סינטרה פורטוגל – עיירה מהאגדות

מאת: נופר רונן

במאי 2021 חזרתי מטיול בליסבון פורטוגל. הייתי שם שישה ימים ובאחד הימים החלטתי לבקר בעיירת סינטרה ששמעתי עליה רבות וידעתי שאני חייבת לבקר שם.

האמת שטסתי לליסבון כדי להביא את הדרכון הפורטוגלי שלי – הייתי בתהליך של שנתיים וקצת להוצאת ההאזרחות עם חברת פורטוגליס וכתבתי פוסט מפורט על התהליך שלי איתם קישור לפוסט על הדרכון הפורטוגלי .

בסיום התהליך איתם ניתן לקבל את הדרכון בשגרירות בתל אביב (אבל בגלל העומס יכול לקחת מעל שנה לקבל אותו) או לטוס לפורטוגל ולקבל את הדרכון לכמה ימים אז זה מה שאני עשיתי.

כשאני טסתי עוד לא היתה כניסה לישראלים ולכן רומן ומאיה לא הצטרפו אליי וטסתי לבד.

אני יכולתי להכנס כי היה לי תור לדרכון, אבל מה17 במאי יש כבר כניסה לישראלים אז אם אתם מתכננים לטוס לשם אין בעיה (צריך לעשות בדיקת קורונה עד 72 שעות לפני הטיסה לשם גם אם אתם מחוסנים ולמלא טופס SEF) .

לשמחתי (ולצערי) בגלל הקורונה לא היו כמעט תיירים בסינטרה וככה יכולתי לצלם שם בלי אנשים ברקע ולא היו תורים לשום מקום. שתבינו שעיירת סינטרה נחשבת לסופר תיירותית ויש שם בדרך כלל אלפי אנשים ביום .


קצת על סינטרה

סינטרה היא עיירה שנמצאת כ35 ק"מ מליסבון. זאת עיירה קסומה עם טירות וארמונות ומרכז עיירה היסטורי מהמם. יש ממנה נופים מטורפים וגם חופים מיוחדים. אונסק"ו הכריז על הנוף התרבותי של סינטרה כאתר מורשת עולמית בשנת 1995.

אני חושבת ששווה להקדיש לסינטרה 2-3 ימים ולא רק יום אחד. יש שם מלא מה לראות ובכל אתר נשארים לכמה שעות אז אי אפשר להספיק הכל ביום אחד. בהזדמנות הבאה שלי אני אגיע לשם לכמה ימים. 

*שימו לב שהכניסה לכל טירה וארמון עולה כסף. יש מכונות לרכישת כרטיסים בכניסה לכל אתר והתשלום במכונה הוא באשראי בלבד אז מומלץ להגיע עם אשראי (יש גם קופות אבל התור אליהן יכול להיות מאוד ארוך)

איך מגיעים לסינטרה מליסבון 

האמת שבהתחלה חשבתי להצטרף לסיור שיוצא מליסבון כדי להכיר אנשים על הדרך (כי טיילתי לבד) אבל אז בדקתי את האפשרויות והבנתי שהכי עדיף לי לנסוע לשם לבד ולא להיות תלויה בזמנים של סיור. ידעתי שזאת עיירה שארצה לצלם בה המון ואני לא אוהבת להיות תחת לחץ של קבוצה במצבים כאלה חח

בכל מקרה האפשרות להגעה לשם הם:  לקחת מונית, לקחת סיור מאורגן מליסבון, או להגיע עצמאית ברכבת.

  • טיפ: לא מומלץ להגיע עם רכב פרטי מאחר שיש מספר מקומות חנייה מאוד מוגבלים בסינטרה ולטירות אין כניסה לרכבים פרטיים והעלייה לשם תלולה.

אני לקחתי רכבת. העלות של הרכבת זולה ממש ועולה כ2.25 יורו לכיוון למבוגר. הוראות הגעה לתחנת הרכבת באזור הישן של ליסבון Rossio train station. הנסיעה ברכבת היתה כ40 דקות בקו שנקרא Rossio- Sintra . יש עוד קו שהוא לוקח בערך 50 דקות Oriente-Sintra

בגלל שאני טיילתי בתקופת הקורונה אז היה ממש רגוע בתחנת הרכבת ולא היו הרבה אנשים, אבל ממש שהבנתי אז יש שעות שמאוד עמוס בין 11:00-13:00 וובעיקרון כדאי להגיע כמה שיותר מוקדם בבוקר כדי להמנע מעומסים גם בסינטרה עצמה.

איך מתניידים בסינטרה

הטירות והארמונות נמצאים במעלה ההרים וקשה מאוד לעשות את זה ברגל, אלא אם כן אתם שם כמה ימים ואוהבים אתגר ספורטיבי. אפשר להתנייד שם בקלות עם האוטובוסים.

יש אוטובוסים עם תשלום חד פעמי לחופשי יומי. קו אחד ב7 יורו שנוסע ל3 מקומות – קו 434 שעובר דרך טירת Dos Mouros ארמון Pena ומרכז העיירה ההיסטורי. התדירות של האוטובוס היא כל חצי שעה . וקו שני שעושה סיבוב מקיף יותר ועולה 15 יורו ליום.

אני לקחתי את האוטובוס של ה7 יורו כי ביום אחד לדעתי זה קשה להספיק יותר מ3 יעדים במיוחד אם מצלמים הרבה ונשארים לכמה שעות בכל יעד.

בנוסף לאוטובוסים יש שם נהגי טוקטוק (לא יודעת מה המחיר שהם גובים). בכל אופן אני לקחתי את האוטובוס. יש תחנת אוטובוס קרובה לתחנת רכבת.

מה עושים בסינטרה

קודם כל שותים קפה 🙂 – בית קפה בסינטרה

דבר ראשון שעשיתי כשהגעתי לסינטרה היה ללכת לשתות קפה 

היה בית קפה שנראה נחמד ליד תחנת הרכבת, אבל הוא היה עמוס באנשים אז הלכתי לבית קפה רגוע יותר.

זה בית קפה חביב עם קינוחים ושתייה ואפשר לשבת בו בחוץ ובפנים  Garagem cafe (הוראות הגעה). יש תחנת אוטובוס קרובה אליו ככה שמשם אפשר להתחיל לחקור את סינטרה.

טירת Dos Mouros – טירת המורים

התחנה הראשונה של קו 434 היא הטירה המטורפת Dos Mouros. הטירה נבנתה ע"י המורים במאה השמינית והתשיעית. הטירה הוקמה על ההר והיא פעם הגנה על האזור כולו.

הכניסה אליה עולה 8 יורו .

הדרך לטירה מרשימה ומיוחדת אבל כשנכנסים פנימה והולכים לאזור של החומות ומגדלי ההגנה אז בכלל נדהמים. החומות מימי הביניים (והנוף משם) נותנות הרגשה שנמצאים בתוך סרט. 

אני ממש ממליצה ללכת לטירה הזאת ולא לפספס אותה.

ארמון פנה נמצא כמו מאות מטרים בהמשך מהטירה כלפי מעלה. אתם יכולים להמשיך עם האוטובוס קודם לארמון ואז לרדת ברגל אל הטירה. או שתתחילו בטירה ואז תעלו ברגל לארמון או שתחכו לאוטובוס כדי שיקח אתכם לארמון. 

טיפ : אני התחלתי בטירה, אבל עדיף להתחיל בארמון כי הוא מתוייר יותר והתורים בארמון יכולים להיות מאוד ארוכים ואז לרדת אל הטירה.



ארמון פנה – Park and National Palace of Pena

וואי וואי וואי. זה באמת הארמון הכי יפה שראיתי אי פעם והאמת שאני חושבת שכל מי שביקר שם יסכים איתי. הארמון הזה נראה כאילו נלקח מאגדה והוא כל כך צבעוני ומיוחד שאי אפשר להאמין שהוא קיים במציאות. הארמון הזה ידוע כהתכשיט בכתר של הרי סינטרה.

הארמון מדגים את סגנון האדריכלות של המאה ה -19.  מסביב לארמון דה פנה נמצאים שטחים מיוערים, הממשיכים את האידיאלים העיצוביים של הרומנטיקה של הארמון , עם מסלולים נסתרים, קישוטים מיסטיים ונופים מדהימים.

הכניסה לארמון עולה 14 יורו.

מומלץ להגיע אליו כמה שיותר מוקדם כי הוא נחשב למקום העמוס ביותר בסינטרה.



מרכז העיירה ההיסטורי של סינטרה

האמת שהגעתי לשם כבר מתה מרעב ומותשת מההליכה בארמון ובטירה אז לא יצא לי להסתובב שם יותר מדי וחבל כי זה נראה כמו מקום שכיף לחקור.

ישבתי שם באחלה מסעדה בחוץ שגולת הכותרת שם מבחינתי היתה הסנגריה המעולה והמרעננת שלהם שעלתה 3.5 יורו. 

מסעדת Tasca Saloia (הוראות הגעה)

הזמנתי שם לאכול מנת שרימפס בשמן זית וצ'יפס שהיו מאוד טעימים ובקיצור הייתי מאוד מרוצה מהבחירה.

ליד המסעדה יש ארמון נוסף שלא יצא לי כבר להכנס אליו והוא אמור להיות יפה מאוד מבפנים Sintra National Palace.





הערות לגבי סינטרה

  • הולכים שם הרבה. אז תבואו עם נעליים נוחות .
  • בסינטרה יותר קר מאשר בליסבון, אז תביאו איתכם ג'קט (אחרי חמש בערב כבר נהיה שם ממש קר).
  • מומלץ להגיע אליה כמר שיותר מוקדם בבוקר גם כדי להספיק כמה שיותר וגם כדי להמנע מתורים ארוכים מדי.
  • תטעינו מצלמות לפני ואת הפלאפונים כי לא תפסיקו לצלם שם.
  • אם אתם נמצאים לכמה ימים בליסבון אז אל תפספסו את הביקור בסינטרה. היא ממש קרובה והיא שווה את זה!

4 תגובות בנושא “סינטרה פורטוגל – עיירה מהאגדות”

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *