סיור אוכל בלונדון – סיור אוכל מקומי טעים וכיפי

מאת: נופר רונן

אחד הדברים שחשובים לי בטיול זה אוכל טעים 🙂 לפעמים אני ורומן בוחרים את היעד שלנו בגלל הצד הקולינרי של היעד. האמת שההחלטה לטוס לונדון לא היתה בגלל האוכל אבל זה היה רובד  נוסף שמשך אותנו להגיע אליה.

לונדון ידועה במסעדות ברמה גבוהה ושווקים עם אוכל רחוב מעולה. אז אחרי שנפלה ההחלטה לטוס ללונדון, החלטתי לחפש לנו גם סיור אוכל מקומי.

ברוב היעדים שאנחנו טסים אלינו אנחנו גם עושים סיורי אוכל בגלל שזאת דרך מעולה להכיר את היעד וגם זה תמיד טעים 🙂
אחרי מחקר באינטרנט מצאתי את חברת Secret food tours . האמת זוהי חברה גדולה מאוד ויש להם סיורי אוכל ביעדים רבים בעולם. ראיתי שיש עליהם הרבה ביקורות טובות והחלטתי שזאת הזדמנות טובה לנסות סיור שלהם. אנחנו בחרנו בסיור London bridge food tour (קישור לסיור).

סיור אוכל בלונדון

הגענו לנקודת המפגש של הסיור ושם פגשנו את המדריכה שלנו לוסי Lucy והסתבר שיש לנו קבוצה של 12 משתתפים! זוהי ללא ספק הקבוצה הכי גדולה שהיתה לי בסיור אוכל. חיכינו שכל המשתתפים יגיעו ובינתיים לוסי סיפרה לנו קצת על הסיור ושאלה גם אם למישהו יש איזשהי אלרגיה או רגישות למזון.

בסיור השתתפו זוג צמחוני ( לצמחוניים אין בעיה להסתדר בסיור הזה אבל לטבעוניים זה יהיה מאתגר יותר כי הרבה מהמנות היו עם גבינה).אחרי שכל המשתתפים הגיעו הלכנו לעצירה הראשונה שהיתה בשוק Borough

זה אחד השווקים המפורסמים של לונדון ויש בו המון דוכני אוכל רחוב ודוכני גבינות, בשרים, זיתים, תבלינים ועוד . האמת שיש שם מבחר כל כך גדול שקשה להחליט מה כדאי לאכול. אז יצא טוב שהיינו בסיור כי ככה הבחירה לא היתה נתונה בידינו 🙂

סיור בשוק Borough

בעצירה ראשונה אכלנו לחמניה עם ביצת עין ובייקון. זהו אוכל פשוט אבל הלחמניה היתה ממש טעימה וזה נחשב למקום טוב לארוחת בוקר מהירה.
משם המשכנו למקום נוסף שבו לוסי סיפרה לנו שמדובר בדוכן לחמים מאוד מוצלח ושיש להם מקל גבינה עם זיתים שנחשב למעולה. מול הדוכן הזה היה דוכן סופגניות מפורסם שלוסי טענה שיש להם את הסופגניות הטובות ביותר.

לאחר מכן קיבלנו הפסקה של 20 דקות ללכת בעצמנו ולחקור את השוק. האמת שממש אהבתי את הרעיון של ההפסקה לזמן חופשי בשוק כי לא ידעתי אם יצא לנו להגיע שוב לשוק בימים הבאים של הטיול והתחשק לי להסתובב בו קצת ולראות מה יש שם.

בגלל שידענו שהולכות להיות עוד הרבה טעימות בסיור לא רצינו לקנות משהו לאכול והחלטנו לקנות רק סיידר חם.

אחרי ההפסקה אכלנו פיש& צ'יפס. זהו דוכן שזה לפרסים על הדג והצי'פס שלו והם באמת היו ממש טעימים (haddock in a beer batter and triple cooked chips) . אין שם כל כך מקום לשבת אבל בשלב מסויים התפנה ספסל והצלחנו להדחס אליו כמה אנשים.

משם המשכנו לצד האחר של השוק שבו יש הרבה דוכנים של גבינות, נקניקים, זיתים, תבלינים, אלכוהול ועוד. גם שם קיבלנו זמן חופשי לחקור את האזור ולאחר מכן קיבלנו לטעום מאכל מקומי של נקניקיה במעטפת בצק (The original sausage roll courtesy of the ginger pig).

עצירות לטעימות שונות בעיר

מהשוק המשכנו לעצירה קצרה ליד ארמון וינצ'סטר. לוסי מזגה לנו יין מדבש מותסס. אני די אהבתי את המשקה, רומן לא היה סגור עליו 🙂

משם המשכנו למסעדה שבה טעמנו שני סוגים של סיידר תפוחים הראשון היה טעים והשני לא.האמת שזה עניין של טעם, אבל אני לא התחברתי אליו. קיבלנו גם כמה סוגי גבינה שונים שזה תמיד נפלא וגם יצא לנו לשבת בשולחן עם זוג מארצות הברית שעבר עכשיו ללונדון אז היה נחמד לדבר איתם.

כמובן שכבר היינו שבעים אבל אי אפשר לסיים סיור ללא קינוח.

הקינוח

ראו הוזהרתם הקינוח הזה ממכר ואם תנסו אותו יש מצב שלא תרצו להפסיק לאכול אותו לעולם 🙂 מדובר בעוגה שנקראית sticky toffee pudding וזוהי עוגה שעשויה מתמרים והיא מונחת על רוטב קרמל הכי טעים שיש עם גלידת וניל. אני ממש אוהבת קרמל אז כמובן שהתאהבתי בעוגה , למזלי הייתי כבר שבעה אז הגוף שלי סירב לקבל יותר מכמה ביסים. בנוסף קיבלנו גם תה אנגלי שעזר קצת עם המתיקות של העוגה.

משם המשכנו לאחד המקומות היפים בעיר. נקודת תצפית לטוואר ברידג' Tower Bridge והיו גם שמיים כחולים מהממים, משמע יכלנו לצלם של תמונות ממש יפות. לוסי הביאה לנו גם הפתעה אחרונה – את הסופגניות מהשוק שהיא אמרה שהן הטובות ביותר. אני פחות חובבת סופגניות אבל נעזרתי בסופגניה כאביזר לצילומים מול הגשר 🙂

הערות על סיור האוכל

הסיור נמשך כמעט שלוש וחצי שעות. הוא היה קליל וטעים מאוד. מאחר שהיו לנו רק ארבעה ימים לטיול זוהי היתה דרך טובה לנסות מאכלים מקומיים ובגלל שיש שפע של מסעדות ושווקים  בלונדון זה יצא טוב שהיה משהו ממוקד שאיפשר לנו לטעום הרבה מאכלים מוצלחים. הסיור כלל גם מידע היסטורי אבל בעיקר דיברנו על האוכל ולוסי נתנה גם טיפים מקומיים טובים תוך כדי. למשל הסבירה על מקומות שעברנו בדרך והמליצה איפה שווה לבקר בהם עצמאית. אני חושבת שזהו סיור שיכול להתאים לכולם, מדובר בסיור עם יחסית מעט הליכה, הרבה אוכל טעים ומדריכה מקסימה.

6 תגובות בנושא “סיור אוכל בלונדון – סיור אוכל מקומי טעים וכיפי”