר גם המקום עצמו היה ממש מגניב. זהו מתחם של קונטיינרים עם אוכל רחוב ואלכוהול ומה שהיה נחמד זה שיכלנו לקנות שתייה ואוכל ולהכניס למופע. אז קנינו לנו פיצה (שהיתה מעולה! פיצה בתנור אבן) וסיידר תפוחים וישבנו ככה במופע. מי שאוהב מוזיקת ג'אז בטוח יהנה. ואם פחות בא לכם מופע אתם יכולים גם רק להגיע למתחם הזה לבילוי בערב. יש שם אחלה אווירה עם מקומות לשבת. המקום עצמו נקרא The Pop Box בבריקסטון מפת הגעה

בית קפה בוטיק

מי שמכיר אותי, יודע שבתי קפה טובים ממש משמחים אותי. אז כמובן שבלונדון אשר נחשבת לעיר עם המון בתי קפה איכותיים, הייתי חייבת לחפש בית קפה מוצלח. את הבית קפה Attendant מצאתי דרך אינסטגרם . חיפשתי Londoncafes# וראיתי המון תמונות ואז נתקלתי בתמונה של טוסט עם אבוקדו שהיה נראה מושלם ואמרתי לרומן , לשם אנחנו הולכים. בואו נגיד ככה, אם אני אגור בלונדון זה יהיה בית הקפה שאני אלך אליו כל בוקר.

נכון, הכריכים לא הכי זולים, אבל הם איכותיים וטעימים ביותר ביותר, והבית קפה אינטימי עם שירות מעולה. אני הזמנתי את הטוסט עם אבוקדו שמגיע עם קרם סלק והטעם שלו אפילו היה יותר מושלם מהתמונה ורומן הזמין ביצי בנדיקט והתלהב גם ממש מהמנה. הזמנו גם קפוצי'נו שהיה מעולה. יש להם שלושה סניפים , אנחנו היינו בסניף ברחוב Leather lane. מפת הגעה

הוא צמוד לשוק האוכל Leather lane market שפתוח באמצע שבוע אז זאת גם הזדמנות טובה לבקר בשוק.

בר הקוקטיילים הטוב בעולם

אם כבר מדברים על אלכוהול אז בתור חובבי קוקטיילים מושבעים, היינו חייבים לנסות את הבר המפורסם בלונדון שזכה ארבע שנים ברציפות כבר הטוב בעולם – בר Artesian.

בכנות קשה לי להגיד שזהו הבר קוקטיילים הכי טוב שיצא לי להיות בו, אבל אין ספק שהוא מרגיש יוקרתי וככה גם המחירים. אם תבואו לשם תתכוננו לשלם 20 פאונד לקוקטייל. כן זה בהחלט הרבה כסף לקוקטייל אחד אבל אם אנחנו ממש אוהבים קוקטיילים ומבחינתינו ביקור פעם אחת שם היה שווה את זה. הזמנו מקומות מראש (לשעה 17:00 כי לא היה מקום פנוי ליותר מאוחר) וישבנו על הבר (בברי קוקטיילים אנחנו הכי אוהבים לשבת על הבר כי אנחנו אוהבים לצפות בברמנים בזמן שהם רוקחים את הקוקטיילים). הקוקטיילים בהחלט היו משובחים ואם אתם חובבי הז'אנר, שווה ללכת לשם פעם אחת בחייכם.

פארקים בעיר

אי אפשר להיות בלונדון בלי להסתובב בפארקים שלה. אפשר להעביר יום שלם רק מללכת מפארק לפארק ולעצור לפעמים לקפה . אני ממליצה להתחיל מפארק סיינט ג'ימס משם להמשיך לגרין פארק Green park  ומשם להייד פארק Hyde park. שלושת הפארקים האלה צמודים אחד לשני ולכן אפשר לעבור מאחד לשני בלי בעיה.

שוק בורו Borough

אחד הדברים הכיפיים בלונדון זה מבחר השווקים הגדול שיש בה. אחד השווקים שהכי אהבתי לבקר בו זה שוק בורו, זהו שוק אוכל גדול מאוד עם מבחר גדול של דוכני אוכל רחוב ובנוסף גם דוכנים של תוצרת מקומית איכותית כמו גבינות, נקניקים, תבלינים, לחמים ועוד. הוא פתוח כל יום למעט יום ראשון משעה 10:00-17:00 . בימי שני – רביעי לא כל הדוכנים פתוחים אך מצד שני פחות עמוס שם. מומלץ לבוא לשוק רעבים.

המוזיאון הבריטי

בלונדון יורד הרבה גשם ולפעמים הוא יכול לרדת במשך שעות, אם אתם מחפשים פעילות מקורה לרגעים גשומים אז בטח תשמחו לשמוע שהכניסה לרוב המוזיאונים בלונדון היא חינם. אחד המוזיאונים המומלצים בעיר הוא המוזיאון הבריטי הוא אחד מהמוזיאונים הגדולים והמפורסמים בעולם. המוזיאון מציג בעיקר עתיקות ממצרים, יוון, רומא, המזרח התיכון, המזרח הרחוק והאמריקות. יש אפשרות לשכור שם אודיו או לקנות מפה עם הסברים על המוזיאון. המוזיאון היה ממש חביב לדעתי והאמת שלא לקחנו את האודיו ובדיעבד אני חושבת שזאת היתה טעות כי בדרך כלל עם האודיו אני הרבה יותר נהנת במוזיאונים.  כתובת  Great Russell St

משחק הוקי מקומי

חברה שלי שגרה בלונדון המליצה לי לבדוק את אלכסנדרה פאלאס. היא אמרה שזה מקום שיש בו הרבה אירועים וגם יש ממנו נקודת תצפית טובה על העיר כי הוא נמצא על גבעה. כשחיפשתי באתר שלהם ראיתי שיש משחק הוקי. מאחר שאף פעם לא יצא לנו להיות במשחק הוקי לפני החלטנו שזאת תהיה הזדמנות טובה. הגענו למשחק בחמש וחצי והוא עלה 7 פאונד. לצערינו היה גשום וסגרירי אז לא יכלנו לראות את העיר משם כמו שתכננו אבל המשחק היה חביב והיתה חוויה מקומית מעניינת. אני לא חושבת שזה משהו שהוא בגדר חובה לראות כשאתם בטיול קצר בלונדון אבל אם אתם מטיילים עם ילדים או אוהבים לצפות בספורט, זאת יכולה להיות אטרקציה נחמדה.

ארוחת צהריים Sunday Roast

כמו שאצלנו נהוג לאכול ארוחת שבת , אצל האנגלים יש את Sunday roast "ראשון הצלוי". ברוב הברים ובחלק מהמסעדות ביום ראשון תמצאו ארוחת צהריים מיוחדת. התפריט יהיה שונה משאר השבוע וברובו יהיה אוכל צלוי וכרגיל הרבה אלכוהול. אנחנו הלכנו למסעדה שהמדריך בסיור אופניים המליץ עליה מסעדת The Anchor & Hope (מפת הגעה). זוהי מסעדה יחסית יקרה אבל האוכל שם מעולה.

היה מלא כשהגענו ובמקרה היה מקום פנוי ליד הבר (לא היה הכי נוח לשבת שם אז אני ממליצה להזמין מקום מראש). הזמנו מנת גזרים צלויים, מנה מוצלחת ומנת בשר צלוי עם תפוחי אדמה. המנה היתה גם מעולה! הזמנו גם בירה ויין. במקום יש אחלה אווירה ובקיצור אם אתם נמצאים בלונדון ביום ראשון אז שווה ללכת בצהריים לבר ולקחת חלק מהמסורת שלהם.

קמדן מרקט

אם תשאלו את המקומיים סביר להניח שהם יגידו לכם שלא יוצא להם להגיע לקמדן מרקט בכלל, אבל בתור תייר אני חושבת שחובה להגיע לשם לפחות פעם אחת. זה אחלה מקום למזכרות מיוחדות וגם יש שם הרבה דוכני אוכל. אנחנו אכלנו שם מרק בטטה ממש מוצלח ומנת פאי רועים טבעונית עם מק&צ'יס טבעוני שהיה ממש טוב (למסעדה קוראים Vegan young בקומה התחתונה בשוק).

קובנט גארדן

טוב מן הסתם שקובנט גארדן זהו אחד המקומות המפורסמים בלונדון וגם אין סיכוי שלא תעברו דרכו כשאתם שם אבל בכל זאת אזכיר אותו כי מאוד יפה שם (במיוחד לפני חג המולד עם הקישוטים לחג).

צ'ינה טאון

כמו בערים רבות בעולם גם בלונדון תוכלו למצוא את צ'ינה טאון. האזור שברגע שאתם מגיעים אליו אתם מרגישים כאילו עברתם לסין. אני ממליצה ללכת אחרי הקובנט גארדן לשם כי הם קרובים אחד לשני ואז תוכלו לשבת שם לצהריים. אנחנו ישבנו במסעדת Joy king lau שהיתה טובה מאוד. הזמנו שם דמפלינגס שרימפס מאודה שהיה ממש מוצלח ובגלל זה הזמנו אותו פעמיים. הזמנתי גם מרק עם וון טון (סוג של כיסונים ממולאים) ורומן לקח מנה עם ברווז שהיתה מעולה.

קפה איכותי

לפני שהלכנו לפארק סיינט גי'מס הלכנו לשתות קפה בבית קפה שמתמחה בקפה The Borough barista. כשירדנו למטה גילינו ששם באים הרבה אנשי עסקים לפגישות והיה מלא שם אז החלטנו לשבת בקומה העליונה שהיא גם נעימה יותר. לקחנו קפוצ'ינו ועוגה קרם קטנה. אם בא לכם קפה טוב לפני ההליכה לפארק זאת אופציה טובה.
כתובת 15 Charles II St, St. James's

רשת Pret a manger

זוהי רשת בתי קפה ענקית בלונדון (כל כמה מטרים תראו סניף שלהם), ראינו המלצה עליהם בחוברת של הסעות דרך המלך ומסתבר שזוהי רשת של אוכל איכותי ותוכלו למצוא שם הרבה אופציות לטבעוניים וללא גלוטן. המחירים שם זולים וזאת אופציה מעולה לארוחות בוקר או לארוחה מהירה באמצע היום. אפשר גם לשבת לעבוד שם עם הלפטופ.

10 תגובות בנושא “דברים מומלצים לעשות בלונדון – דברים שלא תרצו לפספס בביקור שלכם בעיר”

• איזו מעולה את, באתר לי בול בזמן. תודה רבה על ההמלצות!

• איפה בקמדן נמצא השוק שהיית בו? רואה מהתמונה שלך שיש קומה תחתונה ואני לא הגעתי למקום כזה..
    מיקום על מפת גוגל יהיה מושלם 🙂
    פוסט מעולה!

• שמחתי שבחרת בקפה Attendant עומר, הבן שלי הוא הבריסטה שם. אכן קפה מצוין.

• טיול נחמד מאוד וכתיבה מעולה.
    יש עוד ככ הרבה דברים לעשות בעיר הזאת שפספסת ומציע לך לנסוע עוד המון פעמים.
    תחפשי המלצות ללונדון למתקדמים ותמצאי ככ הרבה דברים נפלאים וכיפים בעיר הזאת(הייתי 20 פעמים ב11 שנה).😉

• היי אשר
      בטוחה שיש עוד מיליון דברים מגניבים לעשות בלונדון 🙂 הייתי שם רק פעם אחת ובטוח זאת לא היתה האחרונה…
      כשאטוס שוב אשמח לשמוע ממך המלצות 🙂 תודה רבה על התגובה

• לגבי האויסטר…
    הכרטיס לא עולה כלום, 5 פאונד הם פקדון שמוחזר במזומן יחד עם העודף שנשאר בכרטיס במכונות אוטומטיות בכל תחנת טיוב. בנוסף, אם נוסעים רק באזורים 1 ו-2, שזה מכסה בעצם את כל השטח שתייר "רגיל" יכול להגיע אליו, משלמים רק על 7 פאונדס הראשונים ומעבר לזה הנסיעות חינם. לכן טוענים את הכרטיס לפי חישוב 7 כפול כמות הימים בהם נדרש הכרטיס… חשוב לציין את זה…