סיור אופניים בבנגקוק – סיור שמשלב חוויה מקומית עם רכיבה בג'ונגל

לפני הטיול לתאילנד לא חשבתי שסיור אופניים יהיה אחד הדברים שנעשה, אבל אז ראיתי שיש בבנגקוק סיור אופניים שכולל רכיבה במקומות לא מתויירים ובנוסף רכיבה באי קטן שנמצא בבנגקוק ויש בו גו'נגל!!! נשמע מגניב לא? את הסיור הזמנתי דרך חברת Bangkok bike adventure והסיור עצמו נקרא Green bike tour.

סיור האופניים בבנגקוק

הסיור יוצא ב8:00 ונקודת המפגש היא בכניסה למסעדה של מלון יוקרה. אנחנו הגענו לסיור במונית ולא הספקנו לאכול ארוחת בוקר או לשתות קפה, אז מאוד שמחנו לגלות שהנקודת מפגש היא ליד מסעדה. הגענו כמה דקות לפני 8:00 וישר הזמנו קפה וככה התחלנו את הבוקר כמו שצריך.

המדריכה שלנו ששמה מאס Mas הגיעה והסבירה על המסלול של הסיור. היא היתה מאוד נחמדה וסבלנית. היינו קבוצה קטנה מאוד, אני , רומן ומישהי מגרמניה. ליד המסעדה חיכו לנו האופניים ומאס אמרה לנו שאנחנו יכולים להשאיר ציוד שלא נצטרך לשמירה במלון.

רכיבה בעיר

כל אחד קיבל בקבוק מים קטן ויצאנו לדרך. התחלנו את הסיור ברכיבה בעיר עצמה. מי שמכיר את בנגקוק יודע שזאת לא העיר הכי סימפטית לרכוב בה מאחר ואין מסלולי אופניים והמדרכה עמוסה אנשים והכביש עמוס ברכבים, טוק טוקים ואופנועים, אבל מאס רכבה לאט ודאגה לראות שכולנו תמיד אחריה.

אם נוסעים לאט ובזהירות אז אין מה לחשוש. בנוסף הנהגים שם רגילים שיש כל הזמן אופנועים בצידי הדרך אז הם זהירים. החלק של הרכיבה במרכז העיר פחות היתה סימפטית אבל היא יחסית היתה קצרה ואז הגענו לפארק מקסים. בפארק היו שבילים נוחים לרכיבה ויכלנו לעצור ולצלם תמונות.

חוויה מקומית

אחרי הפארק המשכנו לאזור של עוני שהוא פחות מתוייר ורוב הסיכויים שאילולא הסיור הזה, לא היה יוצא לכם להגיע אליו. באזור הזה יכולנו לראות איך המקומיים חיים וזאת חוויה מקומית נחמדה.

עברנו גם בשוק מקומי שלא ראינו בו אף תייר. השוק הזה הוא ממש חוויה מקומית ויכול להיות טיפה אקסטרים למי שנמצא פעם ראשונה באסיה. בשוק הם מוכרים הכל וזה אומר שיש גם אזור של בשר ובעלי חיים. אם אתם רגישים לריחות או שאתם טבעוניים/צמחוניים אז חשוב שתהיו מודעים לכך.

אולי יש אפשרות לבקש להקיף את השוק מבחוץ ולא להכנס אליו. אבל מי שרוצה לראות שוק של מקומיים זאת הזדמנות טובה.

רכיבה באי ובג'ונגל

אחרי השוק המשכנו ברכיבה עוד באזור העוני ובשלב מסויים הגענו למזח קטן שממנו לקחנו סירה כדי להגיע לאי. את האופניים שמנו על הסירה ותוך בערך כמה דקות הגענו לאי.

זה היה השלב האהוב עלינו בסיור. הרכיבה האי ובג'ונגל עצמו. שם יכלנו לרכב בלי רכבים ובלי כמעט אנשים. מאס אמרה שבסופי שבוע כן עמוס כי יש שוק והרבה מקומיים באים לשם, אז מומלץ לעשות את הסיור באמצע שבוע.

הרכיבה היתה ממש כיפית ומדי פעם עצרנו לצלם תמונות, בשלב מסויים הגענו לאגם ומאס נתנה לנו אוכל של דגים כדי שנוכל להאכיל את הדגים. זה אזור שאסור לדייג והדגים שם מקבלים הרבה אוכל 🙂

הפסקת רענון ומקדש

משם המשכנו לנקודת רענון של מכולת קטנה באמצע הג'ונגל. מאס נתנה לנו עוד מים (אפשר גם לקבל שתייה קלה אם רוצים), היו שם שירותים ובנוסף מאס הביאה איתה פרי שהיא קנתה בשוק (פרי שלא הכרנו לפני שמזכיר בטעם שלו לי'צי). אז אכלנו מהפרי (היא הביאה כמות גדולה) ושתינו מים ונחנו קצת.

אחרי ההפסקה שהיתה ממש מרעננת המשכנו ברכיבה. הרכיבה הפעם היתה על שבילים צרים יחסית, אז היינו צריכים לרכב בזהירות ולשים לב ולא לצלם תמונות תוך כדי כמו שרומן עשה הרבה לפני.

לאחר מכן הגענו למקדש. זה היה כבר שלב שיצאנו מהג'ונגל עצמו ופשוט רכבנו באי עצמו. מי שמחפש מקום שלו ורגוע להיות בו זה לגמרי המקום לברוח אליו מבנגקוק הרועשת.

ארוחת צהריים

אחרי הביקור במקדש הגענו למסעדה מקומית לארוחת צהריים.  בבוקר לפני שהתחלנו את הרכיבה מאס שאלה אותנו אם יש דברים שאנחנו לא אוכלים, ככה שאם יש לכם רגישות לאוכל מסויים אז אין בעיה לעדכן אותה והיא תזמין את המנות בהתאם למה שתבקשו.

קיבלנו למרכז השולחן מרק עם חלב קוקוס וירקות ועוף, טופו עם עגבניות, חביתה עם חזיר ואורז. המרק והטופו היו ממש מוצלחים וגם משביעים. זאת היתה ארוחה קלילה וזה היה טוב כי אחרי זה היינו צריכים לרכב עוד על האופניים ולא כדאי להיות מפוצצים. אבל אם תרצו תוספת של אוכל אז אין בעיה . רומן למשל רצה עוד אורז 🙂

לאחר הארוחה חזרנו למזח. זאת היתה רכיבה קצרה ועלינו שוב על הסירה. מהמזח חזרה למלון הנסיעה היתה בערך 20 דקות כי נסענו בדרך קיצור ולא כמו בדרך הלוך.

חזרנו בסביבות אחת למלון. המסלול היה 19 ק"מ. כשהגענו למלון הלכנו למסעדה ומאס הביאה לנו עוד מים ומגבות לחות ואמרה שאנחנו יכולים להישאר שם כמה שנרצה.

סיכום סיור האופניים

* אהבנו מאוד שהיתה השקעה בפרטים הקטנים שעושים הבדל כמו למשל הבקבוק מים שקיבלנו בהתחלה, בהפסקת רענון שקיבלנו שתייה קלה או מים ושמאס הביאה לנו פרי מהשוק. בארוחת צהריים יכלנו לקבל תוספות ושוב לקבל שתייה קלה או מים. כשהגענו חזרה למלון קיבלנו מגבות לחות ומים.

* מאס היתה מדריכה מקסימה וסיפרה לנו על בנגקוק וחיי המקומיים

* המסלול היה מגוון ומעניין מאוד והרכיבה בג'ונגל היתה כל כך כיפית

* הסיור היה גם מאתגר פיזית ומאוד נהננו ממנו

* אם אתם מחפשים אטרקציה שונה בבנגקוק שמשלבת גם אתגר, גם חוויה מקומית וגם מקומות מיוחדים זה סיור מומלץ מאוד.

טיפים והערות:

* מאוד חם ולח בבנגקוק במיוחד בעונה היבשה (אנחנו עשינו את הסיור בסוף ינואר)  ולכן אני ממליצה להביא מגבת קטנה

* מומלץ לעשות את הסיור באמצע השבוע כי ככה פחות עמוס

* לא צריך להיות בכושר שיא כדי לעשות את הסיור, אבל כן חשוב להיות בכושר ולהיות עם נסיון עם רכיבה על אופניים. הרכיבה בעיר דורשת ביטחון ובגו'נגל יש שלב של רכיבה על שביל צר יחסית.

* אם יש רגישות לאוכל אז להודיע למדריכה בבוקר כי היא מזמינה את האוכל מראש.

* להגיע כמה דקות לפני הסיור כדי שיהיה לכם זמן לקפה או תה, במידה ואין לכם זמן לשתות לפני.

* הסיור הוא בין 4-5 שעות. תלוי בקצב הקבוצה.

* המסלול הוא 19 ק"מ. חצי מהזמן בערך זה רכיבה בעיר וקצת יותר מחצי מהזמן זה רכיבה באי עצמו.

* באתר של חברת  Bangkok bike adventure  יש היצע של הרבה סיורי אופניים נוספים.

* ההשתתפות בסיור היתה במסגרת שיתוף פעולה עם החברה

2 תגובות בנושא “סיור אופניים בבנגקוק – סיור שמשלב חוויה מקומית עם רכיבה בג'ונגל”