תאילנד מידע למטייל

מאת: נופר רונן

ריכזתי עבורכם את כל המידע שלדעתי נחוץ למטייל בתאילנד לדעת.

תאילנד היא מרכז הנסיעות של דרום מזרח אסיה. רוב המטיילים מגיעים לבנגקוק כנקודת מוצא לשאר מדינות דרום מזרח אסיה.

תאילנד נודעת בג'ונגלים השופעים שלה, חופים מדהימים, צלילה ברמה עולמית, אוכל מעולה, מסאג'ים מפנקים, שייקים טעימים ובמחירים זולים. תאילנד מושכת אליה מבקרים מכל הסוגים.

כאלה שמחפשים בטן גב וכאלה שמחפשים טרקים וחוויות מקומיות.  אפשר למצוא בה בית הארחה זול וריוזרט מפנק ויוקרתי. מאוד קל להתנייד בתאילנד.

אפשר גם למצוא מקומות פחות מתויירים אם מחפשים . בסך הכל, תאילנד היא היעד המושלם לחופשה ולטיול.

מזג אוויר בתאילנד

האקלים של רוב תאילנד מתחלק לשלוש עונות: הגשום (בערך מאי-אוקטובר), נעים (נובמבר-פברואר) וחם (מרץ-מאי).

עונת הגשמים היא הכי פחות צפויה של השלושה. יהיו ימים גשומים מאוד, אבל לעתים קרובות רק לכמה שעות אחר הצהריים או בלילה. הגשמים בדרך כלל מתחילים להיות תדירים יותר ביוני לאוגוסט ומגיעים לשיא בחודשים ספטמבר ואוקטובר.

העונה הנעימה היא הזמן הטוב ביותר לבקר. בעונה החמה, כאשר טמפרטורות קרובות לעלות ל 35 מעלות, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להיות כל הזמן בסביבת חוף ים או בריכה .

כרטיס סים למטייל בתאילנד

קניית כרטיס סים בשדה תעופה בבנגקוק
הפתרון הקל ביותר הוא לקנות כרטיס סים ברגע שאתם מגיעים לשדה התעופה Suvarnabhumi של בנגקוק. ישנם סניפים של כל חברות הטלקום. שלוש חברות – AIS, DTAC  וTRUE-  הסניפים נמתאים באולם הנוסעים היוצאים של נמל התעופה בנגקוק, כך שתוכלו לקנות אותם ישר שמגיעים.

אתם יכולים לבקש מהם להכניס את כרטיס הסים ולשנות הגדרות אם צריך.  ממליצה לוודא שאתם יכולים לגשת לאינטרנט לפני שאתם עוזבים את הסניף.

כמה כרטיס סים בתאילנד עולה?

TRUE– חבילה (אינטרנט ושיחות) של 30 יום מחירים נעים בין 300-1000 באט ל1.5-12 GB לגלישה באינטרנט וקרדיט של 30-140 באט לשיחות בהתאמה. חבילה של שבוע תעלה 300 באט ל1.5 GB וקרדיט של 100 באט לשיחות

AIS- חבילה של שבוע תעלה 449 באט ל1.5 GB וקרדיט של 100 באט לשיחות. חבילה של עשרה ימים תעלה 299 באט ל1.5 GB וקרדיט של 100 באט לשיחות. חבילה של 30 יום מחירים בין 549-1049 באט ל4.5-12 GB וקרדיט של 50-100 באט לשיחות בהתאמה

אם נגמרת תקופת החבילה ואתם עדיין בתאילנד אתם יכולים להאריך את החבילה בדוכני החברה או בסניפי 7/11

מנות מומלצות בתאילנד

  • Tom Yum Goong מרק טום יאם עם שרימפס
  • Som tam סלט פאפאייה ירוק חריף
  • Khao Pad- אורז מטוגן עם תוספות
  • Pad tahi – פאד תאי , איטריות אורז מוקפצות עם תוספות
  • Khao soi- מנת הדגל של צפון תאילנד מרק איטריות מבוסס על קארי
  • Mango sticky rice- קינוח מתקתק וטעים ממש , מנגו עם אורז דביק
  • Gai Pad King-מנת עוף עם ג’ינג’ר מוגשת לרוב עם אורז בצד
  • Yum Woon Sen- סלט חריף של איטריות זכוכית

עלויות אופייניות למטייל בתאילנד

עלויות לינה בתאילנד – תאילנד מאוד זולה, אם כי בצפון זול בהרבה מבנגקוק והאיים הדרומיים. אפשר למצוא גסטהאוס זול עבור 400 באט וחדרי משותפים ב200 באט.

באיים עבור חדר נחמד עם מזגן צפוי שתשלמו בסביבות 600 באט ומעלה ללילה. מחירי מלונות פשוטים בצפון הם בסביבות ה1200 באט . מלונות באיים מתחילים מ1700 באט ומעלה.

עלויות אוכל בתאילנד – האוכל באמת זול בתאילנד. עלויות אוכל רחוב ב30-50 באט. אם מעדיפים אוכל תאילנדי במסעדות, אפשר לאכול כ 80-120 באט.

רוב המנות המערביות (המבורגרים, פיצות, פסטה, וכו') עולות בין 170-340 באט. שייקים נעים בין 30-60 באט.

עלויות תחבורה בתאילנד – כמו כל דבר בתאילנד, תחבורה היא גם זולה. אוטובוסים מקומיים מחירם כ8 באט לכל כיוון (להתניידות באוטובוסים ממליצה להוריד את אפליקציית moovit).

רכבת המטרו בבנגקוק עולה 15-50 באט לכל כיוון. טוק-טוק באופן כללי יותר יקר, עולה 100-235 באט תאילנדי לכל נסיעה.

מוניות אופנוע זמינות בכל רחבי הארץ, לנסיעות קצרות עולות בסביבות 40 באט ( צריך לנהל משא ומתן על המחיר). שירות רכבת ברחבי הארץ הוא זול – רכבות ביום ומחירן כ 50 באט ( תלוי באמת הקרון, הקרון של הרמה הכי נמוכה זול ממש אבל מצד שני לא נוח בכלל).

רכבות הלילה מתחילות ב 600 באט עבור מדרגה שנייה ללא מיזוג אוויר. מעבורות בין האיים בין 250-475 באט.

עלויות אטרקציות בתאילנד – טיולי יום עולים בדרך כלל בין 500-1,800 באט תלוי בפעילות (לחלק מהפעילויות יש גם חצאי יום טיול). טרקים בג'ונגל עולים בסביבות ה1,000-2000 באט ליום.

אם מזמינים יום לפני הפעילות או אפילו ביום עצמו בבוקר אפשר להשיג מחירים זולים יותר. רוב הפארקים והמוזיאונים הלאומיים עולים  בין 50-100 באט כניסה.

פוסטים נוספים על תאילנד      מידע על ויזה לתאילנד

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *