סיורי אופניים בעולם – המלצות לסיורי אופניים בארצות שונות בעולם

מאת: נופר רונן

אחד הדברים שאני ורומן הכי אוהבים לעשות כשאנחנו מטיילים זה לצאת לסיורי אופניים או לשכור אופניים ולטייל ביעד. האופניים מאפשרות להגיע למקומות שברגל יקח יותר זמן להגיע אליהם וכל פעם שעשינו סיור אופניים גילינו מקומות חדשים. סיבה נוספת שאנחנו אוהבים סיורי אופניים כי הם מאתגרים יותר פיזית מאשר ההליכה ואנחנו אוהבים לעשות דברים ספורטיבים בטיולים שלנו.

רוב סיורי אופניים שעשינו לא חייבו כושר פיזי ברמה גבוהה אבל כן כושר ברמה בינונית ובטחון ברכיבה על האופניים כי לעיתים יש רכיבה במקומות צרים ו/או על הכביש. לכן אני ממליצה לכם להתאמן קצת על הרכיבה באופניים לפני שאתם יוצאים לסיור.

אם אתם פחות מתחברים לסיורים אז אני גם ממליצה בחום על לשכור אופניים. לרוב יש עמדות אופניים להשכרה שפזורות ברחבי הערים (בערים גדולות) או שיש חנויות אופניים להשכרה לפי שעה או לפי יום.

אחד היעדים שנהנינו לרכב בהם על האופניים היה בעיר לוקה שבאיטליה. העיר לוקה נודעת בחומה שמקיפה את העיר והחומה עצמה ממש רחבה עד כדי כך שעל החומה בנו שבילי אופניים וגנים. אם אתם מגיעים לאזור טוסקנה אני ממליצה להגיע לעיר לוקה ולשכור שם אופניים ולרכב איתם על החומה. לחוויה שלנו בעיר לוקה.

בכל מקרה הפעם החלטתי לכתוב לכם על חמישה סיורי אופניים שעשינו ומאוד אהבנו בארצות שונות בעולם.

סיור אופניים בעמק ווכאו – סיור שיוצא מהעיר וינה באוסטריה

זהו הסיור שהכי אהבתי מכל סיורי האופניים שעשינו. למה? כי הוא כלל הרבה טבע, יקבים ומסלול רכיבה ארוך. ומה יכול להיות יותר טוב מיין איכותי עם נופים מהממים וקצת אתגר פיזי?

הסיור היה דרך חברת Pedal Power (קישור) ובחרנו את הסיור אופניים בין יקבים בעמק הווכאו Wachau.

פרטים על הסיור

הסיור מתחיל במשרדים של החברה בוינה. שם פוגשים את המדריך והקבוצה, חותמים על טפסים ונוסעים יחד לתחנת רכבת. הנסיעה לעמק ווכאו לוקחת קצת יותר משעה ברכבת.

כשהגענו ליעד הלכנו למחסן של החברה כדי לקחת אופניים ולהתאים אותם לכל אחד. האופניים היו ממש נוחים. המסלול הוא 25 ק"מ עם עצירה בכפרים שונים על הדרך וטעימות יין בשני יקבים. בנוסף יש עצירה גם לארוחת צהריים ועצירה ליד הנהר. בערך כל 2.5 ק"מ היתה הפסקת תמונות והסברים קצרים על האזור.

הסיור נמשך יום שלם מהבוקר עד הערב ובואו נגיד שלאחר מכן היינו גמורים מהרכיבה וגם מהיין.

הסיור היה הכי ארוך מבחינת סיורי האופניים שיצא לנו לעשות והוא דרש גם רמת כושר גבוהה יותר. רוב הרכיבה אמנם במישור אבל המסלול יחסית ארוך ויכול להיות מעייף.

הערות על הסיור

אם אתם לא רוצים להגיע לשם דרך סיור אז יש אפשרות גם לקחת רכבת לעמק ווכאו ולשכור שם אופניים ולעשות טיול באופן עצמאי. ניתן גם לשכור רכב ולטייל באזור. אפשר גם להגיע ברכבת ולטייל ברגל אבל המרחקים יחסית גדולים בין עיירה לעיירה אז צריך לקחת את זה בחשבון.
לחוויה שלנו בסיור אופניים בעמק ווכאו

סיור אופניים בבנגקוק שכולל גם רכיבה בג'ונגל באי קטן בבנגקוק

זה אחד הסיורים המיוחדים ביותר שעשינו כי הוא שילב חוויה מקומית ואפילו קצת קשוחה וגם רכיבה רגועה באי קטן באמצע בנגקוק בג'ונגל. אני יודעת שכשאתם חושבים על בנגקוק אז סיור אופניים זה לא מה שחשבתם לעשות שם, אבל דווקא בגלל זה אני ממליצה לצאת שם לסיור. אתם תגיעו למקומות שלא יצא לכם להגיע אליהם לבד וגם זאת חוויה שתאפשר לכם לגלות את בנגקוק מכל ההיבטים (הטובים והפחות טובים).

פרטים על הסיור

את הסיור עשינו דרך חברת Bangkok bike adventure והסיור עצמו נקרא Green bike tour. הסיור נמשך בין 4-5 לשעות, תלוי בקצב של הקבוצה. הכי טוב לעשות את הסיור בעונה המומלצת לעיר כשלא חם מדי והלחות לא גבוהה מדי אחרת זה עלול להיות קשה מדי.

הסיור מתחלק לשני חלקים. הראשון הוא סיור בעיר עצמה (כולל גם קצת רכיבה על הכביש שעלולה להיות קצת מלחיצה בגלל עומסי התנועה שם אז חשוב לרכב בזהירות וגם להיות עם ביטחון כשרוכבים), עוברים דרך פארק יפהפה וממשיכים לאזור מקומי לא מתוייר עם שוק מקומי אותנטי (קחו בחשבון שהשווקים המקומיים עלולים להיות קצת קשים למראה כי מוכרים שם הכל מהכל וזה אומר שגם הריחות שם לא משהו).

בחלק השני עולים על סירה קטנה עם האופניים לשייט של חמש דקות כדי להגיע לאי קטן ושם רוכבים בג'ונגל. בדרך עוצרים גם לארוחת צהריים במסעדה מקומית והחוויה ממש כיפית.

הערות נוספות על הסיור

קשה להאמין שבאמצע בנגקוק הסואנת יש מקום כזה שלו וירוק. מומלץ לעשות את הסיור באמצע שבוע כי בסוף שבוע יש הרבה משפחות שמטיילות בג'ונגל ואז עלול להיות עמוס מדי.
לכל הפרטים על הסיור אופניים שעשינו בבנגקוק 

סיור אופניים בפראג שכולל תצפית מדהימה על העיר

בפראג יצא לנו להיות מעט זמן (שלושה ימים) ולכן החלטנו לקחת הרבה סיורים על מנת להספיק לראות כמה שיותר מהעיר. לקחנו שם סיור ברכב רטרו, עשינו סיור חינמי מבוסס טיפים, סיור רוחות רפאים בלילה וסיור אופניים. בגלל שעשינו סיורים שאיפשרו לנו לראות את נקודות העניין המפורסמות בעיר אז החלטנו לעשות סיור באזור שונה בפראג שכלל גם קצת רכיבה בעליות. לכל הסיורים שעשינו בפראג ועוד אטרקציות בעיר.

פרטים על הסיור אופניים בפראג

מצאנו סיור פנורמי שהיה נשמע ממש יפה דרך חברת Praha bike. הסיור דרכם היה נשמע מיוחד – שילוב של נקודות תצפית וטירה עם קצת אתגר פיזי. הסתבר שרק אני ורומן היינו רשומים לסיור באותו יום וככה יצא שהיה לנו סיור פרטי עם המדריך המעולה ג'ים.

הסיור כולל גם כניסה לטירה אבל בגלל שהיה תור ארוך של אנשים נאלצנו לוותר עליו. אם אתם ממש רוצים ללכת לטירה אני ממליצה לכם ללכת לבד כמה שיותר מוקדם ולא לבנות על כך שבסיור תראו אותה.

הערות נוספות על הסיור בפראג

לסיור הזה מומלץ להגיע עם רמת כושר בינונית, בגלל שיש גם רכיבה גם בעליות (לא הרבה אבל מספיק כדי להתיש מאוד למי שלא בכושר). מה שאהבתי בסיור זה שעוברים בפארקים מאוד יפים עם נקודות תצפית יפות על העיר.  דרך אגב יש אפשרות גם לקחת אופניים חשמליות בתוספת מחיר למי שמעדיף. הסיור נמשך בערך 2.5 שעות.

סיור אופניים באתונה שעובר דרך הים

את אתונה מאוד נהנינו לחקור ברגל ולגלות שם רחובות וסמטאות וגם לקחנו סיור אוכל מעולה שעזר לנו להכיר עוד את העיר. לכן כשחיפשתי סיור אופניים רציתי שזה יהיה סיור באזורים שפחות יצא לנו להיות בהם ואז נתקלתי בסיור אופניים שעובר גם לאורך החוף וזה היה נשמע לי מגניב.

פרטים על הסיור אופניים באתונה

הסיור היה דרך  Athens by bike. חברה שמציעה מספר סיורי אופניים ובינהם את הסיור “Athens riviera ride”  שזהו סיור אופניים שבחלקו רוכבים לאורך החוף.

הסיור נמשך בערך 4.5 שעות ואנחנו היינו היחידים בסיור באותו יום אז זה היה כמו סיור פרטי. בסיור הגענו לנקודת תצפית שלא הרבה מכירים, ביקרנו בבניין האופרה, עצרנו לקפה ליד הים, רכבנו לאורך החוף, עצרנו במאפייה כדי לטעום קינוח מקומי טעים ביותר ועברנו גם קצת בין גרפיטי בעיר.

רוב הסיור היה בשבילי אופניים ורוב הרכיבה היתה במישור. בהחלט סיור שמומלץ לעשות אם אתם נמצאים באתונה. לכל הפרטים על הסיור אופניים שעשינו באתונה.

סיור אופניים בלונדון שעובר במקומות המפורסמים והנסתרים בעיר

לונדון היא עיר ענקית וקשה ובכמה ימים קשה לראות הרבה ממנה גם אם הולכים הרבה ברגל ונוסעים ברכבת התחתית בגלל זה אני חושבת שזה אחלה יעד לעשות בו סיור אופניים. אפשר לראות בזמן קצר הרבה מהעיר ולהספיק להגיע לכל המקומות המפורסמים וגם הנסתרים.

פרטים על הסיור בלונדון

אחרי מעבר על כמה חברות בחרתי את חברת BrakeAway bike tours (קישור לסיור). ראיתי שיש על החברה ביקורות טובות וגם עוברים בסיור בהרבה מקומות, הסתבר שעשיתי בחירה ממש טובה.

לקחנו את הסיור בתחילת נובמבר שזה היה קצת הימור בגלל הגשם אבל המזל היה לטובתינו והגשם לא תפס אותנו בסיור עצמו.

אחד הדברים שאהבתי בסיור זה שקיבלנו אופניים בצבעים מגניבים (כן אני יודעת שזאת סיבה טיפשית, אבל מה לעשות זאת האמת :)). המדריך שלנו, מייק, היה מצחיק ומעניין וזה הוסיף מאוד לסיור.

עברנו דרך נקודות עניין רבות ומייק סיפר לנו סיפורים מרתקים בכל מקום. עצרנו ליד האתרים המפורסמים : בניין הפרלמנט, מלון בקינגהם והגלגל הענק London Eye.

הערות נוספות על הסיור

הסיור נמשך בערך 3 וחצי שעות וכלל גם עצירה של 20 דקות לריענון. רוב הרכיבה היתה בשבילי אופניים ויצא לנו מעט לרכב על הכביש. ממליצה להביא מעיל גשם לסיור כי בכל זאת, זוהי לונדון וגם באוגוסט יכול לרדת גשם.
לפוסט מפורט על הסיור אופניים שעשינו בלונדון

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *