התנדבות בחווה בצפון תאילנד

מאת: נופר רונן

Happy-healing-home-farm-bricks

אחרי השהות שלנו בבגקוק ובאיים הגענו לצפון תאילנד (עיר צ'אנג מאי), החלטנו לנסוע להתנדב בחווה שראיתי במקרה בבלוג באינטרנט.

החווה נמצאית במרחק של שלוש שעות נסיעה מצ'אנג מאי. היא מנוהלת ע"י נזיר לשעבר בשם פינאן ג'ים ואשתו פינאן טי, פינאן ג'ים היה נזיר במשך שש עשרה שנים ולאחר שהבין שאין יותר מה ללמוד מחיי הנזירות. הוא פרש כדי להקים את החווה. המטרה שלו היא להעביר את דרכי הבודהיזם ואת הידע של שבט לאנה שאליו הוא משתייך למתנדבים מכל העולם, על מנת להמשיך את המורשת שלו ושל השבט שלו.

על החווה

החווה דיי מבודדת ומוקפת ברובה ביער, בנויה מאזור של פרגולה ענקית שבנו המתנדבים כמה שנים לפני, עם מטבח בסיסי ומקומות ישיבה. מחסן עם כלי עבודה, הרבה תרנגולים, חזיר אחד ושור אחד. ישנם כמה בקתות עץ ובמבוק בסיסיות עם מזרן על הרצפה ושם ישנים. השירותים הם שירותי חור והמקלחת עם דלי  ואין שם חשמל.

סדר היום בחווה

סדר היום בחווה היה לקום בשש בבוקר, שותים קפה או תה ואז עושים מתיחות לגוף במשך חצי שעה ומשם ממשיכים למקדש או עולים על הר ושם עושים יוגה ומדיטציה. חוזרים בערך בתשע ואוכלים ארוחת בוקר מדהימה שאשתו מכינה. אחרי ארוחת הבוקר עוזרים בשטיפת הכלים ואז הולכים לעשות את עבודות החווה .

לפני ארוחת הצהריים עוזרים בהכנות לארוחה, לרוב מדובר בלחתוך ולקלף ירקות. בסיום הארוחה תמיד יש כמה מתנדבים ששוטפים כלים. יש זמן פנוי למנוחת צהריים ושוב קצת עובדים.  מאכילים את החיות ויוצאים ליער לחפש מזון לשור. אחרי יום עבודה קשה, אוכלים ארוחת ערב ובסיומה מדליקים מדורה ואז כולם יושבים מסביב לפינאן ג'ים והוא מספר סיפורים של הבודהיזם ומלמד דברים שעוזרים לנפש.

 השם של החווה הוא Happy healing home.

Happy-healing-home-farm-kitchen

החוויה בחווה

בחווה יכולים לשהות עד 13 מתנדבים בו זמנית. השהות בחווה עולה גרושים והיא כוללת גם את האוכל שלוש פעמים ביום. העלות היא 200 באט לאדם שזה בערך 21 שקל לאדם ללילה. אם אתם מחפשים דרכים לטייל בזול זאת בהחלט אופציה מעולה.

האוכל שם היה בין הארוחות הכי טובות שהיו לנו בתאילנד. האוכל אורגני ומגוון מאוד.
הכרנו שם אנשים ממש נחמדים מכל העולם (מאיטליה, ספרד, גרמניה, אוסטרליה, צרפת, הונגריה, ארצות הברית ועוד).

רומן בנה שם דלת לבקתה שלנו ומדף. אני הכנתי לבנים מבוץ ובניתי מהם קיר קטן. עזרנו בהאכלת החיות ובהכנת האוכל. תירגלנו הרבה יוגה ומדיטציה, למדנו על הבודהיזם ופשוט נהננו מהחוויה של החיים הפשוטים בטבע.

Happy-healing-home-farm-roman

Happy-healing-home-farm-bricks2

נשארנו שם עשרה ימים מרוב שזאת היתה חוויה מדהימה. אם אתם מחפשים חוויה שונה ממה שהכרתם עד כה אני ממליצה לכם לנסות את החווה הזאת

דרך אגב יש עוד כמה חוות התנדבות באותו סגנון באזור. אנחנו לא היינו בהם אבל שמענו עליהם גם תגובות טובות. אז אפשר לבדוק גם אותם אם אהבתם את הרעיון.

יצא לך להתנדב במקומות מעניינים במהלך הטיול שלך? 

8 תגובות בנושא “התנדבות בחווה בצפון תאילנד”

  • תודה רבה על ההמלצה! בעקבותה גם אנחנו התנדבנו בחווה. הגענו ל mindful farm שנמצאת סמוך לחווה שהייתם. אנחנו משפחה עם שלשה ילדים (12, 9,6) וזאת היתה חוויה מיוחדת מאוד.

    • תודה רבה עירית , כיף לשמוע 🙂 חוות מינדפול היתה במרחק הליכה מהחווה שלנו ושמענו גם עליה תגובות טובות. אפשר לעבור בין החוות וזאת בהחלט חוויה מיוחדת שמתאימה לכל גיל, למי שאוהב שקט, טבע ולנסות דברים חדשים.

  • היי 🙂 קראתי וממש התלהבתי. את מכירה אולי משהו דומה בקמבודיה או בלאוס? באיזה מילות חיפוש היית משתמשת כדי למצוא משהו כזה?

    • היי אלעד,
      שמחה לשמוע שאהבת את הרעיון של התנדבות בחווה. זאת בהחלט חוויה מדהימה. בלאוס בטוחה ב99 אחוז שאין אבל אתה יכול לנסות לחפש. בקמבודיה מצאתי את החווה הזאת http://www.ashokafarm.org/volunteering-permaculture-cambodia.html וממה שידוע לי אמורות להיות אולי עוד חוות כאלה שם.
      לא בטוח שיש שם גם מדיטציות ויוגה אבל נשמע שיש שם פעילויות מעניינות אחרות שלנו לא היו. ממליצה לך לכתוב להם מייל ולברר מה סדר היום שלהם.
      מילות חיפוש טובות : farm volunteering cambodia ודברים בסגנון הזה
      אשמח לשמוע חוויות כשתחזור במידה ותלך למשהו כזה 🙂

      • היי
        בסוף החלטתי ללכת לחווה שהמלצת עליה בתאילנד. היו שבועיים מדהימים ומעשירים מאוד! כן אני אוסיף למי שקורא את התגובות שזה משהו שממש לא מתאים לכל אחד והיו הרבה אנשים שבאו ועזבו אחרי יום וחצי בחווה. פינאן טי הייתה חולה בכל הימים חוץ מבאחרון ופינאן ג'ים היה עסוק ולא הכי קשוב אלינו אבל לגמרי אפשר להבין. אהבתי בעיקר בגלל המדיטציות השקט ושאר המתנדבים. מאוד מקווה שזה יחזור לשגרה כמו שאת כתבת בפוסט אחרי שפינאן טי תחלים 🙂 ושוב תודה רבה על ההמלצה!!

        • היי אלעד, תודה רבה שכתבת על החוייה האישית שלך ואני שמחה שההמלצה שלי תרמה לך 🙂 אני בהחלט מסכימה שהחווה היא לא מקום שמתאים לכולם, גם אצלנו היו כאלהה שבאו ועזבו אחרי יום והיו כאלה שהיא חודשים. חבל לי לשמוע שפינאן טי היתה חולה ואני מקווה שהשגרה תחזור במהרה.

  • הי איך הגעתם מצ'אנג מאי לחווה?

    • אני חושבת שהכי טוב זה לבקש מבעל החווה פינאן ג'ים הסבר איך להגיע כי אנחנו היינו שם לפני שלוש שנים ואויל זה השתנה. בכל מקרה
      ההסעה היתה משוק
      Warorot market
      וזה היה סוק של משאית אוטובוס שנוסע לכפר בשם
      Pang Turm village
      בדרך היתה הפסקה של 20 דקות בכפר
      Samoeng

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *