דברים מומלצים לעשות בליסבון

מאת: נופר רונן

בסוף אפריל טסתי לליסבון כדי להוציא את הדרכון הפורטוגלי שלי (קישור לפוסט על התהליך).

מידע כללי על ליסבון

איך מגיעים מהשדה תעופה למלון?

אני קבעתי עם נהג ששמו פאולו 702 427 966 351+ . הנהג הכי מקסים שהכרתי !! שהסיע אותי בהמשך גם למשרד הפנים וגם לבדיקת קורונה. הוא סופר נחמד וסופר מקצועי ואני ממליצה עליו בחום. הוא לוקח מחירים הוגנים מאוד ועלות נסיעה מהשדה תעופה למלון עלתה 15 יורו.

איפה ישנתי בליסבון? מלון מומלץ בליסבון

הזמנתי מלון בוטיק  Alegria hotel – מלון במיקום מרכזי בחלק הישן של ליסבון. המלון צבעוני עם ארוחת בוקר מעולה א-לה-קארט (מתפריט) וחדרים מפנקים ומרווחים בטירוף אה והשירות שם אדיב ביותר. עלות המלון היתה זולה מאוד כ1400ש"ח ל5 לילות. אבל ממה שהבנתי אלו מחירים זולים מאוד בגלל הקורונה ובמצב רגיל העלות אמורה להיות יקרה יותר.

איך מתניידים בליסבון?

ההתניידות בליסבון נוחה מאוד. יש תחבורה ציבורית מגוונת – מטרו, אוטובוסים וטראם (הרכבת האייקונית של ליסבון) , רכבת ומוניות. קיבלתי ממשרד התיירות את הכרטיס Lisboa card שמאפשר נסיעה חינם בתחבורה הציבורית (כולל רכבת לסינטרה) כניסה חינם לחלק מהאתרים והנחה לחלק מהאתרים. זאת אחלה אופציה למי שמגיע לכמה ימים ורוצה לחקור את ליסבון. יש כרטיס ל24 שעות או 48 או 72.

דברים מומלצים לעשות בליסבון

לעשות סיור אוכל

אני ממש אוהבת לעשות סיורי אוכל ביעדים חדשים והאמת שזה הדבר היחיד שקבעתי כבר מהארץ. את הסיור עשיתי עם פליפה מחברת Taste of Lisboa. את פליפה הכרתי עם רומן בכנס תיירות בישראל והיא הזמינה אותנו להצטרף אליה לסיור אוכל כשנגיע לליסבון. אז אמנם לא הגעתי עם רומן אבל רציתי לנצל את ההזמנה של פליפה ולצאת איתה לסיור. שוב בגלל המצב הייתי רק אני אבל זה לא גרע מהכיף של הסיור.

פליפה ממש חמודה ומסבירה הכל בצורה מאוד ברורה ופשוטה היא סיפרה לי המון סיפורים על ליסבון ולקחה אותי למקומות הכי מקומיים ומשפחתיים שיש. טעמנו מלא דברים טעימים במהלך הסיור (אני לא רוצה לספר לכם מה בדיוק כדי שתהיה לכם הפתעה בסיור). לסיור שעשיתי קוראים Lisbon routs והוא באזור התחתי של העיר. כמובן שכל הסיור היה מלווה גם באלכוהול וממש נהנתי. זמן הסיור בערך 3 וחצי – 4 שעות ומומלץ להגיע עם נעליים נוחות.

הטלפון של פליפה 908 601 915 351+

לבקר בנקודות תצפית מדהימות

היתרון והחסרון בליסבון זה שיש הרבה גבעות והרבה עליות – אז צריך להיות בכושר ולהסתובב עם נעליים נוחות אבל מה שטוב בעליות האלה זה שיש נקודות תצפית מדהימות בעיר.  יצא לי להיות בכמה נקודות תצפית ואהבתי מאוד את Portas do sol  (הוראות הגעה) והנקודת תצפית הגבוהה ביותר בעיר Miradouro da Senhora do Monte (הוראות הגעה)



לבקר בתיאטרון הרומי העתיק

זהו תיאטרון עתיק מהתקופה הרומית שהכיל 4000 איש. היום נשאר ממנו חלק קטן אבל עם מוזיאון מרשים ועוד דבר שאהבתי מאוד שם זה שאם הולכים ישר בשביל ופונים שמאלה לדלת רואים יש שם נקודת תצפית מיוחדת שנראית ציורית ביותר (הוראות הגעה)

לבקר בקתדרלה העתיקה של ליסבון Sé de Lisboa

קתדרלה שיש בם גם מוזיאון וגם מרפסות קטנות עם תצפית על הנהר ועל ליסבון. הכניסה לשם עולה 3 יורו. אסור לצלם בתוך המוזיאון אבל את הקתדרלה אפשר לצלם וגם את הנוף 😊 (הוראות הגעה)

לעשות סיור בטוקטוק

את המקומות שציינתי מעל גיליתי עם נהג טוקטוק (או יותר נכון רכב פתוח). מצאתי אותו במקרה כי רציתי שיסיע אותי לטירה ואז הוא אמר לי שהוא יכול לעשות לי סיור בכמה אתרים היסטוריים ונקודות תצפית. סיור של שעה. ברכב יש מקום ל6 אנשים ולרוב הוא עושה את הסיור לקבוצות בעלות 70 יורו. אבל בגלל הקורונה אין כמעט תיירים והייתי היחידה אז הוא הציע לעשות לי את הסיור ב30 יורו ואני כמובן הסכמתי.

לנהג קוראים וינסיוס והוא מחברה Your face tour. הוא היה ממש נחמד וגם צילם אותי וגם סיפר לי על הרקע ההיסטורי של מקום שביקרנו בו. מומלץ בחום.

לבקר באזור בלם Belem

יום לפני הטיסה שלי חזרה לארץ שקלתי לנוח במלון כי הרגשתי מותשת מכל הסיבובים בעיר אבל אז כשהייתי בבית קפה ביקשתי טיפים מהמלצרית והיא אמרה שאני חייבת לבקר באזור Belem. היא הראתה לי איפה כדאי לבקר שם וכמובן שבמקום יום מנוחה יצא לי יום גדוש פעילויות.

אזור Belem הוא אזור מעולה למשפחות כי יש שם טיילת מהממת, מסלול אופניים ופארק גדול. בנוסף יש שם מלא מסעדות ודוכני אוכל ושתייה.

מקומות שאתם חייבים לבקר בהם בBelem

הטיילת עצמה קסומה עם הרבה דוכני אוכל ושתייה לאורכה ומסעדות. מה שנחמד בדוכנים זה שהם שמים גם שולחנות וכסאות אז אפשר לשבת שם ולצפות בנהר ובדייגים ולהנות מאוכל ושתייה תוך כדי.

מגדל Belem מגדל מהמם – נראה כמו טירה ואפשר גם לעלות בו למעלה לנקודת תצפית אבל בגלל הקורונה הכניסה היתה סגורה.

אבל אל חשש במרחק של 10 דקות הליכה מהמגדל יש את פסל הזכרון Padrão dos Descobrimentos  ששם גם יש נקודת תצפית והיא היתה פתוחה. ברגיל יש שם תור ארוך אבל לשמחתי לא היה תור כשהגעתי. הכניסה עולה 6 יורו למבוגר ובהחלט שווה לעלות למעלה כי הנוף משם מדהים.



מול הפסל יש מנזר מהמם Jerónimos Monastery עם גנים יפים

קרוב למנזר יש מוזיאון CCB שהמלצרית המליצה עליו אבל לא הספקתי לראות אותו

ובנוסף יש ליד פארק גדול עם הרבה מסעדות לידו וגם את המאפייה הנודעת למאפה הלאומי Pastéis de Belém. לרוב יש שם תור של שעות אבל למזלי היה תור ממש קצר כשהגעתי



לעשות מסאג' תאילנדי

המסע לליסבון היה ארוך כי לא היתה טיסה ישירה ונאלצתי לטוס דרך צרפת. הדבר החיובי היה זה שבAir France יש Wifi  במטוס. ובגלל שכל הגוף כאב לי מהמסע של ה15 שעות הדבר הראשון שעשיתי במטוס זה לשלוח מייל למקום של מסאג' תאילנדי והזמנתי לי תור לאותו היום כבר למסאג'. הזמנתי מסאג' מסורתי בSiam Thai massage  ועפתי עליו!!! בין המסאג'ים התאילנדיים הכי טובים שעשיתי (והייתי בתאילנד 3 חודשים). אם אתם בקטע של מסאג' תאילנדי זה המקום ללכת אליו. נקי, שקט ועם מסאג' ברמה גבוהה ביותר.

לעלות במעלית עתיקה לנקודת תצפית

לצערי לא יכולתי לעלות במעלית כי היא היתה סגורה (עקב הקורונה) אבל היא נראתה לי ממש מגניבה וראיתי המלצה עליה בכמה מקומות. למעלית קוראים Santa Justa lift (הוראות הגעה)

לנסוע בטראם Tram

בטוח יצא לכם לראות תמונות של הטראם (חשמלית) בליסבון הוא נחשב לאייקון בעיר שפועל כבר 150 שנה וכמובן שאי אפשר להיות שם בלי לנסוע בו. אמנם הנסיעה בו לא שונה מרכבת חשמלית אחרת אבל הוא כל כך יפה ומיוחד שחייבים לחוות את זה

לעשות שופינג

לרוב אני לא עושה שופינג בחו"ל כי מאז הבלוג התרגלתי לטוס הרבה ולרוב עם טרולי קטן אז פחות מצאתי זמן ומקום לשופינג. האמת שגם הפעם טסתי עם טרולי אבל לא טסתי כבר שנה וחצי והתחשק לי לקנות בגדים במיוחד כשראיתי שיש שם מלא חנויות שאני אוהבת ובאחלה מחירים. ההפתעה הכי טובה שלי היתה חנות Springfield בקניון Amoreiras (קניון יוקרתי שמזכיר את TLV mall למי שאוהב את הקונספט) אבל החנות ספרינגפילד במחירים מצוינים עם הרבה מבצעים ואני ממש אהבתי את הסגנון שלהם.

בנוסף יש שדרה שלמה של חנויות מותגים כמו מנגו וזארה Rua da Prata ובכללי יש המון אזורים של חנויות של בגדים בליסבון

לבקר בגנים הבוטניים

יצא לי להיות בהרבה גנים בוטניים בעולם. זה תמיד מרגיש לי כמו מפלט מהעיר הגדולה. הגנים הבוטניים בליסבון לא היו בין המרשימים שהייתי בהם אבל הם יפים והזכירו לי מסלול הליכה רגוע בטבע. אם אתם באזור אני חושבת שזה בהחלט יכול להיות אחלה מקום לבקר בו במיוחד אם מגיעים עם ילדים כי יש שם מרחב גדול שהם יכולים לרוץ בו. הכניסה עולה 3 יורו למבוגר והגנים פתוחים מ10 בבוקר (הוראות הגעה).



ללכת לשוק אוכל קטן וגינת חמד

הגעתי למקום הזה במקרה כשהלכתי ברגל לגנים הבוטניים. הוא נמצא במרחק של 3 דקות הליכה מהגנים ובימי חמישי ושישי יש שם כמה דוכנים של אוכל ומזכרות וגם גינה ממש יפה עם דוכן לקפה. בהחלט שווה לשלב את הגנים עם האזור הזה בימי חמישי או שישי. Jardim Franca borges (הוראות הגעה)

לנסוע לעיירה מהאגדות – סינטרה

במרחק של 40 דקות מליסבון ברכבת יש עיירה שאסור לפספס – סינטרה. זוהי עיירה מפורסמת מאוד בגלל הטירות המטורפות בה. לצערי ולשמחתי עקב הקורונה לא היו שם כמעט אנשים ולכן לא היו תורים לטירות והצלחתי להצטלם בלי אנשים ברקע. ברגיל אמורים להיות שם אלפי אנשים ביום ולכן אני ממליצה להגיע לשם מוקדם. האמת שאני חושבת ששווה להגיע לשם ליומיים שלוש כי ביום אחד אי אפשר להספיק הכל. אני הספקתי ללכת לשתי טירות Catsel o dos Mourus  טירה מדהימה עם נוף מטורף הכניסה לשם עולה 8 יורו לאדם.

והמקום השני היה ארמון מהאגדות – ארמון פנה Pena  מילים לא יכולות לתאר את היופי שלו אז תראו קצת תמונות והעלות לשם עולה 14 יורו לכניסה.

התניידתי שם באוטובוס hop and off  שעובר כל חצי שעה ועולה 7 יורו לכל היום לשתי הטירות האלה ולאזור ההיסטורי של העיירה. אחרי שתי הטירות המשכתי עם האוטובוס לאזור ההיסטורי לארוחת צהריים וסנגריה במסעדת ולאחר מכן חזרתי ברכבת לליסבון.

לפוסט מורחב על דברים לעשות בסינטרה.





קולינריה בליסבון

לאכול Pastel de nata

אני לא חובבת מאפים גדולה ובמקרה כשהלכתי בערב הראשון שלי בליסבון החלטתי לקחת מאפה קטן שהיה נראה לי נחמד. לא ציפיתי שזה יהיה מאפה הדגל של ליסבון ושהוא יהיה כזה טעים!!! הוא קריספי מבחוץ וקרמי מבפנים והוא לא מתוק מדי. מאותו רגע התמכרתי אליו ומצאתי שלוש מקומות מעולים לקנות אותו בהם.

הראשון הוא המאפייה המפורסמת בבלם שכתבתי עליה בסעיף הקודם ושני המקומות האחרים הם Nataria Nacional  (הוראות הגעה)  והשני הוא  Manteigaria (הוראות הגעה). שתיהן מאפיות מעולות בשביל לקנות את מאפה פשאטל דה נטה.

בתי קפה מומלצים

אני מתה על בתי קפה ותמיד כשאני בחו"ל אני מחפשת בתי קפה טובים. הפעם מצאתי 3 בתי קפה מעולים שאסור לכם לפספס. שלושתם מודרניים עם אוכל טוב וקפה טוב.

Zenith Cafe

בית קפה שיקי ומודרני עם הרבה מקומות ישיבה בפנים ותפריט מגוון של מאכלים בריאים, קלילים ומושחתים.

אני הגעתי לשם לארוחת צהריים קלילה כי באותו היום היה לי גם סיור אוכל ולא ראיתי להתמלא.

בחרתי בקערת יוגורט פירות יער עם פירות טריים וגרנולה ולסיום קפוצ'ינו.

Nicolau café

ביום השני בליסבון רציתי ללכת לבית קפה והתלבטתי לאן ללכת ואז משום מקום אחת העוקבות שלי באינסטגרם שלחה לי הודעה עם המלצה לבית קפה שהיא ממש אהבה. אז כמובן שישר הלכתי לשם והתלהבתי מההמלצה. בית קפה עם אווירה מעולה ומקומות ישיבה בחוץ ובפנים. הזמנתי עוגת גזר עם קרם ותותים וקפוצ'ינו ומאוד אהבתי את העוגה ואת המקום.

Frutaria café

בית קפה שהגעתי אליו לקראת סגירה אחרי הטיול יום שלי בסינטרה. היה לי בא ממש קפה ומשהו טעים ליד ובחרתי בקפה קר ועוגת בננות מקורמלת. הבית קפה מעוצב בצורה ממש מגניבה והמלצרים שם סופר נחמדים. המלצרית שם המליצה לי על אזור Belem ולמרות שהיו כבר לקראת סגירה היא היתה הכי סבלנית שיש ונתנה לי מלא המלצות במשך איזה רבע שעה 😊 בקיצור גם אחלה שירות וגם אחלה אוכל ושתיה.

מסעדות מומלצות

כשאני מטיילת עם רומן הצד של המסעדות מאוד חזק בטיול שלנו כי אנחנו אוהבים מאוד לחלוק אוכל ולנסות הרבה מנות במסעדות שונות. הפעם בגלל שטיילתי לבד פחות התחשק לי לשבת במסעדות, אבל יצא לי לשבת בשתי מסעדות שהן מאוד מומלצות. האחת היא מסעדה פורטוגזית מקומית עם מאכלי ים ובשרים ועליה המליץ לי הנהג טוקטוק שנסעתי איתו. למסעדה קוראים Maria Catita ושם אכלתי מנת תמנון מעולה ושתיתי משקה מרענן בשם פורטו טוניק (ממליצה לכם לנסות עליו, אתם לא תצטערו).

מסעדה נוספת היא מסעדה אסייתית מעולה!! שהתבאסתי ממש שרומן לא איתי כדי שנחלוק הרבה מנות. החלטתי להזמין שם מנת פאד תאי שהיתה מדהימה ולמסעדה קוראים Boa Bao. המנות לא זולות אבל במחירים סבירים והרמה שם גבוהה מאוד.

מקום נוסף שמאוד אהבתי שלא ישבתי בו אבל לקחתי ממנו פעם מנה כטייק וואי זה Hawaii Poke-In אם אתם מחפשים ארוחה קלילה , טעימה, משביעה ובאחלה מחיר (בערך 8 יורו) אז ממש כדאי לכם להגיע למקום הזה. הוא היה קרוב למלון שלי וממש נהנתי מהמנת סלמון (שמעורבב עם מנגו) ואפשר לבחור איזה תוספות שרוצים.

הוצאת דרכון פורטוגלי

אם קיבלתם אישור לאזרחות שלכם או שאתם רוצים להתחיל תהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי (כל מי שיש לו שורשים ספרדיים פורטוגליים אז אני ממליצה בחום להגיע לליסבון כדי לקבל את הדרכון ולא לחכות לשגרירות בתל אביב ששם זה יכול לקחת גם שנה וחצי בגלל עומסים. ככה מרוויחים גם טיול מדהים וגם דרכון פורטוגלי על הדרך.

את הדרכון הוצאתי דרך חברת פורטוגליס והשגתי הנחה לעוקבי הבלוג של 850 ₪. כדי לקבל את ההנחה יש למלא את הפרטים בקישור הזה ויחזרו אליכם לבדיקת זכאות בחינם.

ואת התהליך לקבלת הדרכון בפורטוגל עשיתי דרך אסף המקסים מחברת Love Portugal 

8 תגובות בנושא “דברים מומלצים לעשות בליסבון”

  • הי תודה רבה על המידע שחלקת.
    האם משרד התיירות מעניק בחינם לכל התיירים את ההטבות שציינת?
    אני נמצאת בשלב 6 בקבלת הדרכון כיצד מזמינים תור בשגרירות ואיך מתבצעת קבלת הדרכון מודה מאוד מראש

    • היי אורית
      את הכרטיס של ליסבון קיבלתי בגלל שאני בלוגרית וזה לא ניתן בחינם לכולם

      התור לא בשגרירות אלא במשרד הפנים בליסבון פורטוגל
      ואת התור קבע לי אסף מחברת
      Love portugal
      זה שירות בתשלום שהזמנתי דרכו שהוא מזמין לי את התורים לתעודת זהות ולדרכון ומלווה אותי במשרד הפנים
      התהליך שם הוא בערך יומיים-שלוש
      אם את לא מעוניינת להגיע לפורטוגל אז ניתן להזמין תוק בשגרירות פורטוגל שבתל אביב אבל צריך לקחת בחשבון שיש שם עומסים וזה יכול לקחת מעל לשנה שיהיה לך תור

  • יפה היינו בהרבה מקומות שציינת בליסבון . יש מקומות שלא היינו שמחתי לראות
    עם יש לך עוד מידע על ליסבון או פורטו אשמח לקבל

  • תודה רבה על ההמלצות המעולות!
    היינו בעקבותיך בסיור האוכל של פיליפה, במסאג' התאילנדי ובמלון אלגריה. נהננו מאוד מכל הדברים האלו, שיחקת אותה

    • דיייי איזה כיף שאהבתם ושעידכנת אותי (: שמחה ממש

      • היי,
        הכול נכון
        חשוב לדעת שאת הדרכון בליסבון אפשר לקבל באופן עצמאי ללא ללוויוזה אינו כ"כ מסובך חבל לשלם .
        לקח לי קצת זמן תורים ,אבל הפרקטיקה פשוטה. (עשיתי זאת השנה באוקטובר ביומיים וכמובן גם טיילתי )

        • היי (:
          צודקת בהחלט. אני העדפתי ליווי אבל כמובן שאפשר גם באופן עצמאי. תודה על העדכון

כתיבת תגובה

יש להזין תגובה יש להזין שם יש להזין כתובת מייל תקינה מייל לא תקין
תודה! תגובתך נוספה בהצלחה וממתינה לאישור
שגיאה בהוספת ההודעה, אנא נסה שנית מאוחר יותר

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *